/spanien/barcelona/forum/18299.aspx/spanien/barcelona/forum/18299.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xavi_totalkontroll
2009-05-10 15:00
BRA uppställning för att kunna vila våra spelare tills på onsdag

Valdes
Caseres-Pyol-Pique-Sylvinho
Busque-Keita-Inieseta
Bojan-etoo-Hleb

Tycker han ska exprementera med dessa kanter i backlinjen då vi har de ordinarie spelarna avstängda i CL finalen.

Utifrån hur det går idag kan han prova på nåt annat nästa vecka om det inte funkar !!

Xavi och messi ska absolut vilas i en sån obetydlig match, då de kan riskera skada..

tycker det är en bra start för att analysera och exprementera med vårt spelsystem samt kunna träna upp spelare som inte haft speltid, och göra dem redo, sedan kan man bestämma sig, och välja de som verkar mest stabila för att kunna klara denna höga nivån som spelas i Finalen CL

han kan oxå prova med sanchez på bänken idag och byta in honom i andra halvlek men det är beroende hur matchen avväcklas....
Barcelona J.Gamper
2009-05-10 14:55
Man United spelar bra. 1-0 Ronaldo på en frispark som med lite tur gick in i mål.
FooTBaLL
2009-05-10 14:53
Gonzalez_Barca

Tack så hemskt mycket ! :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-10 14:51
FooTBaLL

kolla länktips
FooTBaLL
2009-05-10 14:50
Hejsan alla culés. Någon av er som vet någon sida där man kan se matchen mellan Man.city-Man-United ?? helst vill jag inte ha med stream bara att kolla på matchen från någon sida direkt!? skit tacksam för svar ?? :)
Barcelona L!VOZ
2009-05-10 14:47
nån som vilken tid Barça Atlètic spelar idag?
Barcelona DM1982
2009-05-10 14:32
Inga kort kommer gå igenom en överklagan, UEAFAs regelverk funkar inte så. Abidal och Alves kommer garanterat inte vara med i finalen.

Hoppas att Manchester City vinner över Manchester U idag, det gör att de måste tänka på ligan när Barcelona (förhoppningsvis) inte behöver det.
Barcelona Im back
2009-05-10 14:07
Jag tror inte någon överklagan går igenom tyvärr. Normalt accepterar uefa aldrig överklagningar, minns Messis "filmning" som han fick ett gult för.
Barcelona - a L b -
2009-05-10 14:05
Ja vinner vi matchen idag så kan vi vila många spelare de resterande liga matcherna. Tänk er att på onsdag så kan vi redan ha två titlar..

Sen all fokus på Manchester United. Trippeln känns mycket verklig!
Barcelona pleomessi
2009-05-10 14:03
Känns gööt att nu kunna avgöra ligan ikväll då vi kan börja att vila spelarna till den stora finalen mot Manchetser United. I cupen har vi också en riktigt stentuff final mot Bilbao som vilade hela startelvan(!) mot Betis igår och vill nog säkert ha den titlen. Jag vill verkligen att vi vinner ikv!. 2 titlar på 3-4 dagar skulle inte sitta fel för sen när vi nästa helg då vi möter Mallorca så får vi förhoppningsvis se Hleb med Bojan i anfallet och vila hela startelvan för matchen mot Man U måste Barca vara på 110 % topp för trippeln skulle sitta fint!
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-10 13:58
Abidals kort måste upphävas bara annars är det rena skandal.
Alves får skylla sig själ.
Real Madrid Sherminator
2009-05-10 13:36
Nu blev det ju inte som alla trott sig. Att Caceres skulle starta. kan ju ha nånting med Abidal överklagningen också, tror den går igenom. Men inte Alves avstängning. För hans gula var solklart.
Real Madrid Sherminator
2009-05-10 13:31
och på onsdag våran andra! :D
Barcelona - a L b -
2009-05-10 13:28
Idag kommer vår första titel! Sönt? KLARTSOMFAN!
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-10 13:27
Ämne: Spelade han i mitten....
Vänster back då jag såg matchen också.
Bästa matchen jag såg han lira.
Real Madrid Sherminator
2009-05-10 13:23
Spelade han i mitten eller ytterback?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-10 13:22
Mot Chile var Caceres riktigt grym, var snabb och hade bra balans. Hans brytningar var också riktigt bra då han stoppade Alexis Sanchez, som hade kul med Heinze i Chile - Argentina matchen.
Real Madrid Sherminator
2009-05-10 13:18
Caceres är ju mittback från början. Men man kan säkert skola om honom till ytterback. Milito och Marquez lär lämna när som helst skulle jag gissa på.
Barcelona lameG^
2009-05-10 13:17
det jag gillar med din är att du använder caceres som ytterback. Alltså vill du som mig. När han blir äldre kan han gå in i mitten när puyol,Marquez slutat.
Real Madrid Sherminator
2009-05-10 13:13
lameG^

Jag har faktiskt hellre Henrique i klubben än Milito just nu. Milito har ju inte spelat nån match på ett år nästan. Och han börjar bli gammal också, medans henrique får mycket speltid i Leverkusen och fortfarande är ung. Så här skulle jag vilja se det

Vänsterbackar: Ny vänsterback, Abidal, Caceres
Högerbackar: Alves, Caceres
Mittbackar: Puyol, Pique, Marquez, Henrique
Barcelona lameG^
2009-05-10 13:13
Barcas anfallstrio //

vaddå bara skadad. Han har haft en långtidsskada såklart han är borta då. Han var vår bästa back förra säsongen.
Barcas anfallstrio
2009-05-10 13:12
SÄlj milito så fort han e frisk.. Bara skadad.

Min åsikt
Barcelona Klint
2009-05-10 13:04
Utöver Barcelona-Villarreal spelas även en annan match med stort Barcaintresse idag. Jag håller verkligen tummarna för Man City idag. Må Liverpool ge Man U en rejäl kamp om titeln.
Barcelona lameG^
2009-05-10 12:56
Vad tycker ni om detta??

Vänsterbackar: Abidal,Ny vänsterback(ung)
Högerbackar: Alves,Caceres
Mittbackar: Puyol,Marquez,Pique,Milito

Henrique lånas ut ytterliga en säsong. Hellre milito än henrique då han är mer rutinerad och ni såg ju hur grym han var i zaragoza och i barca förra säsongen. Är alla dem skadade(ofta det händer) så har vi abidal,caceres som kan gå in i mitten. Dem 8 backarna ska spela i barca nästa säsong. Vad tycker ni ??
Barcelona Messias_10!!
2009-05-10 12:17
vet någon hur våra matchställ kommer se ut nästa år?
Idag hamnaar trofeen i Barca!!!!!
Visca el Barca!!!!

Spanien Febbos
2009-05-10 12:02
Tjenare allesammans.......

Jag undrar lite snabbt ifall det finns någon som skulle tänka sig att ta över La-Liga/Spanien-skrivandet i min sportblogg. Det krävs en bred koll på spansk fotboll och allmänt om La Liga.

Maila Pierrelamont@hotmail.com eller skriv en kommentar i bloggen.

Mvh // Pierre
Barcelona Ciao-V
2009-05-10 11:49
Inför FC Barcelonas tuffaste period som nu är delvis passerad har Johan Orrenius, fotbollsexpressen, skrivit en artikel.
Han ställde några frågor där han undrar om Barcelona klarar av det tuffa schemat som de ställs inför. Tycker att han har fått svar på sina frågor delvis. Barcelona är på halvvägs i de tuffa 16 dagar med fem tuffa matcherna att spela. Som supporter känns det skönt att läsa artikeln så här inför kvällens matchen där ligan kan avgöras matematiskt. Det ger en härlig känsla när man reflekterar över vad folk skrev inför den tuffa utmaningen som Barcelona ställdes inför och när man facit i hand vet att Barça sköte sig alldeles utmärkt så långt.
Johan Orrenius får nog skriva en artikel till där han följer upp sin tidigare.

Artikeln hittar du i länken. Artikeln innehåller mycket mer än bara några frågor.
Några av hans frågor hittar du nedan.

”Drömscenariot är tre titlar: Primera División, Champions League och Copa del Rey. Men ingenting är klart och just nu har jag två frågor att ställa.
1) Står Barcelona pall för det intensiva schemat?
Barcelona har redan spelat två matcher på en vecka när de i dag tar emot Chelsea i Champions League. Fyra dagar senare väntar El Clásico, kommande onsdag retur mot Chelsea, sedan tre vilodagar innan Villarreal kommer till Camp Nou. Tre dagar senare är det dags för final mot Bilbao i Copa del Rey.
Totalt blir det fem extremt tuffa matcher på 16 dagar.
2) Är stjärnhjärnorna fria från ångesttankar?
Två farliga ord: "tänk om". Tänk om det inte blir några titlar alls. Tänk om alla våra mål var förgäves. Tänk om vi bara blir sköna förlorare”.

Min förhoppning är att Barcelona lyfter pokalen ikväll och sedan Copa del Rey på onsdag. Därefter får nyckelspelare vila så mycket som möjligt. I de följande matcherna i ligan får "reservlaget" visa vad de går för och att de förtjäner en plats i laget i nästa säsong.

Visca el Barça.
Barcelona mes__que_un_club
2009-05-10 11:33
ja alves lär nog starta va? resten av ligan egentligen. finns viktigare spelare att vila upp lite, trots avståndet till cl-finalen.
El Capitano
2009-05-10 11:11
Ämne: Dags för Bojan, Hleb....Synd bara att V.Sánchez håller inte Barca klass, inte A-laget iallafall.
Och jag läste att Barca vill förnya hans kontrakt till 2012 redan nu på måndag..
Barcelona C.Andrés
2009-05-10 11:11
Ikväll blir det en trofé!
Annons: