/spanien/barcelona/forum/18315.aspx/spanien/barcelona/forum/18315.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-06-20 18:24
Bengan:

Hehe, ja med facit i hand ja. När det begav sig så hyllades de köpen i alla fall.

Capello också pinsam?
Real Madrid Bengan
2009-06-20 18:23
Ämne: Ämne: Ämne....
I en klubb som Real så betyder inte ligan någonting om man inte vinner CL också. Åka ut i 8:e del år efter år är totalt fiasko.

Alla tränar Calderon tillsatta är ju också pinsamma.
Real Madrid Bengan
2009-06-20 18:22
Ämne: Så spelare som Sneij....
Sneijder köptes för att vara en världsklass spelmotor vilket han inte alls duger till, dessutom skadebenägen. Totalt fiasko.

Robben är också för skadebenägen.

Van Nistelrooy är väl den enda värvningen som var en tillstymmelse till bra.

Man gråter ju blod över vilka spelare Calderon köpte
Barcelona Rambla
2009-06-20 18:21
Ämne: Ämne: Så spel....
Ja Pepe glömde jag bort. Calderon kan ju inte ha gjort allting galet precis. De vann ju faktiskt ligan två säsonger i rad.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-20 18:19
Ämne: Så spelare som Sneij....
Lägg även till Pepe som faktiskt har utvecklats till en världsback. Visst betalade de överpris för många av de spelarna men det hör uppenbarligen till deras filosofi.
Barcelona BlueRed.
2009-06-20 18:18
Lite nytt om Eto'o och värvningar gällande Barca.

*Länk
Barcelona Rambla
2009-06-20 18:17
Så spelare som Sneijder, van Nistelrooy och Robben är katastrofspelare? Lustigt, då de flesta maränger världen över jublade över dessa värvningar. Den som fördärvade canteran var Perez och den oduglige chef han tillsatte. Samma person är tydligen ansvarig igen.
Real Madrid Bengan
2009-06-20 18:10
Ämne: Ämne: Ämne....
Jo, det är Calderons fel. Jag skulle inte vilja att Madrid köpte Eto'o nu tex så där tycker jag inte dom gjorde fel. Perez vill ju iaf satsa på ungdomsakademin till skillnad från Calderon. Det enda Calderon gjorde var att värva totala katastrof spelare. Han gjorde inte en enda bra värvning under hela sitt mandat.
Mr. Culé
2009-06-20 17:54
Skulle ju bara vara korkat av Laporta & co att lägga ut miljard summor på 1-3 spelare, finns väll så inte mkt man bör ändra i ett lag som senaste säsongen vann tripeln. Nä, lämmna miljard-värvningarna till FM live spelande Perez, barca ska då fan inte vara någon wannabe galacticos lag !

Visca el Barca!
Barcelona Pep.G
2009-06-20 17:49
Okkapokka

Med det menar jag att ifall du antyder att han säger korkade saker då kommer han att ge igen, och du kommer säkert också göra det och då kommer det bli en onödig hetta. Släpp det bara :)
Barcelona Ciao-V
2009-06-20 17:46
Ämne: Ämne: Forca_B....
Bengan:
Det var väl knappast Calderons fel att Real Madrids ungdomsverksamhet tappade mark i unga talangernas ögon. Det var snarare Peréz som skrämde ungdomarna i sin förra period.
Man är tacksam att spelare som Eto'o försvann i den vävan...
Barcelona Okkapokka
2009-06-20 17:46
Pep.G

Om man mer eller mindre kräver Laportas avgång får man vänta sig lite, om inte mycket skit efter sig. Speciellt efter El Triplete.

I alla fall, jag ska bege mig utåt nu. Solen skiner för första gången under sommarlovet här så man får passa på. Ha en fortsatt bra dag culés.
Barcelona Pep.G
2009-06-20 17:33
Fan vad ni tjatar på varandra, som små kycklingar, fram och tillbaka, fram och tillbaka. Sluta med det för fan.

Okkapokka

Vare sig han har korkade grejer att säga eller inte, så får du inte antyda att dem är korkade, för då kommer det bara blossa upp. Förstår du vad jag menar ?

Islam_Bosna

Vare sig vi värvar Ribery, Villa eller Zlatan eller inte så har vi i Fc Barcelona inte haft en sådan president på jävligt länge eller inte alls. Hade jag fått välja så hade jag bett Laporta att bli president resten av livet. Txiki är lite seg i sina handlingar men ändå lyckas han. Pep behöver jag inte ens gå in på. Respektera vår ledning tack !

Barcelona Messih!
2009-06-20 17:30
Okkapokka:
Ok, mitt fel :)
Ja alla kan ju inte ha alla höns i hönsgården :P
Vi ska sparka laporta, och piska våra spelare, hehehe, aaaa, tillbaka till skratta eller gråta delen ;)
Im back:
Ber om ursäkt :)
Barcelona Okkapokka
2009-06-20 17:24
Ämne: Okkapokka

Bara fö....
Jag tänker inte gå in på det ämnet igen.

Ok, åsikter skiljer varandra. Den bjuder jag på.
Barcelona Mojito
2009-06-20 17:23
Jag tycker att det är smart av Barca att avvakta värvningar tills efter confed-cup.

Real har ju ryckt i alla, och det är bara att inse att det inte är lönt att gå in i en karusell med enorma summor och ytterligare pressa upp priserna.

Det är viktigare att planera säsongen långsiktigt nu och fokusera på upplägg och den trupp man har.
Det vore ju guld om kontrakten med Yaya och Valdes förlängdes i stället för att behöva värva ännu fler och rubba balansen i truppen.

Barca har en annan strategi än Real både på och utanför planen, så låt oss inte bli stressade av att de värvar nu. De måste ju värva för att komma i kapp oss, men ärligt, var skulle ni placerat Kaka och Ronaldo i Barca? Bänken blir det, för de tar inte plats i startelvan. Och truppspelare har vi så det räcker...
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2009-06-20 17:22
Okkapokka

Bara för att du tycker någonting är korkat innebär inte att det är det.
Barcelona Okkapokka
2009-06-20 17:21
Messih!

Islam_Bosna har minst sagt historia bakom sig, och det Im back sa var en av de korkade saker denne Islam_Bosna en gång sagt. Så Im back var nog ironiskt.
Real Madrid Bengan
2009-06-20 17:21
Ämne: Forca_Blaugranas

....
Nej, det är på grund av två saker. Först och främst var Calderon en idiot sen så finns det inga bra ungdomar att satsa på i nuläget.

Men hela ungdomsakademin ska totalt göras om på grund av att den i nuläget inte håller världsklass så förhoppningsvis ger det resultat om några år
Barcelona Messih!
2009-06-20 17:13
va sägs om att spärra Heenryy snart?
Falska länkar till nån djävla omröstning.

Forca_Blaugranas - Islam_Bosna:
Du måste skoja?
Om jag fick bestämma skulle laporta få sitta kvar livet ut.
Detta är inte FM, jag litar mer på att laporta och ledningen vet vad de gör, än oss som sitter på svenskafans. Om vi inte har köpt spelare än, är det för att det inte har varit läge att köpa spelare. Vi vann trippeln medan real totalt la sig ner och dog denna säsong, tänk lite så kommer du fram till vem som kommer handla aggresivast.

Komiskt hur vissa är så sinnessjukt kortsinniga, säsongen har inte ens börjat och folk ber om laportas avgång? vet inte om man ska skratta eller gråta, säger bara tack gode gud, att dessa personer inte har något att säga till om ;)

Tror det kommer värvas perfekt denna sommar, och är inte det minsta orolig.
Skulle vara en dröm om Ribery kom hit, men men, man kan inte få allt i livet. :)
Vi ska vara djävligt tacksamma att vi har en av fotbollvärldens intelligentaste presidenter, och tycker att be om hans avgång (nu, eller OM han inte stora namn) är bara tragiskt.

Im back:
"Kan du inte komma med något förslag som att man ska piska spelarna som dricker alkohol eller så istället för att klaga på Laporta? "

Gå och häng dig själv i en julgran eller nått, du är minst lika pajas själv.
Barcelona Poco Loco
2009-06-20 17:12
Förutom rekryteringar till vänsterbacksplatsen och möjligtvis den centrala anfallsplatsen ser jag ingen anledning att göra ett tokryk värvningsmässigt som marängerna gör.
Jag står fast vid det jag sa innan om att Barca har bättre spelare än Real på alla positioner, med eller utan C Ronaldo och Kaka
Barcelona Rambla
2009-06-20 17:12
el Flaco:

Precis. Jag tycker faktiskt Camp Nou borde göra en pañolada mot Laporta vid säsongstarten. :)
Barcelona el Flaco
2009-06-20 17:08
Att kräva Laportas avgång efter att ha vunnit trippeln: Epic fail!
Barcelona Hetfield
2009-06-20 17:06
Forca_Blaugranas

Seriöst man blir så trött på envisa ---

Om du tänker så här: Om barcelona var ett lag som köpte dunder stjärnor, tror du då att spelare som Iniesta, Pique, Messi hade spelat i dagens barcelona eller?

Anledningen till att Real har producerat usla spelare senaste tiden är pga. de satsar på andra mediokra spelare istället föratt ta hand om ungdomarna
Barcelona Okkapokka
2009-06-20 17:05
Forca_Blaugranas - Islam_Bosna

Är du på riktigt alltså? Vad är viktigast för dig egentligen, titlar eller galacticos?

Kräva Laportas avgång..? Jomen tjena.
Barcelona Hetfield
2009-06-20 17:04
Forca_Blaugranas

Jag sa att vi måste köpa spelare OM t.ex: Eto'o, Guddy, Hleb försvinner

Och även om vi ska köpa spelare så behöver vi inte göra några idiot köp , vi kan värva bra genom att köpa bra spelare och utveckla de, istället föratt köpa Galacticos
Barcelona Im back
2009-06-20 17:03
Forca_Blaugranas - Islam_Bosna:
Du är precis som vanligt en riktig pajas.
Kan du inte komma med något förslag som att man ska piska spelarna som dricker alkohol eller så istället för att klaga på Laporta?
Barcelona Rambla
Ämne: Rambla

Vilka fråg....
Det är bara att läsa innantill nedanför.

Det där med att försöka se överlägsen ut är något du ideligen sysslar med. Utan någon större famgång skall tilläggas.
Barcelona el Flaco
Forca_Blaugranas - Islam_Bosna/

Tror du verkligen att Real Madrid kommer köpa in Villa, Zlatan och Ribery denna sommaren? Det kommer knappast hända. Att de värvade C. Ronaldo och Kaká är irrelevant för Barcelona då dessa två spelare inte fanns på klubbens agenda.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2009-06-20 17:01
Rambla

Vilka frågor? Och sluta säga saker som ska få dig att se ut överlägsen medan du i själva verket vet själv att du har ingen poäng i det du skriver.
Annons: