/spanien/barcelona/forum/18335.aspx/spanien/barcelona/forum/18335.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2009-05-07 13:11
MADRID 1902

Att ni har vunnit en ohyggligt massa titlar i historien hindrar er tydligen ändå inte från att bittert och avundsjukt skrika om domarkonspirationer, som att det var ni som blev drabbade. Det är du om någon ett tydligt exempel på. Svälj det och gå vidare.
Barcelona Messi(as)
2009-05-07 13:08
Finns inte mycket att säga. Tycker att domar insatsen inte ska diskuteras för mycket. Han var jävligt dålig och det var domaren på hemmaplan för oss också. När vi gnällde och speciellt spelarna då så garvade Chelsea fansen oss i ansiktet och skrev att vi inte klarar av fysiskt spel!
Vem/Vilka är det som inte klarar av fysiskt spel? Malouda som faller som ett löv? Eller drogba världens starkaste power-forward?

Statistiken talar sitt tydliga språk i sett över 180 min. Båda lagen går in med varsin inställning och Barca tar sig till Rom. Klaga? SKRIV ETT BREV TILL UEFA.

Sen till slut, Chelsea ska bara döda matchen oavsett straff eller ej. Finns inget man kan skylla på än sig själva. Jag skulle inte gråta blod om Drogba satte sina chanser (för visst fan var det rejäla chanser?). Hade jag varit supporter för Chelsea hade jag inte varit nöjd över avsluten från deras s.k. "anfall".

Här har vi en kille på Chelsa forumet som förstått vad som hänt:

"Rättvisa är inget ord jag värderar i detta läge. Vi har till leda själva försvarat fotbollens logik eller ibland brist på densamma. Det var Barcelona som gjorde det så viktiga bortamålet och då spelar det ingen roll att vi sög in dem i vår vackra Blå försvarsäck i 2 x 90min + ett antal övertidsminuter. Vi var 90 sekunder från Rom, Spagetti Vongole, stilettklackade italienskor, ett Forum Romanum i försommarskrud och en förbön hos Påven.
Domarens insats har redan diskuterats men det visar återigen att man kan bara lita till sig själv om man vill komma någonstans här i livet. Till Rom exempelvis! Varför bytes Drogba ut? Varför ändrade vi inte matchbilden efter Abidals utvisning? En 2:a hade naturligtvis dödat matchen men tyvärr kom ingen förändring till stånd. Det vackra försvarsspelet fortsatte dock men ledningen var alltför bräcklig. Straffet för vår oförmåga till denna 2:a blev grymt, hårt och uppstoppat i pastejköket som en stor fet Katalansk Guíjelo!"

Edit: Till alla andra fans speciellt maränger då, ni får ju knappast någon sympati här för att ni håller med Chelsea fansen? Kan ni inte skriva där bara så ska ni se att ni blir väl mottagna?
Respekt till alla som grattar och kan diskutera!

Visca Barca.
Har sagt det hela säsongen här på forumet. Iniesta är skillnaden mellan vinst och förlust i de stora matcherna.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-07 13:06
Drogba klarar väl aldrig av matcher med stor press verkar det som. Rött i CL-finalen förra året och nu skämmer han ut sig igen. Så fort någonting talar emot honom så får han sina ryck. Tycker synd om hans 4 barn.

Han filmade så mycket att han lurade sin egen tränare igår också. Att han blev så ledsen när han byttes ut visar bara hur äcklig den råttan är och att han bara spelade skadad.
Real Madrid MADRID 1902
2009-05-07 13:06
tarrak
Vi har vunnit ligan 2 år i rad föra året vid den här tidpunkten klappade era spelare åt våra och vi besegrade er 4 1 avensjuka?
Att vi sparkar tränare och ledningen var och varanat år får vi ju betala med att vi inte kommer längre än åtondelen.
Ni vann eran andra CL guld för nåt år sen så snälla prata inte om avensjucka.
Barcelona tarrak
2009-05-07 13:03
lameG^

Abidal och Alves är avstängda i finalen. Klart.
Barcelona Barça! (MQUC3)
Får jag biljetter till finalen..

Ska jag göra en Jimmy Jump då?

Vilka ställer upp och sponsrar mig så jag har råd att betala böterna jag lär få :) ?
Barcelona Messidinho_10
Va fan ska de nollorna från chelsea klagga på domaren för när samma saker hände oss rött kort på grund av Anelkas filmning och sen första semin va domaren emot hos hela tiden?!?!
Barcelona lameG^
2009-05-07 13:00
skulle vara snäll om någon skrev en artikel om avstängningar
Barcelona tarrak
2009-05-07 12:59
MADRID 1902

Som sagt så jämnade domarmissarna ut sig över två matcher. Jag har ändå förståelse för att Chelsea-fansen är bittra efter att ha tappat segern på övertid. Lite svårare är det att förstå er marängsmulors upprördhet, men det är väl bara vanlig avundsjuka antar jag?
Barcelona Zizou_nr1
2009-05-07 12:57

MADRID 1902//

Jodå, du får faktiskt yttra dig här, om du vill bli hörd. Jag förstår din besvikelse, både för Reals säsong och Barcas framgångar. Jag känner stor sorg med dig och tackar för att du lättar ditt hjärta här.

Mvh//
Barcelona Caol Ila
2009-05-07 12:55
Ämne:
Chelski känner sig....
Zizou_nr1 / pokke

Finns inget lag i topp världen som har ett lag med egna produkter så alla lag måste köpa spelare inför varje säsong och helst bra spelare.
Att chelsea,manchester city,real madrid osv lägger pengar på spelare är inget nytt och kommer alltid att vara så.

Sluta å vara avundsjuka och fokusera på villareal matchen.

Barcelona Klint
2009-05-07 12:55
Ämne: Grattis till segern ....
Tack och på tal om Copa del Rey. Hur idiotiskt är det inte att lägga matchen på en onsdag. Vill man höja cupens dignitet får man se till att åtminstone finalen spelas på en lördag eller söndag.
2009-05-07 12:54
Gudfadern har svar för allt.
Athletic Trumoi
2009-05-07 12:53
Grattis till segern i CL!
Vi ses i finalen av Copa del Rey på onsdag!
Real Madrid MADRID 1902
2009-05-07 12:52
tarrak
Nej det gör jag inte för ni har ett starkare lag än oss och det bevisade ni minst i helgen.
Hade ni haft 6 chanser hemma som kunde ha varit straff så hade ni fått 3 av dom men Chelsea fick inte ett enda när det var solklara hands bara 2 stycken.
Bara för att det är cirkus i mitt kära Real Madrid betyder det inte att vi inte får yttra oss som vissa 15 åringa cules tycker här.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-07 12:50
Barcelona kommer ALDRIG och NOTERA "ALDRIG" köpa Zlatan för den summan.
Barcelona Castefa
2009-05-07 12:50
Igår var Chelsea bättre, so what? De gör en bra match och därmed är det rättvist att de går vidare. Barcelona hade flera domslut i första matchen mot sig, och hade då tillräckligt med chanser för att vinna. Då definerades det som "smart" och "hjälteinsats". Som Barcelona supporter sedan många år finns det otaliga matcher då man förlorarat när man förtjäntat gå vidare men haft otur, eller dommaren eller whatever. Att Barcelona blev "rånade" 2005 är glömt, detta kommer också glömmas. I slutändan har Chelsea inte haft ett bra år, och bara för att man får denna match dit man vill med tidigt ledningsmål så anser man sig orättvist behandlade.

Barcelona i final... Nu gäller det.
Barcelona MessiFP
2009-05-07 12:46
Ämne: Geethang /

Jag är....
Tror ingen här bryr sig om att du tycker så synd om Chelsea, kan du inte bara gå och gråta någon annanstans?
Barcelona Dizzy
2009-05-07 12:45
Messi Vs Evra:D

Ja ni vet hur det slutar:)
luuddee
Personangrepp = omedelbar spärr. /Red

Real Madrid endatjejen
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

Ååå, min pappa är mycket starkare än Din! hahah, skärp Dig...:)
Barcelona tarrak
2009-05-07 12:44
MADRID 1902

Tack för årets inlägg! Du jämställer alltså 2-6 slakten med en match som slutade 1-1? Ibland skulle man vilja testa se världen från dina ögon, för det verkar vara helt upp och ner.

Visst kunde Chelsea fått två straffar, men Barca skulle fått en på hemmaplan och fick en felaktig utvisning. Domarmisstagen jämnade ut sig med andra ord.
Barcelona Dizzy
2009-05-07 12:44
luuddee

Vad snackar du om? Fletcher förtjänar att han missar finalen. Rätt åt han.

Visca Barcaaa
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-07 12:43
Alltså varför kommer alla o gnäller på domaren? Speciellt Madridfansen, fan gå o dö. Ni har mest tur med domarn i hela Spanien.
Hur orkar ni ens bry er, kolla på uefa cupen eller nåt, för CL kommer ni aldrig förbi kvarten.

Skulle inte Henry haft straff på Camp Nou eller?
Lägg ner.

OCH DOMAREN HADE VI KÖPT !! Det var ju därför Abidal fick ett helt korrekt RÖTT KORT....
2009-05-07 12:42
MADRID 1902

Har du ens rätt att ge din åsikt om Barcas match? Jag trodde att den försvann när Barca slog Madrid med 6 mål på bortaplan.

Det är riktigt roligt att Madridistas gråter över straffar som Chelsea borde fått. Hahaha...
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-07 12:41
Pokke:

Sa även till min polare när Alves fick frispark i 80 minuten, Hoppas han missar. För annars kommer Chelsea pressa oss med en man mer i typ 15 min, det är bättre vi avgör på stopptid o där kom det;)

Fyfan, får fortfarande rysningar, speciellt när bollen går på Etoos axel/arm i 95 minuten, tänk om han blåst straff där, ojoj
Real Madrid MADRID 1902
2009-05-07 12:38
Dubbelmoral är väl när ni påstår att ni förtjänade och gå vidare.
Ni förnedrade oss och ingen har väl sagt något annat våra spelare har inte precis fått topp poäng av SF skribenterna.
Dom var bättre än er taktiskt,fysisikt och hade fler chanser än er och borde ha haft minst 2 straffar också.
Barcelona pokke
Barça! (MQUC3)

Hehe, jag kom ihåg innan matchen skulle börja så skrev du att du hoppades på att vi skulle göra mål i 91-92 minuten. Och du fick in det :)
luuddee
dizzy //

väldigt stor skillnad... alves var igår övertänd och gick gång på gång in aggresivt i duellerna, han förtjänade sitt gula kort, idiot som han är.

Fletcher däremot, största krigaren på jorden i dagsläget gör en perfekt brytning framför fjollan fabregas och vilken stolthet killen har. Inte ett ljud till domaren utan rakt ut i omklädningsrummet.

JUSTICE FOR DARREN FLETCHER.

dock, abidals röda borde gå bort, gilardino klass på anelka
2009-05-07 12:37
endatjejen

Nej, vi vet inte att det var oförtjänt.

Det var MYCKET välförtjänt.
Annons: