/spanien/barcelona/forum/18278.aspx/spanien/barcelona/forum/18278.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
El Capitano
2009-05-11 22:48
Definition of a good referee

1. Must be fair.
2. Must be consistent.
3. Must make correct judgements.
4. Must be able to stay in control.
5. Must award Chelsea at least two penalties and give out two red cards to opposition players!

hehehe..den var rolig och sant :)
Barcelona SaM__-
2009-05-11 22:45
Mourinhos 11 mot 10 ursäkt tycker jag var rolig efter att i 90 minuter fått jaga boll när domaren tillslut tröttnade och gav en felaktig straff till Chelsea.
Barcelona tarrak
2009-05-11 22:41
På tal om dåliga ursäkter, så är det allmänt verdertaget att Ferguson stått för den sämsta, när han skyllde en förlust på reservställets färg.
Barcelona Okkapokka
2009-05-11 22:37
gonsa

Hade trott att den vanligaste ursäkten var att skylla på skador inom laget, men man kan ha fel.

El Capitano

Nog har killen hjärta för Barcelona också, finns inte en chans att han gör ett sådant agerande om det inte skulle betyda något.
gonsa
2009-05-11 22:30
Okkapokka

Nej, fast den är ju oftast mycket bättre än den barca kör med
El Capitano
2009-05-11 22:24
Okkapokka

Jag agera stark på hans uttalande om att Barca är ett jobb medan hans hjärta tillhörde Mallorca- Det krossade fan mitt hjärta, visst lite löjligt agerande av mig men jag är sån :)
Eto'o är en öppen person som säger det han tänker, inte så bra i alla lägen kanske..hehe
Jag gillar lejonet, han har gjort mycket för Barca och han kommer alltid att minnas bland oss.
Barcelona Okkapokka
2009-05-11 22:20
El Capitano

La märkte till det själv under matchen och började genast tänka på hans uttalanden om att det är fel att kyssa klubbemblem och att han bara ser Barça som ett jobb. Han verkar motbevisa sig själv i och med hans handling igår.
Barcelona Criff
2009-05-11 22:15
Förstår mig inte på er som vill ha Caceres som mittback,
tänk dig istället att om han spelar som högerback, och gör bort sig så finns Pique & Puyol bakom och kan rensa.
Medans om han är mittback så är där bara Valdes.

Jag säger Caceres som högerback!!
El Capitano
2009-05-11 22:12
Kolla på bilden från Villarreal matchen (länktips)

Min fråga är, har Eto'o kysst klubbmärket förut? Det är första gången som jag ser att honom kyssa klubbmärket och jag följer Barca matcher.

Kanske han vill visa att han trivs i klubben och vill fortsätta även nästa säsong!
Barcelona Okkapokka
2009-05-11 21:59
gonsa

Hade tippat på att det var "Men vi hade typ 15 spelare skadade, om man räknar med alla 14 som var skadad i B-laget".

Men man kan ha fel.
Barcelona pokke
2009-05-11 21:58
gonsa

''okej''
gonsa
2009-05-11 21:56
Såg ni Super Söndag igår? De 5 sämsta ursäkterna. Etta var den som ni alltid kör när ni inte vinner. "Motståndarna bjuder inte upp till spel och spelar fegt".
El Capitano
2009-05-11 21:52
Jag tror att båda Henry och Hleb är viktiga mot Man U, båda har spelat mot Man U många ggr under karriären och vet hur PLs spelsystem fungerar.
Barcelona pokke
2009-05-11 21:49
Okkapokka

Håller med dig om Henry. Han spelar riktigt bra och är i en fin form nu. Spelar Iniesta på Henrys position så tappar vi mycket på mitten precis som vi såg mot Chelsea. När Henry lägger av kanske vi ska klona en Iniesta så en kan spela uppe i anfallet och en på mittfältet hehe.
Barcelona Los Blaugranticos
2009-05-11 21:49
Men nu e de ju så att united påstod att de va dem som hade fört spelet på Old Trafford o att allt va en del av deras "taktik" som de så snällt heter i England...och om de e så de spelar när de domminerar matcher mot Barca samtidigt som Barca inte riktigt va sig själva förra året så blir de nog mer deffensivt lagda iaf...
Barcelona Okkapokka
2009-05-11 21:33
Los Blaugranticos

Det är precis som alb säger. Blir jäkligt förvånad om SAF kör med bussen direkt i match inledningen. Dom kommer precis som oss att försöka ta ledningen så fort som möjligt för att sedan backa hem. (Dom backar hem, inte vi).

Det som oroar mig mest inför United matchen är om Henry kommer spela eller inte. För mig är det viktigare att han spelar än till exempel Alvés eller Abidal.
Barcelona - a L b -
2009-05-11 21:29
Los Blaugranticos

Det kanske känns uppenbart att det kommer att spela mot oss som dem gjorde förra året men det behöver inte stämma. Med tanke på att det är final och att endast en match spelas så kommer det förmodligen spela mycker mer offensivt och försöka avgöra matchen så tidigt som möjligt.
Barcelona Los Blaugranticos
2009-05-11 21:16
Jag fattar inte varför alla tjatar så mycket om våran backlinje mot MU! Det känns ju nästintill uppenbart att de kommer att spela precis som de gjorde förra året och som chelsea spelade i år. Har vi bara våra ordinarie på mitten så kan ju de se till att hålla bollen inom laget så att inte united får några lägen...lyckas vi sen för en gångs skull faktiskt sätta våra lägen tidigt i matchen så kan vi ju börja diskutera då united blir tvingade att trycka på....
Barcelona diego70
2009-05-11 20:27
har ar lite bilder fran var forsta europacup final.

http://fotbollsfanatikern.blogspot.com
Barcelona Alavi
2009-05-11 20:25
Puyol har lite mer erfarenhet som högerback så hellre honom än Caceres, hans spel funkar bättre som mittback.
Barcelona Pep.G
2009-05-11 20:10
Njaa, hellre Caceres som högerback och Puyol som mittback eller så spelar vi med den elvan :

Keita-Puyol-Pique-Sylvinho
Yaya
Xavi-Iniesta
Messi-Etoo-Henry*

* Är Henry tillgänlig så är det här den ultimata startelvan. Är han inte det så ska Iniesta flyttas till vänsteryttern och Gudjohnsen ska ta plats bredvid Xavi. För är det någon som förstår engelsk fotboll så är det just Guddy :)
Barcelona Los GalacticASS (Barcanist)
2009-05-11 20:04
Det är en jävla skam att UEFA inte upphäver Abidals röda kort!
Det var ju för f*n inget rött kort!!

- It's a fu**ing disgrace!!
Barcelona Etoo_the toominator
2009-05-11 19:34
VizzlA //

Puyol spelar förhoppningsvis högerback, Sylvinho vänsterback och caceres som mittback tillsamans med Pique.
2009-05-11 19:32
Allt är ej kört iaf. Förutom backlinjen så kan vi ju faktist ställa upp med helt ordinarie manskap i övrigt om Henry blir frisk. Då tror jag vi har en bra chans ändå då vi kommer dominera matchen spelmässigt. Henrys tillfrisknande är dock a och o om vi ska kunna vinna mot united.
Barcelona VizzlA
2009-05-11 19:29
criff

jo men det är bäst å ha han på pivoté rollen..han kan ju ge understöd med sin snabbhet iaf:P..som han brukar.

men ärligt hur ska backlinjen se ut?..ingen högerback..konstigt o inte ha mer än en spelare på en position.

vill se denna med ett stort ? på högerbacken..

caceres pique puyol silverräven
2009-05-11 19:27
Toure skall absolut inte spela mittback mot uniteds rörligare och framförallt snabbare anfall en chelseas. Ser ingen annan lösning på det en att vi startar med Caceres och Sylvinho och ber til gudarna. Om möjligt borde pep spela dessa två herrar i resterande ligamatcher från start för att få upp självförtroeendet matchvanan och formen så gott det går inför finalen. Specielt Caceres som vi alla vet igentligen är en grym mittback med stor potencial. Har dock svårt att se att guardiola skulle få förtroeende för honom plötsligt. Tyvärr.
Barcelona Criff
2009-05-11 19:23
Hetfield, jag skulle vilja säga att Toure är betydligt mycket snabbare än de flesta bakåt i vårt lag.
Han acc är dålig, men när han får upp farten du :P Då går det undan.
Barcelona VizzlA
2009-05-11 19:23
hade forlan varit några år yngre hade jag velat se han i barca tröjan..tänker nog dessa tankar då jag tycker samuel etoo har varit rent utav kass ett tag nu..men han har gjort en grym säsong totalt sätt. borde legat på 35 mål vid det här laget med såna framspelare som xavi,iniesta,messi, och alves..

om vi får ett grymt bud på etoo så ska vi tänka på saken..och köpa in en ny ganska rutinerad (villa kanske..) spelare..å låta bojan växa in som den nye villa..tycker han är ganska lik han i spelstil..

forca barca!
Barcelona Hetfield
2009-05-11 19:18
Man får INTE spela med Toure som mittback, C.Ronaldo och Rooney kommer att käka upp honom om det blir en löpduell
Barcelona Criff
2009-05-11 19:06
-Messi#10-, synd bara MArquez är skadad i typ 10 veckor.
Annons: