/spanien/barcelona/forum/18328.aspx/spanien/barcelona/forum/18328.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Johan Cruyff
2009-05-07 16:30
El Capitano; Hehe, firade genom att dra till gymmet, kände mig otroligt stark av något konstig anledning, gracias Iniesta :)

Haha kan tänka mig, själv var jag hes och jag skrek bara en gång :)

Underbart, släng dig i väggen Mourinho vi har Guardiola!

Dani Alves; Han hade kommit in tveksamt tre närkamper i rad och tjafsade oavbrutet, tror han "samlade på sig" det gula, dock så tycker man att han borde varit lite mer kylig om han ändå var medveten om det.
Barcelona Messidinho_10
2009-05-07 16:26
Johan Cruyff

Tror du verkligen att man startar Caseres i en CL-Final då tror du fel. Man tar inte inte honom i en final när han knappt har spelat och presterat nåt. Jag tror Caseres får en säsong till o bevisa vad han går får sen får han kicken.
Spanien daniisco
2009-05-07 16:26
Vad jag har hört så kan man inte överklaga gula kort men jag kan ha fel.
Barcelona J.Gamper
2009-05-07 16:24
kedish tackar.
Dani Alves.
2009-05-07 16:23

Jag hoppas dom överklagar båda besluten för det var absolut inte rött på Abidal och det gula såg tveksamt ut på Alves, vad gjorde gjorde Alves där när han fick gult? För jag minns inte att det var något fult
TheGreatest
Hahaha från Peter Wennmans krönika:

"Kaos kan också vara en spansk mediakvinnas vrål på en pressläktare i London när Barcelona kvitterar till 1–1 i 93:e minuten. Det lät som hon just födde fram en flodhäst."

Va de någon här som INTE fick grannarna att tro att det pågick en förlossning?

Förresten, finns det inga länkar på målet med engelska kommentatorer? vore ju kul o höra deras reaktioner
Real Madrid kedish
Grattis, ni är verkligen värda finalen efter allt skönlir ni visat upp under året. Trots mitt madrid hjärta går det verkligen inte att undvika att ni spelar en bländande fotboll och skiter i vilket lag som står på andra sidan planhalvan. För det ska ni ha en grymt stor elogé.

Kan heller inte förneka att smilbanden breddes ut och fick ett glädjerus inom mig när ismannen (världens bäste?) avgjorde. Grattis

Hoppas verkligen ni tar United!

Btw, We'll be back to next year, hala madrid!
Barcelona Meessii10
2009-05-07 16:21
Ännu en gång kommer barca överklaga abidals och/elr alves avstängning?

Hoppas någon svarar den här gången:P
El Capitano
2009-05-07 16:20
Johan Cruyff

Va var du igår? hehe...jag väckte halva sthlm när Iniesta gjorde målet i 93:e minuten! hehehe
Min polare var hemma hos mig, han är chelski fan och han stack bara :D
Barcelona Los GalacticASS (Barcanist)
2009-05-07 16:17
Patrik Nikola, skojar han?
Han skriver om alla Chelseas straffsituationer men inte om straffen som Barcelona borde ha då Alex trampar Messi på hälarna, MED FLIT, och Messi ramlar.. Men ingen straff!

Dessutom så skriver han -"Abidal hänger på och ger en liten knuff i ryggen på Anelka som går omkull."

Abidal RÖRDE INTE Anelka! Anelka var cirka 1 och en halv meter framför Abidal då Anelka snubblade på sitt förbannade skosnöre eller något.
Han ramlar och ska precis ta sig upp igen, eftersom att han vet att Abidal inte rörde honom, men domaren hade blåst för frispark och gett Abidal ett rött kort.
Man såg på Anelkas ansiktsuttryck att han själv blev förvånad eftersom att han vet att Abidal inte rörde honom, men inte kan Anelka vara lik Arshavin (då han sa till domaren att det inte var straff till honom mot Pompey) och säga "Han rörde inte mig, jag snubblade!"
Barcelona Barca-nist
2009-05-07 16:16
jag va lite besviken på Alves igår . För många för höga inlägg, klagar ständigt på domaren efter domslut och för het i vissa situationer. missuppfatta inte mig nu..han ör otrolig duktig och springer mycket och gör mycket gott men han måste förbättra sina frisparkar ..han är fööör het. gula kortet va i luften. abidals röda kort va totalt fel som straffet som uteblev. domaren va kass men vi va bättre hehe
Barcelona Vampíro
2009-05-07 16:16
Bara för att Alves inte lyckades med sina inlägg igår betyder det att han är dålig på det? Messi och Eto'o lyckades inte heller med något speciellt igår, är de också dåliga?

Fast än Alves inte var speciellt lyckad igår så sprang han ändå upp och ner på sin kant matchen igenom, visst man kan ha dåliga dagar men han ger aldrig upp och han kämpar tills matchens slut och det är det allra viktigaste.
Barcelona Johan Cruyff
2009-05-07 16:15
El Capitano; haha skön bild, "Niggah Please".

Avd. humor

Om inte Caceres får chansen i CL-finalen borde han säljas, trodde han skulle få chansen redan mot Chelsea men så fel man hade.

Anyway, Who tha fuck are chelsea :P

Barcelona Lionel_
Bra inlägg av Birro om hur Hiddinnks lag fått domare med sig och mot sig i olika sammanhang. Igår var det Spaniens tur att få revansch!
Barcelona Oha789
Jag ska vara helt ärligt när match minut var på 80 så började jag tänka på Henry, han kom till Barcelona för att han litade på att han kunde vinna CL, om inte det så trodde han på att Barcelona kunde ha mer chans att komma till final än sitt Arsenal....

Jag är så glad för hans skull... och jag tror Henry kommer göra allt för att spela finalen det lovar jag er.
Barcelona Rodriiguees
2009-05-07 16:13
Alves inlägg är fantastiska men inte igår kväll han hade helt enkelt en dålig dag bara sen att folk klankar ner på honom är lite obegripligt om man kollar vad han gjort för oss denna säsong.

Jag tycker Zhirkov ska köpas punkt slut.
El Capitano
2009-05-07 16:12
Facelli_007 ´

du är mer än välkommen
ska du byta tröja också? hihi :)
Barcelona mes__que_un_club
2009-05-07 16:11
sitter folk här och snackar skit om alves för en match, som han uppenbart tappade glöden i efter att ha förstått att han blivit avsängd
Almeria Facelli_007
2009-05-07 16:10
Även om jag inte följer eller avskyr någon av Spaniens 2 största lag så kände jag väldigt starkt för Barca i går. Glädjebilderna efter att Iniesta skyffla in "dödbollen" kommer nog att etsa sig fast i mitt minne som i den stund då fotbollen välte omkull antifotbollen.

Så, är man välkommen in i familjen fastän jag redan är ett fan av Almeria?
Barcelona Barca-nist
2009-05-07 16:09
Iniesta - We deserve this because of our work and because of the season we are having. When you put in the effort, as we did in London, the rewards are obtained. This goes for all Barcelonismo.
Barcelona Okkapokka
2009-05-07 16:08
Ganska underhållande att se folk klanka ner på Alvés inlägg efter en medioker match. Killen är bland världens bästa när det kommer till den kategorin.

Zhirkov i all ära men han är en medioker spelare jämfört med Dani Alvés.
El Capitano
2009-05-07 16:07
Drogba är så jävla äcklig, han är stor som hulken med i straffområdet har min 1½ åriga son mer balans än honom. Pajas..

Han är ful också
*länktips
Barcelona Lionel_
2009-05-07 16:07
Ämne:
När folk skriver A....
Om man är anglofil så är man fascinerad av Brittisk kultur och gillar väl helt enkelt England i allmänhet.
Barcelona Barca-nist
2009-05-07 16:06
nej folk som är engelsk wana be;) det ingår fotboll också
man är inte engelsk, men har ett stort intresse för den engelska kulturen språk dialekter, idrott, musik, film det finns gott om de i sverige hehehe
Barcelona C.Andrés
2009-05-07 16:06
Frågan är om Alves ens tränar på inlägg?
Barcelona Zizou_nr1
2009-05-07 16:05

Med all respekt för Dani Alves, så faller min smak mer för Zhirkov än Alves, 7 dagar i veckan.

Alves spelar som högerback, medan Zhirkov som vänsterback. Båda är jätte offensiva, Båda har riktigt bra skott.

Men skillanden mellan dem är att Zhirkov har fantastiska inlägg med sådan skruv, där det blir farlig varje gång.

Medan Alves först lyckas med ett inlägg, och sedan förstör anfallet med 3 raka felträffar senare!
Eviva Sevilla
Kul att ni gick till Gran Finalen ;)

Lycka till!
Barcelona Meessii10
Kommer Barcelona att överklaga någon av alves och/elr abidals avstängning?
Atlético Otuga
2009-05-07 16:04
Ämne:
När folk skriver A....
Ja precis...eller i alla fall att allt som är från England är så mycket bättre än det som kommer från tex Södra Europa, I Sverige lider många av denna sjukdom hahaha
Barcelona mes__que_un_club
2009-05-07 16:03
problemet är att om man inte spelat mer än ett par matcher på ett år, kan man komma in lite fel mot världens topp tre bästa spelare dvs världens bästa motståndare
Annons: