/spanien/barcelona/forum/18347.aspx/spanien/barcelona/forum/18347.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
7/20/2009 18:47
Trippeln
Har du inte det så låt gå. Jag kände bara av själva stämningen härinne och ALLA tror att vi kommer köpa en DM för att Pep sa att det blir tomt på mittfältet när Keita och Yaya drar till afrikanska mästerskapen. Att man tror det motiverar man med att Keita är en DM, det är inget nytt. Det här har jag stått ut med hela säsongen, att alla envisas med att titulera Keita som DM när det är sjukt uppenbart att Pep inte kommer använda honom som det. Om Pep säger att vi behöver en mittfältare för att Yaya och Keita försvinner så tycker åtminstone jag att det är 50/50 om vi kommer värva en DM eller en AM, eftersom det är en av varje som försvinner. DM-platsen tycker jag att vi har flera fullgoda alternativ att tillgå, AM-platsen är det värre med, och därför tror jag snarare att vi kommer värva en AM. Det enda som väger för att vi ska värva en DM är ryktena om Mascherano och Poulsen (kom igen nu, det är ju så ofattbart otroligt att ingen kan tro på det...Poulsen....!!).

Men nu lägger vi ned denna diskussion och så får vi se om jag får säga "Told you so!" och ge forumet långfingret eller om jag får stå med dumstruten i hörnet.
Barcelona Los GalacticASS
7/20/2009 18:47
Tja, någon som vet om tröjorna "Ibrahimovic 9" kommer att börja säljas nere i Barcelona direkt efter att han presenterats?
För jag har ett par polare som är där nere som kommer tillbaka till Stockholm på torsdag så vi säger att Zlatan blir officiellt klar på onsdag, kommer dem att kunna köpa Zlatan tröjor där nere?
Barcelona Barcelona10Messi
7/20/2009 18:44
Haha den nya tröjloggan är riktigt fett haha :D
Barcelona Trippeln
7/20/2009 18:43
Rambla

Jag bryr mig inte om han är ''heinze dålig'' så länge han KAN spela där så är det ok som mot deportivo matchen.Matchen i sig har ingen betydelse men SEYDO KEITA spelade defensiv mittfältare den dagen.
Barcelona Trippeln
7/20/2009 18:42
petersays

Har jag sagt att vi ska köpa en DF?

Maxwell,henrique,busquets,Marquez(utmärkt) kan säkert alla spela där.
Barcelona petersays
7/20/2009 18:41
Rambla
Det låter intressant. Särskilt med Thiago och Gai på tröskeln till a-laget också. Bra tillskott till det offensiva mittfältet.
Barcelona Rambla
7/20/2009 18:40
Ämne: Rambla

Det är det....
...för Keita gör det inte vidare bra. :P
Barcelona Trippeln
7/20/2009 18:39
Rambla

Det är det jag strävat efter,tack!
Barcelona Rambla
7/20/2009 18:38
petersays

JDS kan ses som en spelare som Keita, en spelare om jobbar både upp och ner. Han är säkert lite bättre tekniskt och passningspelare men kanske inte lika bra att gå i djupet som Keita. Sen så behöver han självklart förbättra sin fysik jämfört med Keita. JDS kan styra spelet bättre än vad Keita kan göra. En blanding mellan Xavi och Keita skulle man väl kunna säga, fast mer åt Xavi-hållet.

Trippeln
Ja, bara för att du ska få rätt. Keita kan säkert spela DM, men jag tror inte det är något Pep föredrar.
Barcelona petersays
7/20/2009 18:37
"Jag ****** fullständigt i om de andra kan spela där för jag vet att de kan men det kan även keita."

Nämen nu närmar vi oss pudelns kärna..KAN. Men det ni alla gör här är att titulera Keita som först och främst en DM. "Åh shit...yaha och keita drar, vi måste ha en DM för 400 millar under tre veckor." Det är inte en sekund mer självklart att Keita skulle spela DM än att någon annan av de jag nämnde tidigare skulle göra det.

If it aint broken, why try to fix it?
Barcelona Trippeln
7/20/2009 18:36
Jag vet att Henrqiue kan spela där MEN HAN HAR INTE!

Samma med Keita han kan spela dm.
Barcelona petersays
7/20/2009 18:34
Rambla
Om vi inte har kassa för att värva och det visar sig att dom håller måttet ser jag mycket hellre lovande unga produkter i truppen än köpespelare.
Kollade lite klipp på J2S imorse och det såg väl lovande ut, som alla youtubeklipp gör :P

Ser fram emot fredagens match så man får se lite nya spelare. Vore toppen om man kunde börja hitta streamar av Athletics mtacher när säsongen drar igång med. Dubbelt så mycket kul varje vecka!
Barcelona Trippeln
7/20/2009 18:34
petersays

Jag ****** fullständigt i om de andra kan spela där för jag vet att de kan men det kan även keita.

End of discussion!
Barcelona Rambla
7/20/2009 18:31
petersays

Här har du din centrala mittfältare, Jonathan Dos Santos. Han har fått sitt spanska pass nu och kan därmed växla mellan A-laget och Atlètic. Det är en spelare Pep tidigare uttalat sig väldigt positiv om och han ser honom som en framtida a-lagspelare. Det samma gäller Thiago, ännu en spelare som kan hoppa mellan a-laget och Atlètic.
Barcelona petersays
7/20/2009 18:29
"Spelar ingen roll Keita kan vid behov spela som EN DEFENSIV MITTFÄLTARE!!! "

Ja och det kan även Rafa, Henrique, Busquets och Maxwell + att vi har DMs i Athletic. Så vad tusan ska du värva en till för?
Barcelona petersays
7/20/2009 18:28
Från barcelonas hemsidan:

"At 185 centimetres tall Henrique is a physically powerful centre back but he can also bring the ball out of defence and play either in the middle of the defence or as a holding midfielder. He is fast, efficient and positions himself well on the pitch. "

Så vänta nu..då har vi Busquets, Rafa, Henrique som teoretiskt kan spela på den positionen under de få veckor Yaya är borta och där vi endast möter mindre lag - men ändå så tror majoriteten av världen att vi kommer lägga storbud på en renodlad DM? Jag är chockerad, och än mer chockerad skulle jag bli om det visar sig att ni har rätt :P

Nej hörrni, allvarligt talat så ser vi at om Hleb nu också lämnar så är det ABSOLUT en offensiv mittfältare vi behöver. Vi har endast Xavi, Iniesta, Guddy och Keita och i nödfall Maxwell eller Busquets som kan flytta upp. Guddy ryktas ju bort och Keita lämnar för AM. Är det någonstans på mittfältet vi behver förstärka på är det i offensiven. Om vi sedan gör det genom att köpa in spelare eller om någon Athleticspelare utmärker sig under försäsongen låter jag vara osagt.

Just nu består truppen av 25 man. Om Zlatandealen går igenom blir vi 24 man, och sedan försvinner ju förmodligen Caceres och kanske Guddy. Frågan är vad som händer med Victor Sanchez och Pedro? 22-23 man. Hur stor trupp Pep vill ha vet ingen, men ett par spelare till måste in eller upp.
barca löver
7/20/2009 18:27
Ok tack för hjälpen :)
Barcelona el Flaco
7/20/2009 18:26
Trippeln/

Eto'o kommer inte bli klar idag. Det senaste är att Branca ska träffa Mesalles imorgon och då ska de förhandla Eto'os kontrakt. Så det verkar som om vi kommer få behöva vänta 24 timmat till på att få några fler uppgifter om när dealen kommer avslutas.
Barcelona Trippeln
7/20/2009 18:24
barca löver

Det går bra och idag ska etoo va klar för inter och övermorgon zlatan vice versa.
barca löver
7/20/2009 18:21
Hur går det i zlatan affären ?
Barcelona Trippeln
7/20/2009 18:20
petersays

Spelar ingen roll Keita kan vid behov spela som EN DEFENSIV MITTFÄLTARE!!!
Barcelona petersays
Busquets var ju länge centertank i canteran så.. :P

På tal om vikarierande DM så har väl Henrique också vart där och nosat. Tvåfotad som han är.
Barcelona BlueRed
Trippeln

Han verkar respektera Messi i alla fall och fattar att han inte kommer vara nr1.
Barcelona Smogen
7/20/2009 18:19
lite ur peps presskonferens....
Grana
7/20/2009 18:17
Även Zlatan har uttalat sig.
Och han kan inte längre hålla tillbaka sin entusiasm:
- Jag drömmer om att spela med Messi. Jag kommer att löpa amok med Messi bredvid mig.
- Att få spela för Barcelona är en chans man kanske bara får en gång i livet, säger Zlatan enligt Sport
Sevilla sevillakarl
7/20/2009 18:17
Nä grabbar, nu ska jag pysa, det var kul och trevligt att diskutera onödiga frågar med er...bra tidsfördriv;)

Vamos Mi Sevilla!!!
Barcelona BlueRed
7/20/2009 18:16
Trippeln

Yes. :)
---------------
Pep svarade på lite mer frågor som handlade om spelare som ryktats in samt befintliga. *Länk
Barcelona Trippeln
Jag tror inte zlatan förstör det här.
Barcelona Heywood Jablome
sevillakarl

Om du ska skriva något, skriv något vettigt. Du åker på en spärr snart.
Sevilla sevillakarl
7/20/2009 18:15
Trippeln//
jadu kalla det panikbyte du, jag tror pep hade en klar tanke i att omvända busken till forward!
Annons: