/spanien/barcelona/forum/18296.aspx/spanien/barcelona/forum/18296.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Sherminator
2009-05-10 13:31
och på onsdag våran andra! :D
Barcelona - a L b -
2009-05-10 13:28
Idag kommer vår första titel! Sönt? KLARTSOMFAN!
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-10 13:27
Ämne: Spelade han i mitten....
Vänster back då jag såg matchen också.
Bästa matchen jag såg han lira.
Real Madrid Sherminator
2009-05-10 13:23
Spelade han i mitten eller ytterback?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-10 13:22
Mot Chile var Caceres riktigt grym, var snabb och hade bra balans. Hans brytningar var också riktigt bra då han stoppade Alexis Sanchez, som hade kul med Heinze i Chile - Argentina matchen.
Real Madrid Sherminator
2009-05-10 13:18
Caceres är ju mittback från början. Men man kan säkert skola om honom till ytterback. Milito och Marquez lär lämna när som helst skulle jag gissa på.
Barcelona lameG^
2009-05-10 13:17
det jag gillar med din är att du använder caceres som ytterback. Alltså vill du som mig. När han blir äldre kan han gå in i mitten när puyol,Marquez slutat.
Real Madrid Sherminator
2009-05-10 13:13
lameG^

Jag har faktiskt hellre Henrique i klubben än Milito just nu. Milito har ju inte spelat nån match på ett år nästan. Och han börjar bli gammal också, medans henrique får mycket speltid i Leverkusen och fortfarande är ung. Så här skulle jag vilja se det

Vänsterbackar: Ny vänsterback, Abidal, Caceres
Högerbackar: Alves, Caceres
Mittbackar: Puyol, Pique, Marquez, Henrique
Barcelona lameG^
2009-05-10 13:13
Barcas anfallstrio //

vaddå bara skadad. Han har haft en långtidsskada såklart han är borta då. Han var vår bästa back förra säsongen.
Barcas anfallstrio
2009-05-10 13:12
SÄlj milito så fort han e frisk.. Bara skadad.

Min åsikt
Barcelona Klint
2009-05-10 13:04
Utöver Barcelona-Villarreal spelas även en annan match med stort Barcaintresse idag. Jag håller verkligen tummarna för Man City idag. Må Liverpool ge Man U en rejäl kamp om titeln.
Barcelona lameG^
2009-05-10 12:56
Vad tycker ni om detta??

Vänsterbackar: Abidal,Ny vänsterback(ung)
Högerbackar: Alves,Caceres
Mittbackar: Puyol,Marquez,Pique,Milito

Henrique lånas ut ytterliga en säsong. Hellre milito än henrique då han är mer rutinerad och ni såg ju hur grym han var i zaragoza och i barca förra säsongen. Är alla dem skadade(ofta det händer) så har vi abidal,caceres som kan gå in i mitten. Dem 8 backarna ska spela i barca nästa säsong. Vad tycker ni ??
Barcelona Messias_10!!
2009-05-10 12:17
vet någon hur våra matchställ kommer se ut nästa år?
Idag hamnaar trofeen i Barca!!!!!
Visca el Barca!!!!

Spanien Febbos
2009-05-10 12:02
Tjenare allesammans.......

Jag undrar lite snabbt ifall det finns någon som skulle tänka sig att ta över La-Liga/Spanien-skrivandet i min sportblogg. Det krävs en bred koll på spansk fotboll och allmänt om La Liga.

Maila Pierrelamont@hotmail.com eller skriv en kommentar i bloggen.

Mvh // Pierre
Barcelona Ciao-V
2009-05-10 11:49
Inför FC Barcelonas tuffaste period som nu är delvis passerad har Johan Orrenius, fotbollsexpressen, skrivit en artikel.
Han ställde några frågor där han undrar om Barcelona klarar av det tuffa schemat som de ställs inför. Tycker att han har fått svar på sina frågor delvis. Barcelona är på halvvägs i de tuffa 16 dagar med fem tuffa matcherna att spela. Som supporter känns det skönt att läsa artikeln så här inför kvällens matchen där ligan kan avgöras matematiskt. Det ger en härlig känsla när man reflekterar över vad folk skrev inför den tuffa utmaningen som Barcelona ställdes inför och när man facit i hand vet att Barça sköte sig alldeles utmärkt så långt.
Johan Orrenius får nog skriva en artikel till där han följer upp sin tidigare.

Artikeln hittar du i länken. Artikeln innehåller mycket mer än bara några frågor.
Några av hans frågor hittar du nedan.

”Drömscenariot är tre titlar: Primera División, Champions League och Copa del Rey. Men ingenting är klart och just nu har jag två frågor att ställa.
1) Står Barcelona pall för det intensiva schemat?
Barcelona har redan spelat två matcher på en vecka när de i dag tar emot Chelsea i Champions League. Fyra dagar senare väntar El Clásico, kommande onsdag retur mot Chelsea, sedan tre vilodagar innan Villarreal kommer till Camp Nou. Tre dagar senare är det dags för final mot Bilbao i Copa del Rey.
Totalt blir det fem extremt tuffa matcher på 16 dagar.
2) Är stjärnhjärnorna fria från ångesttankar?
Två farliga ord: "tänk om". Tänk om det inte blir några titlar alls. Tänk om alla våra mål var förgäves. Tänk om vi bara blir sköna förlorare”.

Min förhoppning är att Barcelona lyfter pokalen ikväll och sedan Copa del Rey på onsdag. Därefter får nyckelspelare vila så mycket som möjligt. I de följande matcherna i ligan får "reservlaget" visa vad de går för och att de förtjäner en plats i laget i nästa säsong.

Visca el Barça.
Barcelona mes__que_un_club
2009-05-10 11:33
ja alves lär nog starta va? resten av ligan egentligen. finns viktigare spelare att vila upp lite, trots avståndet till cl-finalen.
El Capitano
2009-05-10 11:11
Ämne: Dags för Bojan, Hleb....Synd bara att V.Sánchez håller inte Barca klass, inte A-laget iallafall.
Och jag läste att Barca vill förnya hans kontrakt till 2012 redan nu på måndag..
Barcelona C.Andrés
2009-05-10 11:11
Ikväll blir det en trofé!
Barcelona Kim
2009-05-10 11:03
Jag ser inget konstigt i att Casillas gjorde en tabbe, alla målvakter gör det. Varför älta? Ja, de hånar Valdés när han släpper in enkla bollar, men jag säger som Patrik Nikola: karma har en förmåga att bita dig i arslet vid fel tillfälle.
Barcelona Messih!
2009-05-10 11:02
Sista inlägget från mig angående detta, då det är en helt meningslös konversation, men det är tidigt och man har inget bättre för sig ;)

Poängen var nog inte att starta en diskution om casillas misstag, utan det sades nog mer som en spontan kommentar/tanke ;P

Barca_4_lajjf: Jag är din advokat nu, 1000kr tack hehe :)
Barcelona Smogen
2009-05-10 11:01
Dags för Bojan, Hleb, Guddy, Cáceres, Busquets, och Keita att starta en match tillsammans. Kanske till och med Víctor Sánchez borde få chansen som högerback?

Hur som helst, tycker Pep ska chansa lite denna matchen och vila viktiga spelare inför Onsdag, men å andra sidan antar jag att Barcelona gärna vill säkra ligaguldet så snabbt som möjligt, och helst på Camp Nou!
Barcelona Rambla
2009-05-10 10:57
Det spelar ingen roll hur mycket vi snackar om Casillas misstag, Valdés kommer ändå att anses vara en klåpare av madridfansen oavsett hur bra han spelar. Huvudsaken att vi culés vet hur bra han kan vara. Det är inget att hänga upp sig på för de kommer aldrig att ändra åsikt ändå.
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-05-10 10:54
Messih!

Exakt det jag menar =)
Barcelona Messih!
2009-05-10 10:53
Rambla: Man tycker nog att du borde förstå att han nog menade mer på att Valdes får så mycket skit när han gör nånting sånt, men det varken syns eller hörs när Casillas gör det.
Håller med om att Casillas är grym, men det är konstigt att hans misstag inte syns, medan Valdes misstag förstoras upp :)
Barcelona Rambla
2009-05-10 10:50
Ämne: Casillas tabba igår,....
Varför ska man fortsätta att diskutera det? Jag förstår verkligen inte det. Han gjorde ett misstag och tappade Silvas skott som gled in i mål, end of story. Vad finns det mer att tillägga? Ah, du menar kanske att det är så roligt att håna honom? Förstår inte poängen med det. Casillas är en grym målvakt oavsett det misstaget.
Barcelona Messih!
2009-05-10 10:32
Min match 11 för idag.

Valdes
Alves Puyol Pique Sylvinho
Xavi Busquets keita
hleb Eto Bojan

Vila Messi och iniesta, ge busquets som var så bra chansen.
Om det skulle gå emot i matchen, och man byter in iniesta och messi på ett halvt slutkört villareal så kommer de nog kunna dansa runt lite hur de vill.

Måste säga att jag är så oerhört imponerad av pique. Trode aldrig att han skulle bli så bra som han varit så snabbt! Helt otroligt stabil, han gjorde några klumpiga saker i början, men det har försvunnit helt.
Blir riktig konkurans mellan pique marquez och puyol(nog mer given hehe) nästa säsong.
Frågan är vem den 4de mittbacken blir, Milito, Caceres eller Henrique.

Till nästa säsong borde vi köpa in en vänsterback, Ribery, och Villa(ja, jag sa det).
Jag vet att Messi Eto och Henry har skjutit in typ 70 mål bara i ligan denna säsong.
Men jag tycker fortfarande att köpet av Ribery och Villa skulle stärka oss oerhört.
Ribery som absoluta första val, Villa om det inte kostar absurt mycket.

Min dröm trio där framme: Messi Villa Ribery.

Det bästa vore att får hit Ribery, villa och en ny vänsterback, kanske inte allt för realistiskt med tanke på hur laget har spelet och priset på spelarna.

Personligen tycker jag att Hleb ska säljas om vi kan få ut en 8-9miljoner för han, tvivlar starkt på att kommer vara en betydande del av laget nästa säsong, och utan kontinuitet av spel, så har han visat att han inte kan komma upp i rätt standard. Gudjohnsen hade jag helst behållit, då han är en spelartyp som det inte finns så många av i barca, tycker att han borde matchas lite mer.
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-05-10 10:26
Casillas tabba igår, Varför snackar ingen om det???
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-05-10 10:18
haha Kviborg har lovat oss att Uppdatera "Så Slutar Primera Division". på senaste artikeln gav han upp.
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-05-10 10:09
YEEEEEEES SKÖNT att real torska 3-0 igår.
Nu vinner vi o säkrar guldet!!!!!!!!!!
Barcelona lameG^
2009-05-10 09:54
goda nyheter cules bröder. Pep har sagt vid presskonferansen att han kommer överklaga korten på abidal och alves.

Länktips//
Annons: