/spanien/barcelona/forum/1828.aspx/spanien/barcelona/forum/1828.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Stright outa Barca
2015-11-27 02:30
Stoke City and Bayer Leverkusen have again made enquiries about a transfer of Sergi Roberto (23), but player won't leave now. [weloba] Big hell No
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2015-11-27 02:25
Luchos Barca bättre än Peps Barca? Inte i mina ögon. Inte ens i närheten om jag ska vara ärlig och då är Luchos Barca i dagsläget EXTREMT bra. För att jämföra Luchos Barca vs Peps Barca så är det väldigt många saker man måste se till. För mig personligen, det som gör Peps Barca bättre än Luchos Barca är att svårighetsgraden på fotbollen killarna spelade under Pep är klart mer avancerat och komplicerat än Luchos Barca. Jag kan tycka att det är lite överdrivet när folk säger att vi ändrat oss för mycket och blivit för raka, vilket vi inte har blivit. Vi har blivit rakare men vi äger fortfarande bollen, bara på ett annat sätt. Saker har ändras jämfört med Peps tid, men inte så överdrivet mycket som jag tycker många får det till.

Svårighetsgraden sa vi. Jo den är i mina ögon klart mer avancerat än detta system. I Peps Barca så behövde man göra framförallt en grej mer än vad man gör idag: tänka. Eftersom vi hade ett större fokus på bollinnehav då (kom ihåg, skillnaden är inte enorm) så behövde våra spelare hela tiden (var med nu) ''tänka sig ur en situation'' eller ''tänka ut en spelare från sin position''. Ett exempel på det är Pedros agerande vid målet på länktips, den här videon har jag säkert länkat mer än 3 gånger men jag fascineras mest av Pedro i den situationen. Mer än Leos driv, Iniestas pass och Xavis mål faktiskt. Så glöm Leo, Xavi och Iniesta för 1 minut och håll bara koll på Pedro hur han får framförallt Pepe ur sin position och sedan Carvalho som får två problem (Xavi & Pedro). Pedros tanke vid det målet var enbart rörelser utan boll, han visste att han inte skulle få bollen, så han ''gömde'' Iniesta och samtidigt tog Pepe ur sin zon, på en och samma löpning. En helt enkel löpning på bara några fåtal meter.

Det här var skillnaden. Man var smartare då, man tänkte mer då. När man kontrollerar ett mittfält så måste man hela tiden tänka, idag kontrollerar anfallarna spelet och då går det snabbare. Man blir närmre mål och det är ännu mer individuell briljans än tidigare kan jag tycka. Men jag ska vara tydlig nu!!!!: Jag vill absolut inte på det minsta sättet förminska Luchos lag. Just nu spelar vi fotboll på en helt annan nivå men jag drar bara skillnader mellan Peps Barca. Sammanfattning: fotbollen vi spelade under Pep var mer komplicerat och avancerat, därför är den upplagan bättre än den här.

Sov sött.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-27 00:19
För att jag ska ranka Luchos Barca högre än Pep Guardiolas så krävs en jätte prestation. För jag håller Peps Barca som historiens bästa lag och det är väldigt många som gör det runt om i världen. För att få mig att ranka Luchos Barca högre så krävs det att man spelar en bra och jämn fotboll under en längre period samtidigt som man vinner dom stora titlarna. Undantaget skulle vara om man lyckas med att försvara trippeln då. Luchos Barca har alla möjligheter att bli lika framgångsrikt ( om man kollar titlar) som Peps Barca.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-11-27 00:15
@Stright outa Barca:

Hellre att han kommer ut ur garderoben stället att hugga Barca och övriga lag i ryggen.

Man börjar ju bli nyfiken på tiden han kommer ut och ger till känna vilken färger han har.

Kan det vara så att han tajmar nu när en så kallad undersökning pågår angående om de utpressade domarna?

Det är det första jag tänker på. Sen att han hejar på R.Madrid. Heeej!!! Trodde att alla visste om det redan.
Barcelona Davids3
2015-11-27 00:10
@Santiago Cazorla:

Vilket geni!
Älskar att Pique inte vågar kalla på bollen, hade det varit Roberto eller Munir som hade haft bollen där hade han blivit hes :p
Han vet att Messi kommer göra det bästa utav läget.
Barcelona Barca4life98
2015-11-26 23:41
Ali G Lite för tidigt att säga att det här laget är bättre än Peps-era. Om vi lyckas vinna stora titlar iår också så kan jag nog hålla med dig. I och för sig så beror det på hur man ser det. Över en längre tid så var det bättre i Peps-era (än så länge). Sett till EN säsong så är det en smaksak. Håller med dig om att vi är mer oförutsägbara nu däremot. Det är så skönt vi har ett så brett register just nu. Vi måste njuta medan det varar. Jag tycker att det roligare att kolla på oss nu än vad det var under Pep men det är en smaksak.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-26 23:37
Jag håller Peps Barca mycket högre än Luchos Barca. Peps Barca var som julafton varje dag. Minns när min far köpte alla Tintin filmerna till mig när ja va ett barn. Den känslan va sjuk. Peps Barca gav mig den känslan varje gång dom spelade match.
Barcelona Ali G
2015-11-26 23:30
@Maestro Xavi - Tito Etern:

Bättre än Peps Barca helt klart, Luchos Barca är mindre förutsägbara, bättre statistikt och med tidernas bästa anfallstrio kan vi krossa allt och alla.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-26 23:13
Kan inte någon sparka den där idioten tebas? Att han är korrupt fattar ju vem som helst.
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-11-26 23:12
Barcelona have won 13 of 14 games they played against Man City, PSG, Bayern, Juventus, Atletico and Real Madrid in 2015. @Barcastuff

Vilken fin statistik!
Barcelona El Tridente
2015-11-26 22:54

Nu förstår man varför Real Madrid alltid fick viktiga avstängningar upphävda (5:e gula kortet t.ex.) eller domare som väljer att inte rapportera Madridspelare för nacksving 3 matcher i rad (Ronaldo)
Barcelona Yellow cake
2015-11-26 21:08
Det är nog Robertos högsta nivå jag blivit mest imponerad av, klackframspelningar, driva förbi real madrids mittfält och slå en smörpass till Suarez som stänker dit den..
Barcelona Katalano
2015-11-26 21:05
@Stright outa Barca:

Inte för att jag är förvånad att han är Real Madrid fan, men som liga president tycker jag inte att det är passande. Efter den kommentaren borde han avgå. Detta speglar ju trots allt alla avstängningar ( och bristen på sådana) senaste 5 åren.
Barcelona Yellow cake
2015-11-26 20:49
@Andresito:

Jag har nog inte sett Rafinhas högsta nivå i klass med Robertos högsta nivå, ska dock tillägga att jag inte sett Rafinha överdrivet mkt
Barcelona neymar JR
2015-11-26 20:29
Haha! Jag finner det ändå småkul, ganska vågat att vara så öppen om vilka han supportrar. Komigen vi alla här inne vet att folket förbundet är fans till real Lika bra att vara öppen med det?
Barcelona Stright outa Barca
2015-11-26 20:09
Tebas (Liga president): "As Real Madrid fan, the clasico was a tough game for me. I hope we can get back on track." asså för han utalla sig så har? jag menar han är ändå president för Hela ligan och inte bara Real Madrid
Barcelona Junta Dimision
2015-11-26 20:05
@Ali G:

Tycker inte att det är något problem att Tebas har ett favoritlag, dock borde han inte uttrycka sig i media över det, oproffessionellt helt enkelt.
Barcelona Ali G
2015-11-26 19:51
Tebas (Liga president): "As Real Madrid fan, the clasico was a tough game for me. I hope we can get back on track." Va i helvete?!! Notera "we".
Barcelona Santiago Cazorla
2015-11-26 18:46
Om man kollar Suarez innan Piques mål vet Suarez redan var Messi är när Neymar har bollen, när sedan Suarez får bollen har han länge vetat vem han ska passa till. Suarez är fantastisk.
Barcelona Andresito
2015-11-26 17:45
[QUOTE=enkos]Roberto som han spelar idag eller en skadefri Rafinha, vem är bättre ? [/QUOTE] Rafinha har en högre högstanivå men en lägre lägstanivå. Medan man alltid vet vad man får av Roberto. Det beror helt och hållet på vad man vill ha av spelaren för att avgöra vem som är bäst. Rafinha kan avgöra matcher, Roberto ser till att andra kan vara avgörande.
Barcelona enkos
2015-11-26 15:21
Världens bäste hyllar världens bäste och är ett stor fan av honom "I love watching him play, I'm a big fan and he's the guy you watch play because you never know what he is going to do at any particular moment," Curry said. "When he is on TV everyone is glued in because he can get the touch of the ball and something special can happen. "You have to appreciate that kind of talent."
Barcelona LeoMessi
2015-11-26 14:59
Enkos I mitt tycke så har Rafinha mer talang än Roberto och större förmåga att ändra en matchbild. Men Roberto har presterat stabilt den här säsongen och känns mer taktiskt säker. Sen så diggar jag rafinha sjukt mycket eftersom jag älskar hans driv med bollen. Den är liksom fastklistrad vid foten på honom. Jag kanske inte är rätt person att svara på det haha.
Barcelona LeoMessi
2015-11-26 14:56
Katalano Haha tro mig, jag har kallar honom för Christian bale en jävla massa gånger! Har garanterat skrivit det någon gång själv men folket här har varit trevliga nog att inte påpeka det hahaha.
Barcelona Katalano
2015-11-26 14:52
@LeoMessi:

Åh herregud vilken facepalm jag gjorde nu. Ska gömma mig under skrivbordet ett tag på jobbet, är alldeles röd i ansiktet. Tack för rättelse.
Barcelona enkos
2015-11-26 14:51
Roberto som han spelar idag eller en skadefri Rafinha, vem är bättre ?
Barcelona LeoMessi
2015-11-26 14:49
Katalano Christian bale vare är ju Batman så klart som fan att han är med;)
Barcelona S.Eto'o
2015-11-26 14:31
Busiii är med i spelarna som är nominerade till världselvan
Barcelona Katalano
2015-11-26 14:29
neymar JR

Navas har varit bra med landslaget också, antar att det är därför han är nominerad och nu när jag tänker efter så är det nog samma sak med Bale som tog sitt Wales till EM, att det är orsaken. Men fruktansvärt konstigt att ett lag som inte vunnit en enda titel som Real, har 12 spelare nominerade till världslaget av 55 möjliga. Fler än startelvan. Jag skulle till och med kunna motivera varför vissa Barcelona spelare inte bör vara nominerade. Konstigt också att exempelvis Rooney är nominerad också men man märker att det är mycket politik och att stora namn premieras.
Barcelona neymar JR
2015-11-26 14:20
Navas har stått i ungefär 18 matcher och kommer med Bravo vunnit titlar med Barcelona/Chile Mats vann cl och var starkt bidragande Navas, kliat casillas pung i 6 månader och sen tv räddat sig fram
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2015-11-26 14:04
@Gabriel:

Det vore ett stort misstag att bänka Rakitic tycker jag. Han erbjuder en annan dimension till vårt mittfält med sin dynamiska spelstil och fysik. Arda är mer än teknisk trollkarl ala Iniesta. Då vi har perfekt balans på mittfältet som det är känns det riktigt korkat att ändra på den. S.Roberto med sina stora lungor och smarta spel borde va den som roterar med Rakitic medan Arda och Iniesta roterar. Så vi alltid har den rätta balansen på mittfältet.
Annons: