/spanien/barcelona/forum/18320.aspx/spanien/barcelona/forum/18320.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka
2009-05-09 21:22
GaGo Är Bäst

Enligt det länktips jag bifogade i mitt tidigare inlägg så ska man överklaga avstängningarna i alla fall. Så jag tror nog att det går att överklaga.

Men Uefa lär med all största sannolikhet neka förfrågan såklart.
Barcelona BlueRed.
2009-05-09 21:21
GaGo Är Bäst

Man kan överklaga, men räkna inte med att det går igenom. UEFA vill inte ha massa klubbar som överklagar efter varje match.

Gio Style

Marquez missar resten av säsongen, tyvärr.
Barcelona Gio Style
2009-05-09 21:18
Vet någon förresten hur det är med Marquez? Missar han finalen?
Hoppas att åtminstone abidals överklagning går igenom, vore helt sjukt ifall Fletchers skulle godkännas men inte Abidals. Det vore skandal.
Real Madrid GaGo Är Bäst
2009-05-09 21:17
Okkapokka//

Jag tror inte man kan överklaga i CL det gäller bara i den inhemska ligan. Men jag kan ha fel.
Barcelona Okkapokka
2009-05-09 21:13
Barcelona har bestämt sig och man ska överklaga Dani Alvés och Abidals avstängningar. Den förstnämndas avstängning lär stå kvar, men Abidals bör gå igenom.

Nåt säger mig dock att Uefa kommer neka båda rakt av.
Barcelona Smogen
2009-05-09 21:09
I övrigt hoppas jag innerligt på Valencia idag. Vore så otroligt skönt om Pep kan få råd att vila lite spelare imorgon. Tror inte man vågar det om Real vinner, men annars vore det nog välbehövt.
Barcelona Gio Style
2009-05-09 21:05
Ballacks hands i första matchen, spola till mitten så ser ni det i full size och med repriser.
Ifall folk vill påstå att barca inte hade straffsituationer, plus henrys då :)
Canaletes
2009-05-09 21:00
Kolla videon (länken) jag hittade på nätet.
Man ser hur alla "Culés" firar Iniestas mål på läktaren :D
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-05-09 20:55
Barça! (MQUC3)

efter att ha läst dina inlägg så har jag tappat all förtroende för dig. men du kanske inte bryr dig.
Canaletes
2009-05-09 20:49
Hoppas dem låter Faubert, Parejo och Saviola spela.

Jag är seriös och provocerar inte. Dem har ju absolut ingenting o spela för förutom hedern
Barcelona Xavi_totalkontroll
2009-05-09 20:42
jag vill att de ska förlora för då kan vi avgöra ligan imorgon på hemma plan och för att vi ska ha mer tid att koncentrera sig på CL finalen
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-09 20:38
Hoppas att Real förlorar eller får oavgjort med sig från Mestalla.
Dock vill jag att de förlorar, vill se Valencia i Cl nästa år.

Förresten tycker jag att Valencia har den svagast backlinjen av alla topp klubbar i La Liga såsom Barça Real Sevilla Villarreal Valencia Atletico Madrid.
2009-05-09 20:34
Wow vilken räddning av Bilbaos mållis. hehe
2009-05-09 20:31
Vår cup motståndare nämligen den evige klubben Athletico Bilbao leder mot Betis efter ett fint anfall.
Gillar den klubben skarpt:D
Dock ska de besegras på onsdag.:D
Red
2009-05-09 20:25
Lägg ner off-topic snacket genast! Om ni vill diskutera immigration så är detta forum absolut det sista ni ska söka er till. Fortsätter diskussionen så kommer spärrar att utdelas och det gäller alla, inga undantag.

2009-05-09 20:23
Ser att ni är inne på en mindre intressantare diskussion.
Case closed

Som sagt så finns det tyvärr dessa människor i vilken världel som helst och vilket land som helst.
2009-05-09 20:22
Så vi är inte olika på något sätt, innanför ser vi ut likadana allihoppa från alla världens hörn, Det är kulturen och vädret och traditionerna som har ändrat på varan utsende och natur!!!

Finns lika många fina människor i alla länder som det finns motsatsen.

Däremot kan man vara intelligent och analysera inom sig själv vad som är bäst!

Ska man hata eller vara förståndig ?
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-09 20:21
"HÄREMED SÄTTER VI STOPP FÖR ATT INTE STARTA EN DISKUSTION SOM SPÅRAR UR".

LÄS !
Barcelona Gud är störst!
2009-05-09 20:20
Islam_Bosna

Väldigt bra sagt, mycket välskrivet!
Barcelona Vampíro
2009-05-09 20:19
*Loggar in.
*Ser diskussion som inte har någonting med Barça att göra.
*Loggar ut och återkommer imorgon vid tretiden.
2009-05-09 20:19
Tro mig de som kallade dig det har det inte bra, måste vara nåt fel nånstans.

Familjen, saknar förelder!
Har problem, är krinell eller något och det kvittar om denne är svensk eller invandrare.

Många svenskar kallar invandrare för många saker, kanske inte lika synligt men mellan varandra så brukar det snackas mkt men så är det och man hoppas hela tiden till förbättring ;)
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-09 20:14
Gonzalez_Barca

Tack för tipset, Flashback ska jag in på..

Seriöst, jag är varken razist eller Nazist men dagligen ser man invandrare som missbeter sig, visst såklart finns det svenskar också som beter sig som grisar. Jag vet inte men det kanske beror på att min blonda kompis gick på stan, då skrek ett gäng invandrare "Jävla nazist" till han, helt utan anledning och min vän är då varken nazist eller rasist..

Tragiskt är ordet, Ursäkta men var bara tvungen att skriva av mig som jag nämnde.

HÄREMED SÄTTER VI STOPP FÖR ATT INTE STARTA EN DISKUSTION SOM SPÅRAR UR.

Fortsätt diskutera fotboll, själv ska jag in på flashback å gråta med likasinnade..

Trevlig helg.
Barcelona Islam_Bosna
2009-05-09 20:11
Barça! (MQUC3)

För det första vill jag bara säga att det bästa vore att bara acceptera att vissa människor har olika åsikter, och i vissa fall är dessa åsikter raka motsatsen till ens egna.

Till exempel kan någon svensk anse homosexualitet var något fullt normalt, medan någon annan, kanske "invandrare" som du kallar det anse det vara en straffbar handling. Vad ska man då göra enligt dig? Acceptera att det finns oliktänkande eller bara säga "skicka ut dem ur landet"?

Samma sak med olika kulturer, i vissa kulturer är kvinnan högt respekterad och beskyddad medan i andra anses kvinna vara en sexprodukt och affärsprodukt där man genom hennes kropp försöker sälja reklamer genom TV och i vardagslivet och kulturer varierar väldigt mycket, så vad ska man göra då enligt dig? Acceptera att det finns olika kulturer eller säga att "Om du inte anser och beteer dig som oss så ska du inte ha något här att göra"? Är det så man ska göra?

Angående vad som hände så håller jag med dig delvis, dem som kallade dig för "bögjävel" borde passa sig för detta är en anklagelse som du förmodligen är fri från, och det är inte bra att dra oskyldiga över en kam där, och hävda vad som inte är sant och det baserat på ens egna begär och inte baserat på några bevis!

Och kom ihåg att även inom vissa kulturer, raser, etniciteter, liktänkare finns även olikheter och inte alla kan dras över en kam som vissa redan påpekat.
Barcelona Okkapokka
2009-05-09 20:08
Invandrare eller inte så finns det alltid idioter överallt i världen, på din arbetsplats, på skolan, på internet, ja överallt. You said it. Inget nytt.

Det finns även svenska medborgare som är minst lika dumma som de typer du stötte på Andreas.
Barcelona Gud är störst!
2009-05-09 20:05
Barça! (MQUC3)

Bara för att en invandrare kallade dig "Bögjävel" ska du kanske rösta på SD? Herregud hur svag är du som människa. Som om det inte finns svenskar som kallar folk för bögjävel.

Tänk på att den personen som kallade dig det skrattade säkert efteråt medans du deppade, bry dig inte bara om det om du inte är "bög" varför ta åt sig?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-09 20:04
Barça! (MQUC3)

Skriv det i Flashbacks invadring och integrations forumdel så får du många medhållningar, här är det Barcelona vi snackar om. Men för att svara, så kan jag hålla med dig att vissa invandrare är förv*vliga. Är själv det, och jag förstår mig inte på folk som måste bete sig som dom gör..
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-09 19:59
Alltså nu är jag riktigt irriterade.
Har suttit inne i stort sett hela dagen och bestämde mig för att ta en promenad, gick ungefär 5 kilometer och köpte en glas för att sedan gå tillbaka.

När jag kommer tillbaka, (Jag bor i ett lite finare villaområde), då går jag igenom ett "ghetto" eller vad ska man säga..

Helt plöstligt när jag går där genom "ghettot" så blir man kallad "Bögjävel" helt random av någon jag aldrig sett eller pratat med.
Jag hörde bara att orden var riktade åt mig men jag orkade inte vända mig o kolla på han.

Det var en "invandrare" om det har någon betydelse.
Nu till frågan ? Vad är fel på vissa människor?
Man ska inte ta åt sig, men nåt måste snart hända alltså. Seriöst vafan händer med vårt fina land ?

Nu ska jag verkligen inte dra alla invandrare över en kam för jag känner många sjysta också, men hur ska man någonsin kunna acceptera invandrare på ett bra sätt när så några förstör för sååååååå många.

Förklara tack, innan min röst verkligen faller på SD i nästa val.

Som sagt, vet att detta inte hör hemma på forumet här men var tvungen att skriva av mig någonstans då MSN inte funkade..

Mvh Andreas
Barcelona Okkapokka
2009-05-09 19:46
Sherko

Hur startelvan kommer se ut är svårt och veta nu i och med matchen mot Villarreal imorgon, och ligan kan matematiskt säkras då så mycket talar för att Pep kan spela med bästa laget även där.

Lär väl bli en blandning mellan start material och bänkspelare på onsdag skulle jag tro.
Real Madrid Sherko
2009-05-09 19:42
Criff

Haha ja precis :P
Inte som ni gjorde i bernabeu förra säsongen heller ^^
Barcelona Criff
2009-05-09 19:39
Sherko, Ja hoppas dem inte lägger sig ner som alla andra lag som Lyon, Bayern, Real osv gjort under året ;)
Annons: