/spanien/barcelona/forum/18308.aspx/spanien/barcelona/forum/18308.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-05-10 10:18
haha Kviborg har lovat oss att Uppdatera "Så Slutar Primera Division". på senaste artikeln gav han upp.
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-05-10 10:09
YEEEEEEES SKÖNT att real torska 3-0 igår.
Nu vinner vi o säkrar guldet!!!!!!!!!!
Barcelona lameG^
2009-05-10 09:54
goda nyheter cules bröder. Pep har sagt vid presskonferansen att han kommer överklaga korten på abidal och alves.

Länktips//
Barcelona DaniAlves
2009-05-10 04:23
Eto'o måste näta imorn så han rycker i skytteligan, har någon koll på ifall barca överklagade abidals röda kort?
Barcelona basaric
2009-05-10 03:26
Real Madrid skulle försöka åtminstonde göra det lite spännande för oss på slutet av säsongen, och det lyckades dom verkligen med...
Ramos var verkligen nöjd med Javi´s Garcia´s inhopp senast då hjälpte Barcelona att utöka ledningen från 4-2 till 83-2 så han skulle få starta idag...
Och hjärtat i backlinjen Metzender hängde med idag, han tog inte ett par rundor till Stanford Bridge,San Siro & Old Trafford ... inte alls....
Just det! Jag glömde nästan att berömma Reals Madrid täta backlinje som inte släpper någonting förbi sig, inte på dom 2 senaste matcherna iaf... Real Madrid har verkligen världens bästa backlinje nu... dom har inte släppt in 143 mål på dom 2 senaste macherna ... inte alls.
Raul var ju med idag, bidrog med 4 assists och 7 mål och det tackar vi för ... Kis Abok om jag såg dig på plan idag.
Ramos vet inte vad han ska göra med dagens stjärnor i Real Madrid så han låter dom största stjärnorna som Van De Vaart vila ett par matcher så dom ska kunna vända då det behövs...
Och det var precis det vi såg idag ... Van De Vaart kom in och hjälpte Barcelona att vinna La-Liga.
Nä, nu ska va vi åtminstonde vara lite seriösa och skriva Real Madrids bästa spelare idag... och den utmärkelsen får Roberto Carlos. Vilken jävla match han gör, aldrig sett någon försvara sig så bra som han gjorde idag, dessutom borta mot Valencia.
Barcelona haeger
2009-05-10 03:09
Pep kommer nog vila HÖGST 2spelare imorgon, aldrig att han släpper den här chansen att ta hem ligan nu.

Ännu ett plus över att Valencia vann är att jag vann 950kr :)
Barcelona Oha789
2009-05-10 02:54
VizzlA

förlåt jag brukar inte dömma folk här inne, men det ser ut som om du aldrig varit Barca fans tidigare och att du är en medgånsfans, förlåt att jag säger det, det är första gånger jag sakt så till nån här inne..

Men hur fann kan du fört och främst säga att Ribery Henry Messi ska spela tillsammans och att den trion ska vara bätre än när Etoo är med...

Sedan säger du att det kan vara troligt att Henry redan i sommar kan lämna klubben.. asså du är helt sanslös mannen...

För det första Henry är bäst på sin position, och aldrig nästan fått köra i mitten i år... Sedan så är Etoo en riktig målsprutare.. jag som kollat på fotboll i många år märkt, att en anfallare är grym antingen första 5 månaderna eller så är han bäst dom sista 5 månaderna av säsongen...

du kan sällan hitta en anfallare som sprutar in mål hela året... Nu har Etoo gjort flera mål och är otrolig grym iår... Han har saktat ner för att det engergi han slösat bort under den långa perioden ska man fan ge han credit för,,, Barcelona har spelat många matcher iår, och då tuffa är alla dom här i slutet.
Tita på David Villa som konurerar Etoo om skytteligan, Villa har också stannat nu i flera matcher. Öppna ögonen och se vad som är mänskligt och inte... C. Ronaldo och Drogba har nu efter Januari börjat spruta in mål, men i höst så fanns dom inte änns med i dom 10 bästa mållskyttarna i England...

Gå leta vart du vill i världen så kommer du aldrig hitta en spelare som sprutar in mål hela året...

Du sover vännen, Sen ska jag säga den sammarbetet Messi och Etoo har och dom Väggpassen dom gör tillsammans är helt otrolig och då vill jag inte se varken Zlatan, Villa, Henry på han position.

Etoo betyder mycket för Barcelona, och man märker direkt när han är borta hur oeffektiv Barcelona blir utan Etoo...

Varför tror ni att Etoo missa alla SPanska cup matcher, jo för att Guardiola vet själv att om man ska gå långt i alla cuper så håller inte en Anfallare i slutet.. men som sakt vi kommer se Etoo göra mål igen innan säsongen är slut och det kan jag lova er

Förlåt för att jag varit hård idag jag ber om ursäkt
MadridistaN,
2009-05-10 02:41
Har ni märkt Pep G på bilden ni har i er startsida? Haha så rolig han är där.
Barcelona J.Gamper
2009-05-10 02:41
Hehe jag är lite för trött och sömnig nu, tänkte mer på om vår överklagan skulle få Uefa att upphäva Abidals kort. Tror ni att det kommer att hända? Hoppas det iaf.
MadridistaN,
2009-05-10 02:40
J.Gamper

Varför skulle det inte kunna överklagas? Läste om att United ska överklaga Fletchers röda kort.
Barcelona J.Gamper
2009-05-10 02:37
Jag är vaken fortfarande :P.
Helt ärligt så hoppas jag att Bojan får spela centralt imorgon, vill att han också tar del i en viktig match och visar vad han går för. Dessutom känns Etoo lite sliten. Sedan så vill jag också skull Hleb spela i mitten också. Känns som om vi kan använda honom på ett bättre sätt.

Tror ni att Abidals kort kan överklagas?
MadridistaN,
2009-05-10 02:37
Okkapokka

Är det du om är natt-moderatorn eller?:)

Det är väl klart. Hade Real varit så bra nu hade jag också dröm söta drömmar men det får vänta ett tag. Fint att jag åtminstone har någonstans att ta mej. På Puertan är småungar fortfarande vakna. Det går inte att skriva där. Om du går in och tittar där nu så förstår du.

Varsågod. Ni förtjänar alla gratulationer med tanke på hur ni lirar nu:)
Barcelona Okkapokka
2009-05-10 02:27
MadridistaN,

Här har ändå alla krypit ner i sina blåröda sängar redan och drömmer söta culé drömmar medans jag övervakar över ingemansland. Du kommer knappast bli bemött av en stridsyxa, absolut inte. Och tack för gratulationerna :-)
Barcelona kev
2009-05-10 02:23
Till er som missade matchen. hahah Baraja firade sitt mål på ett annorlunda sätt. haha
MadridistaN,
2009-05-10 02:23
Hej mina cules bröder. Först vill jag säga grattis till ligan imorgon. För det andra vill jag stanna här ett tag tills Puerta har höjt nivån.

Hoppas bara att jag inte blir påhoppad och spärrad:)
Ovetjkin
2009-05-10 02:14
Guld! :D
Barcelona Okkapokka
2009-05-10 02:09
Xavi var skadad och Iniesta var fortfarande för oerfaren vid det tillfället. Iniesta byttes sedan in och var en av det avgörande faktorerna tillsammans med Henke,Belletti,Valdés och Eto'o i slutändan.

Så man kan inte påstå att Rijkard gjorde fel val direkt ;-)
gonsa
2009-05-10 02:04
Hur fan kunde både Iniesta och Xavi få starta på bänken i Cl finalen 06?
Barcelona pokke
2009-05-10 01:25
Se länktips. Bästa klippet haha.
Barcelona VizzlA
2009-05-10 01:25
var lite ironisk i min startelva men men..sanchez är ju grym :D..nä.. men han kan blomma ut till en världsspelare i framtiden.

jag vet att vissa här inne inte gillar o snacka transfers o nästa säsongo så.. men men

tycker vi ska gå för ribery..tänk under afrikanska mästerkapet har vi: messi henry ribery i anfallet grymt!!..tror det tom är bättre än med etoo..synd att henry har sina år på nacken o lämnar nog säsongen därefter om inte redan i sommar.
Dani Alves.
2009-05-10 01:16

Glömde Caceres. Han kommer spela ist för Alves för tror han lär starta i CL finalen och han behöver varenda match till att spela upp sig.
Barcelona DM1982
2009-05-10 01:15
Om Barca säkrar ligan imorgon kan man spara så gott som alla spelare som är aktuella för CL-final resten av ligan. På onsdag är det CdR-final och då bör man ställa upp med ett bra lag men sedan är det bara att vila. Det skulle vara otroligt skönt om ligan kunde avgöras imorgon så att man kan koncentrera sig på dessa båda finaler.

Jag är rätt så säker på att Pep tänker likadant och kommer således ställa upp med ett bra lag imorgon. Skulle även vara kul om ligan kunde avgöras på hemmaplan efter den heroiska insatsen mot Chelsea. Ser verkligen fram mot morgondagen.

För övrigt är Real Madrid riktigt risiga för tillfället, det kommer nog hända mycket i den klubben under sommaren.
Dani Alves.
2009-05-10 01:14

Startelvan imon tror jag såhär :

Valdes; Cascers, Puyol, Pique, Abidal;
Keita, Xavi, Iniesta;
Messi, Eto'o, Bojan.

* Keita ist för Toure för tror han behöver vila efter Chelsea matchen. Och Bojan får chansen från start imon för att Henry är ju skadad.
Barcelona Okkapokka
2009-05-10 01:12
VizzlA

Cacerés är ett val för högerbacken, desamma gäller Puyol. Finns inte en chans i helvete att vi kommer spela med Sanchéz i CL finalen.
Barcelona Oha789
2009-05-10 01:01
VizzlA

För det första har PEP en otrolig vinnar mentaliet och går alldrig ut på plan mot Villareal som han själv vet att han kan säkra matchen, med den start elvan du kommit med en av dom sämsta jag sätt...

Han kommer gå i matchen med sina bästa som han hadde i Chelsea matchen och där efter kanske inte spela med Messi eller Yaya, Men jag kan bara inte hålla med dig...

Pep vill garantera Ligan imorn så han aldrig mer behöver tänka på den mer...
Barcelona VizzlA
2009-05-10 00:58
asså champions elva detta:?

v.v
sanchez pique puyol sylvinho
touré
xavi iniesta

messi etoo henry

känns osäker med sanchez men vem annars?..

btw har etoo inte visat sin klass på ett bra tag...tycker han var som bäst vid höst/jul..

kanske denna elva mot villareal:
V.V
sanchez pique caceres abidal
busquets
xavi gudjohnsen

messi bojan hleb

okej kanske lite väl optimistisk elva..men rotations möjligheterna finns..spela in sanchez i laget vid en ev cl-final?..ryslig tanke men vad har vi för val..
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-10 00:57
Kolla länken:D
Barcelona Relay*
2009-05-10 00:49
Ämne: Realy*

HAHA det f....Jag brukar vara den som vrider mig oroligt så fort ligamarginalen är mindre än 12 poäng mellan Barcelona och klubben under. Att jag nu verkar så säker kanske har med hybris att göra?
Barcelona Oha789
2009-05-10 00:46
Realy*

HAHA det finns ingen ask längre den är ute ur asken och vinkar till oss att komma ta buklan vännen :D
Barcelona Relay*
2009-05-10 00:45
Nu bet real i gräset och vågar man nu säga att LIGASEGERN ÄR SOM I EN LITEN ASK?
Annons: