/spanien/barcelona/forum/18298.aspx/spanien/barcelona/forum/18298.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe_
2009-05-09 12:23
Spanien - Frankrike U-17 på Eurosport. Har ingen koll på hur många Barça-spelare som är uttagna men hittils har jag sett Marc Muniesa.
Barcelona Öagunner
2009-05-09 12:21
Rambla,J.Gamper//
nej jag var inte med då men Arsenal i början på 90-talet var väl knappast det sexigaste laget.. det att många vill lämna tror jag beror på många olika saker.
Självklart vinna titlar en stor anledning till att många lämnat/vill lämna.
Henry lämnade för att han trode Wenger skulle lämna.
Hleb för han inte gillade oväsendet i London (men det var ju givetvis bara en bortförklaring för då skall man ju inte bosätta sig i turiststaden Barcelona),Flamini fick drömlön i Milan,det samma gäller Cashley.
Men det här med miljö ombyte är intressant, varför vill så många gå till nåt av skitiga industi staden Manchesters lag?
titlar och money rules.

Men det finns ju som tur är undatag.
Walcott skrev ju på nytt igår (men engelsmän lämnar ju sällan England å andra sidan) och Cesc ser väl ut att stanna.
Annat är det med Van persie och Adebayor som jag är tveksam om de kommer ha Arsenals tröja på sig nästa år.
Barcelona Barcelomannen
2009-05-09 12:17
vad tycker ni om Zlatan ryktet då?
själv vill jag att vi värvar honom om han kan anpassa sig till vårat spel samtidigt som han är den splartypen som han är Inter. Sen har han en sak som han gör och vi inte ofta gör Skjuter.
Barcelona Riiio!!
2009-05-09 12:17
A.Gaudi
// vansinnigt.. varför skulle vi överhuvudtaget..

Gubben jag menade Finalen i Cupen mot Bilbao! =)
Barcelona Rambla
2009-05-09 12:10
Ämne: Öagunner
Hehe,ja. M....Helt enkelt för att det aldrig kommer bli så att just alla spelare trivs för alltid i den klubb de just nu tillhör. Vissa spelare vill röra på sig av en eller flera olika anledningar. Detta gäller även i Barcelona.
Barcelona J.Gamper
2009-05-09 12:10
En av våra bästa spelare senaste matcherna har varit Yaya Toure enligt mig och säkert många andra Barca fans. Vad tror ni det beror på? Jag tror att det beror på att Pep vilade honom i princip varannan match framtills Chelsea matchen på Camp nou. Han har varit pigg till skillnad från vissa andra spelare, inte så konstigt med tanke på vårt spelschema men man kan ju förstå att Pep inte ville ta risker genom att rotera spelare.
Barcelona J.Gamper
2009-05-09 12:06
Öagunner
Hehe,ja. Men varför vill de lämna? Lönen och miljöbyte? Eller för att de vill vinna titlar?
Barcelona Rambla
2009-05-09 12:06
Öagunner

Hlebs stats i ligan:

Spelade matcher: 16
Från start: 5
Inhoppare: 11
Speltid: 442 min
Mål: 0

Inga siffror som imponerar precis. Han verkar ha lite svårare än vad de flesta har haft när det gäller att anpassa sig till ett nytt land, ny liga och ny klubb. Språket har han inte lärt sig ännu heller vilket nog är det största problemet. Gudjohnsen tex lärde sig flytande spanska efter endast ett par månader i klubben. Det samma gäller Henry, Yaya och Abidal. Får Hleb vara kvar en säsong till så kommer han garanterat att höja sig. Frågan är bara om Barça inte redan har tröttnat och säljer honom denna sommar?

Sen det där med bortförklaringar från spelare som lämnar Arsenal. Du får nog helt enkelt acceptera att vissa spelare kanske sen barndomen kanske drömt om att få spela i andra klubbar än just Arsenal.
Barcelona Öagunner
2009-05-09 11:51
J.Gamper//
Menar du som avskräckande exempel?
Flamini tror jag faktiskt va en liten "One season Wonder" 07-08 där han gick från bänkspelare till en av världens bästa defensiva mittfältare.
Nu är han tillbaka på bänken....

Edit.Fast nu i Milan, eller Beyonce eller vad klubben heter.
Vilka bort förklaringar våra spelare som vill lämna har asså...
Barcelona J.Gamper
2009-05-09 11:46
Öagunner

Flamini också väl? :P
Barcelona Criff
2009-05-09 11:46
Öagunner,

Hleb 423 + 406 + 565 = 1394 minuter i alla tävlingar.

Så han har fått speltid, sen att han är ett extremt fall på att anapassa sig har väl inte undgått någon :P

En sak jag satt och skrek efter under slutet utav Chelsea matchen var att slänga in Hleb istället för Busquets. För Hleb kan slå grymma passningar. Och det hade behövts under Chelsea matchen.
Barcelona A.Gaudi
2009-05-09 11:45
öagunner

då har Spelarstats här till vänster. Och precis som du anar har han inte gjort något mål i år.
Barcelona Öagunner
2009-05-09 11:41
Någon här som här statistiken för hur många matcher Hleb har spelat?
Han är ju inte särskilt målfarlig men har han gjort ett enda mål ens en gång?

Det kan vara bra att han misslyckades,Wenger kan använda honom som avskräckande exempel om Barca skulle rycka i nån Arsenal spelare framöver.
Han fick ju i alla fall fira jul,hhahha

Barcelona A.Gaudi
2009-05-09 11:30
riio!!

vansinnigt.. varför skulle vi överhuvudtaget låta dom två spela finalen ifall vi har andra alternativ. Säsongens viktigaste match där det inte får göras något misstag. ingen av dom har gjort någon glad i år. Caceres har varit en vilsen höna och då mot mittenlag i spanien, hur ska han spela mot europas kanske giftigaste lag?
Hleb är totalt underlägsen Iniesta, Henry, Messi, varför skulle han få spela från start?

"okej grabbar, ni har varit dåliga i stort sett hela säsongen men jag hoppas det vänder ikväll här i rom, ni ska spela CL-final från start."

Även om henry är skadad under finalen så kommer isåfall iniesta få gå upp i anfallet. och då ser jag hellre keita/gudjohnsen från start i mitten än hleb.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-09 11:27
Woods

Jo, inte är det rättvist att skylla på S.Ramos men om inte han gett honom sparken så hade han nog inte haft känningar..
Barcelona Riiio!!
2009-05-09 11:22
Aftonbladet är rena skiten, hatar o läsa deras artiklar mm. Tror att han kommer spela cl finalen men finalen i cupen mot Bilbao =) kanske han inte kommer, det borde gå bra ändå.

Tycker faktiskt att både caceres och hleb ska få chansen från start i finalen!

Vad tycker ni??
Barcelona A.Gaudi
2009-05-09 11:16
Jo jag tror också att han kommer att spela. även ifall han skulle vara skadad kommer han spela på sprutor. han vet att det är hans sista chans att ta hem den största klubblagstiteln(ifall vi inte når finalen nästa år också dvs), allt annat har han redan vunnit.
Barcelona Woods
2009-05-09 11:04
Kan inte tänka mig den besvikelse Thierry måste känna om han missar finalen. Själv så skulle jag gråta floder. Våra chanser minskar också betydligt. Nej, det får helt enkelt inte hända. Han kommer spela, mitt tips.

Vem är det vi ska beskylla? Var det inte Sergio Ramos?
Barcelona A.Gaudi
2009-05-09 11:01
ännu en artikel som skriver att henry är tveksam för CL-finalen. Vore rena mardrömmen ifall han också missar matchen. då saknar vi 3/4 i backlinjen och vår näst viktigaste anfallare.
sebbaa
2009-05-09 10:51
Ämne: Henrys knä kanske in....
Jävla aftonbladet! "Redan nu står det klart att Henry missar fyra matcher, däribland finalen i spanska cupen mot Atletico Madrid. "
barca löver
2009-05-09 10:40
Henrys knä kanske inte är läkt till cl finalen :(.
Läs allt i länken.
Barcelona foooball master
2009-05-09 10:27
om real får x mot valencia och barca vinner imorn, är ligan vunnen då?? för att då är det 9 poäng. vem vet imorn kl 21.00 kanske barca står där med bucklan i skyn:D
Barcelona lameG^
2009-05-09 10:01
KOMIGEN NU VALENCIA. Hoppas dem tar poäng från real. Sen säkrar vi ligan mot villareal.

Gör vi det så vill jag se caceres resten av alla matcher.
Barcelona lameG^
2009-05-09 09:51
Det är inte real som varit dåliga utan barca som varit bra. Kolla bara dem har ju vunnit nästan alla förutom mot oss. Dem har mycket mer poäng vad dem engelska 2.orna och italiens. CL är en annan sak och mot real union men ligan har dem ju vunnit de flesta. Det är ju bara 7p och skulle dem vunnit så skulle dem varit 1p före.
El Capitano
2009-05-09 09:51
"In Barcelona, being white as milk is becoming fashionable factor 93 ultra-protecting sun cream" hehe

*Länktips

Barcelona Ciao-V
2009-05-09 09:07
Mina cule vänner, säsongen börjar dra ihop sig.
Barça har 6 finaler kvar att spela inklusive CdR och Champions League finalerna.
Två vinster i ligan krävs för att ligan ska säkras. Två vinster till, en i Champions League och en i CdR kan innebär trippeln för Barça. Mycket svårt men inte alls omöjligt, trots frånvaron av Marquez, Alves och Abidal.
Tänk på att Man United kan också få bortfall av viktiga spelare innan finalen. De har viktiga matcher innan dess. Ligan är inte säkert för deras del. Liverpool hakar på och pressar. De möter Arsenal och stadsrivalen Man City, en derby med hög intensitet.

Spännande matcher och ytterligare segerrus är att vänta.
Visserligen hade jag väldig stor tilltro till Pep när han utsågs som tränare men jag trodde aldrig på att hans debutsäsong skulle bli så magnifikt som det visar sig bli.
Underbart är ordet!
Barcelona Makaveli
2009-05-09 08:50
Sen hade ju Barca Champions League och Cupen att tänka på förra säsongen också, hade dom bara koncentrerat sig på ligan så hade avståndet till Real säkert varit mindre
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-09 02:46
Ämne: Real var inte överlä....
Real madrid en levande ande

Kan inte hålla med om att real var överlägsna i Spanien förre året även om de vann ligan.

Var det inte Real som brukade vinna på tilläggs tiden varje match där Nistelrooy brukade scora i hans första och enda bollkontakt?
Däremot var de bra när det gäller poängmässigt sätt.

Vill säga att jag inte vill ta något från Real men däremot tycker jag ska (rätt ska vara rätt).
Men vill också poängtera att ordet Överlägsenhet är lite väl överdrivet när det gäller Reals förre säsong.

Ska man vara Överlägsen så ska man vinna sina matcher komfortabelt, övertygelse och folk ska känns något förvissning i lagets spel.
Det är det jag kallar Överlägsenhet.

Real var bra förre året men de var inte överlägsna.
Barcelona NoGo™
2009-05-09 02:44
**Länktips**

Hahahaha kan fan inte sluta garva till den där videon :D, har säkert sett den tusen gånger nu :P

ahahah en till : http://www.youtube.com/watch?v=nArOkU1gZaw

GIllar hur domaren springer helt oberörd medans ballack får spel hahah.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-09 02:32
Ämne: Skulle Zlatan kunna ....
Hahaha Zlatan är bara för skönt speciellt när han ger intervjuer till svenska medier.
Gillar när han säger nja i varenda mening.hehe
Annons: