/spanien/barcelona/forum/18330.aspx/spanien/barcelona/forum/18330.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
NiboRRobiN
2009-05-07 14:54
Den värsta orättvisan jag vart med om. Oavsett vilket lag man håller på bör man tycka att detta var en sjuk skandal. Chelsea skulle fått minst 3 straffar. Sedan förstår jag inte varför Abidal fick rött kort, då det inte ens skulle vart frispark! Men hur som helst NI FÖRTJÄNAR INTE VINSTEN!
Celta Vigo Rankin
Är det fotboll bara för att man spelar offensiv fotboll, är det inte vacker fotboll om man följer sin taktik till fullo och utraderar det så kallade världens bästa fotbolls lag i 180 minuter. Tycker det är tragiskt att ni har en naiv nivå på vad fotboll är, många av er spelar säkert fotboll själva, eller bedriver ni bara en tråkig lagidrott eftersom ni inte spelar som Barcelona?? Handen på hjärtat, ni var inte bättre än vad chelsea var, ni hade bollen och dom chanserna. Att envisas med att spela 1,5 meters passningar i sidled när det tar stopp av ett defensivt starkt lag i 180 minuter, är det gladfotboll???

Seger för fotbollen att Barca gick till final...det är upp till betraktaren att bedömma, jag tycker det är vackert med ett stenhårt jobbande kollektiv, som täpper alla ytor defensivt och blommar ut offensivt, så tycker jag och det är den filosofin vi försöker följa med vårat lag (är själv tränare).

All konst är inte vacker, kolla vilket museum som helst =)

Grattis iaf och lycka till i finalen, men bättre än Chelsea var ni inte.

KTBFFH!!!!!!!!!
Dani Alves.

Grabbar tror ni Abidals röda kort kan upphävas? för det var absolut inte rött !
Barcelona A.Gaudi
2009-05-07 14:51
jag tror det blir klar aktion mot bägge spelarna. platini är mycket bra som president och rör om rejält i fotbollsvärlden. han kommer markera att ingen behandlar en uefa-domare på det viset.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-07 14:51
Bosingwa är en annan spelare som kommer straffas. "Domaren var mutad" låter värre än "Det är en jävla skam" tycker jag.
Barcelona Alavi
2009-05-07 14:50
Otuga

Spanska topp-klubbar upplever sånna domare varje vecka.
Jag tycker att vi ska släppa allt som har hänt och koncentrera oss istället på Villarreal som väntar.
Iniesta,Eto´o och Messi vilas troligen?
Atlético Otuga
2009-05-07 14:48
Rambla/
Som Portugis kommer jag ju aldrig kunna glädjas med deras vinst...men var dom värda det ? Uppenbarligen då dom tog sig till final och vann över oss. Håller med dig om hyckleriet, jag menar Grekaland hade ju "inget val" men att ett lag som Chelski kommer till er och spelar på det viset ?

Sen ska det bli intressant att se vilka straff Ballack & Drogba får av Uefa...för vi vet alla hur det hade låtit idag om Barcas spelare hade uppfört sig på det viset.
Barcelona Alavi
2009-05-07 14:48
mes__que_un_Club

Vi får vänta och se...
Barcelona daaniiP
2009-05-07 14:47
Michael Essien, 300M, Didier Drogba, 280M, beating their ass and going to Rome... PRICELESS

HAHAHA KLOCKRENT
Barcelona mes__que_un_club
2009-05-07 14:46
Kommer abidals avstängning hävas?
Barcelona Alavi
2009-05-07 14:44
Rambla

Tror nog att alla matcher har tagit kål på hans energi, hoppas han får vila mot Villarreal.
CDR finalen närmar ju sig, hoppas Henry är fit for fight dåra.
Barcelona A.Gaudi
2009-05-07 14:44
tarrak

ja precis. Dock kan man ju inte kritisera etoo här på forumet utan att få hälften efter sig. Hans helt extrema form under första halvan av säsongen har långsamt dalat i den andra. hur många mål har han gjort den här halvan egentligen?

han gjorde väl 20-21 ligamål första halvan? Dock så kommer etoo solklart vara första val hur dåligt han än spelar, Bojan är inte bra nog för en startplats i en CL-final. Skönt iallafall att henry får spela finalen. Han är nog den i laget som vill ha titeln allra mest, han vet att det här är förmodligen hans sista chans att vinna CL. han har ju Vunnit alla andra titlar som går att vinna i princip.
Barcelona Rambla
2009-05-07 14:43
Ämne: Alltså, vi suger.......
Japp, ni suger verkligen.
ArashCFC
2009-05-07 14:43
Alltså, vi suger...
Barcelona Rambla
2009-05-07 14:42
Samu måste helt klart vakna till liv. Han har varit ovanligt blek i flera veckor nu. Samtidigt så har Pep användt honom lite annorlunda i de senaste matcherna där Samu har fått ta mycket mer defensivt ansvar. Han har helt enkelt fått underordna sig till laget än att vara den där själviska strikern som leder våra trupper längst fram.
Barcelona tarrak
2009-05-07 14:37
Efter det galna spelschemat med två toppmatcher i veckan som Barcelona har bakom sig, är det inte konstigt att energin och snabbheten saknades igår. Det är bara att hoppas på ett snabbt avgörande i ligan så att nyckelspelarna kan få den vila de så väl behöver. Tror att vi kommer att få se ett helt annorlunda lag då.

Det stora bekymret utöver manfallet i backlinjen, msåte vara Eto'o som är helt under isen och har varit det en längre tid. Det blir svårt att forcera Uniteds backlinjen med en helt osynlig nia.
Barcelona Rambla
Otuga

Till Greklands försvar (trots att jag inte har några sympatier för eller emot dem) så förtjänade de faktiskt att vinna Em. De hade sin spelmodell och följde tränarens taktik och system till fullo. De hade ett jäkla hjärta, löpte kopiöst i varje match och gav aldrig upp. All heder till dem anser jag. Belackarna beklagar sig och kallar deras Em-guld för orättvist just för att de var för defensiva.

När lag som Chelsea, Liverpool, Man United mfl spelar defensivt trots enorma spelartrupper om man jämför det med grekernas mindre namnkunniga spelartrupp, så hyllas dessa lag av sk experter för sina taktiska triumfer. Är det hyckleri eller vad?
Barcelona Dizzy
Jag vet att det är långt kvar men jag tror Pep ställer upp så hära. Det är den bästa.

Valdes - Puyol, Piqué, Cáceres, Sylvinho - Toure, Iniesta, Xavi - Messi, Eto'o, Henry

Någon här inne som vet om Caceres kan spela högerback?
Barcelona _Aebswe_
2009-05-07 14:34
Rättvisa!!!!!!
Man spelar i 180 minuter inte bara 90 ... jävla feg lag!!! när Andres gjorde mål skrek jag som jag aldrig har gjort förr och grät, den fina fotbollen vann... inte den defensiva fega taktiska...
dom som sa att barca bara hade ett skott på mål... ja det hade dom men det hade chelsea i första matchen också... då barca var överlägsen...
och straffarna jaa en kanske var straff (piques hand) men chelsea fans glömmer snabbt ur dom bosingwa fällde henry i straffområdet...

VISCA BARCA!!!!! vi måste ta "El Triplete" i år... vi försänar det
världens bästa lag ... njuter varje dag av deras fotboll..
Barcelona Zizou_nr1
2009-05-07 14:32
El Capitano//

Håller med dig. Tycker även Busquets var osynlig. Tyckte det var konstigt att pep väntade med byten så länge. Nu med Facit i hand, så glömmer man misstagen, men han måste agera snabbare i sådan här avgörande matcher.
Barcelona Visca_Barca
2009-05-07 14:31
Jag blir så jävla besviken på vissa okunniga människor. igår spelade vi bra men visst kom vi inte till riktiga mål chanser men det betyder inte att vi är inte värda o vinna. under 180 minuter så visar dt vilket lag ville spela fotboll. sen kunde inte chelsea få bättre än att leda med ett noll o spela med en man mer . va vill de ha mer? 5 straffar? henrys då? abidals då?
Fotbollen vann =)
Barcelona Rambla
2009-05-07 14:31
Rubin

Ingen här hade protesterat om Chelsea fått straff på Piqués hands. För det tror du väl ändå inte? Ska vi be om ursäkt för att domaren väljer att fria?

Varför ska Barcelona utmålas som bad guys för att domaren gör en kass insats?

2005 var Barcelona vidare på bortamål mot Chelsea på samma arena som igår kväll. I slutminuterna nickar Terry in en hörna samtidigt som Valdés brottas ner av Carvalho på mållinjen och hindras rädda. Den italienska domaren Collina valde att blunda för det trots att kollega ute vid linjen viftade för fullt med sin flagga. Chelsea gick vidare på "det sättet". Vem brydde sig då?

Karma?
Barcelona SaM__-
2009-05-07 14:30
Rambla & Mojito:

Som ni är inne på handlar allt om avundsjuka. Men jag tycker att Ghazza förklarade det väldigt bra i sin krönika. Hade vi varit Liverpool så hadee, framförallt Hysén, hyllat oss och påpekat vår fantastiska karaktär!

Sedan så tycker jag hela Chelsea sidan får fan ta och skärpa till sig då det börjar bli patetiskt. "Vi åkte ut p.g.a. av domaren". Nej det gjorde ni inte. Ni åkte ur pga av ineffektivitet och att Iniesta fick på en fantastisk pärla. Kan väl knappast varit domarens fel?

Edidt: Sedan ärligt talat. Över två matcher kan väl ingen påstå att Barcelonas avancemang var orättvist?
Barcelona A.Gaudi
2009-05-07 14:29
Dock måste Guardiola studera matcherna mot Chelsea rejält. Dom har bevisat att det går att låsa ner oss, Chelsea gjorde det perfekt i 183 minuter.

Vi måste ha en plan B mot det här framöver. Messi och speciellt etoo var totalt bleka mot chelsea och måste bägge höja sig flera snäpp i finalen.Manchester united är världens just nu bästa lag(fantastiska mot arsenal), och barca måste göra sitt absolut yttersta för att kunna ta den titeln ifrån dem.
Atlético Otuga
2009-05-07 14:28
Ni är klart värda er plats i finalen...alla andra som säger något kan fara någonstans.

Sen när är ett lag "inte värt" att vara i final ? Jag hatade när Grekland van EM2004 men nu gjorde dom det vaar dom inte värda det då ? (ingen jämnförelse mellan er och Grekland dock..)
Komma och prata om dommaren och annat är bara pinsamt har folk glömt bort hur matchen på Nou Camp var ? Där Chelski lägger sig på försvar för att få 0-0 ? är ett sådant lag "värda" att gå till final ? Nej är mitt svar
El Capitano
Var det bara jag som blev besviken på Keita igår? Han är stark, snabb, bra skott men han va helt lost!
Rätta mig om jag har fel..
Barcelona Ghazza
Det är bara att titta på den fakta som finns. Chelsea lyckades inte göra mål på Camp Nou. Vi lyckades göra mål på Stamford. Vi har mer bollinnehav och fler chanser sett över två matcher. Vi har två ordinarie mittbackar borta i returen, samt Henry. Föreställ er själva ett United utan Vidic/Ferdinand + Rooney.

Men framför allt, vi gör mål efter att ha spelat med en man mindre i över en halvtimma. Det är styrka!
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-07 14:27

Jag tror inte Silvinho håller mot Cristiano och därför kan vi inte spela med Yaya som mittback. Yaya måste spela som pivote för att kunna ge understöd till våra kanter. Yaya som back är grym men Yaya som pivote är irreplaceable!!! Igår såg man hur mycket Yaya betyder för mittfältet...
El Capitano
2009-05-07 14:25
Barca#1(R.I.P PUERTA)

Grym profilbid du har :)
hahaha..
Jag saknar ronaldinho varje gång Barca får en bra frisparksläge. Vi behöver en bra frisparkskytt.
Xavi och lilla alves bränner för många bra frisparkar tyvärr. Varför Henry får aldrig chansen??
Rubin
2009-05-07 14:24
Mojito Hehe ja du verkar iaf behöva en vuxenpatrull, väx upp.
Vadå folk inte tål Barca? Tror inte det finns nån fotbollsälskare som tycker Barca spelar en tråkig fotboll...därimot tror jag att folk reagerar på sättet dom gick vidare på igår.
Jaja, ska lämna er ifred med ert firande nu..
Annons: