/spanien/barcelona/forum/18363.aspx/spanien/barcelona/forum/18363.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Saman.
2009-05-06 23:58
Till alla Chelseafans:

Jag vill be hemskt mycket om ursäkt för att vi firar vår vinst. Vi är inte värdiga. Ni borde ha haft 5 straffar och Abidal förtjänade sitt röda kort och ja Messi är dopad och vi mutade domaren.

Nooot.
Barcelona Los GalacticASS (Barcanist)
2009-05-06 23:58
Esse - Chelsea

Tack!
Håller verkligen med dig.
Ett grovt felaktigt rött kort och hands på Pique som var solklar straff.
Två tabbar åt varsitt lag, jämnt enligt mig.. Domaren var inte på någons sida ikväll, men han var emot båda lagen.
Atlético AnderssonTheOne
2009-05-06 23:57
Ämne: AnderssonTheOne

J....
Vilken annan domare som helst hade insett att straffarna var rent av solklara. Till skillnad från en norrman, rasism eller inte tyvärr är det den bittra sanningen.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-06 23:56
Barça! (MQUC3)

länk eller det har inte hänt!
Barcelona Los GalacticASS (Barcanist)
kanoute_12

TYCKER DU ATT DOMAREN AGERADE KORREKT NÄR HAN GAV ABIDAL RÖTT KORT OCH FRISPARK TILL CHELSEA?
Esse - Chelsea
Jag vill gratulera till finalen.

Tom Henning Övrebö, bör avsättas för all framtid. Han är en cancersvulst för fotbollen. Han hör på sin höjd hemma på en grusplan i Oslos förort. Om han inte straffas för detta är det skandal.
El Capitano
Barca vann matchen rättvis, varför alla kommer hit och gråter?
Det är domaren som dömer matchen inte VI. Fotbollen vann, torka tårarna nu och stick härifrån!
Jisses..
Barcelona Rambla
AnderssonTheOne

Jag anser inte att Chelsea förtjänar att gå vidare heller. Dödläge?
Kung Messi
2009-05-06 23:55
Ämne: Puta Ronaldinho

O....
Att fans ska börja bråka med fans på grund av en fotbolls match. okej, det är champions league semi final, men vad F*N ska man knivhugga motståndar fansen för?

Det går inte att ändra på resultatet på det sättet. tråkigt att det ska behöva bli så där, att människor har den inställningen.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
Ämne: Ämne: Ämne....
Sluta överdriv, Pique fick bollen på handen det blev ingen straff, vi borde ha fått en straff i camp nou men fick ingen.

Malouda och Drogba filma ju förfan och faller väldigt lätt, inget att blåsa för. Domaren var dålig åt båda hållen, syftar du på abidal och drogba så drog drogba abidal först sen vid minsta touch faller han.

Trots gratis läget med abidal utv när anelka snubblar på sig själv kunde de inte sätta tillräckligt tryck, deras eget fel att de inte släppte på 9 manna försvaret för att gå för seger med 1 man mer.

Real Madrid Puta Ronaldinho
Har inte sagt något om att någon dödats. Dock knivskurna.. En helt annan sak.
Barcelona Smogen

Om man räknar båda matcherna är dom ungefär sammanlagt 192 minuter långa, inklusive övertid.
I ca 190 av dessa minutrar väljer Chelsea att försvara sig, under 2, väljer man att anfalla. Det är de sista två minutrarna idag.

Chelsea har de senaste åren köpt spelare för
Ca 5 000 000 000 kr.

visst, idag hade Chelsea fler klara målchanser, idag kunde Chelsea fått straff, men vem är egentligen värdig vinnare.....och helt ärligt....vem fan bryr sig.
Barcelona spelar final och det känns helt jävla underbart.
Barcelona Zizou_nr1

AnderssonTheOne//

Vi förtjänade inte gå till finalen, du har rätt. Nu gick vi till finalen ändå.

Gonatt!
Barcelona Barça! (MQUC3)
Barcasupportrar knivhuggda i LONDON säger ryktet.
Atlético AnderssonTheOne
Kan även garantera att Headhunters är på jakt efter hämnd. Tyvärr är det inte lika snälla som Barcelone supportrarna må ha varigt.
Barcelona Rambla
2009-05-06 23:54
kanoute_12

Har jag påstått att domaren agerade korrekt på Piqués hand? Det är den enda situationen som jag anser är en solklar straff.

Kan du istället svara på frågan. Ska Barcelona som klubb klandras för att domaren tar fel beslut?
Barcelona FCB_armin
Erik Niva säger:
"* Minut 25. Dani Alves blockerar Ashley Cole decimetrarna innanför Barcelonas straffområd. Øvrebø tar det enkla beslutet, och flyttar ut till en frispark. Själv tycker jag att indirekt frispark för obstruktion vore det helt korrekta beslutet, men tycker faktiskt att det finns ett mått av sunt förnuft i bedömningen att situationen egentligen inte motiverar en straff.
* Minut 56. Didier Drogba kämpar sig loss från Yaya Touré, och mittbacken försöker reparera med en desperat glidtackling. Han träffar först Drogba, sedan bollen. Borde varit straff.
* Minut 66. Nicolas Anelka går in framför Éric Abidal efter en Drogba-skarv, och när Abidal försöker hinna ikapp så krokar han möjligen lätt balansen ur Anelka. Det är nog frispark, men "målchansutvisningen" är hur som helst felaktig. Anelka var såpass långt ut i högerinnerläge att Barcelonas täckande mittförsvarare hade hunnit skära av honom.
* Minut 82. Anelka försöker få bollen förbi Gerard Pique med en nätt lyftning, men träffar katalanens hand. Armen befinner sig absolut i ett "onaturligt läge ut från kroppen", men lyftningen kommer från väldigt nära håll och Pique gör ingen rörelse med arm mot boll. Det finns ingen avsikt från honom att ta med handen – någon sådan hinner han inte ha, så... Jag hör att de säger annorlunda i Viasat-studion, men enligt regelboken som jag läser den – ingen straff.
* Minut 94. Samma sak igen, egentligen. Michael Ballack drämmer iväg en volley, och en fegt täckande Eto'o vänder ryggen till och sträcker upp armarna med ryggen vänd mot bollen. Någon avsikt att ta bollen med handen har han inte – och så vitt jag begriper reglerna så är det alltså vad som ska bedömas."

Alltså 1 straff av 5 möjliga. Eller förlåt, 1 straff av 1 möjliga. Ni andra = VI ÄR I FINAL!!
SI, SI, SI, ESTE AÑO SI!
Inte jag som gjort nicket.. Och hur byter man?
Isako
Tack för ursäkterna pågar, de uppskattas!

Fyfan om uppgifterna om dödade supportrar stämmer... För jävligt och beklagligt...

Lycka till framöver! Ci vediamo!
Barcelona Cape
BARCAFANS

Sluta be om ursäkt till uppretade Chelseafans?
Barcelona Barca_4_lajjf
Puta Ronaldinho

Menar du Allvar!!?
Barcelona Zizou_nr1
2009-05-06 23:53

kanoute_12//

Japp. Matchen kunde vart stängd om domaren hade blåst straff.

Nu blev det inte så.

Gonatt!
Atlético AnderssonTheOne
Men är det konstigt att Barcas fans inte tycker att domaren gör fel mot dem?
Utvisningen är horribel, men att han inte blåser straff minst en av gångerna är fanimig ännu värre.
Klarar ni inte av att spela erat spel och endast får ett skott på mål mot Chelsea så klarar ni aldrig av United heller då United för tillfället är snäppet bättre. Till skillnad från er så är jag Hardcore-Chelseafan, men även realist. Ni förtjänade inte att gå vidare idag.
Barcelona Gud är störst!
ROME, ROME, ROME HERE WE COME! INSTEAD OF CHELSEA WE´RE BRINGING IT HOME!!! YEAH!
Barcelona BlueRed.
Isako

Vi är kvar i cupen också, final mot Bilbao den 13.e. Så chansen för att ta en trippel lever.
Barcelona Cape
Puta Ronaldinho

Okej, byt nick.
Barcelona Rambla
Hur fan kan de få situationen med Eto'o till straff? Skrattretande för fan.
Cape
Ja tyvärr.
Det är domarn som ska få all skit. Inte några andra. Domarens huvud borde man sätta en prislapp på. Vilket säkert redan gjorts.
Sevilla kanoute_12
2009-05-06 23:52
Ämne: Ska vi behöva ta ski....
Rambla// Några chelseafans? Tycker du att domaren agerade korrekt då han valde att fria för straffsituationerna?
Jag har verkligen inte förträngt den felaktiga utvisningen, men matchen kunde vart stängd redan innan det...
Villarreal Grande Messi!
2009-05-06 23:52
Puta Ronaldinho

Källa?

Moget nick förresten..
Annons: