/spanien/barcelona/forum/18348.aspx/spanien/barcelona/forum/18348.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2009-05-26 16:33
Okkapokka

Haha, jag tvivlade på Barca innan El Classico. Jag tvivlade på Barca innan Bayern Munchen matchen och jag tvivlade på Barca när klockan tickade över 90 minuter på Stamford Bridge, men detta lag har överbevisat mig hela säsongen och jag är skyldig dem all min optimism.

GRANDE BARCA !!!
Barcelona Pep.G
2009-05-26 16:30
Mina damer och herrar, "världens bästa fotbollspelare"..
Barcelona Okkapokka
2009-05-26 16:29
Pep.G

Haha, kraftig optimism från din sida. :-)
Barcelona Joanilson
tja. hade tänkt att köpa en Barcatröja (årets modell) men när jag gick in på fotbolshops hemsida så såg jag till min enorma frustration att hemmaställen var slut. är det någon som vet någon annan svensk hemsida som man kan köpa Barcelonas hemmaställ för den här säsongen (eller nästas men den lär väl knappast ha kommit ut nu)

tack på förhand
Barcelona Okkapokka
Fergies nya plan inför matchen mot oss :-)

*Länktips
Barcelona Pep.G
2009-05-26 16:27
Smogen

Jag håller med. Är trött på dessa anglosvenska kommentatorer. Jag hoppas på en urladdning ifrån Barcas sida imorgon. Varför inte en ny urladdning a´la El Classico 2/5-09 ?

Har Sir Alex cojones så ska han spela riktig fotboll och inte anti anfalls fotboll.

Vi vinner imorgon med max 2 måls marginal. Kom ihåg vem som sa det. Blir 5-2 Barca ;)
Barcelona Napao
2009-05-26 16:25
Ämne: När jag hör Glenn St....
Klart han inte gör och jag kommer som du vara hatisk till hans snack
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2009-05-26 16:25
Tro mig, Keita kommer spela från start imorgon. Han har klivit fram mycket de senaste månaderna med mål och bra spel. Frågan är bara om han spelar vänsterback eller pivote. Ingen av dom är hans urspungsposition. Spelar Yaya mittback spelar Keita pivote eller vänsterback. Troligen vänsterback. Spelar Yaya pivote hittar vi Keita på vänsterbacken. Finns ingen chans i helvetet att Pep sätter Keita på bänken i denna matchen med de skador vi har.

Puyol-Yaya-Pique-Keita
Busquets
Xavi Iniesta
Messi Etoó Henry

Känns som det mest stabila och fysiskt starka laget. All respekt för Sylvinho och Caceres men deras speltid under säsongen vittnar definitivt om bänkplats imorgon.
Barcelona Smogen
2009-05-26 16:16
När jag hör Glenn Strömberg kommentera matcher med Barcelona inser jag hur det är att se svenskalandslaget spela på en svenskkanal medan man kommer från motståndarlandet. Glenn gillar inte Barcelona.
fy, inser nu att jag kommer sitta imorgon och vara lika förbannad på kommentatorerna som jag var under chelsea matcherna.

Att bara säga att Manchester United har ett klart bättre mittfältsspel än Barcelona säger ju allt. Hur i helvete kan Barcelona ha minst 60% bollinnhav varenda match (även mot Chelsea borta med en man mindre på plan) och ändå ha klart sämre mittfält än Man U. knappast...Barcelona har ett klart bättre mittfält medan Man U har ett något bättre försvar och en klart bredare och därmed bättre trupp, dvs. inklusive avbytare.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-26 15:58
Uniteds startelva tror jag kommer se ut såhär:

VdS - O´shea, Vidic, Ferdinand, Evra - Carrick, Giggs, Park, Anderson, Rooney - Ronaldo
Barcelona NoGo™
2009-05-26 15:58
Varför just United?

"För att de har ett bättre komponerat lag sett till helheten med ett klart bättre försvars-och mittfältsspel." Glenn Strömberg

Håller inte med herr Strömberg angående mittfältet och försvaret i normala fall är grymt men utan Alves och Abidal är det inte lika bra såklart så på så sätt som har han väl lite rätt. Vad tycker ni?
Barcelona Smogen
2009-05-26 15:56
PILMÀ

Caceres är väl ett allternativ som back. Han är fullkomligt usel på att passa, men så länge han struntar i att föra bollen till mittplan och försöka passa offensiva spelare därifrån tror jag han skulle klara av uppgiften.
Nu är jag dock helt övertygad om att Caceres kommer börja på bänken.

Förutsatt att Iniesta och Henry kan spela undrar jag bara vem som ska ta Pivote platsen.

Blir det Busquets kommer Xavi spela mycket mer defensivt då han inte litar (med rätta) fullt ut på Busquets. Det gör att vi tappar lite av den fantastiska offensiva kraft Barcelona har med Xavi-Iniesta-Yaya

Å andra sidan, startar vi med Keita som pivote tappar vi en hel del i defensiven , inte pga. att Xavi inte litar på honom, utan för att Keita helt enkelt inte är lika bra som Yaya i pivote rollen. Pep har väl också visat flera gånger i år att han inte ser Keita som en pivote spelare utan som en ganska offensiv tvåvägs mittfältare.

så, tror det blir Busquets men hoppas på Yaya...spelar vi med Henry-Eto'o-Messi i anfallet och Xavi-Iniesta-Yaya på mittfältet tror jag vi vinner imorgon....
Barcelona Albiin
2009-05-26 15:52
MilanBaros..
Har du sett Caceres spela i år?
Han må vara riktigt lovande och det tvivlar jag inte ett dugg på.
Men det passningsspelet som han visat upp de gångerna han spelat har ju inte varit allför bra. Ser ut som att han lider lite av prestationsångest
eller om han bara är riktigt nervös.
Därför tycker jag även om det inte gynnar mittfältet att det enda rätta är att flytta ner Yaya som ändå besitter ett väldigt lugn och som är väldigt spelskicklig.
För ja skulle inte tro att unge herr Martin är mindre nervös under en CL-final.

Sporting Gijon webbsporten.se
2009-05-26 15:43
Inför Champions League-finalen
Barcelona Napao
2009-05-26 15:42
Ämne: Angående diskussione....
Mitt svar på set är vem bryr sig om det och alla spelare a vs spelare b,för den dagen jag bryr mig om det har man myyyyyyyyyyyyyyyyyycket tråkigt och då föredrar jag kolla på Serie a.
Barcelona mes__que_un_club
2009-05-26 15:22
så sant som PILMÁ säger. jag skulle inte heller vara orolig då yaya inte skulle gjort bort sig någonstans på planen
Barcelona [Yodaa]
2009-05-26 15:20
De klart jag också vill ha YAYA på mitten, Busquet är för dålig för att kunna ersätta honom fullt ut.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-26 15:20
Även om man kan ha åsikt gällande Yaýas vara eller icke vara mittback så vill jag påpeka att vi inte har nåt val när det kommer till den situationen.
Barcelona mes__que_un_club
2009-05-26 15:14
dom har båda tränat 100% med laget enligt vad jag har kunnat läsa. eftersom detta är en såpass viktig match tror jag defenitivt att dom båda kommer att spela från start. frågan är snarare om dom orkar hålla samma klass genom matchen eller om dom kommer blekna bort drastiskt efter 10 i andra
Barcelona Smogen
2009-05-26 15:10
Tycker inte heller Yaya ska spela mittback, fast inte därför att han skulle vara dålig där. Tycker han gjorde bra ifrån sig mot Chelsea, men han är så otroligt mycket bättre som pivote. Om Iniesta och Henry kan spela från start imorgon och vi har Yaya som pivote hade jag inte oroat mig det minsta för backlinjen.

Någon uppdatering om Henry och Iniesta förresten? är grymt orolig, är rädd att deras tillfrisknande är rökridåer från Barcas sida....
Barcelona [Yodaa]
2009-05-26 15:04
Ämne: Vore ett stort misst....
Tydligen så såg du inte matchen, Han raderade ut Drogba helt.
Barcelona MilanBaros
2009-05-26 14:22
Vore ett stort misstag av Pep att spela Yaya som mittback.
Han är inte mittback och han har bevisat det, hur många ggr gick Chelsea anfallarna lös?

Yaya Toure är både seg och dålig som mittback..

Caceras - Puyol - Pique - Sylvinho..
Det borde Pep starta med, sedan är det mycket bättre att ha Yaya i mitten än en Keita elr Busquet
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-26 13:53
7 av 11 startspelare och 11 av 20 i truppen är egna produkter. Fantastiskt.

Laporta och Txiki ska ha stort tack för deras arbete.
Barcelona Mojito
2009-05-26 13:05
Messih

Verkligheten kom definitivt ikapp Real i den matchen. Snacka om att ha för stor tro på sig själv.
Det bästa av allt är ändå alla maränger som efter 0-2 i Barcelona sa "vänta ni bara tills vi möts på Bernabeu". Ja, vi väntade, spelade och resten är historia :-)

Önskar jag befann mig i Rom nu...

Barcelona anthyx
2009-05-26 13:01
Undra hur ligan/cuppen hade slutat om real hade vunnit matchen? ;)
Jag vet att ni spelade mycke bättre, men bollen är rund, allt kan hända.
Tror ni att ni hade vunnit ligan och cuppen då?
Otroligt hur ett helt år kan avgöras på 1 match :)
Barcelona Messih!
2009-05-26 12:47
Kollade på 2-6 matchen igen.
Real valde verkligen fel lag att försöka spela offensivt mot att flytta upp backlinjen mot barca är självmord, matchen var över före den hade börjat ;)
Helt otroligt vad våra spelare är galna på att utnyttja ytor.

Det bästa är ändå, världens bästa spelare lass, när xavi tar bollen från han, och lass bara slänger upp händerna i förtvivlan, innan han låtsas springa efter messi, 2 sekunder efter, GOL GOL GOL GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL ;)
haha satt och skratta så mycket när jag såg matchen, minns hur blodet började koka vid 1-0 målet, men ticki tacki 90min senare 2-6.
;)
graande GRAAAAANDE BARCELONA! ;)
Messi Das Proffesor
2009-05-26 11:53
Haha, Det är ju roligt när Real Madrid säger att dom ska köpa Xabi Alonso, medans Rafael Benitez säger att han stannar i Liverpool FC.
Messi Das Proffesor
2009-05-26 11:50
Luça Toni #30
Youtube Downloader finns alltid.
Barcelona Abbe_
2009-05-26 11:19
Ämne: Angående diskussione....
Du är en sorglig person, stackare :-).
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-26 11:09
Säsongens höjdpunkt i länken:D
Annons: