/spanien/barcelona/forum/18274.aspx/spanien/barcelona/forum/18274.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona En ny fotbollssida
2009-05-11 12:32
Ligan anser jag redan vara avgjord men Iniestas skada är riktigt oroväckande för CL...

Utan spelare som tex Iniesta, Henry, Alvés och Abidal tror jag det blir riktigt svårt i finalen...
Barcelona mbarca
2009-05-11 12:30
Här kan ni se hur Iniesta skadade sig.
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-05-11 12:23
Nej tror inte på milan om inte dom värvar riktigt smart och rensar lite i truppen.

Man utd har ett riktigt starkt lag och kommer att ha det nästa säsong tror jag så dom måste man räkna med.
Real Madrid Luiz_Madridista_4ever
2009-05-11 12:20
En fråga här, om ni inte räknar med Barca nästa säsong för CL vilka tror ni då kommer ha chans till att vinna hela?
Jag själv tror Milan går långt om nu Kaka stannar.
El Capitano
2009-05-11 12:04
Lejonet måste vakna till snart, Forlan ligger bara ett mål bakom honom.
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-05-11 12:03
Jag fick panik när jag läste artikeln om iniestas skada!!!!!
Är det nån som exakt vet hur det är med honom??
Barcelona Ciao-V
2009-05-11 11:59
Ämne: Det som är synd är a....
Sattes det inte en ny rekord igår, vad gäller poäng i ligan? Något att glädjas för i alla fall!
Barcelona J.Gamper
2009-05-11 11:54
Det som är synd är att, det känns som om vår spelare kämpade och slösade krut i onödan. Aja 1 poäng fick vi iaf =).
Barcelona Napao
2009-05-11 11:47
Läste nyss att det är samma skada som han haft 2 gånger innan samma säsong,hoppas dom prioriterar detta så han undviker den sorters skador.
Barcelona Ciao-V
2009-05-11 11:40
Jag kommer att vara på plats mot Osasuna, hemma. Då lär ligan ju firas ordentligt på Camp Nou. Spelar ingen roll om ligan avgörs innan. Hoppas att man då även får se CdR pokalen...!
El Capitano
2009-05-11 11:39
tarrak
Håller med dig men Jag tror tyvärr att Real torskar på lördag igen som mot Valencia.
F*n att vi inte vann igår, jävla otur!
Barcelona Criff
2009-05-11 11:35
tarrak, tyvärr så lär det inte hända. Så kassa som Real är mot topplag så lär dem åka på stryk igen.

Men jag håller med. Hade varit roligare att fira vid en pipvissling när våra spelare slitit :)
Barcelona tarrak
2009-05-11 11:32
Ursäkta att jag svär i kyrkan, men jag undrar om jag inte håller på Real Madrid på lördag. Skulle de tappa poäng så bli vi mästare i kavaj och det skulle kännas lite avslaget. Hellre att de vinner sin match och vi krigar hem en avgörande poäng mot Mallis på söndag.
Barcelona Trixter
2009-05-11 11:26
Ämne: Ämne: Två kor....
Der Afro / Visst kan solen ha fläckar, och absolut får man komma med berättigad kritik även av älskade spelare, ledare och ikoner.

Nyckelordet är dock "berättigad. Pep ville spela hem ligan snabbast möjligt, för att på så viss kunna släppa den biten och fokusera fullt på de kommande finalerna (och dessutom få bjuda hemmapubliken på guldfirandet), och därför valde han att spela en stark startelva.

I mina ögon är det klockren coaching. Faktiskt. Även om Iniesta nu skulle missa resten.

Vi kan väl skippa smågnabbet om Pep nu, och istället gemensamt hålla tummarna för en Iniesta som är tillbaka till den 27:e?
El Capitano
2009-05-11 10:54
Smogen

Grattis till båda dig och Iniesta :)
Hoppas att Vampyrens skada är inte så allvarligt, vi behöver honom i kommande matcherna. Han är lagets formstarkaste spelaren just nu
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-11 10:48
Ämne: Sen säger vi Grattis....
Smogen

Grattis båda du och Iniesta.
Som present får ni ett paket med goda nyheter om båda Iniestas och Henrys skada.:D
Barcelona Smogen
2009-05-11 10:32
Sen säger vi Grattis till Andres Iniesta och mig själv som idag fyller 25 respektive 32! usch...kändes gammalt det där.
Hoppas verkligen Iniesta får en bra present från sin kropp, fotbollsgudarna och Barcas läkare idag...

El Capitano
2009-05-11 10:29
Criff

Man kan alltid hoppas på att Iniesta missar BARA cdr finalen och är tillbaka tillsammans med Henry till CL final mot Man U.
Barcelona Criff
2009-05-11 09:59
Fan B-laget vann sin match, men tyvärr gjorde 4an det också. Så dem slutade på 5e plats. Alltså inget playoff spel för våra ynglingar :/

Synd!
Barcelona barcelona_174
2009-05-11 09:57
abidal är avstängd i Cdr finalen på grund av rött kort, men är han avstängd nästa ligamatch också eller hävs hans avstägning då
Barcelona Criff
2009-05-11 09:51
El Capitano, Huh? Där står att han missar CDR finalen med 100%, men att fler tester ska göras idag(måndag) för att se mer exakt hur länge han blir borta.
Så du kan räkna med att han missar mer än CDR finalen.
El Capitano
2009-05-11 09:47
Iniesta missar bara cdr finalen.

*Länktips
El Capitano
2009-05-11 09:28
Hoppas att Henry blir frisk tills CL finalen. Iniesta kommer att saknas i kommande matcherna, det är fan synd om killen.
Igår såg man en sliten Barca trupp, första halvleken var kanon men i andra halvlek spelarna orkade inte pressa Villarreal och då skapades nästan ingen målchanser.
Abidals röda kort var bara löjligt, det är fan skandal att ge båda straff och ett rött kort! Hoppas att Barca överklagar kortet eftersom domarkåren har nåt emot Abidal.

Och lägg av med sälja Abidal snacket!
Vi är fan inte Real att sälja halva truppen, byta tränare så fort man förlorar en match. Barca kan inte vinna ALLA matcher, vissa tror att det är Fifa09..

Pep är en grym jävla tränare som gav kritikarna käftsmäll denna säsong, han vet exakt vad han gör och därför tränar världens bästa klubb FC Barcelona.
jag läste lite gnäll att Iniestas skada är Peps fel! Vad tänker ni med? hehe..man blir fan mörkrädd.

Jag blev också ledsen och besviken att vi inte vann men herregud vi vinner nästa vecka eller veckan efter det. spelarna är slitna med all rätt, vi har haft en tuff schema.
Jag är över lycklig att Barca är liga mästare om en eller max två veckor, med i cdr final och CL FINAL.
Så va positiva istället för en massa gnäll och struntprat som inte leder nånstans..!

Barcelona Der Afro
2009-05-11 09:16
Ämne: Två korta kommentare....
Visst har han lyckats bra, men har man då inte rätt att kritisera när han väl gör ett uppenbart misstag? Även solen har fläckar.
Barcelona Trixter
2009-05-11 08:55
Två korta kommentarer apropå neggig attityd:

Dawelito / Gör dig inte lustig över Abidal och säg att vi skall sälja honom. Han har varit en klippa både i år och i fjol, och utvisningen mot ubåtarna var ju närmast löjlig.

Der Afro / Ja, man måste ju rent generellt säga att Pep's coaching i år gett svaga resultat, eller hur...?

Trött blir jag på folk som gnäller! Vi kommer att vinna ligan, vi spelar final i CL och CdR, och har strutat över 100 gånger i ligan, slår rekord i antal segrar på en säsong, och har spelat världens vackraste fotboll!

Då är det väl rimligen bara att gilla - nej, älska - läget, och sedan bita ihop om vi nu åker på lite skador eller billiga röda.

Omotiverat gnäll nu låter som favoriteleven som snyftar till fröken "titta vilken ful teckning jag gjort" - det är ingen som tycker sådant är sympatiskt.

Nej, håll huvudet högt och attityden positiv. Kom ihåg att det är få lag och supportrar förunnat att uppleva en säsong som den vi nu fått uppleva, oavsett hur det går fr.o.m. nu...
Barcelona Mojito
2009-05-11 08:47
Mentalt och fysiskt tungt läge inför matchen igår.

En rejäl genomkörare mot ett stenhårt Chelsea, efter att ha sprungit sönder Real Madrid.
Tankar på kommande finaler,
Chans att säkra ligan på hemmaplan,

Inte konstigt att det brister här och där i både huvud och kropp.
Det är också bara att konstatera att våra bänkspelare inte kommer leverera på samma nivå som de ordinarie, och att detta är vår akilleshäl.
Jämför med Uniteds 30-mannatrupp...

Därför hade det varit skönt att säkara ligaguldet igår, och därför valde Pep den bästa startelvan.
Då hade också bänkspelarna fått lite mer matchtempo och uppåtform i matcherna inför CL-finalen där byten säkert kan bli en avgörande faktor.

Tyvärr mötte vi ett riktigt bra Villarreal, och detta tillsammans med ovan nämnda faktorer gav lite smolk i glädjebägaren. Ibland går det inte som man tänkt, men nu måste vi göra det bästa av den situation som är.

En sak är dock säker, det är hög tid att börja matcha in den tänkte backlinjen till 27 maj...

Visca el Barca y Titi & Iniesta - Volver!!!
Barcelona Der Afro
2009-05-11 08:07
Pep får tyvärr ta på sig Iniestas skada. Att han spelar med bästa uppställningen mot Villa Real efter en CL-semi och innan en cup-final är rent ut sagt dåligt. Vinner vi inte cuppen nu så får han skämmas än mer.
FooTBaLL
2009-05-11 01:47
Ärligt orka med såna skador som Iniseta fick idag. Måste detta hända. Nu måste UEFA tycka synd om barca och låta Alves spela f'n. snart går alla i sönder och ska vi spela med B-laget i en CL final. hoppas bara allt slutar bra inom dem närmaste veckorna. Och en drömfinal mellan Barcelona-Man.united ska det inte vara så att Henry,Iniesta,Alves,Abidal missar denna match för vår del. tråkigt nog då om det blir så! :(
Barcelona Okkapokka
2009-05-11 01:30
Pågår fest i Manu forumet nu när Iniesta är skadad. Hoppas alla är med på att han kommer vara redo för spel bara.
Barcelona pokke
2009-05-11 01:29
Det är inte bara Abidal som har sett rostig ut. Messi har sett väldigt väldigt trött och sliten ut ganska länge nu. Visserligen gjorde han en bra match mot Real Madrid. Men vem kan inte slå Real Madrid med det laget dem har?

Hoppas Messi presterar lika bra som han gjorde i höstas.
Annons: