/spanien/barcelona/forum/18280.aspx/spanien/barcelona/forum/18280.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bernie
2009-05-12 13:54
Till nästa säsong så kommer vi ha oranga och rosa matchställen. Ja, vad tycker man om det? Orange hade passat perfekt för 4-5 år sen då vi hade massa holländare, och den rosa färgen kommer säkert locka till sig många kvinnliga fans. :)
Barcelona Okkapokka
2009-05-12 13:33
Ge bort tröjorna till Real Madrid, det är dom som är Holland och inte vi.
adil,
2009-05-12 13:32
Henry14

Hoppas länken har fel. Skulle vara kul med någon annorlunda färg denhär gången. Samt att vi återgår till de röda shortsen på hemma-kittet!
Barcelona - a L b -
2009-05-12 13:28
Henry14

Hoppas inte att det är sant. Har aldrig gillat det orange färgade borta tröjorna.
Barcelona Henry14
2009-05-12 13:20
Barcelonas borta tröjor.

Om det är sant eller bara ett rykte, avgör det själva.

*se länktips!
El Capitano
2009-05-12 13:18
Ämne: Nu börjar Reals &quo....
"Förra gången slutade det upp med Faubert på bänken istället för Cristiano på planen."

hahaha..grej of the day :)
adil,
2009-05-12 13:17
Nu börjar Reals "revolution". Till att börja med kan de ju sälja Casillas, stackaren förtjänar inte att få 3-6 mål i baken varje match. Och han ser verkligen inte glad ut i Madrid-tröjan, sista gången jag såg en glad min på hans ansikte var på dinosauriernas tid.

Det ska bli intressant att se vad de kan hitta på denhär gången. Tycker att de sätter ribban lite väl högt iallafall. Förra gången slutade det upp med Faubert på bänken istället för Cristiano på planen.
1998-2000-2002
2009-05-12 13:03
Här kommer jag med ett förslag som nog kan intressera er i detta läget. UEFA Super Cup spelas som bekant mellan mästarna i UEFA-cupen och UEFA Champions League men skulle det inte vara mer intressant att göra en större turnering av det hela? UEFA har ju fler turneringar än dessa menar jag. Det skulle vara en kul idé att se mästarna i U21-EM, U19-EM och U17-EM göra upp med mästarna i UEFA-cupen och UEFA Champions League om titeln i UEFA Super Cup.
Alla dessa fem lag ställs mot varandra i ett gruppspel där alla möter alla hemma och borta under några veckor på sommaren och de två bästa spelar sen en final på neutral plan. Vad säger ni om det? Skulle inte vara helt fel eller hur?

Sen för övrigt så måste det väl kännas skönt att möta just Manchester United i UEFA Champions League-finalen eller hur? Nu äntligen har ni läge till revanch för finalförlusten för 18 säsonger sedan mot samma lag. En europeisk cupfinal mellan era två lag varje årtioende är det frågan om. Nu är det eran tur att vinna eftersom de vann sist. Efter 18 långa år är det äntligen dags. Eller hur?
El Capitano
2009-05-12 12:41
Ämne:
Real redaktionen p....
Är man förvånad? hehe
Barcelona attacante
2009-05-12 12:31

Real redaktionen presenterar ännu en artikel om mercaton :D
Barcelona Barca o Mort!
2009-05-12 12:10
Rodello

Haha :) Är du säker?:P För jag är rätt säker på att jag sett honom spela högerback där :P
Kanske spelat på båda kanterna, eller så har jag fel.
Barcelona Ciao-V
2009-05-12 12:00
Ämne: Ciao-V

Barca komm....Tror inte att han är så dyr som det påstås i media.
Tror inte heller egentligen att han kommer till Barcelona. Snarare till Madrid som brukar lägga ut så mycket pengar på spelare. Men tanken är kittlande.
El Capitano
2009-05-12 11:55
Ciao-V

Barca kommer aldrig att betala 600-700 miljoner för Zlatan.
Man kan köpa båda Ribery och Villa med de pengarna. Sen är det inte säkert att Eto'o lämnar oss heller..
Barcelona Okkapokka
2009-05-12 11:52
Det är en besvikelse men det var väntat. Uefa måste vara konsekvent eller hur? Om de får dessa spelare att spela i finalen så skulle det kunna uppfattas som att Uefa är partisk i situationen eller att det skulle vara ett särfall, och skulle vara ett prejudikat för ytterligare fall i framtiden som andra managers gärna skulle påminna Uefa om. De bör se över reglerna om överklagan mot röda och gula kort tills nästa säsong så att man slipper det här.

Sen förstår jag att Uefa försvarar sina domares insatser men är dom så stolta att dom inte kan erkänna minsta lilla misstag eller?
Barcelona Ciao-V
2009-05-12 11:50
Ännu en som håller med mig och andra som tycker detsamma. Om Zlatan ska till Spanien ska han till Barcelona.
Han är den spelare som Pep vill ha.
Länk.. Johanna Reimers skriver om det.
El Capitano
2009-05-12 11:38
mes__que_un_club

Jag undrar varför ändrar de inte reglarna att de två lag som når CL final då alla kort ska raderas!
Det är ändå CL och man tycker att båda laget ska starta med starkaste elvan för att människor världen över förväntar sig en fotboll i högsta klass i en CL final!
UEFA är ett skämt!
Barcelona mes__que_un_club
2009-05-12 11:27
Jag är väl inte ensam om att tycka att UEFA är löjliga som "inte tycker det är nödvändigt att ändra domarens beslut" när det är ett så uppenbart felbeslut. även om fletchers är fel så kan man förstå att dom inte häver eftersom det faktiskt såg ut som att han bara träffade spelaren från domarens vinkel. abidals visar däremot bilderna att övrebö SKA se att ingen kontakt finns. nästan sorgligt att man får spela med en sådan "b"-backlinje i en final
Barcelona [Yodaa]
2009-05-12 11:26
LOL.

Tycker Toure är stabilare än Puyol på mittbacken faktiskt. Den spelaren skulle vara stabil på alla positioner.
Rodello
2009-05-12 11:22
Barca o Mort!

Cáceres spelar vänsterback i landslaget och inte högerback :) eftersom vi ville vara petiga :)
Barcelona Barca o Mort!
2009-05-12 10:48
Barca!!

Han heter Valdes, inte ValdeZ -,- Varifrån får alla Z'at?:P

Sedan Puyol inte Poyul om vi ska vara petiga.

Du bör läsa reglerna också att man måste motivera sina startelvor om man skriver dom, inte bara skriva en startelva.

Sen undrar jag varför man vill ha en ostabil Cáceres i mitten istället för en säker kapten där.
Puyol är ju ungefär våran säkraste mittback, så varför spela Touré eller Cáceres där då? Förstår inte...

Dessutom spelar ju Cáceres högerback i landslaget så hellre sätter man väl honom där än självaste Puyi.
El Capitano
2009-05-12 10:44
BARCA!!

Yaya behövs på mitten. vi skapade nästan ingenting mot Chelsea eftersom Xavi tog hand om det defensiva jobbet.
Puyol--Pique--Caceres--Sylvinho
Yaya--Xavi--Hleb/Iniesta
Messi--Eto'o--Henry/Iniesta

vi skulle ha mer balans i laget om vi startar med detta elva. Hoppas bara att Henry återhämtar sig till CL finalen.
Man U kommer att satsa på kontringar, vi kommer att ha mycket boll som vanligt och första målet är viktigt.
Pep kommer att starta med Caceres, han har inget val när man tänker logisk. Mittfältet blir lidande utan Yaya tyvärr.
Barcelona BARCA!!
2009-05-12 09:11
Så här tycker jag att barca borde spela mot man utd:
Valdez
Poyul-Piqué-Touré-Sylvinho
Xavi-Keita-Iniesta(Bousquets)
Messi-Eto-Henry(Iniesta)
Touré gjorde en bra match mot chealsea och tycker att han borde stå på samma plats igen.
Barcelona Smogen
2009-05-12 08:45
Andreas-

Att förvänta sig att vi ska vinna ligan och Cl varje år kanske är lite att ta i?
Det finns ju viss konkurrens när det gäller att vinna CL t.ex.

Även ligan kan ju vara svår att vinna varje år då t.ex. Real ibland verkar ha mer pengar än vad som finns i Fort Knox. Så som det förmodligen kommer vara i sommar när dom har presidentval. Men vi ska ju definitivt alltid vara med för att slåss om ligan och alltid ha som mål att vinna den.
Andreas-
2009-05-12 05:45
Pinto är given målet, står inte han är det skandal. Vi är bättre oavsett om Pinto lr Valdés står och är det någon som förtjänar det så är det Pinto, han kanske inte är världens bästa målvakt men denna man visar ett otroligt hjärta o glädje från bänken. Han står inte en enda viktig match på säsongen, ändå är han gladast när vi gör mål. Hans reaktion mot Chelsea är så underbar, man får gåshud. Onödigt också att riskera skada på Valdés då utgången INTE ska behöva bli helt annorlunda beroende på vilken keeper som vaktar.

Det är skillnad på om Messí bänkar, han är en betydligt vikigare spelare än Valdés. Så här borde vi spela:

Pinto
Alvés-Cacerés-Pique-Sylvinho
Keita
Xavi-Busquets
Bojan-Eto'o-Hleb

Messí ska in i halvtid om vi inte har ledningen. CdR är inte den viktigaste titeln men ska fortfarande vara jävligt viktig, att vinna CL o ligan skulle vara riktigt jävla bra. Ta cupen på det är dock en bra mycket skönare känsla. Då har vi slaktat allt, skulle vara helt underbart!

Cupen är lite som grädde på moset o pricken över i:et. Det är ingen titel jag förväntar mig varje år, CL o ligan ska vi däremot vinna varje år om du frågar mig.
Barcelona Smogen
2009-05-12 00:58
jag förstår inte riktigt det här med att UEFA låter Abidals avstängning stå kvar. Anelka snubblar på sina egna fötter varav domaren tar det som en fällning och visar ut Abidal. Helt felaktigt, säger även Chelsea fans, och ännu mer, Glenn Strömberg och Glenn Hysen tyckte det var en miss av domaren. Det säger ju allt.
Men ändå väljer UEFA att låta avstängningen stå kvar, vilket dessutom gör att man på felaktiga grunder inte får se en final med de bästa spelarna.
Vad krävs för att UEFA ska häva en avstängning om inte att snubbla på sina egna fötter räknas?

pinsamt av UEFA som tydligen tror att man skyddar sina domare genom att vägra erkänna att även dom är mänskliga och kan göra misstag.
idioter.

Ps. man kan nästan byta ut Abidals namn mot Fletchers om nu någon Man U supporter läser detta.
Barcelona Okkapokka
2009-05-12 00:12
Gud är störst!

Man missar bara cupmatcher vid rött kort, ja.
Barcelona NoGo™
2009-05-12 00:09
Hoppas att Bojan får sätta några bollar på onsdag, det förtjänar han imo.
Barcelona Puyol5
2009-05-11 23:57
Hleb, Bojan, Busquets, Sylvinho, Caceres, Alves och Pinto har fått mest speltid i Cdr, tror man vill ge dessa killar chansen att vinna finalen man spelat sig till.
Barcelona haeger
2009-05-11 23:57
attacante

Så du tror nu från ingenstans att Pep ställer upp med 4-4-2? OK.
Barcelona BlueRed.
2009-05-11 23:55
Tråkigt om inte Pinto får stå. Han har trots allt varit det första alternativet när det kommer till CdR och så ska det fortsätta också. Han har varit riktigt stabil, dem matcher han har fått spela.

God natt.
Annons: