/spanien/barcelona/forum/1836.aspx/spanien/barcelona/forum/1836.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Junta Dimision
2015-09-30 21:32
@II Barça II:

Källström är ändå en duktig frisparksläggare. CR är fullständigt värdelös på frisparkar nuförtiden dock.
Barcelona II Barça II
2015-09-30 21:27
Sa kommentatorn precis att Ronaldo är en av världens bästa frisparks skytt?? Snälla, till och med Källström är bättre.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2015-09-30 21:15
Så utav alla matcher Malmö kan studera för att se hur man ska stoppa Ronaldo så väljer man att se Sveriges playoff match mot Portugal och gör samma sak. Smart...kåt Real kontra på bara. Det blir nog bra. .
Barcelona Junta Dimision
2015-09-30 21:09
@Gabriel:

Funkar bra för mig! Kör via Smart-tv.
Barcelona Gabriel
2015-09-30 20:49
Viaplay suger ju verkligen. Samma problem som igår med sändningen!
Barcelona Barcadinho.
2015-09-30 20:26
Sista sak innan MFF - jag tror att Xavi var viktigare pusselbit i truppen än vad många räknade med.
Barcelona Smogen
2015-09-30 20:23
@the cameroonians:

hahaha....intressant var ordet!
Barcelona Barcadinho.
2015-09-30 20:21
Jag passar på och skriver lite fotboll också :-) Starten på den här säsongen är en liten gåta. Först stora torsken mot Bilbao i supercupen. Då tänkte jag så att det kanske berodde på det sydamerikanska mästerskapet. Många av våra nyckel spelare var där. De fick inte en bra vila. Och så började säsongen och laget presterade utöver den normala för en säsong start. Laget radade vinster mot Bilbao, Malaga, Atletico o Levante. En grym start som säkert överraskade en del här (och snobbar i Madrid :P). Och så plötsligt en oförklarlig kollaps mot Celta. Det dåliga spelet mot Las Palmas o Leverkusen kan delvis förklara med Messi frånvaro. Laget har varit beroende av Messi i många år. Det har tillkommit andra cracks, men beroendet alltid varit kvar. Inte så konstigt egentligen , han är ju världens bästa spelare. Jag tror att spelarna behöver ha mer spel minuter för att vänja sig att Messi inte är på plan. Sen finns det andra förklaringar, men ändå lite mystiskt hur det kunde svänga så drastiskt. Vi får se hur vi presterar mot Sevilla. Vi är dock långt ifrån den enda storklubb som har svårt med formen. Det är nästan ovanligt hur topplagen ser ut just nu. Nästan alla underpresterar. Och det är bra på fotboll generellt !
Barcelona enkos
2015-09-30 20:04
Det är Juventus - Sevilla som gäller ikväll för mig. Hoppas Sevilla vinner men blir trötta och inte orkar mot oss på lördag :)
Barcelona the cameroonians
2015-09-30 19:50
På lördag kan man spekulera i en startelva som kan se ut ungefär så här;

Ter Stegen
Alves Piqué Masche Alba
Rakitic, Sergio, Roberto
Munir, Suárez, Neymar

Då blir bänken troligtvis så här (med reservation för att Bravo kan vara tillbaka);

Masip, Mathieu, Bartra, Douglas, Sandro samt Gumbau, & Cámara från B-laget
Det här kan vara den tunnaste bänken som Barcelona ställt upp med i en ligamatch på väääldigt länge. Vet inte om det är rätt ord men... intressant.
Barcelona Barcadinho.
2015-09-30 19:32
Snälla Mod - låt mig skriva bara några ord.

Barcelomitas - lämna inte forumet är du snäll, jag brukar läsa dina inlägg. Jag gör det för att du tillför något annat. Det förekommer så klart ytliga inlägg från precis alla skribenter här, inkluderat mig själv, men jag har tillräckligt med erfarenhet av text för att kunna avgöra vad som är läsvärt.

Och ni andra - när ska ni förstå att inte alla har samma förmåga att uttrycka sig i text el förmågan att analysera sina åsikter? Det är fan ett fotbolls forum, inte distans kurs i filosofi. Kolla i andra forum - då kommer ni märka att Barcelonitas skriver minst sagt på en normal nivå. Respektera alt ignorera.

Och jag vill skriva igen samma sak som jag har skrivit fler gånger förut här. Ni ska veta att många här håller en bra/mycket bra nivå vad det gäller sociala medier. Vet ni hur många nonsens jag ser dagligen i t ex min facebook. Läs gärna kommentarfälten i AB om ni orkar för att få perspektiv på nivå. Vissa här skriver på en så pass hög nivå att jag har ropat på min fru att komma och läsa (inte nu längre,men förut). Hon undervisar i svenska och det var kul för henne att få smak på bra sociala medier som här. Ni är bättre än vad ni tror, de flesta av er.
Barcelona Siempre Barça
2015-09-30 18:21
kan man se Malmö matchen på tv3 play???
Mod.
2015-09-30 17:39
Nu gör vi så här: Inget mer prat om enskilda skribenter, fokusera på laget som vi alla är här för att prata om. Det finns ingen ignore-funktion på forumet så ni får göra ert bästa för att hoppa över inlägg som inte faller er i smaken, det är enkelt. Skärpning nu.//Mod.
Barcelona Katalano
2015-09-30 17:34
Nu får det ändå räcka.

Om det är någon här inne som bedrivit mobbing och liknande så är det just Barcelonistas. Han kallar spelare, lag osv vid skälsord i vart och vartannat inlägg och trycker på på ett sätt som påminner om mobbing i skolan. Han propagerar istället för diskutera och kommer inte med argument utan med lösryckta åsikter. Det han gör nu är precis vad Köjf skrev om tidigare, han provocerar eftersom han vill stå i centrum.

Nu skriver att han ska lämna forumet som en dramaqueen på ett sätt som dessutom gör Kröjf till syndabock, trots att han själv är den att beskylla. Det är mobbing mot Kröjf eftersom han på detta sätt försöker få andra här inne att tycka illa om just Kröjf. Fattar inte hur andra här inne går på det efter alla dessa år. Det är inte första gången han påstår att han kommer att lämna. Sist så lovade han att han skulle öka nivån på inläggen här inne, vilket han gjorde under en tid, men inte nu längre. Stanna gärna Barcelonistas, men för guds skull, sluta propagera, skriva oneliners och faktiskt öppet diskutera istället. Vi vet alla att Messi är en bättre fotbollsspelare än Ronaldo trots att Ronaldo öser in mål ( Ja, mycket tap ins) men du behöver inte påminna oss om det hela tiden på ett sätt som att vi tycker annorlunda.

Barcelonismo
2015-09-30 17:25
More tests this morning have confirmed that Iniesta has a thigh muscle injury. He will be out for at least four weeks. [md]
Barcelona grande jw
2015-09-30 17:12
Malmö slår Real Madrid i Youth league.. Hahahaha
Barcelona Barca4life98
2015-09-30 16:33
Lewandowski och Suarez, möjligtvis Aguero i storform, är dom bästa "9;orna" i världen. Vi har den bästa utav dom. Bara för att Lewandowski gör mål mot skitlag (Zagreb, Gibraltar, Wolfsburg ur form) typ så tror folk att han är världens bästa spelare helt plötsligt. Vi har Suarez och jag hade inte byt honom mot Lewandowski.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-30 16:17
@enkos:

Resultatet av ett lag som spelar riktigt bra för tillfället inget annat. Och anledningen till varför han leder skytteligan i EM-kvalet stavas Gibraltar :)
Barcelona Xaviesta
2015-09-30 16:06
Barcelonistas Ingen här vill att du lämnar forumet utan mer att du ska växa upp. Sluta skriv "penaldo", "shitty" osv. Dessa ord är 7-8 år gamla och var aldrig roliga till att börja med. Skriv rent och skriv intressant och för dina diskussioner på ett moget sätt med rätt framtoning, tex just Ronaldo och Man City. Sluta med oneliners och sluta använda Gabriel eller någon annan som stöttepelare i form av " tom Gabriel tycker si eller så",bilda dina egna uppfattningar. Sluta byta riktning i dina åsikter kring stora frågor, tex valet i somras och din nya ståndpunkt endast för att Bartomeu lyckades kamma hem valet. Du gör det oerhört svårt för oss andra att ta dig seriöst och då blir det automatiskt så att man ser dig som ett skämt på forumet. Nu försvarar jag aldrig nätmobbing och om du känner så är det trist måste jag säga, men du måste hålla med om att du bidrar till det en hel del, inte sant? Sist men inte minst: när du ogillar en spelare så skapar du en agenda och kör på som en duracellkanin och passar på att opportunistiskt flika in din galla i tid och otid tills någon tröttnar och tar upp diskussionen med dig och det blir kaos här inne. Ta mig tex, som inte har mycket övers för Dani Alves och dom flesta vet vad jag tycker i den frågan, jag spydde en gång den här säsongen och det var när vi olyckligt förlängde med honom and that's it. Det räcker så för mig, jag behöver inte tvinga på andra mina tankar om brassen varenda eviga dag. Just nu är det, av någon anledning, Rakitic som inte kliar dig på rätt sätt och då passar du på vid varje tillfälle att, på ett provokativt sätt många gånger, påminna oss andra om hur usel han är. Det är pga sådana saker som folk inte orkar med dig mellan varven. Sluta rabbla upp statistik för att blint backa upp en viss åsikt och dela med sig av dina tankar istället- på ett moget sätt och gör en 180 av den Barcelonistas du har blivit här i forumet. Jag är tämligen säker på att du är en bra kille i ditt vardagliga liv och har ibland väldigt svårt att greppa varför du beter dig på ett visst sätt här i Les Rambles efter 10 långa år. Du är en del av forumets historia och borde bete dig därefter. Jag har själv berömt dig flera gånger via PM när du sktivit kvalitativa inlägg förut, intw sant? Alla vet att du har det i dig men du väljer att visa en annan sida här oftast tyvärr. Ingen vill att du lämna forumet, bara att du växer upp.
Barcelona Smogen
2015-09-30 16:04
Barcelonistas m.fl.

Jag tycker det är synd att du vill ta en lång paus Barcelonistas, framförallt om det beror på en massa onödiga påhopp. Men jag tror inte dom påhoppen handlar inte om att du inte tycker Rakitic platsar i Barcelona. Det handlar om hur du uttrycker den och de flesta andra åsikter du har. Du är en väldigt passionerad Barcasupporter och det gillar jag, däremot så vädrar du ofta din frustration på forumet. Passion och åsikter är bra och det är både kul och intressant när man vädrar dom, men man måste göra det med sans och balans och med argument. Dessutom inte attackera folk när dom inte håller med. Skippa sådant.

Den största delen av det du skriver är ju inget fel på, Kan du inte bara försöka skippa delen där du attackerar lag/spelare/folk? Jag vill nämligen gärna ha dig kvar här på forumet, jag önskar bara att du skippat attackerna.

Hamnar du i en diskussion så lyssna istället på de som inte håller med dig. Nyckeln till att vinna en diskussion är att lyssna på motståndaren, förstå den personens argument och hitta vad man håller med varandra om och sen sänka personen med sina egna argument.
"jag förstår vad du menar och jag håller med dig i detta och detta men nu är det så här att ...." :)

Med det sagt, jag hoppas att du stannar, ta bara några andetag innan du skriver istället. :)
och jag håller med Gabriel, personliga påhopp är aldrig ok, från någon.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-30 16:00
@the cameroonians:

Hur kommer det sig att mittfältarna är mil ifrån backarna när de har bollen? Det är för mig oförståeligt. Så klart att vi blir oerhört sårbara mot lag som pressar för att mittbackarna helt enkelt inte har alternativ att passa bollen. Avståndet är enormt.

Ändå så ser det likadant ut varje match trots att det inte gynnar laget på något sätt. Irriterande som fan!
Barcelona Liunil Masse
2015-09-30 15:45
@Vampíro:

Det gjorde den förra också fram till Januari då allt vände. Tålamod min vän :)
Barcelonismo
2015-09-30 15:16
Barcelonistas

Stå på dig, ett ytterst fåtal människor på Les Rambles skall inte få dig att lämna forumet. Kan tänka mig att det finns en och annan som gillar dina inlägg härinne.

Hoppas att du ändrar ditt beslut och ignorera inlägg från vissa skribenter framöver :)
Barcelona Gabriel
2015-09-30 15:15
Barcelonistas Jag erkänner att jag skrev inlägg om att Rakitic känns mer som den spelaren som borde agera rotationsspelare för Barcelona, ungefär som Keita och att Barcelona behöver mittfältare som Verratti, Thiago mfl. Men du glömmer att nämna att jag mot vårsäsongen tog tillbaks det, när Rakitic faktiskt spelade strålande bra. Han är uppenbarligen inte i sin bästa form, men det är inte många av våra spelare som är det. Ska man rikta kritik mot någon av våra spelare så borde det vara Mathieu, det är ett stort skämt att den killen ens tillhör FC Barcelona.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-30 14:56
Eftersom många skribenter här inne på Les Rambles vill bli av med mig så kommer jag från och med idag ta ett väldigt, väldigt långt uppehåll från detta forum. Detta blir mitt sista inlägg här på ett väldigt bra tag, jag kanske väljer att gå i Hetfields fotspår vi får se.

Jag tycker det är sjukt skumt hur folk hela tiden hoppar på en så fort man har en annan åsikt. Min tanke är inte att bli ett ämne här, elr att skapa reaktioner då tror ni fel. Skribenten Kröjf har drivit en häxjakt på mig jag tänker inte ta skit på ett forum. Det tar en sådan psykisk energi från mig att varje dag bli få skit på sig av denne kröjf, mina batterier har tagit slut

Åter, jag skrev 2 inlägg vrf jag inte tycker Rakitic håller och folk hoppar på en direkt. Gabriel du tyckte föra säsongen att Rakitic inte håller för Barca och att det är en spelare som ska vara en rotationspelare i barca och inte ordinarie. Jag lovar att jag verkligen tyckte att Raketen ej håller i Barca det är vad jag verkligen tycker av det jag hittills sett av han.
Barcelona Cule4life
2015-09-30 14:55
Att folk ens skriver Mathieu i sina elvor är skrattretande!! Han har inget i Barca att göra
Barcelona Katalano
2015-09-30 14:41
Barca#

Jag vill se samma uppställning men med Sergi Roberto på mittfältet istället för Masken. Han gjorde fantastiskt inhopp igår och borde belönas nu när Iniesta också är skadat. Roberto passar inte ihop med Iniesta, men med Rakitic så klarar han sig bra. Nu när han är i form vill jag se hur han kan förvalta en sådan chans.
Barcelona enkos
2015-09-30 14:32
Barcelona enkos
2015-09-30 14:23
Lewandovski har gjort 10 mål på 184 minuter alltså exakt två matcher och lite tillägg ... Hoppas vi hade haft honom i laget Ps. Han leder skytteligan i Bundesliga med 10 mål, leder skytteligan i EM kvalet med 10 mål och så leder skytteligan i CL med 3 mål
Barcelona Barca#
2015-09-30 14:22
Jag är faktiskt inne på precis samma spår som Gabriel. Brukar inte skriva längre men är inne dagligen för att läsa igenom forumet. Som många andra tycker jag att det är jobbigt med användare som är inne på forumet för att provocera. Men vore det inte bättre att ignorera dessa inlägg? Det blir ju lite löjligt att fler inlägg handlar om påhopp och provokationer än vårt lag. Låt de som provocerar få skriva sin dynga i ca en månads tid sen tröttnar dem. Men häll inte bensin på elden för då slutar det aldrig. För att byta spår, viktig match på lördag utan både Iniesta och Messi. Vilken uppställning hoppas ni på och vad tror ni att Lucho väljer att göra? Själv hoppas jag på följande: Ter Stegen Alves-Pique-Mathieu-Alba Busq-Masch Raktic- Munir - Suarez - Neymar Vet att Mascherano och Busquets inte fungerat tillsammans tidigare, men med tanke på att vi saknar kreativtet på mitten(läs Iniesta, Rafinha) och att Messi saknas i anfallet borde vi satsa på att ställa om snabbt då skulle denna uppställning funka. Lägg därtill att busq och masch då kan skydda hönsgården bakom dem om det skulle visa sig att vi fortsätter att vara generösa bakåt. Vad säger ni? Vilka skulle du vilja se spela? Har Roberto spelat till sig högerbacksplatsen?
Annons: