/spanien/barcelona/forum/18279.aspx/spanien/barcelona/forum/18279.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-05-20 00:38
pokke//

Håller med angåeende Busquets. Såg inte alls bra ut mot chelsea. Dock så va hela laget statiska i den matchen. Sen så har vi Henry nu och Iniesta på mitten där han hör hemma. Vilket innebär bättre och mer rörelse i laget. Hade känts mer ultimat med Keita som defensiv mitt och Sylvinho som vänsterback. Men det verkar som Pep gjort sitt val. Så vi får helt enkelt lite på honom.

Mycket prat om vår defensiv nu. Men vi kommer skapa mer chanser än united då vi är ett mycket spelskickligare lag. Och då är det bara till att vi sätter chanserna vilket med Etoos nuvarande form inte är allt för säkert att vi lyckas med. Och däri ligger det verkliga problemet. Inte i försvaret.
Barcelona tarrak
2009-05-20 00:26
Rivaldo_gudarnas gud

Det är självklart att misstag i pivoterollen kan straffa sig, precis som i övriga delar av planen. Men i 99& av fallen har han någon försvarare bakom sig som kan rädda upp sitúationen, till skillnad från när Caceres börjar sprida bollar till höger och vänster. Dessutom tror jag inte att det kommer bli så mycket krigande på mitten. United kommer förmodligen låta Barca ha spelet och satsa på kontringar, som främst kommer att ske på kanterna.

Till skillnad från Busquets är Caceres matchotränad och har visat uppenbara problem att hantera press. Är det han lämplig att ta hand om Ronaldo i en CL-final?
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-20 00:24
Ämne: tarrak

Busi som ....
Tycker att Pep har gjort ett fel hittills och det är att han inte gav en riktigt chans till Cacéres.
Tror att han hade blivit en riktigt riktigt nytta till vår försvar i nästa säsong eller redan i år.:(
Barcelona Pep.G
2009-05-20 00:23
Okkapokka

Kör med Yaya som mittback, men då hellre Keita som privote än Busi och Sylvinho som vänsterback låter inte helt fel.

pokke

Njaa, underskatta inte Martin C. Om Adam Johansson i blåvitt bränner C.R så kan jag garantera dig att Caceres gör det dubbelt så bra =)
Barcelona Okkapokka
2009-05-20 00:18
Pep spelade med Yaya som mittback på Stamford Brigde och på Mestalla i cupfinalen. Jag tror nog han spelar på samma position i CL-finalen då också.
Barcelona pokke
2009-05-20 00:18
Inte en chans att Cacéres lirar på högerkanten. Han kommer bli körd av Ronaldo. Ronaldo roterar väldigt mycket från höger till vänster.

Det känns absolut inte säkert med Busquets som DM. Om ni såg matchen mot Chelski på Stamford Bridge så såg vi hur Busquets lirade. Han tappade mycket boll, rörde inte sig bra utan boll och en felpass som nästan blev mål (tack Valdés för att du räddade).

Så synd att vi har haft så mycket skador i vår backlinje och nu är båda ytterbackar avstängda. Tycker faktist synd om Abidal. Två tveksamma röda kort och missar cupen och cl.
Barcelona Pep.G
2009-05-20 00:16
tarrak

Busi som privote mot världens bästa lag ( efter Barca givetvis ) är något som får mig att darra lite. Han är för orutinerad och dessutom lite för smal för Man Utd stora mittfält. En Keita där hade kännts helt okej, för han har iallafall varit med några stora matcher förut.

Caceres är mer matchotränad än Sergi, jag vet, men Caceres är både snabb och brytninssäker ( vi såg det senast mot Aguero ) och han skulle kunna vara en bättre ersättare för Alves I den här matchen än vad Busi skulle vara det för Yaya, men vad vet vi. Caceres är dessutom grym 1 mot 1 och skulle kunna bränna Rooney om man säger så. Förlorar vi vårt mittfält så är det kört för oss, det kan jag garantera. Hellre förlora högerkanten än mitten, men men Pep är den mer kunniga av oss så låt oss se hur han resonerar.

In Pep we trust !
2009-05-20 00:12
tarrak//

Skulle också hellre se Caceres på plan en Busquets. Av det simpla faktumet att om vi förlorar kampen om mittfältet kommer vi bli överkörda av kontringstarka United. Den defensiva spelaren måste ligga rätt i plan under alla 90 minuterna. Och får ej göra något misttag i matchen. För då smäller det direkt mot united. Caceres kan göra ett ok jobb i baklinjen och ändå klara sig. Busquets måste vara fläckfritt som defensiv mitt.

Ett bra exempel på hur viktig den defensiva mittfältsrollen verkligen är i vårt lag kan vi ta från matchen mot villareal. Där Yaya gjorde det enda misstaget jag kan komma på sett honom göra i barca tröjan. Där han dräller med bollen och tappar den i uppbygnadsfasen strax framför backlinjen . Blir av med den och villareal genom Llorente kan rulla in bollen i öppet mål 2 passningar senare. 1 misstag från den positionen och man sätter backlinjen på pottan. Därför hade det känts tryggare med Yaya där. vrf inte spela Busquets som mb annars?
Barcelona tarrak
2009-05-19 23:55
Pep.G

Kan du förklara varför Cáceres skulle vara bättre lämpad för en CL-final än Busquets? Cáceres har inte spelat någon större match på hela säsongen, men ändå visat sviktande självförtroende och problem med att hålla nerverna i styr. Trots att han får spela två matcher nu, så går det inte heller att bortse från att han är matchotränad.

Busquets å sin sida har spelat regelbundet och visat att han klarar pressen det innebär att spela i de största sammanhangen. Dessutom har jag hellre en säkerhetsrisk (vilket jag inte anser Busi vara) på mittfältet än i backlinjen.
Barcelona Barcaloni
2009-05-19 23:54
Ämne: En intressant elva i....
Pilma//

Det där är den bästa möjliga elva vi har på pappret ifall både Henry å Iniesta är tillbaka. Men en liten ändring hade jag gjort. Sylvinho istället för Kieta. Killen är ändå en rutinerad vänsterback och han kommer förmodligen att spela sin sista match i blaugrana tröjan. Jag tror han skulle ge 110% den kvällen.
Samt att Kieta lär behövas i god form lite senare i matchen, då han passar in på flera positioner.
2009-05-19 23:49
Ämne: Sylvinho borde spela....
Cacéres gjorde väl inte en jätte match senast även om han skötte sig bra.
Låg lite efter när passningarna slogs men ändå hann han ikapp bollen, kanske visste han att han var väldigt snabb hehe.
Men tycker inte att det skulle funka så mot Man U.
Även om jag hade velat ha honom i elvan.
Vi får se nästa match.
Barcelona mes__que_un_club
2009-05-19 23:43
alla tycker givetvis olika. jag tycker inte att zlatan skulle funka som ersättning till eto'o. och då gillar jag ändå zlatan. jag tror att det är just balansen mellan kämparvilja och tekniska förmågor som pep lyckats hitta. då kan man inte byta ut eto'o som springer på alla bollar mot en zlatan som (även om han jobbar hårt) har en nonchalant (stavning) utstrålning. samma med att byta ut abidal mot zhirkov. abidal som själv helst vill spela mittback (eller ville tidigare). tror inte på dessa värvningar.
Barcelona Pep.G
2009-05-19 23:43
Sergi är duktig och så, men den här matchen känns för stor för honom. Det bästa kulle nog vara Caceres som högerback, Puyol som mittback, Keita som vänsterback och Yaya som privote, d.v.s så här :

Caceres-Puyol-Pique-Keita

Xavi-Yaya Toure-Iniesta
2009-05-19 23:42
Sylvinho borde spela vänsterback mot united och Caceres som gjorde en bra match senast borde få chansen som mittback om han visar bra form i dom två återståeende matcherna.

Dock kommer detta nog aldrig bli fallet. Utan jag tror Yaya startar i mitten med Pique ,Busquets som defensiv mitt och Puyol på högerbacken. Det enda lilla frågeteknet som jag kan se det är vem som ska starta vänsterback. Sylvinho eller Keita. Tycker ändå det lutar åt Sylvinho hitills. Om Peps tanke nu är att köra med Keita som vänsterback så borde han ju spela med honom i iaf någon match innan finalen för att se hur det funkar med Mailern där. Så spelar inte Keita vb någon av dom två återståeende matcherna så är det med 99% säkerhet Sylvinho som spelar där 27 maj.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-05-19 23:37
Ja det gör han nog, för annars så skulle han nog inte vila honom mot Mallorca och nu mot Osasuna. Känns väl sådär egentligen att han startar. Men får hoppas att han sköter sig bra i finalen, lika så med Toure som mittback.
2009-05-19 23:31
Ämne: PILMÀ (Kärlek & Resp....
Pep.G

Tror med största sannolikhet att Busquets börjar denna match.
2009-05-19 23:30
lameG^//

Hernanes kommer bli nästa stora playmaker. Och är betydligt billigare än cesc. Va gäller Thiago så dröjer det iaf något år till åtminstonde innan vi kan räkna med hans tjänster fullt ut.

Förstår mig ej på vrf folk vill se Forlan i klubben? Killen är ju 30 år! född 79. Han gör sin bästa säsong nu men kommer sanolikt att dala för varje säsong som går. Alla har vi olika smak men visst fan känns Villa som den bästa ersättaren till Etoo. Vet ej vrf du tycker han är äcklig. Han verkar ju vara en otroligt lojal spelare som ej lämnat valencia än t:ex. Och vad jag hört av han i intervjuer och annat väldigt sympatisk.

Det enda andra alternativet som jag ser det är Zlatan. Som jag tror hade gjort ett utmärkt jobb. Visst han kanske inte är världens naturligaste målskytt men den indeviduella skickligheten han besitter väger upp för det mer en väll. Och med framspelare som Iniesta,Xavi,Messi och Henry vid sig kan han likt Etoo lätt göra runt 30 baljor om han får starta i vårt anfall. Och tillskilnad från Etoo bidra med mycket i spelet. Killens fysik är omatchad i dagens fotboll och med den tekniken och spelsinnet kan han omöjligt göra annat en succe. Sen så är ju iof hanns personlighet ett stort minus då han verkar ha seriösa problem med att underordna sig högre aktoritet. Dock kan det bero på att han i Inter (och alla andra klubbar också för den delen) mer eller mindre vart större en klubben. I barca därimot vars trupp är några nivåer över inters tror jag inte det skulle bli några problem. Då han för första gången i karriären får spela i en trupp proppad med spelare av jämnlik kaliber som honom själv.

Har aldrig vart något större fan av Zlatan men för klubben hade det vart grymt med honom på top.
Barcelona Pep.G
2009-05-19 23:29
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Sergi i den här matchen. Njaa :/
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-05-19 23:29
Jag tycker startelvan ser bra ut efter alla omständigheterna så. Även fast jag skulle vilja se Toure på mittfältet. Så tycker jag det ändå är bäst att han spelar med honom som Mittback. Han har ju visat i dom senaste matcherna att han kan spela som mittback. Kanske lärt sig lite från Storebror.
Intressant blir det och längtar till matchen. ;D.

Visca el Barca.
2009-05-19 23:19
En intressant elva i länk.
Det spekuleras en sån här start elva?
Vad tycker ni om den?
Själv tycker jag att den är en bra startelva.
Med båda Xavi och Iniesta får vi en oslagbar mittfält och de magiska trion där uppe.
Länken
Barcelona DaniAlves
2009-05-19 22:51
lameG^

Mycket fin uppställning, och håller med tll 100% utan yaya så är inte mittfältet som det brukar.
Men själv så tycker jag att vi hellre har sylvinho på vänsterkanten än keita.. det är CL-final vi pratar om så keita som inte har så mycket erfarenhet som back blir lite risk att spela med tycker jag.. hellre sylvinho där.
Barcelona Pep.G
2009-05-19 22:22
Piiick

Nej den ligger på 107 och Barca ligger på 104. Så om vi snittar 2 mål per match nu så går vi över den:D
Valencia Piiick
2009-05-19 22:20
hur många mål e rekordet på för mål på e säsong? e inte barca över den än`?
Barcelona Pep.G
2009-05-19 22:17
lameG^

Jag tycker faktist om den startelva mot Man Utd, men jag tror inte att Pep startar med Caceres som högerback hur mycket jag än vill det =/
Barcelona lameG^
2009-05-19 22:12
Rivaldo_gudarnas gud//

njaa hernanes?? vi har våra egna produkter som tex Thiago. Men om vi ska köpa in nån ny mittfältare ska det vara fabregas. Han kan rotera tillsammans med xavi och iniesta eller ibland är det nån skadad.

Bort med guddy och hleb. Dem blir inte bättre. Tror ni alla håller med. Ser hellre pedro och jeffren än dem 2.

Aldrig att jag vill ha villa i barca om etoo lämnar. Han är den bästa ersättaren men han är en äcklig spelare som borde spela i real. Ser hellre forlan i barca än villa. Men helst lejonet etoo.

Barcelona Kelkoo
2009-05-19 22:08
Caceres eller Busquets, vem av dessa två tycker ni ska starta cl-finalen?

Själv tycker jag att Caceres ska få lira som högerback för Toure behövs verkligen i mittfältet.
Barcelona lameG^
2009-05-19 22:00
Gonzalez_Barca//

tror också ungefär på nått sånt.

Vill se den här startelvan mot man u.

Valdes
Caceres Puyol Pique Keita
Xavi Yaya Iniesta
Messi Etoo Henry

vill köra med den eftersom mittfälltet är inte likt utan yaya för om inte yaya spelar där så måste xavi och iniesta gå ner och vi förlorar mycket på det offensivt. Det såg vi ju retumötet mot chelsea.

Caceres borde spela till höger för han är snabb och bra en mot en. Blir han bortfintad har han stöd av puyol. Puyol pique måste spela i mitten. Sylvinho eller keita spelar inten roll. Sylvinho med sina gryma inlägg är bra men keitas bussa skulle inte heller sitta fel.

Vad tycker ni??
Canaletes
2009-05-19 22:00
Gonzalez_Barca

Bra 11 tycker jag. Fast jag tror Etoäo spelar från start, han vill ha pichichin
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-19 21:34
Med tanke på att Pep vill vila spelarna tror jag vi får se få ordinarie.

En inte så orealistisk elva vore nog;
Oier
Alves - Caceres - Abidal - Keita
Busquets
Gudjohnsen - Thiago/Hleb
Jeffren - Bojan - Pedro

Vore verkligen kul att se en sådan startelva. Tror att Keita startar på vänsterplatsen för att se hur han klarar den positionen. Fast all heder åt Osasunas högerytter, men det kommer vara stor skillnad att möta honom på lördag än 4 dagar senare mot en av världens bästa. Även fast Cristiano ofta byter kanter. Men Oier som målvakt tror jag. Alves och Abidal har inga anledningar att vila och Caceres måste komma upp i matchform. Busquets och Gudjohnsen för att stärka mittfältet och Thiago som en kreativ spelare i mitten, eller Hleb. Anfallet tror jag att Eto'o får vila lite och låta Jeffren som imponderade den lilla stund han fick spela mot Mallorca, spela. Bojan känns nog också ganska självskriven med tanke på att Messi och Henry vilar.

Eller vad tror ni? :P
Barcelona MSL#666
2009-05-19 21:31
tror de blir ungefär samma som mot mallorca faktist, vila spelarna så vinner vi cl ;D

skulle vara heelt galet skönt..
Annons: