/spanien/barcelona/forum/18300.aspx/spanien/barcelona/forum/18300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona - a L b -
2009-05-09 14:05
Snälla, det räcker med Chelsea - Barça snacket. Chelsea är ute. Barca är vidare.

Låt oss gå vidare ----- Barça - Villareal..
Barcelona Tibidabo
2009-05-09 14:01
BACKKRIS?
Klart vi tycker Barca tog en välförtjänt finalplats i C.L., och att det är fantastiskt kul.
Synd bara att det ser lite glest ut på backsidan.
Eller vad tycker ni, är det kris nu?
Vilka möjligheter finns till CL-finalen?Hur bör backlinjen se ut?

Puyol(?)
Pique
Sylvinho
Caceres

Barcelona SaM__-
2009-05-09 13:53
Rambla:

Det kallas avundsjuka. Av någon konstig anledning så förväntar sig de flesta att Barcelona ska köra över sitt motstånd. När man inte lyckas göra det har man misslyckats totalt och motståndarna hyllas, fastän det blev oavgjort. Märkligt det där!
Barcelona Latinoo
2009-05-09 13:51
Madrid brinner av avundsjuka.

Madrid se quema, se quema Madrid!

Visca el Barca, visca Catalunya
Barcelona Woods
2009-05-09 13:50
Vet inte om den varit uppe tidigare, men hittade denna på Bank o Niva bloggen på aftonbladet.se.
Barcelona Okkapokka
2009-05-09 13:25
Leonardo

Bra skrivet, du summerade väl det mesta där. Kudos.
Barcelona Squez
2009-05-09 13:21
Det sjuka är ju att Chelsea aldrig slängde in mer offensiv kraft efter Abidals utvisning. Pep hade ju slängt in samtliga offensiva spelare om det var tvärtom hehe. Aja, jag tycker att det är dags att släppa semifinalen nu. Vi är vidare och bör fokusera på att avgöra ligan nu. Jag hoppas och tror att Valencia vinner ikväll. Men borde inte Real och Barca spela samtidigt eftersom ligan kan ju avgöras denna omgång?
Barcelona Leonardo
2009-05-09 13:20
Mina tankar

Med pengar kan man köpa kortvarig lycka.
Med tror hopp och kärlek behövs det ej ,man får det man förtjänar i slutändan.
På gott och ont ,tur och otur jämnar ut sig till slut.
Respekt till motståndaren ,även fast de ser livet (sporten) på ett annat sätt.
Kärlek till sina egna för att det ser livet på samma sätt som du och jag.
Ta nederlaget som en fas i livet ,ta segern och njut.
Inte slå på de som redan ligger ,stå rakryggad för det du tror på.
Nästa gång kanske det är du som ligger.
Denna gång är det du och jag min vän, som lever och njuter.
Jag tror och hoppas att ,du och jag min vän får njuta lite extra av livet 27 maj.
Blir det inte så ,kan vi bara se det som en kort stund i livet när det inte blev som man hoppats.
Inte första och inte sista gången.
Det är inget som avgör våran framtid ,vi kommer tillbaka.
Vi står inför en motståndare som ser livet (sporten) på ett lite annat sätt ,vackert men lite annorlunda.
De har en ärorik historia ,de har har ett hjärta och en tro på det dem står för.
De är människor som du och jag ,som tror på samma saker (andra färger).
Respekt till motståndaren ,vänner av livet (sporten ) som du och jag.
Vilken färg som är bäst avgör ingenting i livet.

Vi har vunnit den finaste av turneringar i två av Europas stora städer (London ,Paris).
Vi vinner igen i den tredje , i ”den eviga staden”.

Kärleken är evig.

Barcelona Messih!
2009-05-09 13:09
jag fiskar inte sympatier där, jag är bara intresserad om det ser det som hänt emot barcelona också eller inte.
Barcelona DM1982
2009-05-09 13:06
Ämne: Ni måste bara ladda ....
Den var riktigt bra, vilken inlevelse Pep har. Han blev rätt sur på Messi också, undrar vad det handlade om.

Någon som vet vad eller vem Henry skrek åt efter sitt första mål? Han såg ut att vara ganska så sur.
Barcelona Bojan#11
2009-05-09 12:59
Ämne: Ni måste bara ladda ....

Den va rkt bra!!! den är värd att se, fick rysningar i hela kroppen.
Barcelona Rambla
2009-05-09 12:55
Heh Messih, om du tror att du ska få någon som helst slags sympati eller förståelse på det forumet är du nog helt ute och cyklar.

Jag kan lägga till en sak. Alla hyllar Chelsea för att de gjorde en taktisk och defensivt klockren insats på Camp Nou. Då vill jag vända på resonemanget lite. Gjorde inte Barcelona en väldigt bra insats de också, speciellt defensivt? Hur många målchanser skapade Chelsea på Camp Nou? Jag räknar till ett skott på mål och den chansen skapade de inte ens själva av eget bra spel utan det var Marquez slarviga bakåtpass till Valdés som ledde fram till den. Varför hyllar ingen Barcelona för att de totalt raderade ut Chelseas fruktade offensiv?

I returmatchen hade Chelsea 4 skott på mål. Så vart tog deras fruktade offensiv vägen på Stamford Bridge? Det fanns knappt någon offensiv att tala om. De fick ett flytmål redan efter 9 min. För även om det är ett underbart vackert mål så var det en hel del tur för den lyckoträffen får Essien till 1 gång på 1000 försök. Genast måste Barça riskera mer framåt samtidigt som Chelsea backar bakåt för att försvara sig med hela laget för att hålla sin ledning. Det är ofrånkomligt att detta resulterar i lite fler chanser för Chelsea där de får till några omställningar.

Barça kritiseras av vissa för att de skapar för lite. Varför nämner ingen hur lite Chelsea skapar under 2 möten?
Barcelona Öagunner
2009-05-09 12:52
Rambla//
Du har förhoppningsvis rätt.
Barcelona Messih!
2009-05-09 12:41
Skrev detta inlägg i chelsea´s forum, verkligen intresserad av att se om de kan se saken ur båda synvinklarna.

"Detta är inlägg är inte menat som provikation eller nånting liknande, utan bara en undran.

Semi-finalen mot barcelona då.
För det första spelades matchen över 180minuter och inte 90, tar upp det pga att många säger att chelsea spelade ut barcelona över 180minuter.
Så till saken.
I min åsikt spelade inte chelsea ut barcelona i någon av matcherna. Första matchen dominerade barcelona spelat, dock helt fruktlöst då chelsea körde det spelet de kom för att spela utomordentligt. (detta betyder inte chelsea spelade ut barcelona dock).
Barcelona klagade på att domaren lät chelsea spela hur hårt de ville. De flesta höll med om att Ballack borde fått ett rött kort den matchen.
Värt att notera är att det var 2 hand-bollar på chelsea spelare på camp-nou också, vilket inte ledde till straffar.

Match 2 då.
Jag håller med om chelsea förtjänade min en straff i denna match, men tänk på att det var även hands bollar på chelsea spelare denna match, men det verkar ingen bry sig om, det tycker jag är lite konstigt.
Att Abidal fick rött kort,är väll även för den mest inbitne chelsea supportern felaktigt.

Visst chelsea borde haft straff för hand-bollar, men borde inte då även barcelona ha fått det?
Alves borde fått en straff emot sig?, borde inte då iniesta fått en straff med sig då?
Borde inte lagen ha spelat 11 mot 11?
Om man kollar statestiken över 2 matcher, så leder barcelona inte bara boll-innehav, utan även skott på mål.
Hur kommer det sig att chelsea spelar taktiskt bra, när de har 1 skott på mål, medan barcelona spelar så dåligt att de då inte förtjänar en plats i finalen under samma scenario?

Att domarna var mindre bra under bägge matcherna håller nog alla med om, men var det verkligen så ensidigt?

Om ni räknar straff situationer sa ser ni att chelsea spelare fick bollen på handen 4 gånger under 180minunter, och Barcelona nånting likvärdigt.
Abidal fick ett totalt felaktigt rött kort, medan ballack slapp ett.

Jag förstår att chelsea supportrar är upprörda, men tror ni inte barcelona supportrar hade varit lika uppröra om de förlorat.(och skyllt på domaren, även de?)
Att säga att barcelona inte förtjänar en final plats är fel enligt mig.

Detta är inte menat som påhopp på någon, jag undrar bara om chelsea supporters ser bägge sidorna av myntet.
Att domarna dömde felaktigt är det ingen tvekan om, men gjorde de inte fel åt båda hållen?

Lycka till i PL.
(hoppas på att få svar av folk som inte ser detta som ett påhopp, och kan svara utan att behöva känna att de behöver vara defensiva)"
Barcelona Rambla
2009-05-09 12:36
Ni måste bara ladda ner den här trailern: Battle of titans 3

En trailer om det senaste El Clásico. Fantastiska mål och situationer. Kolla in Pep på slutet. Vilken inlevelse och passion han uppvisar. Det roligaste är när han bråkar med linjemannen och senare skamset ber om ursäkt och tar honom i hand. :D
Barcelona Rambla
2009-05-09 12:32
Ämne: Rambla//
Nej, om nå....
Jo, men så låter det alltid från medias håll. De överdriver alltid och att spelarna kräver titlar, att de sätter krav på Wenger att investera i spelare osv. Titlar kan de knappast garanteras att få i andra klubbar heller. Precis som i Arsenal så får man jobba stenhårt för titlar i andra klubbar också.
Barcelona Öagunner
2009-05-09 12:31
Rambla//
Nej, om nån som Euro talk beskrev väl norrmannen ganska bra vad Arsenalfans känner för Adebayor nu.
RvP hoppas jag stannar,men garnterat är det verkligen inte.
Hna har inte skrivit på nytt kontrakt och har pratat om vikten att vinna titlar.
Barcelona Rambla
2009-05-09 12:29
Ämne: Spanien - Frankrike ....
Barcelona har 4 spelare med i U17-laget. Albert Dalmau, Marc Muniesa, Adriá Blanchart och Sergi Gómez. Muniesa är väl det största löftet tror de flesta.
Barcelona Rambla
2009-05-09 12:27
Öagunner

Van Persie lär garanterat stanna. Adebayor lär nog lämna och där tror jag inte ens längre Wenger kommer att försöka stoppa honom. Jag tror knappast att Arsenal kommer att förlora så värst mycket på om han lämnar.
Barcelona Abbe_
2009-05-09 12:23
Spanien - Frankrike U-17 på Eurosport. Har ingen koll på hur många Barça-spelare som är uttagna men hittils har jag sett Marc Muniesa.
Barcelona Öagunner
2009-05-09 12:21
Rambla,J.Gamper//
nej jag var inte med då men Arsenal i början på 90-talet var väl knappast det sexigaste laget.. det att många vill lämna tror jag beror på många olika saker.
Självklart vinna titlar en stor anledning till att många lämnat/vill lämna.
Henry lämnade för att han trode Wenger skulle lämna.
Hleb för han inte gillade oväsendet i London (men det var ju givetvis bara en bortförklaring för då skall man ju inte bosätta sig i turiststaden Barcelona),Flamini fick drömlön i Milan,det samma gäller Cashley.
Men det här med miljö ombyte är intressant, varför vill så många gå till nåt av skitiga industi staden Manchesters lag?
titlar och money rules.

Men det finns ju som tur är undatag.
Walcott skrev ju på nytt igår (men engelsmän lämnar ju sällan England å andra sidan) och Cesc ser väl ut att stanna.
Annat är det med Van persie och Adebayor som jag är tveksam om de kommer ha Arsenals tröja på sig nästa år.
Barcelona Barcelomannen
2009-05-09 12:17
vad tycker ni om Zlatan ryktet då?
själv vill jag att vi värvar honom om han kan anpassa sig till vårat spel samtidigt som han är den splartypen som han är Inter. Sen har han en sak som han gör och vi inte ofta gör Skjuter.
Barcelona Riiio!!
2009-05-09 12:17
A.Gaudi
// vansinnigt.. varför skulle vi överhuvudtaget..

Gubben jag menade Finalen i Cupen mot Bilbao! =)
Barcelona Rambla
2009-05-09 12:10
Ämne: Öagunner
Hehe,ja. M....Helt enkelt för att det aldrig kommer bli så att just alla spelare trivs för alltid i den klubb de just nu tillhör. Vissa spelare vill röra på sig av en eller flera olika anledningar. Detta gäller även i Barcelona.
Barcelona J.Gamper
2009-05-09 12:10
En av våra bästa spelare senaste matcherna har varit Yaya Toure enligt mig och säkert många andra Barca fans. Vad tror ni det beror på? Jag tror att det beror på att Pep vilade honom i princip varannan match framtills Chelsea matchen på Camp nou. Han har varit pigg till skillnad från vissa andra spelare, inte så konstigt med tanke på vårt spelschema men man kan ju förstå att Pep inte ville ta risker genom att rotera spelare.
Barcelona J.Gamper
2009-05-09 12:06
Öagunner
Hehe,ja. Men varför vill de lämna? Lönen och miljöbyte? Eller för att de vill vinna titlar?
Barcelona Rambla
2009-05-09 12:06
Öagunner

Hlebs stats i ligan:

Spelade matcher: 16
Från start: 5
Inhoppare: 11
Speltid: 442 min
Mål: 0

Inga siffror som imponerar precis. Han verkar ha lite svårare än vad de flesta har haft när det gäller att anpassa sig till ett nytt land, ny liga och ny klubb. Språket har han inte lärt sig ännu heller vilket nog är det största problemet. Gudjohnsen tex lärde sig flytande spanska efter endast ett par månader i klubben. Det samma gäller Henry, Yaya och Abidal. Får Hleb vara kvar en säsong till så kommer han garanterat att höja sig. Frågan är bara om Barça inte redan har tröttnat och säljer honom denna sommar?

Sen det där med bortförklaringar från spelare som lämnar Arsenal. Du får nog helt enkelt acceptera att vissa spelare kanske sen barndomen kanske drömt om att få spela i andra klubbar än just Arsenal.
Barcelona Öagunner
2009-05-09 11:51
J.Gamper//
Menar du som avskräckande exempel?
Flamini tror jag faktiskt va en liten "One season Wonder" 07-08 där han gick från bänkspelare till en av världens bästa defensiva mittfältare.
Nu är han tillbaka på bänken....

Edit.Fast nu i Milan, eller Beyonce eller vad klubben heter.
Vilka bort förklaringar våra spelare som vill lämna har asså...
Barcelona J.Gamper
2009-05-09 11:46
Öagunner

Flamini också väl? :P
Barcelona Criff
2009-05-09 11:46
Öagunner,

Hleb 423 + 406 + 565 = 1394 minuter i alla tävlingar.

Så han har fått speltid, sen att han är ett extremt fall på att anapassa sig har väl inte undgått någon :P

En sak jag satt och skrek efter under slutet utav Chelsea matchen var att slänga in Hleb istället för Busquets. För Hleb kan slå grymma passningar. Och det hade behövts under Chelsea matchen.
Annons: