/spanien/barcelona/forum/18317.aspx/spanien/barcelona/forum/18317.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - Je m´appelle Samuel
2009-07-17 18:50
kluivert_nr9

Jag förstår vad du förespråkar men det jag beskrev var vad Eto'o troligtvis var ute efter.
Barcelona HugoBoss
2009-07-17 18:49
Nu är ledningen tvungna att köpa in en mittfältare, om nu Hleb går till Inter.

Blir det en från La Masia? Eller blir det Poulsen?
Barcelona kluivert_nr9
2009-07-17 18:48
Ämne: Kluivert_9

Du beh....
jag kan inte minnas detta, han har ju visserligen haft en del skumma uttalanden, men ändå. Har du länk? Eller någon?
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-17 18:47
Ghazza:

Den bästa stolen man kunde ha, levererar alltid. Kommer sakna honom rejält, för mig är Eto'o i samma "crack-nivå" som Ronaldinho och Rivaldo även om han själv inte tyckte det.
Barcelona kluivert_nr9
2009-07-17 18:42
Rambla: bäst betald menade jag inte, men en höjning iaf. Han bör ju ändå tjäna efter hans prestationer... och kanske inte 5år men istället 3år på kontraktet.
Barcelona Ghazza
2009-07-17 18:41
Men, hur definierar man egentligen kärlek? Är det genom att vara infödd katalan eller genom att visa känslor och ta grovjobbet. De båda sistnämnda är Samu expert på.

Jag säger som Rambla, låt oss minnas alla härliga stunder med lejonet. Även om inget är klart än så, tack för allt Samu! Du är en Crack!
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-17 18:41
Eto'o är en lagspelare och han har starka känslor för klubben. Hur han skriker "puta" när Drogba gör mål, hur det alltid är han som hoppar upp när vi gör mål och han sitter på bänken. Men det ögonblicket jag minns bäst förra säsongen var cupfinalen mot Bilbao. Han missar chans på chans, på chans, på chans. Bojan får bollen, kan passa Eto'o, men han väljer att avsluta själv, bollen går in i mål och Bojan springer och firar målet. Eto'o springer efter Bojan och firar målet, efter gruppkramen så tar Eto'o tag i Bojan och firar med honom. Resultatet blev då 3-1. Han hade inte behövt göra det.

Jag kan inte sluta titta på videon när Pep dansar till Billie Jean. "She says I am the one" Han har moves.

En vild tanke:

Det är en gåta för mig hur Barcelona från ingenstans gjort klart med Zlatan, om man får tro alla tidningarna. Pep Guardiola suktade efter en tung anfallare förra säsongen, men misslyckades värva någon. Varför skulle han då iår med bättre förutsättningar inte kunna lyckas med att värva en tung anfallare?

Kan det vara så att Barcelona mörkade med Villa, men att Zlatan var prio nummer 1 och Villa skulle bli en back-up om Zlatanvärvningen skulle gå kras? Jag har svårt att tro att Barcelona skulle gnälla över de 8 miljoner som Valencia vill ha, när de köper Zlatan för 40 milj euro, plus två spelare. Som sagt, en vild tanke.
Barcelona Hetfield
2009-07-17 18:36
Kluivert_9

Du behöver inte vara så otrevlig, Samu har själv sagt att han ser barca som enbart ett jobb, hans kärlek går till Mallorca
Barcelona Rambla - Je m´appelle Samuel
2009-07-17 18:35
Ingenting är klart på långa vägar ännu. Det ryktas lite smått att Samus agent inte ens pratat med Inter. Till dess ska vi minnas Samu för det lejon han är och minnas alla fantastisk stunder han givit oss.

Comme tu t'appelle?

kluivert_nr9:

Om de ger honom kontrakt på 5 år och gör honom till bäst betald i truppen, tror du att han vill lämna då? Hehe, hade du gjort det?
Barcelona kluivert_nr9
2009-07-17 18:34
Rambla: Jo jag har förstått detta... men ge honom 5 år då... och sälj honom nästa säsong för €30-40 milj. Då tjänar ju alla på det... eller?
Barcelona kluivert_nr9
2009-07-17 18:32
Ämne: Fattar inte varför a....
Så Eto har inte haft hjärta för klubben. Är du helt efterbliven eller?

Ja, det är verkligen något att eftersträva om du har en spelare som gjort 30 mål i ligan och varit med o vunnit trippeln. Hur kan det INTE vara något att eftersträva?!?
El Capitano
2009-07-17 18:28
VAMOS BARCAA!!!

Missade den lilla "+" :)
Ändrade inlägget, tack att du påpekade.
Barcelona Ghazza
2009-07-17 18:27
Helvete, hur mer jag tänker på det desto mer frustrerad blir jag. Varför har man skött fallet Eto'o så dåligt?! Nu lämnar en spelare som passar perfekt in hos oss.

Det sägs att man inte ska laga stolen om den inte är sönder. Men nu går man steget längre, man kastar bort en helt underbar stol. Fan.
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-07-17 18:25
Han skrev : Våra katalenar + Iniesta o Messi
451
2009-07-17 18:25
""Hur svårt ska det vara att fatta att vi betala 40 miljoner euro och hleb(lån) och etoo ""

Mycket svårt att fatta det. (om det stämmer)

El Capitano
2009-07-17 18:21
Sorry läste fel! :)

Edit: Puyol är Barcas hjärta och Xavi hjärnan. Det va jag tycker..
Forza-Blaugranas
2009-07-17 18:18
Fattar inte varför alla håller på och gnäller om klubbhjärta. Spelare som Eto'o, Ronaldinho etc är/var inte här för att vara hjärtat i klubben. De var här för att prestera. Hjärtat i klubben är våra katalaner + Iniesta och Messi förtillfället.
En stomme med spelare från ungdomsakademin och sedan toppa det med spelare som är hungriga på titlar såsom Ronaldinho, Eto'o, Zlatan är.
Man kan inte kräva att alla spelare ska ha hjärta för klubben eller står för någon katalansk politik eller värdegrund. Vissa spelare är bara här för att vinna titlar och det tycker jag är förståeligt.

Eto'o sa ju själv att Barcelona bara var ett jobb för honom men ändå menar ni att han hade otroligt hjärta för klubben samtidigt som Zlatan inte har det? Logiken?

Kluivert_nr9

Är sälja sina spelare dyrt något att eftersträva? De spelare som lämnar Barcelona är oftast gamla eller allmänt usla. Gio lämnade för han var gammal och Ronaldinho för att han var horribelt dålig. Barcelona är inte en klubb som säljer spelare när de står på sin topp om de inte sker något inom klubben med spelaren.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-17 18:16
kluivert_nr9

Därför att Eto'o verkar vilja ha ett kontrakt på 5 år och tillhöra de högst betalda i truppen. Att Barcelona erbjuder 2 år och bibehållen lön, även om det är lite av ett skambud, visar att de inte är beredda att ge honom ett sådant kontrakt.
Barcelona Haffe
2009-07-17 18:10
Vadå märkligt?

Villa är en målskytt men ni hade just en målskytt? Etoo

Det finns mycket målskyttar i europa/världen, inte många zlatans..

etoo,milito,villa,torres,forlan,nistelrooy(när hna e frisk) inzaghi, mfl..

Finns de ngn som zlatte?
Barcelona Ciao-V
2009-07-17 18:08
Ämne: men ALLA vet att han....FC Barcelona säljer inte spelare om de inte måste sälja. Alltå det handlar ofta om spelare som klubben inte vill ha kvar eller vill ersätta med någon annan. Därför så blir det ofta de "skitsummor" som du närmner.
Man säljer inte exempelvis spelare med väldig hög markandsvärde så som Ribery, C. Ronaldo, o.s.v.

De summor som nämns när det gäller Zlatan, kan vi ta det med en nypa salt. Blir affären verklig så tror jag att det kommer att landa ungefär den summa man bjöd för Villa. Troligen inte mer.
Barcelona Trippeln
2009-07-17 18:07
451

Hur svårt ska det vara att fatta att vi betala 40 miljoner euro och hleb(lån) och etoo .
451
2009-07-17 18:06
""Man vägrar betala 50 milj för Villa men för Zlatan betalar man 48 + 2 spelare!! ""

Håller med. märkligt.
Real Madrid Zizou_spars
2009-07-17 18:04
Smogen

Vad är intressant med den länken? Real Madrid projekt är sammanfattat ur negativ synvinkel av någon som uppenbarligen inte håller på klubben?
Höga löner är Madrid sannerligen inte ensamma om att betala ut.
Barcelona AlexandraJonson
2009-07-17 17:59
någon som har stream till Barca Tv?
Barcelona Smogen
2009-07-17 17:58
Shi och ni andra Real fans....

följ länken, intressant läsning.

"Real Madrid's $400 million gamble"
Barcelona Trippeln
2009-07-17 17:54
Har någon stream till maxwells presentation?
Barcelona kluivert_nr9
2009-07-17 17:54
men ALLA vet att han är värd 0 kr nästa år.
Därför undrar jag varför inte hans kontrakt har förlängts om det ändå bara handlar om pengar för Barca (ledningen). För dom hade ju tjänat på att förlänga hans kontrakt med en fet lönehöjning med tanke vad hans marknadsvärde hade gått upp till.

Tycker ni inte det är skitsummor barca säljer sina stjärnor för de senaste åren?
Har barca ens sålt nån spelare dyrt de senaste åren?
Real Madrid Semme
2009-07-17 17:51
hoppas verkligen Zlatan skriver på. Jag håller på liverpool men Barca har varit mitt "andra lag" även om jag inte ett superfan. Men har alltid gillat Zlatan , folk tvivlat alltid på zlatan och det ska bli kul att se honom krossa i Spanska ligan, med sin fysik, teknik, speluppfattning så kommer han vara en bra tillgång till Barca.

Tänk Henry-Zlatan-Messi, vem sak man hålla koll på?. Zlatan 1 mot 1 är livsfarlig med sin fysik. Och messi måste iaf ha 2 spelare på sig.

Zlatans fysik lurar en lite, han är faktiskt snabb och kommer erbjuda Barca både djupledslöpningar och target spel.

VIll bara att Zlatan ska få den status han redan har i hela europa typ.
Hoppas de blir ett lycka köp, vilket jag inte tvivlar på.

ps.
Snar inser ni att ni också är pool supportrar;):P
Barcelona Trippeln
2009-07-17 17:50
Har någon stream till maxwells presentation?

Tack på förhand.
Barcelona AlexandraJonson
2009-07-17 17:47
Tror den håller på nu
Annons: