/spanien/barcelona/forum/18286.aspx/spanien/barcelona/forum/18286.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2009-05-13 00:25
ni alla snackar massa goja.. jag tycker Guti är bäst i världen och håller fast vid de .. därmed säger jag godnatt alla cules ;)
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-13 00:22
"Blir irriterad på 13-16 åringar som säger att Maradona och Pele är bäst och sånt. Vi var ju inte ens födda när de dominerade"

"Så jag följer inte strömmen och försöker leka vuxen med att nominera Pele som världens bästa utan håller mig till min generation och tycker att Ronnie är den bästa"

Fan du e king :)
Barcelona Okkapokka
2009-05-13 00:22
En rolig notis vid sidan av snacket om världens bästa spelare genom tiderna är att Espanyols sida vart hackad idag (Officiella sidan), och man hade ändrat lite grejer och så. Barças (ut)Clasico finns med bland annat. Läs mer i länktips*

*Länktips
Barcelona Criff
2009-05-13 00:19
Gonzalez_Barca, köp VM filmer och sånt då. Är ingen höjdare på vad dem heter, men det borde finnas.

Ungefär som Drenthe med bättre balans ;) hahaha
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-13 00:17
Criff

självklart har man sett Maradona spela, men tyvärr bara några 7 minuters klipp på youtube som kan få Drenthe att se ut som den nya Davids..
Barcelona Criff
2009-05-13 00:14
Ameh grabbar, om ni inte sett Maradona spela så gå och köp videos med höjdpunkter och andra grejer.

Det Maradona har gjort satte en hel fotbollsvärlds framtid.

Det Ronaldinho gjorde var också från en helt annan planet, han fick allting att se så roligt ut. Och man kunde inte låta bli att le när man såg honom spela. Kommer nog aldrig komma en sådan spelare igen som kan visa upp en sådan show och ändå bara skratta sig igenom matcherna.
Sjukt!
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-13 00:12
Hahaha Okkapokka, skrev fan en hel text av Ronaldinho och sådant, sen postar jag den och ser att du skrivit typ samma sak som mig, fast lite mer sammanfattat haha
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-13 00:11
Själv tycker jag att Ronaldinho är världens bästa genom tiderna :)

Blir irriterad på 13-16 åringar som säger att Maradona och Pele är bäst och sånt. Vi var ju inte ens födda när de dominerade. Men med Ronaldinho i färskt minne så minns man ju honom självklart. CL, ligatitel, guldbollen, VM titel ja han har vunnit allt. Och självklart spelade han för den vackraste laget som finns. Tycker och kommer antagligen alltid att tycka att Ronaldinho är världens bästa genom tiderna, struntar i att han rasa i tempo osv under Barcas fiasko säsong 07/08. Allt han gjort för oss, all heder han återupplivat för Barcelona är stort. Så jag följer inte strömmen och försöker leka vuxen med att nominera Pele som världens bästa utan håller mig till min generation och tycker att Ronnie är den bästa.
Kanske kan Messi ändra mina åsikter om ett par år dock :)
Barcelona Okkapokka
2009-05-13 00:06
De som har fått chansen att se Maradona spela tvekar nog inte på att säga att han är den bäste genom tiderna. Men jag har aldrig sett honom spela bara hört saker och då kan man inte göra en rättvis bedömmning. Zizou och Ronaldinho (Även om han bara var världens bäste i 2-3 år) är dom bästa fotbolls spelarna jag följt i alla fall. Två helt makalösa fotbollspelare.
Barcelona Criff
2009-05-13 00:02
Pep.G, Okej, så bara för du tycker det så ska alla instämma?

Själv tycker jag Maradona slår Zidane med häst längder.

Smaken är som baken.
Barcelona Pep.G
2009-05-13 00:00
Haha, hur kan man säga att Zizou är inte världens bästa spelare genom tiderna. Det finns en enda spelare som kan konkurrera med honom och det är Ronaldo "El Fenomeno", men Ronaldo saknar en C.L titel så mina damer(?) och herrar, Zinedine "Zizou" Zidane är världen absolut bästa fotbollspelare genom tiderna.
Barcelona ihefsu
2009-05-12 23:51
Ämne: det låter roligt när....Backe sade att skillnaden låg främst på försäsongen. Marquez hade aldrig någonsin tränat så mycket taktik på försäsongen som han gjorde nu i somras.

Kul att det läckte ut, förresten.
Barcelona Barca-nist
2009-05-12 23:41
det låter roligt när vi ska prata om finalerna medans andra ska prata om omorganisation!
Vill inte vara kaxig för att vara i finalen men vi förtjänar det mest av alla topp lag.

Förhoppningsvis har vi en utvilad start 11a som kan pressetera ordentligt inför imorn.
Pep G får visa sin starka sida som ledare.

vad jag fick höra från viasat fotboll sist så berättade Hasse Backe att när han va i mexico så hade han frågat marquez vad skillnaden mellan Rijkaard och pep va och svaret va att barca tränar mycket mer taktik än förut.

det låter mycket positivt tycker jag*
Barcelona ihefsu
2009-05-12 23:29
G. R. Y. M. gästkrönika av El Flaco!
Barcelona Xavi_totalkontroll
2009-05-12 23:29
haha tack för informationen ;)

aaa gjorde det nu haha hade glömt lägga in länken till målet som ja snacka om oxå,,, så slarvig fan
Barcelona Okkapokka
2009-05-12 23:25
Xavi_totalkontroll

Du vet att man kan redigera inläggen va? Så du slipper skriva ett till inlägg för att påpeka stavfel eller andra fel. Se inte det här som att jag klankar ner på dina inlägg eller något, bara en påminnelse om att en sådan funktion existerar :-)
2009-05-12 23:24
ojj fel ligan 2 ggr :)
2009-05-12 23:23
A alla har sina smaker

För min del är det Maradona, spelade för Barca och Napoli, han är anledning till att jag är Barca fan idag !!

Gjorde sjukt mkt men kunde ha gjort mer om inte skadan hade stoppat honom i just den matchen som speglar morgondagens match
Atl-Bilbao

Faktist det var stor passion inom fotbollen när han fanns !! det krävdes 1 person för att göra fotbollen så magnifikt som han gjorde den.

Ensam mot hela nordstaterna lyckades han vinna ligan 1 ggr och några cupper!!

det är facinerande som ingen har lyckats med än idag ;)

Visca Barcelona, Visca Maradona
Barcelona attacante
2009-05-12 23:19

//Flaco

Grym krönika!!
Barcelona westinho
2009-05-12 23:17
Okkapokka, El capitano

Oj där ser man..fint..tack!
Barcelona Alavi
2009-05-12 23:16
messi321

Zidane och Maradona, båda två var en stor anledning till varför fotboll är så stort.
Dom var inte vilka som helst, dem här två personerna var idoler för småbarn, dom visade en annan dimension av fotbollen (som Messi och C.Ronaldo)
Anmärkningsvärt är att alla dessa världsklass spelare har ett ursprung från gatan, dvs tiki taka fotboll on the street.
Dessa två spelare kan man bara inte kritisera, det går bara inte.
Diego i all ära men Zinedine var nog ett steg högre upp för mig.

* Börjar bli riktigt trött på att läsa artiklar som "Nya Zidane på väg till Arsenal" osånt..
Det finns ingen NY zidane, Messi är inte den nya Maradona, utan Messi är Messi och Zidane kommer alltid att vara Zidane.
Det finns inga "nya" exemplar av dessa spelare.

Godnatt grabbar, vi hörs imorgon lagom till matchen.
El Capitano
2009-05-12 23:16
westinho

Skickade ett PM till dig med förklaring. =)
Barcelona Okkapokka
2009-05-12 23:13
westinho

Förtydligande.
2009-05-12 23:13
Men han är lätt bland dom 5 bästa genom tiderna lätt!

A fortfarande är han världens dyraste spelare genom tiderna såå det säger mkt bara där...

Kolla in det här målet, min favorit mål...
Det är sjukt att kunna ta emot en boll så som han gör och kontrollera den så bra för att stöta fram den när han har en spelare i ryggen och ändå få in den från en sån vinkel med den (farten och kontrollen)...

Finns bara 1 person som kan göra så :) kolla och njut
http://www.youtube.com/watch?v=7K7rRBGFN4U
Barcelona westinho
2009-05-12 23:09
El Capitano

Kan inte hitta "ändra listor" någonstans..=/
Barcelona messi321
2009-05-12 23:05
Xavi_totalkontroll

Bra att vi förstår varandra men det jag menar att zidane kanse inte är världens bästa genom tiderna men han stod för så mycket ,hur han växte upp hur han tog sig upp till världseliten efter alt hårt arbete.Det uppstår känslor när man tänker på zinidine zidane.
El Capitano
2009-05-12 23:03
Salgado höll också samma nivå i många år med andra ord, alltid lika dålig.
2009-05-12 23:00
messi321 håller med om att Zidane är fantastisk, han höll länge den höga nivån ca 7 år i streck, om vi jämför med Ronnie knappt 3 år på topp nivå... och han höll mer än många världsstjärnor och gjorde magiska matcher.

Finns dock 1 person som har gjort det bättre, höll den nivån ca 12 år i streck

DIEGO ARMANDO MARADONA
Barcelona tarrak
2009-05-12 23:00
Okkapokka, Klint

Tack för påpekandet och hjälpen. Har ingen aning om hur det där gick till, men om någon ska lyckas med ett sånt nummer så är det väl en datoranalfabet som jag.:)
El Capitano
2009-05-12 22:58
Barca-nist

Kanske en krönika om "vilka som stannar och vilka som ska gå?" hehehe
Annons: