/spanien/barcelona/forum/1832.aspx/spanien/barcelona/forum/1832.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona >The Reporter<
2015-10-03 10:14
Läst på många ställen att vi kommer lira 3-5-2 idag med. Det känns stabilt bakåt men framåt känner jag att det blir tunt centralt bakom Suarez och Neymar. Kanske går Rakitic den rollen bakom anfallarna som han hade i Sevilla?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona I.Cuenca
2015-10-03 08:38
önskar er alla en underbar dag Visca Barca
Barcelona Junta Dimision
2015-10-03 01:19
El Raval & Arda Turan

Ni får ju tänka på att fansen köper säsongskort till alla ligamatcher, så det hade ju varit lite av en turn off om de inte satsade helhjärtat på ligan? Kan dock hålla med att om fjärdeplatsen inte är inom räckhåll just den här säsongen, men om de har chans på Europa League så bör de självklart gå för det. Men ligaspelet ska självklart prioriteras i förstahand, sen så är de nog inga favoriter till att ta en fjärdeplats, men de har ju ändå generationsväxlat och har den yngsta startelvan i PL med en snittålder på 23 år tror jag det var.
Barcelona Arda-Turan
2015-10-03 01:00
I så fall hoppas jag att de förlorar sin fjärde plats. då kommer det vara omöjligt för arsenal att komma till champions league chelsea och Manchester lagen tar de tre första platsen. det kommer ju tvinga arsenal att vinna Europa league hehe
Barcelona ElRaval
2015-10-03 00:35
[QUOTE=Arda-Turan]asså jag förstår vekligen inte den har med engelska lagen typ Tottenham eller arsenal. varför är de så desperat med att koma top 4 i Premier League jag menar typ Tottenham varför satsa inte bara med att vinna Europa league och du har din champions league plats [/QUOTE] Min första tanke var att platsplaceringar i PL ger höga pengar men tydligen är skillnaden mellan två placeringar är tydligen ca 1 miljon pund medan EL vinst ger 6.5 milj. å andra sidan ger en kvartsfinal endast 1 miljon pund vilket är lika mycket som skillnaden mellan plats 4 och 5 i PL. Kan bara förklaras med att Tottenham och liknande lag tycker/tror att det är lättare att komma 4a i PL än att vinna EL. vi får väl se om det blir någon skillnad när Italien går om england på rankingen och tar en extra CL plats..
Barcelona Z_Z
2015-10-03 00:25
@Arda-Turan:

De är väl medvetna om sin begränsning. Klart enklare att komma topp 4 i PL än att vinna EL när de måste möta Spanska lag bland annat ;).
Blir ju underbart när den överskattade ligan förlorar sin 4:e CL-plats vilket nog kommer ske till 2017/18 om de inte rycker upp sig rejält nu.
Barcelona FCB_Messi
2015-10-02 23:50
Celta krossar oss men vinner inte mot Getafe .. Fotboll är verkligen en underlig sport .........
Barcelona Arda-Turan
2015-10-02 23:34
asså jag förstår vekligen inte den har med engelska lagen typ Tottenham eller arsenal. varför är de så desperat med att koma top 4 i Premier League jag menar typ Tottenham varför satsa inte bara med att vinna Europa league och du har din champions league plats
Barcelona the cameroonians
2015-10-02 21:59
Fortfarande 0-0 mellan Celta och Getafe med kvarten kvar. Vid detta laget var de på god väg att göra mål nummer fyra mot oss. Känns som att de kanske brände det bästa av krutet mot Sevilla och Barça. Hoppas dock att de får hål på Madrid-laget inom kort. Guidetti?
Barcelona I.Cuenca
2015-10-02 21:54
[QUOTE=Santiago Cazorla]Detta märker man ofta när man hör på Viasats studio, de har ofta ingen aning om vad som faktiskt händer i La Liga. Minns förra säsongen när Glenn Strömberg under slutspelet i CL hela tiden tjatade om att man inte var van att se Barcelona spela så rakt när till exempel Messi slog en djupledsboll till Neymar/Alba eller när de snabbt gjorde en omställning trots att vi som ser varje match hade sett det många gånger under säsongen. Det verkar vara normalt bland svenska supportrar, de har massa åsikter om La Liga trots att de typ bara kollar på spanska lag när det vankas CL eller El Clasico. [/QUOTE] Helt rätt!!!!
Barcelona Santiago Cazorla
2015-10-02 21:50
@Katalano:

Detta märker man ofta när man hör på Viasats studio, de har ofta ingen aning om vad som faktiskt händer i La Liga. Minns förra säsongen när Glenn Strömberg under slutspelet i CL hela tiden tjatade om att man inte var van att se Barcelona spela så rakt när till exempel Messi slog en djupledsboll till Neymar/Alba eller när de snabbt gjorde en omställning trots att vi som ser varje match hade sett det många gånger under säsongen.

Det verkar vara normalt bland svenska supportrar, de har massa åsikter om La Liga trots att de typ bara kollar på spanska lag när det vankas CL eller El Clasico.
Barcelona I.Cuenca
2015-10-02 21:48
slår vi inte dem med 4-5 mål blir jag besviken
Barcelona I.Cuenca
2015-10-02 21:47
vill bara meddela att jag som mff supporter inte är imponerad utav äckliga Madrid den äckliga Ronaldo öhhhhhhhh
Barcelona påfågeln
2015-10-02 20:39
Älskar Eversports tekniska lösning. Att kunna se La Liga gratis med engelska kommentatorer är värt väldigt mycket. Stabila streamar för det mesta också, även om de verkar ha en tendens att lagga när Barca gjort mål, men det blir bättre hela tiden. Kul att Svenskafans fixat att man får den via deras sajt nu också, tror den når ut till fler nu än när den låg på eversport.tv.
Barcelona Barc6
2015-10-02 20:37
Official: Bravo, who had a calf muscle injury, has been given the medical green light and is available for tomorrow's game #fcblive Då återstår det att se hur LE tänker kring målvaktssituationen, återgår han till att Bravo får vara första målvakt i ligan och MaTS i CL eller byter han plats på dem.
Barcelona Mdawg
2015-10-02 19:12
I mitt länktips finns en mycket välskriven artikel om den multidimensionella fotbollsspelaren Messi. Skriven av ingen mindre än en doktorand i statistisk fysik, som även är culé och skribent åt grup14 @SarahStats. Vi har turen att hon är väldigt intresserad av fotbollsstatistik och på samma gång en stor messibeundrare. Hennes statistik är ett måste för världen att få se tycker jag. I artikeln får vi en inblick över något som kallas "Pre-assists" där målgöraren är den som assisterar den som ger assisten. Alltså som ett exempel en väggpassning. Detta är en mycket viktig aspekt av spelet där målgöraren även i många fall är speluppbyggare, som vi många fall sett och får känslan av när man ser en match, men som man inte riktigt kan hänvisa till någon direkt fakta eller statistik. Nu finns faktan framförd här i artikeln på ett mycket professionellt sätt. Enjoy!
Awymard
2015-10-02 18:54
Barcelona har under den här säsongen missat ett antal straffmål. Tycker ni att det behövs mer träning när det gäller att ta straffar? Finns det en risk att Barca hamnar i ett straffavgörande i CL och åker ut på samma sätt som Barca förlorade finalen mot Steaua Bukarest 1986? Enligt min åsikt så bör Iniesta ta straffarna, då han brukar göra mål från straffpunkten.
2015-10-02 18:29
Kröjf

Hade jag haft äran att sitta bredvid dig där i bilen hade jag garanterat stämt in i körsången - och förmodligen hunnit före dig till avstängningsknappen ;-)
Barcelona Kröjf
2015-10-02 18:06
the cameroonians Ja, man kan välja att le åt eländet också. Men hur svårt hade det inte varit att riva muren som delade Berlin, om Ronaldo varit på plats och bredbent få det hela att framstå som en historisk händelse, innan han avlossat sin berömda högerslägga rakt in i den och TV:s exalterade reporter dragit ännu en djup suck av besvikelse. Men som det heter, droppen urholkar stenen. Så hoppet finns där. Plötsligt händer det!
2015-10-02 18:04
Davids3

Ja, jag snubblade lite på namnet där... ;-)

Tittar man på vad United vunnit jämfört med Barcelona de senaste åren och det faktum att vi har de större spelarna så borde vi kunnat generera en betydligt högre summa.

Men nu är PL och särskilt United stora i USA och eftersom det är en amerikansk sponsor så kan det väga upp en hel del.

Yokohama betalar €55 miljoner/år till Chelsea, vilket också är sjukt sett till vad den klubben vunnit och hur attraktiva de är spelmässigt.

Och sen som sista sak kan man jämföra Arsenal med Real som har samma tröjsponsor, Fly Emirates. Arsenal får €12 miljoner mer per år än Real Madrid.

Så PL som varumärke och liga är betydligt mer intressant för sponsorer än vad den spanska ligan är, tyvärr.
Barcelona Davids3
2015-10-02 17:52
@the cameroonians:

Juste det var Chevrolet inte Chrysler hehe.
Men det var alltså inte långt ifrån erbjudandet Barca fick nu trots allt..
Barcelona Katalano
2015-10-02 17:48
Kröjf

Haha, Vi som ser Ronaldo spela vart och varannan match har en annan bild av honom än de flesta andra, som inte följer La Liga och därför endast ser honom i några enstaka matcher per år och då fokuserar på målen. De ser inte hur han förändrat sin spelstil totalt och därför inte är så involverad i spelet längre utan enbart är en striker, någon som han spetsat till någon otroligt får jag tillägga. De andra minns honom som den spelare han var i United och antar att han använder sin teknik, snabbhet och finess på samma sätt idag, medan vi vet att så inte är fallet. Idag är han världens bästa striker utan tvekan, men hans dribblingar görs endast för publiken utan att skapa farligheter och vi ser trots allt en sämre fotbollsspelare än han var vid sina yngre dagar. En bättre striker, men sämre fotbollsspelare. Och givetvis en spelare som trots allt inte kan jämföras med Messi.
2015-10-02 17:43
Kröjf

Jo, det är ju faktiskt lekande lätt att vara osynlig under merparten av 90 minuter för att sedan dyka upp vid mållinjen eller 11-meterspunkten...
2015-10-02 17:41
Davids3 £350 miljoner från Chevrolet över 7 år samt £750 miljoner över 10 är från Adidas. Så runt €67,5 miljoner i dagens penningpriser från Chevrolet, vilket då är lite mindre än Qatar sägs vilja betala. Sen vet jag inte om detta inkluderar/exkluderar några klausuler beroende på titlar etc.
Barcelona Kröjf
2015-10-02 17:38
Katalano

Busquets två sista säsonger har långt ifrån tillhört hans bästa, med en hel del formsvackor. Förmodligen delvis som en följd av förändring i lagets spelidé (?).
Men att han inte skulle tillhöra dom femtionio "samurajerna" är ett stort skämt som är svårt att skratta bort. Dessutom tycker jag Busi borde ha stått en bra bit före Ronaldo i kön till titeln världens bäste fotbollsspelare, när CR 7 fick sin andra guldboll. Som jag diskuterat med arbetskamrater som är totalt blinda för vilken formidabelt vidunderlig spelare Busquets är i sina bästa stunder.Och dom är inte så få som dom obotliga bolltittarna tycks tro. Satte för övrigt på radion i morse i tjänstebilen och fick höra hur programledare imponerades av hur lätt en artist fick sjungandet att framstå som. En av dom sköt in att det var som Ronaldo när denne spelar fotboll, han får det att framstå som lekande lätt.
Slog av radion direkt och hörde mig själv skrika i all min ensamhet: Jävla idiot!
Barcelona Davids3
2015-10-02 17:28
@the cameroonians:
Men är det isåfall bästa sposnoravtalet i de 4 största ligorna ? Vad var det Man U fick av Chrysler ?
Barcelona Katalano
2015-10-02 17:13
Kröjf Givetvis är det som du säger. Okazaki måste ha gjort någon sinnessjuk turnering med landslaget eller liknande som Massimo Luongo, i övrigt kan jag inte ens förmå mig hitta en anledning till att han finns med på listan. Busquets är den första som ska in på den. Sen skulle jag i min subjektiva bedömning göra en otrolig rockad i den listan och inte bara byta bort de mest självklara namnen utan även ta bort spelare som Wayne Rooney dessutom.
Barcelonismo
2015-10-02 17:06
Lustigt att Real Madrid har anordnat en stor event för att Cristiano Ronaldo har lyckats tangera Raúl som den meste målskytten i klubben genom tiderna - speciellt när de anser att Pepes mål mot Sociedad, efter att Cristiano skjutit hans landsman i ryggen och i en båge över målvakten, borde ha tillskrivits Cristiano.

Med andra ord, har portugisen gjort ett mål färre än Raúl om man skall vara riktigt rättvis.
Barcelona Kröjf
2015-10-02 17:03
Katalano

Xavi må ha fått väl lite speltid i Barcelona. Men var å andra sidan ofta den som med sin briljans och blick kom in och förändrade en matchbild till det bättre för laget som helhet. Tror du den japanske Leicester -spelaren Okazaki, för att nu plocka ett exempel ur den femtioniofaldiga skaran, hade fått någon speltid alls i FCB samt om i fall att, lyft hela lagets spel. Ytterst tveksamt om man frågar mig.
Barcelona Vampíro
2015-10-02 16:54
Scouts drew up reports on several midfielders and forwards, as Barcelona want to sign 1-2 players in Jan. Final selection in Oct. [sport] I januari: Messi är tillbaka och Arda Turan samt Vidal är "almost like a new signing". Annars har vi La Masia som kan hjälpa till när det behövs. Classic Barça.
Annons: