/spanien/barcelona/forum/18318.aspx/spanien/barcelona/forum/18318.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-07 23:26
Messidinho:

Ganska old news nu.

Men väldigt tragiskt, men hur fan kan man hänga sig, måste vara något mer med i bilden, typ att hans flickvän om han hade nån gjort slut eller nåt.

Ofta man hänger sig för att laget förlorar? haha
Barcelona Gud är störst!
2009-05-07 23:23
Messidinho_10

Det är synd och man ska ha sympati, ska inte vara för orespektabel men vafan det är ju ren idioti att han hänger sig! Ingen tragedi tycker jag. Folk som gör sånt är ju idioter enligt mig. Sånt är inte rätt under vilka omständigheter som helst.
Barcelona Messi#10
2009-05-07 23:15
Det känns så himla onödigt att skriva dessa raderna om den här eviga disskusionen, men jag måste bara få ur mig det.

Den sista straffsituationen som tar på Eto'os arm, den situationen ska inte ens kunna uppstå om domaren hade gjort rätt, enligt tavlan var det 4 minuters tillägg, och när bollen tar på Eto'os arm så är det minut 96, nästan minut 97! Det spelar ingen roll om Barca gjorde mål, man får inte plussa tilläggstid PÅ tilläggstid, det finns hur många fall som helst där domaren blåser av matchen utan ens en avspark för att ett mål görs i sista sekunden. Kort och gott, Chelsea ska vara glada att dom fick slå den hörnan ens.
Barcelona Messidinho_10
2009-05-07 23:05
Fyfan vilken tragedi R.I.P
Barcelona Visca_Barca
2009-05-07 22:59
är det nån som vet om villareal har skador/avstängningar?
Barcelona Plaza_Catalunya
2009-05-07 22:58
Någon här inne som vet vad den sköna spanska kommentatorn heter som brukar kommentera Barcas matcher? Jag hörde hans röst senast då Barca hade vunnit hemma mot Bayern med 4-0. Hans röst hördes på försnacket inför returen! Tack på förhand
Barcelona Barça-fan
2009-05-07 22:58
Los GalacticASS (Barcanist).
Ju fler gånger jag ser videoklippet desto mer övertygad är jag om att det inte är hands. Bollen träffar armhålan och Eto'o försöker faktiskt undvika att få bollen på handen. Nej, det hade varit mer orättvist med straff i det läget.
Barcelona Messi Das Proffessor
2009-05-07 22:56
Ja! Men lägg ner nu, Tycker att ni bara ska njuta av matchen istället och skita i hands och det!
Barcelona Los GalacticASS (Barcanist)
2009-05-07 22:55
Allt under axeln är hands!!
Barcelona pokke
2009-05-07 22:52
Att ni inte lägger ner...

Säger som scousers brukar säga:

Fuck off Chelsea FC, You aint got no history, 5 European Cups and 18 leagues That's what we call history !
Barcelona Visca_Barca
2009-05-07 22:51
snälla grabbar läggner detta . skit i alla barca hatare o jag skiter i om det borde va 20 straffar för chelski. vi är i final o chelsea är ute PUNKT SLUT. njuttt nu :). o madrid kommer lida de närmaste veckorna oxå :)

kan det bli bättre?
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-07 22:48
Jag njuter av segern !!!!!!

Jag kommer gå med min Iniesta tröja ändå till finalen och vinner vi den kommer jag använda den tills nästa säsong börjar :)

Stolt CULE, MYCKET !
Barcelona Barça-fan
2009-05-07 22:44
Ingår axeln som hands? Då skulle väl inte spelarna tillåtas att "axla" fram bollen till medspelare som sker titt som tätt.
El Capitano
2009-05-07 22:41
Okkapokka

Vi vet hur det går när ett lag spelar offensiv fotboll mot Barca eller FÖRSÖKER spela fotboll som t ex Bayern och Lyon.
Hoppas att Sir Alex bjuder på dans i finalen, heller att förlora med stil än att vinna med grisfotboll.
Barcelona L!VOZ
2009-05-07 22:40
ärligt talat ni måste lägga ner det ni håller på med nu!
Hur länge orkar ni diskutera detta?

SKIT I ALLLA SOM & NJUT AV VINSTEN.
TACK
Barcelona daaniiP
2009-05-07 22:39
asså skillnaden mellan oss o chelsea fansen är att när de får en sån här match mot sig så är det hela världens misstag/katastrof.. men när vi får en sån match mot oss så kan vi ta den, okej vi klagar men inte i samma skala.. bara kolla på matchen hemma det fanns också flera straffsituationer t ex som nån nämde här nedan när alex trampa på messi det va minst lika mkt straff som alla andra gånger drogba föll..
2009-05-07 22:39
Barça-fan

Jo, men det syns också tydligt att från axeln ner till armbågen, hela den vägen är uppsträckt i luften och det får den inte vara. Han skulle ha böjt ner den ifall han ville täcka sitt ansikte.

EDIT: Hands räknas från axeln ner till fingrarna.
Barcelona Barça-fan
2009-05-07 22:38
Det syns ju ganska tydligt på videobilderna att han försöker undvika att få bollen på handen och den träffar faktiskt triceps/axel, något mellanting. Jag tycker faktiskt inte det är straff.
Barcelona attacante
2009-05-07 22:35

Vi behöver inte försvara Barca. Fan Milan vann CL efter att ha blivit utspelade i princip hela turneringen. Barca har varit världens mest sevärda lag hela säsongen och vemfan tror att en felaktigt dömd straff i vår favör skulle ändra på det faktum - särskilt inte när samma domaren visat ut en av våra i ett tidigare skede.

Meessii10//

Jo, men han sträckte upp hela armen i luften och då är det straff. Ska han täcka ansiktet får han böja på armen.

Men det spelar ingen roll idag, vi är klara för finalen i Rom, och den ska vi ta!

Visca!
Barcelona Okkapokka
El Capitano

Inte en chans att United kommer spela som Chelsea gjort nu i semifinalen. Dom kommer, eller dom måste anfalla då. Om inte Fergusson vill ha straffar såklart.
Barcelona Bjornee
2009-05-07 22:33
Paul Hayward, Guardian chief sports writer of the Observer

I switched on 20 minutes from the end and heard a commentator say "...has been sent off,". For the next five minutes I sat admiring Chelsea's resolve in defending with only ten men, before realizing it was the attacking team who were a man down. So let's put an end to all that "Barca didn't deserve it" nonsense right now.

Klockren sammanfattning av matchen :D
Barcelona Messi Das Proffessor
2009-05-07 22:33
Final, Asså jag njuter riktigt mycket!
Mhmmmm..!
Barcelona Meessii10
2009-05-07 22:32
Los GalacticASS//

Men däremot åker handen upp framför ansiktet o vad jag har hört så ska domaren fria när man skyddar ansiktet. Så tror den norske domaren menade att det var skydd mot ansiktet och därför så friade han!
Barcelona J.Gamper
2009-05-07 22:32
Den ända klockrena hands var från Pique resten var luddiga.. Jag går hellre vidare med 1 skott på mål med ett sånt mål som Iniesta gjorde än att gå vidare på sånna skit mål som kommer från att man skjutit en spelare på handen.
2009-05-07 22:30
Barça-fan //

Njaa, bollen träffar faktiskt Eto'o där vid triceps, och då har jag för mig att det är hands.
Barcelona diego70
2009-05-07 22:28
vad ar status pa Henry? spelar till helgen eller sparar sig lite sa han inte riskerar Cl finalen?

lite godis fran svunna tide pa den har lanken:

http://fotbollsfanatikern.blogspot.com
El Capitano
Jaha, så Chelsea fansen har inte gått vidare än? Synd för de då!

Jag är glad att min kära Barca är i CL final, fotbollen vann igår. Och jag är glad att Barca representerar spansk fotboll år efter år ute i Europa.
Jag är 100% säker på att Man U kommer att spela exakt som Chelsea alltså satsa på kontringar och grisfotoll men Pep kommer att ha en plan B denna gång.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
Ämne: PILMÀ (Kärlek & Res....
ja Chelsea skapade målchanser men på vilket sätt?
Var det ála Barça stil?
Vi har ett spel hemma/borta oavsett vart, om man försöker sig att försvara med alla 11 man i egen planhalva och försöker kontra kallar jag inte offensiv fotboll.:S
Barcelona Meessii10
2009-05-07 22:27
Cape//

Mm, sant!
Annons: