/spanien/barcelona/forum/18341.aspx/spanien/barcelona/forum/18341.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Otuga
2009-05-07 15:29
ElDuroDeFCB

Jag skulle kunna översätta , men nog bäst att jag låter blir hehe

Bem meu amigo...tambem tenho esperanca de que Portugal vai se aporar...Era um sonho ver Portugal, Brasil, Espanha e Argentina nos semifinais :)
Barcelona Pride of Spain.
2009-05-07 15:28
Fan vad tråkig med dessa avstängningar i finalen, hoppas dom gör någon regel så alla kort upphävs i finalen eller något.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-07 15:28
- a L b -

Det beror på att flera människor från alla andra forum kommer in hit och berättar för oss hur ovärdiga vi är finalplatsen. Hahahah har du hört ett bättre skämt eller?

Barcelona Ciao-V
2009-05-07 15:27
Ämne: Rankin & NiboRRobiN ....
Det kan man verkligen fråga sig. Rädsla var dock ordet! Barca gick vidare mest för att Chelsea tränaren inte vågade anfalla på hemmaplan. Han hade nog alldeles för stor respekt för Barcelona.
Bra för oss då.
Barcelona - a L b -
2009-05-07 15:24
1800 + inlägg här på Barca forumet senaste dygnet. Rekord?
Barcelona Lionel_
2009-05-07 15:18
Sen finns ju det fortfarande en chans att Abidals kort upphävs, även om jag inte tror att UEFA är så pigga på det.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-07 15:17

Nu till alla Barca hatare out there vill jag säga på fint brasilieansk talesätt:

Iu Iu Iu Vai pra puta que te pariu till alla Barca hatare out there...

Barcelona Messidinho_10
2009-05-07 15:17
Haha det går rykten att chelsea kan bli avstängda från europa spel nästa säsong fyfan va gött om det händer. Rätt åt dem jävla svinen vem fan tror dem är??
Barcelona Zizou_nr1
2009-05-07 15:16

Taherinho och Rankin//

Fan vad bra svar du gav på Rankin.

Men, All respekt för Rankin som ser konsten i tätt defensiv, chonga bollen och "blomma ut" i offensiven.

Fan, det låter som poesi, så vackeeeert!
Barcelona Lionel_
dubbel...
Barcelona Lionel_
Ämne: Men vinner vi mot Un....
Håller i alla fall med på Caceres, Puyol och Pique. Skulle givetvis vilja se att Caceres får speltid i kommande ligamatcher men också att Keita kan testas igen som vänsterback. Lite tveksam till Sylvinhos defensiva spel.
Barcelona Rambla
2009-05-07 15:15
Rankin & NiboRRobiN :

TOMA TOMA TOMA, NOS VAMOS PARA ROMA!

..och jo, Barcelona är ett bättre lag än Chelsea. Vet ni varför? För att Chelsea var skräckslagna över att bli överkörda redan på Camp Nou och vågade inte komma ur sina skyttegravar ens för korta stunder. Det som dock förvånade mig var att de gjorde samma sak hemma. Varför är de så rädda? De backade ju tom hem efter utvisningen. Varför kör de inte bara över Barcelona som de gör med mitten och bottenlagen i PL?
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-07 15:13
Otuga

Muito Obrigado meu amigo, suas palavras sao d+. Tomara que o tiem de Portugal vai para a Copa do mundo...
Barcelona Zizou_nr1
ElDuroDeFCB //

Haha. Gött kompis!! Jag håller med!
Barcelona J.Gamper
Men vinner vi mot United? Ja, det tror jag. Men det som försvårar det hela är att Alves och Abidal är avstängda ...Jag tycker att det är väldigt viktigt att Yaya Toure finns på mittfältet.

Tänk på att spelarna nu kommer att vara utvilade, förberedda och framförallt så får vi tillbaka Henry och Puyol!.

Sylvinho - Puyol - Pique - Caceres? Hur tycker ni?

En sak till... Alltså vi måste använda våra avbytare på ett bättre sätt.. Hleb t.ex? Hoppas pep får igång honom tills nästa säsong, sedan så skulle en centertank vara bra.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-05-07 15:10
Asså jag tycker det bara var en KLAR straff och det var när Pique tog hands. Alla andra situationer var 50/50
Barcelona Taherinho
Rankin

Typiskt att klaga pa ett lag som tar risker, du fragar om vi sjalva spelar fotboll? Det gor jag och jag har spelat i over 10 lag med svensk-mentalitet-a-la-division-4, det vill saga chonga upp bollen och tatt i defensiven, det ar konst. Vist kan alla tycka vad de vill och betrakta konst exakt hur de vill, men vi ar Barcelonas fans och for oss ar fotbollen vacker och magisk. Du kritiserar vart synsatt och sedan avslutar du med att vi inte var battre an Chelsea, for jag da fraga vad var det exakt som vi inte var battre an Chelsea? Du beskriver ju sjalv langre upp i din text att konst beror pa betraktarens ogon, hur kan du da saga att vi inte var battre? Nar Barcelona inte har en bra dag, men anda forsoker spela boll, sa haglar kritiken over dem, men nar Chelski, Liverpool och andra lag kampar in en bolli slutet av matchen, ja da ar det plotsligt konst, kampaglod och j*vla anamma! For mig ar detta hyckleri...

Barcelona foroskte spela fotboll bada matcherna, Chelsea inget av utav dem, varfor pratar du bara om chanserna som Chelsea hade denna mcth, har du plotsligt glomt at forra veckan mottes lagen i Camp Nou och ur manga chanser hade Chelsea dar nere och hur manga hade Barcelona?

Kan du inte forsta en konst som ar hogre an din forstaelse sa gor det ingenting, kritisera inte ngt som du inte forstar... Barcelona tar risker med sitt spel, att spela defensivt ar det absolut enklaste som finns, det haller val varje fotbollstranare med om, har du inte modet och gora sa med ditt lag ar det ditt val. Barcelona gjorde det och de gick vidare till final, de spelar bast och de kvalificerade sig ocksa, vad mer kraver du egentligen?
Atlético Otuga
Till alla er som inte är Barca fans och kommer in här och skriver att Barca inte värda att vara där har jag bara ett ord till SKÄMS !
Visa lite respekt vet ja !
Barcelona ElDuroDeFCB
Zizou_nr1

Jag har nått min nivå nu, jag försökte vara diplomatisk och "snäll" men det kommer en kuk huvud vart tredje sekund nu och snackar massa skit utan att se på fakta, det räcker nu, när fredssamtalen inte räcker till då ska the havy artillery fram. Så FC UK Chelsea, och alla andra hatare där ute, Vi är i final, suck it biatchhhhhhhhhhh!!!!
Barcelona Messidinho_10
2009-05-07 15:08
Hoppas uefa straffar Ballack och Drogba HÅRT hur fan kan bete sig som svin när man är proffs och hela världen tittar på??
Barcelona J.Gamper
2009-05-07 15:07
Förstår verkligen inte alla trångsynta anglofiler. JA Barca förtjänade inte vinst sett till gårdagens match.. Men vad hände med FÖRSTA matchen på Camp nou? Känns som om den inte ens spelats enligt er... När Barca blev nersparkade så skrattade alla åt våra spelare, om att de faller lätt och är för svaga. Men när deras "stora" spelare som Drogba faller som löv inne i straffområdet, Ja då är det inget fel såklart"En del av fotbollen". Det är oerhört irriterande. Visst det är lite bittert att Barca gick vidare såhär.. de var hur dåliga som helst vilket inte förvånade mig då laget var utformat på ett helt annat sätt jämfört med El clasico t.ex. Men Chelsea får skylla sig själva, Väljer man att filma istället o söka straff och spela i stortsett med 9 man i sitt eget straffområdet istället för att fokusera på att göra riktiga mål så är det sånt som händer. Rätt åt Chelsea....

På samma sätt kan man ju säga att Barca spelarna får skylla sig själva när Bojan och Etoo inte gjorde mål på sina lägen. Det roliga är.. fastän Henrys straff var solklar och Chelsea skulle ha ett par spelare utvisade så hyllades de för sin grisfotboll. Nu när Barca vann pga effektivitet så förtjäna vi det inte. Kul.. hatet växer bara mer och mer mot PL. Får hoppas att Barca sänker Man United ordentligt nu, vilket jag inte tror kommer att hända för att de egentligen är ett bättre lag än Chelsea enligt mig.
Barcelona mes__que_un_club
2009-05-07 15:06
Chelsea hade förtjänade att vinna, OM dom hade vunnit, men man kan inte sitta och säga att det var orättvist att barca vann. hugget som stucket vilket lag som skulle vinna, de taktiskt skickliga eller de tekniskt skickliga. det är nog inte bara jag som tycker att de tekniska förtjäran segern
Barcelona Don Travolta
2009-05-07 15:06
Kommer aldrig glömma Peps löpning längs sidlinjen efter kvitteringen. Vilken hjälte. Vilken konung!

Likaså Piqués fantastiska insats, han var så jävla dominant i Puyols frånvaro.

Vi skiter i dom här tomtarna från Madrid och London, dom kan hata hur mycket dom vill. Dom är inte i närheten av vår nivå, så enkelt är det.
Barcelona Saman.
2009-05-07 15:05
Tragiskt att Tom Henning Øvrebø blir mordhotad.
Barcelona Zizou_nr1
2009-05-07 15:05
ElDuroDeFCB//

Haha. För en stund sen klagade du på att det var för mycket Hat här inne.

Nu säger du mot dig själv.
Barcelona Ciao-V
2009-05-07 15:04
Förtjänar, förtjänar inte. Tycka vad man ni vill.
Jag och många andra med mig tycker att Barca förtjänar verkligen att gå vidare. Chelsea hade kunnat döda matchen mot 10 Barcelona spelare med Toure som mittback! Hemmaplan.
Men Chelsea gjorde ett annat val än att anfalla, trots den numerära fördelen. Det straffar sig. Det såg vi väl alla.

Edit: fel stavning;.-
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-07 15:03

Det är så mycket Barcelona hatare just nu så det inte är sant. Sorgligt att folk tycker att Chelsea med sitt anti-fotboll förtjänar att gå vidare sorgligt bara. Det va inte så att de försökte spela fotboll och förlorade, de tar ju för fan in en höger back och tar ut en anfallare när vi har en man mindre, och försöker på så sätt försvara sig ännu mer. Vadå förtjänar man att vinna då. Chelsea fick vad de förtjänade till slut, jag tycket faktiskt synd om Chelsea men nu skiter jag i fullständigt, rätt åt de att de inte gick vidare, klaga hur mycket ni fan vill. Vi köpte domaren, vi köpte Uefa, vi köpte Platini, vi köpte final platsen ok ÄR NI NÖJADA....
'
Barcelona Lionel_
2009-05-07 15:02
Här är statistik från båda matcherna:

FC Barcelona

Skott (på mål) 33(7) - 16(5)
Frisparkar mot 24 - 36
Hörnor 16 - 8
Bollinehav 71 - 29
Varningar 5 - 6
Utvisningar 1 - 0

Om man sett matcherna och dessutom detta så kan man nog förstå att trots att Barca bara hade ett skott på mål igår (samma för Chelsea på Camp Nou) så går det bättre laget vidare!
Barcelona Zizou_nr1
2009-05-07 15:01

Rankin säger: "jag tycker det är vackert med ett stenhårt jobbande kollektiv, som täpper alla ytor defensivt och blommar ut offensivt".

Ja, det var verkligen vackert å se ett sådan "kollektivt", såg ut som västtrafik. Chelseabussen som var parkerad i deras straffområde.

Speciellt i första matchen...det var väldigt vackert när denna bussen bommade ut i offensiven!!
Barcelona Vampíro
2009-05-07 15:01
Låt Chelsea spelarna gnälla hur mycket de vill, det betyder ingenting. Vi gick vidare på bortamål, något som de engelska lagen är mästare på fast när de gör det är det helt plötsligt "taktiskt" och "briljant", det är just därför som det svider extra.

Drogba: "Vi har fler målskyttar än Barça". Ni har även fler målsumpare.´

Vill till sist länka till de sista minutrarna från gårdagens match, underbar reaktion från kommentatorerna.
Annons: