/spanien/barcelona/forum/18275.aspx/spanien/barcelona/forum/18275.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-05-11 17:54
Barca-nist:

Till det där "Extramaterial" så glömde de tydligen att lägga till Rossis dyk i straffområdet som renderade i ett gult kort för filmning. Det finns en anledning till att Villarreal kallas för ubåtarna. Det dyks lite här och var på planen för att uttrycka det milt.

Visst kan man tycka att barçaspelare faller lätt ibland och får med sig billiga frissparkar. De här helt enkelt bra på att täcka bollen och hålla undan försvarsspelare. Att göra en stor sak av det och skriva om det gnälligt i matchrapporter när det egna laget är flera resor värre gör ju det bara till stor komik.
Barcelona Barca-nist
2009-05-11 17:51
j'vla explorer
dubbel post!
Barcelona Barca-nist
2009-05-11 17:50
BlueRed

Inget och be om ursäkt för min vän. vi får självklart diskutera om alla typer av spelare och system osv . det är väl därför vi är här. samt att vi alla älskar Barca
visca
Barcelona BlueRed.
2009-05-11 17:47
Barca-nist

Ok, du menar så. Ber om ursäkt.

Hur som helst så vill ingen av oss två ha honom i Barcelona, vi får hoppas att Pep tycker som oss. :)
Barcelona petersays
2009-05-11 17:47
Nu ska det självklart inte bli nån värvningshysteri här, men en spelartyp som jag känner saknas är där lite mer fysiska anfallaren, med lite bulldoginstinkter och som är lite bättre på huvudet. Synd att han är så kort - men jag börjar få lite Tevez-vibbar. Jag tycker inte att någon av de aktuella spelarna är av samma spelartyp. Jag får vibbar av att många av anfallsspelarna från canteran är av lite samma spelartyp. Otroligt skickliga, men ändå rätt snarlika. Jeffren, Messi, Iniesta, Pedro. Gai har jag inte sett så honom ska jag inte uttala mig om.

Men just därför är värvningen av Hleb lite av ett mysterium. Ännu en tekniskt mycket bra spelare med bra dribblingar. Om Hleb lämnar i sommar skulle jag gärna se någon som Tevez i laget. Nu har han ju nyss hintat om att han vill lämna Man U om han inte får spela mer så jag tvivlar på att han vill byta en bänk mot en annan.
Barcelona Barca-nist
2009-05-11 17:45
Kära cules nu är han inte alls aktuell för barca . Om /när han blir det så får vi diskutera det.jag ville helst slippa den onödiga diskutionen. :)
inget illa menat
Barcelona Barca-nist
2009-05-11 17:44
BlueRed

Jag tror du har missuppfattat det hela jag har skrivit. Jag tror inte heller att varje spelare i barca eller annat lag brinner för sin arbetsgivare men jag är orolig för den typ av spelare. Jag vill inte vara orolig för att zlatan ska va aktuell för real så fort han inte kommer överens med nån i laget. Nu har zlatan förbättrat sig och visat att han har mognat men tveksamt för min del.
Barcelona - a L b -
2009-05-11 17:43
Haha, kvittar om ni vill ha hit Zlatan eller inte. Han kommer !--TEMP_B--!inte!--TEMP_/B--! att komma till Barca.

Annars för övrigt så vill jag själv inte heller se honom i Barca.
Barcelona Ciao-V
2009-05-11 17:42
Jag tror att Pep vill väldig gärna få Zlatan till Barcelona, om han kan. Men frågan är vem av anfallarna som ska bort i så fall.
Barcelona BlueRed.
2009-05-11 17:39
Barca-nist

Hans ursäkt är att han vill prova på något nytt. Jag ser inte vad problemet är med det.

Tro mig, jag vill inte ha honom hit, men det är inte på grund av att han inte har "hjärta för laget" utan andra faktorer som spelar in.
Barcelona Barca-nist
2009-05-11 17:36
BlueRed.

Nej jag menar inte så men Zlatan har redan bevisat det 2 ggr (Ajax-Juve-Inter) och nu vill han vidare även från Inter pga liknande ursäkt!
Som du uttryckte förstöra!
Barcelona Ciao-V
2009-05-11 17:35
Håller faktiskt med Anders Lundqvist, i DN.
"Zlatan i Barcelonas tröja är en dröm, som gärna får bli verklighet", som han skriver.
Jag skriver under hans önskan.

Inom parantes kan nämnas att Zlatan är sveriges bästa fotbollsspelare. Kanske till och med bästa genom tiderna.

Barcelona behöver en stak forward som man ibland kan spela långa bollar till i boxen.
Pep har många gånger i brist på en stor forward använt sig av Piqué och Busquets i boxen. Det är då det syns den brist som Eto'o, Bojan och Henry har som anfallare. I vissa kritiska situationen syns det ganska väl. Så gärna för mig Zlatan i Barcelona.
Barcelona Barca-nist
2009-05-11 17:33
Alavi

Du kan inte påstå att han är jätte bra för att han har lyckats en gång ?
Om han är bättre så är det upp till bevis.
Barcelona BlueRed.
2009-05-11 17:33
petersays

Det är underhållande, men herregud vad han överdriver. Alldeles för mycket viftande och tjafs från honom. Pep bör se efter det till nästa säsong. Han har nog fått 4-5 gula kort på grund av att han fortsätter att tjafsa med domaren efter varje situation.
Barcelona petersays
2009-05-11 17:30
Taktiska gula kan jag förstå, i viss mån även gult för att markera att något inte var ok (Deco någon?), men att tjafsa till sig gula är aldrig acceptabelt. Kaptenen ska självklart uppmärksamma domaren om han inte håller med, och det kan leta till ett gult ibland, det får man ta. Men att Alves ska gå runt och skrika och hytta med fingrarna och bete sig barnsligt och därigenom dra på sig kort är INTE ok.

Edit: använder kanske termen fel, men med taktiskt gult menar jag när det inte finns någon annan utväg, någon kommer fri och backen måste kapa osv.
Barcelona BlueRed.
2009-05-11 17:30
Barca-nist

Så du tror med andra ord att alla som spelar i Barca nu är Barca trogen och har hjärta för laget? T.ex. Alves, Keita och Touré?

För att få det som du kallar för "brinna för klubben han spelar i" som måste han ju någon gång få spela i klubben också. Värvas Zlatan (Må det aldrig hända) och han gör bra ifrån sig i Barca så skiter jag fullständigt i om han älskar klubben eller inte, så länge han inte förstör.
Barcelona petersays
2009-05-11 17:28
Ang. Alves gula i gårdagens match så var det helt rätt. Jag var 100 på att han skulle få ett till så mycket som han tjafsade också, kanske skulle han rent av haft det. Domarna är för mjäkiga med honom. Nu kan detta tyckas kritiskt av ett barcelonafan, men jag är satans less på hans utspel efter domsluten. Det KOMMER kosta oss om inte Pep reder ut det. Det KOMMER leda till ett andra gula i en match, eller fler avstängningar och vi KOMMER förlora poäng på grund av det. Bättre att få styv på det med ens.
Barcelona Barca o Mort!
2009-05-11 17:26
Alavi

tror att det har något att göra med att Sevilla hade farligare nickspelare än vad barca har idag, så att det fokuserades mindre på hans frisparkar.
Dvs att de fokuserade på att hålla Kanoute och såna istället.

Är min teori iaf :D
Barcelona BlueRed.
2009-05-11 17:25
Jag väntar fortfarande på att Henry ska få chansen vid fasta situationer.
Barcelona Alavi
2009-05-11 17:18
Barca-nist

Dani Alves var grym på frisparkar i Sevilla, kör han någon ny teknik nu i Barca?
Barcelona Barca-nist
2009-05-11 17:11
en sak jag tycker vi skulle behöva jätte mycket eller behöver utvecka mer är frisparkläggare!

Med all respekt För Alves men han har inte bra statistik. Nån som ronaldinho som var farligt vid frisparkarna.
Barcelona Okkapokka
2009-05-11 17:07
Feliz cumpleaños Vampíro!
Barcelona LennyRomario
2009-05-11 17:06
Ämne: Barca-nist

Tycker....
"Han skulle utvecklas ännu mer i Barca".

Se till helhetsbilden; varför ska du betala 700 miljoner för en 28-åring som du ska utveckla?
Menar du på allvar att du skulle bli glad om Barca bestämde sig för att köpa Zlatan för säg 700 miljoner?
Barcelona Barca-nist
2009-05-11 17:05
Alavi

Jag överdriver inte utan jag tror inte på honom som trogen barcafan eller till annan klubb. Han brinner för sig själv. Han älskar att mjölka kossan och sedan dra vidare . inget fel på det men jag personligen önskar inte att han kommer till Barca :)
Inget nytt Figofall tack
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-05-11 17:04
SKÖNT ATT INIESTA SPELAR I FINALEN!!!!!!

GRATTIS FÖRESTEN PÅ 25ÅRSDAGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-05-11 17:04
SKÖNT ATT INIESTA SPELAR I FINALEN!!!!!!

GRATTIS FÖRESTEN PÅ 25ÅRSDAGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Alavi
2009-05-11 17:02
Barca-nist

Tycker att du överdriver lite när du säger "Zltan är bra men inte för barca"
Skulle bli väldigt glad ifall Ibra skulle komma till oss.
Han skulle utvecklas ännu mer i Barca.
Barcelona Barca-nist
2009-05-11 16:59
LennyRomario

svensk media jaa, men utländska medier bryr sig inte lika mycket om honom!

Zlatan är bra men inte för barca . NEj tack! snälla diskutera inte saken hehe
Barcelona Barca-nist
2009-05-11 16:57
Alavi

samtidigt tycker om det är nån som kan hantera honom så är det Ferugson själv!

Sån diva platsar inte i lagsport..han borde byta till pingis eller liknande :)
Barcelona LennyRomario
2009-05-11 16:56
Varför i helvete fortsätter journalister att skriva om Zlatan i Barcelona som en realitet? Det känns ju helt horribelt och omöjligt att Barcelona skulle byta ut en skyttekung (Etoo) mot en sämre skyttekung och dessutom betala en 5-600 miljoner extra för dennes tjänster?

Jag vill aldrig, aldrig, aldrig se Zlatan i Barcelonas färger. Möjligen om han skulle komma som ett bosmanfall som kan få göra lite matcher här och där. Men betala upp emot 700 miljoner? För Zlatan? När vi har Etoo? Tillåt mig hånskratta.
Men för 500 miljoner för Villa? Ja, det är en annan sak det :)
Nu är det bara hoppas Barcelonas ledning är lika klarsynt som mig, men det utgår jag ifrån.

Annons: