/spanien/barcelona/forum/18334.aspx/spanien/barcelona/forum/18334.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L!VOZ
7/21/2009 22:35
Barca erbjud för Zlatan 50€ miljoner + Etoo + Hleb (lån)?

Valencia krävde 55-60€ miljoner för Villa, var det inte bättre köp Villa än Mr.Z och så skulle vi dessutom kunnat behålla Etoo...
El Capitano
7/21/2009 22:35
FCBiLove

Man ser på videon att Zlatan inte trivdes i Inter. Vid varje mål istället för att fira så surrar han :)

Hoppas att den attityden lämnar han i Inter, såna beteende fungerar inte i Barca som t ex att puta på medspelare istället för att krama!!
Barcelona Plaza_Catalunya
7/21/2009 22:33
Rambla

Jag håller med dig, man tror och känner att man kan allt då man sätter sig framför Tv'n t.ex och kikar på matcher. Blir lite samma sak när de är Silly Season, man själv har en tanke och vision om vad som skulle passa Barca bäst. Men jag tycker ledning överlag har gjort de mesta prickfritt. Naturligtvis görs de misstag även av ledning och tränare. Men jag kan faktiskt inte klaga på någon ur hela staben efter en så fantastisk säsong.

Jag är personligen ingen större Zlatan fantast, men jag tror verkligen Pep är mycket smart då han väljer att Eto'o ska bort och Zlatan hit.
Särskilt efter säsongen 05/06 då vi vunnit Cl & ligan. Vi var alldeles för lättlästa säsongen därpå. De är något jag tror Pep förstått och agerat efter de dessutom.
Barcelona FCBiLove
7/21/2009 22:30
J.Gamper

Zlatan kommer att visa varför han kostar som han gör, och en anledning varför han kommer göra det är att han vill vinna CL för en gångs skull :)

Kolla bara vilka mål han gör, *Länktips*
Barcelona J.Gamper
7/21/2009 22:29
Ämne: Kapten11

Det håll....
Jag tycker också inte att det är direkt fel att sälja Etoo och köpa in Zlatan. Men det som är helt galet är ju priset vi får betala för allt det här, som många anda säkert också tycker.
Barcelona Linus
7/21/2009 22:28
Kapten11

Det håller jag med om. Jag har aldrig sagt något annat. Det enda jag sagt är att jag inte kan hålla med någon som påstår att det enbart är en av parterna som gjort fel. Som sagt, det krävs två för att dansa tango.

Sen anser jag personligen att Eto'o inte längre är den ultimata lösningen för Barca. Jag har aldrig sagt att det är hans fel dock. Men i nuläget tycker jag ledningen gör rätt.
Atlético Christián - FC Barcelona en Mi Corazón
7/21/2009 22:26
J.Gamper

Hoppas du har rätt och det hela handlar inte om en "feeling"
Barcelona J.Gamper
7/21/2009 22:25
Med tanke på hur dyr den här affären verkar bli så är det bäst för Zlatan att prestera som aldrig förr.
El Capitano
Christián - FC Barcelona en Mi Corazón

Ingen vet vad som pågår bakom stängda dörrar, det är omöjligt att sitta här och gissa.
Jag tror inte heller att Laporta/ledningen säljer Eto'o bara för att Pep har personliga problem med honom.
Barcelona Kapten11
Linus

Visst är det så, men samtidigt så tror jag inte att det är pengarna som styr, han har helt enkelt inte känt sig tillräckligt uppskattad av klubben, ända sen Ronaldinhos glansdagar, då han ansåg sig göra lika stor nytta för laget, men inte fick samma cred.
Jag tror att han ser pengarna mer som en prestigesak, ett slags betyg över hur mycket han uppskattas av klubben.
Att han sen har behandlats tveksamt av klubben det senaste året, tror jag att samtliga här kan hålla med om.
Barcelona J.Gamper
7/21/2009 22:23
Ämne: El Capitano

Nej v....
Men herregud du måste väl förstå att han förmodligen inte vill smutskasta Etoó inför hela världen? Inte gör man en sån viktig beslut pga en "feeling" bara. Självklart har Pep tänkt igenom det där.
Barcelona tarrak
Att döma av Guardiolas presskonferens så handlar det minst lika mycket om att få bort Eto'o som att få in någon annan. Därför känns det inte speciellt lönt att spekulera i rena köp av spelare som Villa och Rbery.
Barcelona Rambla
!Sergio_ Busquets!

Är Ribery en utpräglad striker och nr9?
7/21/2009 22:21
El Capitano

Nej varken Guardiola eller Eto'o har ringt mej och berättat, men man måste nästan var blind för att inte se igenom det hela speciellt när man säger att det handlar om "feeling"
Barcelona Rambla
7/21/2009 22:21
Plaza_Catalunya

Haha, jag har slutat räkna. Det samma gäller Pep. Inte många skulle komma på tanken att klaga på honom efter den säsong vi har upplevt, men nog fan för att han tar beslut som jag ibland är helt emot. Kommer ihåg flera matcher där jag tyckte att han borde ändra på visa saker i spelet, göra byten osv. Fast, vem är jag att beklaga mig över Pep med facit i hand? Det samma gäller Txiki och Laporta. Jag är bara en passionerad culé som vill att vissa beslut ska tas så som jag föredrar. Istället är det nog jag som är ute och cyklar många gånger. :)
Barcelona J.Gamper
7/21/2009 22:19
Ämne: Ämne: !Sergio....Pep Guardiola har ju redan förklarat det där om Ribery. Hans agent vill att han ska någon annanstans, förmodligen Real Madrid.
7/21/2009 22:19
Barçelonisto

Det kan vara sant det du skriver, men som några har skrivit "vi vet inte vad som händer bakom stängda dörrar" så vet vi inte heller hur Guardiola är när kameran är avstängd
Barcelona !Sergio_ Busquets!
7/21/2009 22:18
Ämne: !Sergio_ Busquets!
....
Inte för att det jag säger gör någon skillnad, men varför lägger Barca inte ett bud på £50 mille pluss Hleb för Ribery. De tror jag Bayern inte skulle avböja.
El Capitano
7/21/2009 22:18

Nej jag har aldrig träffat Pep men det han har get till klubben och oss culés världen över (Copa, liga & CL) som ingen annan tränare i Spanien lyckats gör att jag respekterar den mannen.
Pep vet nog mer än du och jag om vad som är bäst för laget och klubben.

Och hur kan du veta att han har personliga problem med Eto'o? Har Pep eller Eto'o ringt och berättat för dig?
Barcelona Linus
7/21/2009 22:17
Kapten11

Självklart, men lönepolicyn i Barca är väl allmänt känd vid det här laget?? Om nu Eto'o trivdes så förbannat bra som han sa så skulle väl inte pengarna behöva styra honom? Jag kommer vara evigt tacksam för allt Eto'o gjort för klubben, men anser inte att det är helt okej att skylla hela denna soppan på en part.

Sen känner jag mycket väl till Messis historia i Barca, men det var väl knappast så att jag jämförde äpplen och päron? Det är trots allt två storstjärnor i samma lag...
Barcelona Plaza_Catalunya
7/21/2009 22:16
Rambla /

Jag börjar nästan skratta, vet inte hur många gånger du fått skriva precis samma sak till olika personer. Tror inte de räcker med 10 gånger sen "Zlatan hysterin" drog igång :)

"Självklart tycker jag inte ledningen är inkompetent överlag. Jag anser bara att de har skött hela den här Eto'o-affären väldigt dåligt från första början. Bara för att de gjort en massa saker som är bra för klubben innebär inte att allt de gör är bra och är befriade från kritik."

Priceless :D
Barcelona Trippeln
7/21/2009 22:15
Jag hoppas eto'o floppar i Inter!

Vilken jävla mygga han är!
Barçelonisto
7/21/2009 22:14

Man behöver nte träffa personen man kan se det på hans ansikte och ödmjukhet, känslor sättet hhan agerar på.
Barcelona Kapten11
7/21/2009 22:12
Men snälla Linus, jämför inte dom två när det gäller klubbkänsla..känns inte helt rättvist.

Hur högt rankar du Eto'o bland världens strikers? Inte särskilt högt, va?
Om han nu är världens bästa anfallare, vilket han kanske var förra säsongen, ska han då inte ha betalt som det?
Barçelonisto
7/21/2009 22:12
swecule

hehe vem orkar ens vara vaken till 5?
Barcelona Rey Eto´o
7/21/2009 22:10
Linus//
Det var en del spelare som kom tillbaka tidigt från semester i julas också, Eto'o var en av de
El Capitano

Det är nästan omöjligt att inte se att Guardiola har nåt emot Eto'o

"Jag respekterar Pep som person" får jag fråga hur kan du göra det har du träffat han någon gång?, jag säger inte att han är en dålig person, men hur kan man respektera någon som person om man aldrig har träffats?
swecule
grabbar; det är nog lugnt det här. gazzettan har sällan fel (jag har följt dem i fem år). de har sjuka kontakter in hos klubbarna så mycket tyder på att detta är klart.

att etoo ska ha lite stash från barca är helt normalt i fotbollsvärlden, även zlatan får en slant från inter. det är kutym när en spelare säljs i förtid. det som träter här är väl att etoo vill ha en sån sjuk summa...men han är nog i behov att smörja egot (och plånboken lite).

egentligen får man förstå att han är rätt förbannad, jag menar, så sjukt förnedrad som han blivit skulle även göra en mer sympatisk person irriterad...

...nu jävlar vill jag vakna till goda nyheter vilken i nuläget innebär att zlatan INTE spelar matchen mot chelsea. gör han det är affären inte nära förestående, är han inte med är det klart! eller vad tro ni?
Barcelona tarrak
Essienesque

Nu försökte ju Laporta verkligen sälja honom förra sommaren, men kombinationen av storklubbarnas ointresse och Eto'os lönekrav/ovilja att flytta, höll honom kvar. Inte mycket att lasta Laporta för, med andra ord.

När Pep säger att det handlar om en "känsla" så kan du vara ganska säker på att det är för att han inte vill hänga ut Eto'o inför omvärlden, vilket är helt rätt. Jag har ingen aning vad den verkliga anledninegn är, men jag är övertygad om att både Pep och Samu vet. Det är väl ändå det viktiga.
El Capitano

Det är nästan omöjligt att inte se att Guardiola har nåt emot Eto'o

"Jag respekterar Pep som person" får jag fråga hur kan du göra det har du träffat han någon gång?, jag säger inte att han är en dålig person, men hur kan man respektera någon man aldrig har träffat?
Annons: