/spanien/barcelona/forum/18327.aspx/spanien/barcelona/forum/18327.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2009-05-08 19:46
Angående om artikeln

Anser inte ni att Eto'o också är en sån typ som Drogba, alltså en vinnare? Står ju fan att vi saknar såna spelare :S
Fredrik_Karlsson
2009-05-08 19:15
Gonsa först säger du:

"Hur fan kan ni säga att United spelar defensivt eller fegt eller vad ni nu väljer att säga? United spelade ut Arsenal både på OT och på Emirates"

Sen säger du:

"United spelade bra och smart defensivt och skapade chanser trots att man fick en tidig ledning."

Och ALLA säger att det var som om ett juniorlag mötte ett seniorlag. Då är väl inte matchen mycket att skryta om, eller?
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-08 19:11
MOHAMED AHMED/B

Mycket väl skriven krönika och allt som du skrev stämmer väldigt bra.
Känns som att folk är avundsjuka på dagens Barça.

You Took the Words Right Out of My Mouth

Visca el Barça y Visca el Catalunya.
gonsa
2009-05-08 18:22
Ämne: FCB_armin, jodå dem ....
Men herregud, måste målen göras efter att laget har gjort ett dröm anfall eller ett drömskott? Mål är mål. Och ALLA säger att det var som om ett juniorlag mötte ett seniorlag. United spelade bra och smart defensivt och skapade chanser trots att man fick en tidig ledning.
Barcelona Frodo
2009-05-08 17:41
Drogba är en big-game player. Dock så ser jag inte heller honom som en vinnare för att han börjar whina så fort saker och ting går emot honom. Ta cl-finalen ifjol som ett exempel. Han drar på sig ett onödigt rött kort vilket senare leder till att Terry får ta en straff som Drogba med största sannolikhet skulle ha tagit i straffläggningen.
Barcelona Ciao-V
2009-05-08 17:32
Ämne: Det är bara att titt....
Att han har lyckats göra några mål mot Liverpool gör honom tyvärr inte ”en vinnare”.
Ordet vinnare innehåller mycket mer än att bara göra mål, även om det är målen som gör att ett lag vinner matcher och även titlar.

Den karaktär som han har visat genom åren när saker och ting går emot honom gör honom en usel förlorare. Han ligger långt från att kallas för en vinnare enligt mig.
Men man kan ha olika åsikter om den saken.
Barcelona Criff
2009-05-08 17:23
FCB_armin, jodå dem spelar 19.00, men det är svårt att ha vunnit matchen innan den ens börjat :P så därför får vi veta 2 timmar senare om ligan är vår eller inte. 21.00 :D

gonsa, Jaha så United spelade bländande anfallsfotboll mot Arsenal, låt oss se, första målet tillkommer för Arsenal backen halkar.

2a målet kommer ifrån en frispark där Ronaldo slänger sig som en vante, och Almunia somnade till en stund.

3e målet var en riktigt snygg kontring, snabba en touchar från eget straffområde till motståndarnas.

Annars stod United mest och försvarade sig tyckte jag. Rooney var närmre sitt eget straffområde än Arsenals mathen igenom.

Den enda riktigt offensiva i United är Ronaldo som är befriad från allt hemjobb, och när yttrarna för dagen, J-Park, Tevez eller Rooney drar tillbaks för att spela ytterbackar så går Ronaldo in som ensam anfallare.

Att du som United supporter inte sett detta är rätt kul.
Barcelona Napao
2009-05-08 17:15
Ämne: Vill egentligen inte....
Ballack skulle blivit utvisad i första matchen och Barcelona skulle haft straffa där med så chelsea ska bara vara tysta.
Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
2009-05-08 17:15
Ämne: Vill egentligen inte....
riktigt sant
men jag undrar visst var det när barca spelade i camp nou
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-08 17:13
Okkapokka, solklar hands.

Ballack är den som klagar mest också, haha
guddy
2009-05-08 17:07
Förstår att han vill lämna klubben för att få mer speltid, han börjar komma upp i åren och är tillräckligt bra för att spela i startelvan i klubbar som Everton,Tottenham, Schalke eller liknande. Tycker dock att han kunde fått komma in tidigare mot chelsea, han gjorde ett riktigt bra inhopp mot Valencia, kändes som Barca inte kom någon vart innan Iniesta slog till!
Barcelona De Goda
2009-05-08 17:06
Om det stämmer som Real Madrid red skriver angående Diarras influensa, ja då kommer de förlora garanterat mot Valencia. Vi kan fira under helgen :)
Barcelona Okkapokka
2009-05-08 17:04
Vill egentligen inte ta upp någon straff diskussion igen, men borde inte Barça fått straff här då? Lika mycket hands här.

*Länktips.
Barcelona Napao
2009-05-08 17:00
Sport skriver det med Guddy gör sin sista temporada i Barca.
Dani Alves.
2009-05-08 16:56

Håller med dig, men jag undervärderar inte andra lag. Barca är på väg mot fina titlar :)
gonsa
2009-05-08 16:53
Ämne:
Gonsa //

Försök....
Barca har varit hur bra som helst. Men bara för att ni varit bättre än någonsin så måste ni inte undervärdera andra lag och säga att de lagen spelar fegt och defensivt. Det är titlarna som avgör inte om man spelar 0-0 mot Villarreal eller inte.
Barcelona Allendinho
2009-05-08 16:49
Okej grabbar nu åker jag på träningsläger för fotboll... kommer sakna Les Rambles och er alla, hoppas ni hare bra, och de är jävligt kul och utbyta åsikter med er!
guddy
2009-05-08 16:46
För övrigt är Gudjohnsen på väg bort i från Barcelona!
Dani Alves.
2009-05-08 16:46

Plus 2-0 mot Madrid hemma ;) Barca slår nya rekord hela tiden, och Ligan är redan klar och Cupen vinner dom, sen CL oxå då är ett nytt rekord slaget i Spanien genom tiderna ;)
Barcelona Makaveli
2009-05-08 16:44
Ämne: Ämne: gonsa, ....
Henry och Eto'o jobbar defensivt också.. och Arsenal spelade 4-4 mot Liverpool.. så dom hade väl inte 17 raka vinster i ligan innan mötena mot er?
Dani Alves.
2009-05-08 16:43

Gonsa //

Försök inte sticka under stolen med att Barca inte varit fantastiska 08/09, Lyon 5-2 ? Bayern 4-0 ? Real Madrid 6-2 ? Sevilla 3-0 borta och hemma 4-0, Valencia 4-0 ? Villareal 2-1 borta, Detta är små lag lr ? United som inte ens lyckades göra ett enda mål på Villareal hemma lr borta som ligger 6.a i LA LIGA,

VIVA BARCELONA !!
Barcelona tarrak
2009-05-08 16:42
Bashir

Det har jag nog missat. Är det något speciellt paketpris de erbjuder? Tänk även på att det är nytt presidentval nästa sommar och om jag har förstått det rätt, ska alla medlemmar kunna delta i omröstningen över internet.
Barcelona Ordem e Progresso
2009-05-08 16:38
En riktig vinnare är en som kan vara stor även i nederlag, något som Drogba aldrig har varit och aldrig kommer att vara. Så tyvärr, han är en otroligt bra spelare, men kommer aldrig bli en av de största, mycket pga sin attityd.
Barcelona L!VOZ
2009-05-08 16:36
Jag som trodde att cry ronaldo var den enda clownen i PL så fel man kan ha efter man har sett drogba
Barcelona Bashir
2009-05-08 16:35
Tarrak / tack

vill åt deras 3 matcherper säsong med samma plats garanterad på 1st grand inför nästa år.

STOR TACK, ..
Barcelona Abbe_
2009-05-08 16:34
Ämne: pokke:

aa det är ....
Gått lite upp och ner för honom. Om jag minns rätt så gick han från Hamburg till Al-Hilal för att senare bli utlånad till sin tidigare klubb Fluminense. Allt detta på cirka ett år.
Barcelona tarrak
2009-05-08 16:32
Bashir

Kommer inte ihåg exakt, men runt 150 euro vill jag minnas. Tänk på att man går efter kalenderår och inte säsong, så det kanske är bättre att skaffa medlemsskap efter årsskiftet, så det täcker hela 2010.
gonsa
Ämne: gonsa, Så du tycker ....
Men vad är det för.... ja fördomar skule jag vilja säga. Har ni ens sätt United denna säsong? Iaf matcherna mot Arsenal? Hur fan kan ni säga att United spelar defensivt eller fegt eller vad ni nu väljer att säga? United spelade ut Arsenal både på OT och på Emirates, ett Arsenal som hade 17 raka vinster i ligan innan matcherna drog igång. United borde ha vunnit med mer än 1-0 på hemma plan(4-0 är väl mest rättvist). Och på Emirates så är väl ett 4-1 eller 4-0 resultat mest rättvist. Är det att spela defensivt att skapa chans på chans i en CL semi. Något som ni inte direkt gjorde varken borta eller hemma mot Chelsea. Och tidigare i år så vann United med klara 3-0 hemma mot Chelsea och hade 1-0 länge mot Chelsea mot Stamford Bridge. Det kvittar väl vilka man har på plan(namn alltså). Park var både offensiv och jobbade bra defensivt likaså Rooney, något som varken Henry, Messi och Eto gör. Enligt er är det bara Barca som spelar fin fotboll i världen. Men om ni tittar på året tabell av La Liga och de tidigare åren så kan man se att lagen Sevilla, Villarreal,Atletico M och Valencia gör en sjukt dålig säsong i år. Så fans heller att ni hade haft så bra målskillnad och så många poäng en vanlig säsong.
Barcelona tarrak
Bashir

Kommer inte ihåg exakt, men runt 150 euro vill jag minnas. Tänk på att man går efter kalenderår och inte säsong, så det kanske är bättre att skaffa medlemsskap efter årsskiftet, så det täcker hela 2010.
Barcelona L!VOZ
2009-05-08 16:31
Om vi kan byta roller bara för en stund:

"Ingen hade tyckt synd om Barcelona. De som såg matchen hade istället sagt: "Fotboll är inte rättvist", "Drogba är en vinnare" och alla hade sagt: "En match är slut när domaren blåser i sin pipa för sista gången"

Mycket bra artikel av MOHAMED AHMED (Heywood Jablome)
Annons: