/spanien/barcelona/forum/18270.aspx/spanien/barcelona/forum/18270.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2009-05-13 21:01
Jaha...då stämde det ändå. Gillar inte alls detta. Uppriktigt sagt så är jag fly förbannad.
Barcelona Klint
2009-05-13 20:59
Startelvan: Pinto, Alves, Pique, Yaya, Puyol, Xavi, Busquets, Keita, Messi, Eto'o, Bojan
Barcelona Messidinho_10
2009-05-13 20:58
Glömde länken.
Barcelona Messidinho_10
2009-05-13 20:56
Ähh klart som fan att Messi ska spela från start det är ju förfan final då ska dem bästa splearna spela.
Fan det kommer bli en tuff match hoppas Barca stänker ditt några bollar direkt och avgör tidigt för annars kan det gå illa.

*länktips vackra bilder från festen.
Barcelona Klint
2009-05-13 20:56
Det behövs inga teorier. Vinner vi är det Real Madrid som står för motståndet i Supercupen.
Barcelona Okkapokka
2009-05-13 20:53
Canaletes

Finns jäkligt många teorier men jag har för mig att den korrekta är att man möter ligatvåan, i det här fallet Real Madrid alltså.

Vore skönt att öppna nästa säsong genom att sno åt sig en titel från rivalen direkt. :-)
Canaletes
2009-05-13 20:50
Kanske frågan har besvarats tidigare med pallar inte söka

Vilka möter vi i supercupen om vi vinner CdR idag?
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-13 20:48
Ämne: Etoo_the toominator ....
Okkapokka

Håller med dig även om det lutar 100% åt att lille Messi lirar ikväll. Gött i alla fall.
2009-05-13 20:45
Okkapokka

Hahaha det har nog hänt ett litet missförstånd hehe.
Men när jag sa ((men det jag vill påpeka är att det inte kommer att hända, i alla fall inte från start ikväll.)) så riktade jag detta mot Pedro som sagt ett litet missförstånd.

Annars hoppas jag som alla andra käre cules en vinst:D
Rodello
2009-05-13 20:43
Messidinho_10

Sylvinho klarar 90 minuter det har han visat förr.
han har nog en väldigt bra fysik för att vara 35 år och som någon nämnde tidigare skulle han nog inte spela i barca ifall han inte orkade 90 minuter spel.
Barcelona Okkapokka
2009-05-13 20:43
Etoo_the toominator

Jag är väl medveten att en titel står på spel. Du behöver inte dumförklara människor så fort deras åsikter inte är densamma som dina egna.

Eller varför inte vila Messi från början? Om det inte går våran väg så byt in han, och om det går vår väg så behöver han inte spela en endaste sekund av matchen.
Barcelona Okkapokka
2009-05-13 20:39
PILMÀ

"Jag förstår som sagt att många är rädda för att Messi skulle råka på en skada men det jag vill påpeka är att det inte kommer att hända, i alla fall inte från start ikväll.

Enligt mig ser det ut som att du skriver så men whatever. Inget att hänga upp sig på, om du nu inte menade så såklart.

Ser fram emot matchen nu, snart bara 1 timme kvar.
Barcelona Etoo_the toominator
2009-05-13 20:38
Okkapokka//

Herregud. Ska vi reducera våra chanser att vinna en titel bara för att vi är rädda att Messi skall skada sig så illa så han missar cl finalen? Finns ingen logik i det. Killen har spelat mer en 50 matcher denna säsongen skadar han sig så gör han. Lika bra att böja med bästa möjliga lag så kanske vi tom kan döda matchen relativt tidigt. Varpå vi kan byta ut Messi och sedan vila honom till finalen. Det här är sista viktiga matchen på 3 veckor. En titel står på spel och då ska vi göra allt för att ta den. Punkt slut. Blir gott om vila sen för alla trötta spelare.
2009-05-13 20:33
Ämne: PILMÀ

Och hur vet....
Okkapokka

Jag har inte sagt nånstans i mina inlägg att Messi inte skulle kunna skada sig utan påstått att Messi börjar matchen med all sannolikhet.
Lite logisk måste man väl vara?

Jag också vilja börja med Pedro ikväll men kom igen hur STOR odds har han på sitt namn ikväll Pedro?
Skulle nog vilja påstå 0,0000 hehe, men däremot skulle jag tro att han hoppar in i andra halvlek.
El Capitano
2009-05-13 20:28
petersays

Ok, diskutera på...
Barcelona Okkapokka
2009-05-13 20:24
PILMÀ

Och hur vet du att Messi inte kommer skada sig ikväll får jag fråga?
Barcelona petersays
2009-05-13 20:23
"Pep vet vad han gör, låt honom sköta jobbet. Det har gått så bra hittills. Spelarna är utvilade och fräscha tror mig. Vi behöver inte oroa oss för skador."

Inte fär att vara dryg, men det där var det dummaste jag hört. "Låt honom sköta jobbet". Såklart. Men vad gör vi här om inte diskutera vad vi tycker är bra och inte. Vi har självkalrt inte lika stor koll som Pep, men att diskutera laget är väl själva grejen. Pep är inte allvetande. Då hade det inte blivit 3-3 i söndags. Vi hade inte torskat mot Espanyol. Osv. Osv. Tränare gör också misstag. Och nog tusan ska vi oroa oss för skador. Vi har en champions league-final om två veckor. Och vem är du att säga att spelarna är utvilade? Nädu mannen.
El Capitano
2009-05-13 20:20
Pedro kommer att hoppa in i andra beroende på matchbilden.
Pep vet vad han gör, låt honom sköta jobbet. Det har gått så bra hittills. Spelarna är utvilade och fräscha tror mig.
Vi behöver inte oroa oss för skador, det är en del av fotbollen och ikväll det en final klart att Pep vill starta med bästa elvan.
Pep underskattar aldrig motståndarna, det gillar vi.
2009-05-13 20:18
Jag förstår som sagt att många är rädda för att MEssi skulle råka på en skada men det jag vill påpeka är att det inte kommer att hända, i alla fall inte från start ikväll.

Att Pedro är riktigt bra tvekar jag inte över en enda sekund men vad jag menar här är att den inte handlar om vår vilja och vem vi vill ha i startelvan eller tvärtom utan vi måste vara lite logiska i våra uttalande.
Barcelona Klint
2009-05-13 20:12
Jag tror att Pedro hade kunnat vara ett alternativ ikväll. Han går före Hleb alla dagar i veckan så funderar Pep på att vila någon i anfallet är Pedro mannen att satsa på.
Barcelona Okkapokka
2009-05-13 20:10
PILMÀ

Även om det inte är på samma nivå så har Pedro fått regelbunden matchtid i Barça Athletic, så han kommer inte riktigt från 'nowhere'. Sedan så tycker man att spelarna som tagit laget till finalen ska belönas med att spela just finalen. Även om inte rättvisa existerar i fotbollen så skulle jag spela med de spelarna i alla fall.

Sedan vet jag på förhand att om Messi spelar ikväll och blir skadad så kommer folk påpeka att Pep är en idiot som spelade med han.

Men det är Pep som är tränaren och inte jag, om han vill spela med Messi så antar jag väl att han är okej och redo för ytterligare 90 minuter.
Barcelona Barca o Mort!
2009-05-13 20:09
Pilma

Men sen är Pedro tillräckligt vass för att hota Athletic.
sebbaa
Okkapokka.

Orka scrolla så långt ner! :)
Barcelona petersays
Från ingenstans vet jag inte. Pedro har gjort en del matcher. Och nu är Atletic spelat klart är det helt klart ett taktiskt drag av Pep att använda sig av fler spelare. Är det inte så att Pedro haft begränsningar för hur mycket speltid han kan ha i a-laget och ändå kunna spela med Atletic?
Christián
2009-05-13 20:04
Hoppas inte att startelvan med Yaya Touré som mittback inte stämmer, det skulle va bra att prova en backlinje med Cáceres o se hur det funkar. För jag tror vi kommer behöva Yaya på mitten mot Man U
2009-05-13 20:02
Ämne: Så med "Hur tän....
petersays & Okkapokka

Jag förstår er att ni är rädda för MEssi ifall han skulle åka på en skada och att det är lättare att riskera med Pedro än att göra det med Messi, men vad jag vill säga här är att Pep inte tänker så utan låter den bästa elvan lira ikväll som han har alltid gjort.
Tror inte att Pedro från NOWHERE ska komma in i en final och spela.
Barcelona det_färgglada_barca
2009-05-13 20:00
Ämne: Ämne: Ämne....
du har helt rätt i att båda tidningarna är tveksamma. Det är inte SvD precis. Men mundo deportivo är tydligare när det är spekulationer och när det är rön.
Barcelona det_färgglada_barca
2009-05-13 19:55
Ämne: Härligt att pep star....
inget ont om VV men jag tycker det är bra att Pinto står pga en eventuell straffläggning. Han såg stabil ut mot Mallorca. VV och straffar har tyvärr inte alltid gått lika bra. Pintos räddningstatistik på straffar är trots allt 100%.
2009-05-13 19:52
Ämne: Ämne: då ska ....
det_färgglada_barca

Du kan väl inte påstå att Elmundo är korrekta hellre.

Om denna startelva stämmer eller icke vill jag inte yttra om.
Däremot tycker jag att båda tidningarna rena bullshit om man säger så.

Dessutom har båda EL Mundo y Sport kommit ut med dessa elvan och jag tror att det stämmer men hoppas inte att det stämmer, kanske lite förändringar som att låta Yaya i mitten Caceres i backlinjen o.s.v...
FooTBaLL
2009-05-13 19:51
ikväll åker två tjeje kompisar ner till Barcelona. Jag bad dem att köpa till mig äkta Messi tröja med nr 10 på ryggen. Fyf'n va gött då, nu känner man sig lite stolt då om en vecka när dem är tillbaka och man tar på sig fina Leoo tröjan:D längtar efter den redan. :-)
Annons: