/spanien/barcelona/forum/1827.aspx/spanien/barcelona/forum/1827.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Davids3
2016-02-07 11:26
@Rambla~:

Är det fel på mig när jag blir irriterad när jag läser sådant eller är det normalt :/
Barcelona neymar JR
2016-02-07 11:25
The camerooninas Tror busken får vila hela 2 matcher, det har han förtjänat minst sagt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Davids3
2016-02-07 11:25
Jag tror att en annan anledningen till att Busq bänkas är för att helt enkelt för att träna på att klara sig utan honom, då man är så beroende av honom i dagsläget och Lucho vill tona ner detta genom att hitta på andra lösningar, ifall han skulle bli skadad..
Barcelona Liunil Masse
2016-02-07 11:24
Modigt att spela Roberto som CDM istället för Busq borta mot Rubis Levante... Hoppas det blir bra. Tråkigt att Masche startar istället för Mathieu. Undrar hur många gånger han kommer vara ur position idag.
Barcelona the cameroonians
2016-02-07 11:20
@Katalano:

Ja, det var väl mot Granada hemma.
Annat nu när det är bortaplan.
Men som sagt, bättre med Roberto där än Mascherano.

Hade dock hellre vilat Busquets i veckan, men Lucho har säkert koll på läget.
Mascherano#14 el Jefecito
2016-02-07 11:16
Jag gillar faktiskt 12-matcherna. Jag har precis börjat vakna till liv, käkat frukost, har inga planer för dagen, allt är jäkligt chill och om 45 är det match. Fantastisk start på söndagen.

Jag minns när jag reste runt i Mexico och kunde kolla på den europeiska fotbollen direkt på morgonen och hela förmiddagen. Från kl 8 när jag vaknade fram till 12-13 nångång. Sen fortsatte man dagen, helt underbart.

Å andra sidan så hade jag fått gå upp kl 05 för att se matchen idag om jag var kvar i Mexico haha. Men overall så gillar jag tidiga matcher :)
Barcelona Z_Z
2016-02-07 11:09
Tycker faktiskt att Mathieu hade kunnat få chansen igen som mittback efter en riktigt bra match senast.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-02-07 11:07
Känns fortfarande lite bisarrt med en Barcelona-match klockan 12. La Liga ska spelas på kvällarna!
Barcelona Katalano
2016-02-07 11:05
@the cameroonians:

Inte alltför länge sedan. Som jag minns det så gjorde han riktigt bra ifrån sig på den positionen senast jag såg honom lira där också. Bra att Busquets får vila lite också, han är vital för vårt spel och jag vill inte se en skada där.
Barcelona Barca4life98
2016-02-07 11:03
Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Pique Mascherano Alba - Rakitic SergiRoberto Iniesta - Messi Suarez Neymar #fcblive
2016-02-07 11:03
Apropå Busquets så vilas han idag och Roberto spelar som pivote.

Var dock ett tag sen Roberto lirade som defensiv mittfältare va?
Skönt att det inte är Mascherano i alla fall.
Barcelona Rambla~
2016-02-07 10:46
"Barcelona striker Neymar, 24, and midfielder Sergio Busquets, 27, are both targets for Guardiola as he plans a £150m double swoop. (Mail on Sunday)" Haha! Bara Neymars klausul är på £145m. Så Barca skulle lämna över Busquets för 5m som en slags bonus då? Pajasar!
Barcelona Barca4life98
2016-02-07 00:25
Angående det här med bollinnehavs-spel så handlar det till stor del om presspelet. Har du ett bra presspel så kommer du att vinna tillbaka bollen hela tiden. Då kvittar det om man spelar mer rakt och blir av med den ibland. För att spela med mycket bollinnehav så är det viktigaste presspelet ingen tvekan, intensiteten. Med spelarna vi har idag, varför ska man inte "chansa" lite mer? Försvaren idag har blivit bättre och mer vana med att det oftast är ett lag som styr matcher.
Barcelona Xaviesta
2016-02-07 00:07
Barcelonistas Vi ser alla fram emot matchen och hoppas på storvinst och fint spel som mot Valencia. Vi vill alla Barcas bästa och alla respekterar Lucho och övriga laget. Vem är det Lucho ska tysta? Du förstår inte the big picture och är inte förmögen att se den heller. Du kan inte flyga med örnar när du är en blåfink själv så sluta provocera fram ännu en diskussion om ett ämne som är way above your league. Det har precis lugnat ner sig i forumet igen.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-07 00:05
[QUOTE=Katalano]Intressant att Iniesta har vunnit tillbaka fler bollar än Rakitic. Åh ena sidan så har ini haft mer speltid, men samtidigt så kan det vara så att rakitic kör mer styrspel i försvaret och pressar ut spelare mot kanterna så att andra kan bryta. [/QUOTE] En egenskap som Iniesta utvecklat mest under Lucho med tanke på rollen han har nu. Lite förvånad att Masche inte finns med. Tacklaren Masche som spelat riktigt många minuter för oss denna säsong.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-06 23:57
[QUOTE=Katalano]Med tanke på att många spelare kommer att få vila i veckan i returmötet mot Valencia så är jag inne på samma bana som du. Men jag vill se Arda starta denna match istället för Iniesta. Om vi får en 2-målsledning så vill jag även se Munir hoppa in. Allt för att vila våra toppspelare lite extra inför kommande extremt hårda spelschema. [/QUOTE] Känns lite riskabelt att bänka Iniesta i en bortamatch mot Levante som brukar vara klurig för Barca. Leder vi i halvtid så ser jag gärna att Iniesta blir utbytt för Arda. Håller dock med att Munir borde komma in om vi leder med två bollar. Suarez utbytt.
Barcelona Kröjff
2016-02-06 23:56
Dagens spelarcitat strax innan tolvslaget, måste bara bli vad en viss Michael Laudrup har haft att säga om vår fantastiska vänstermittfältare: "Iniesta är en mycket intelligent spelare och mycket ödmjuk. Han påminner mig om mig". Så det kan bli ibland. Men dansken menar förmodligen varje ord. Inte minst då "mycket ödmjuk".
Barcelona Barcelonistas
2016-02-06 23:42
Jag hoppas vi får se skön spel i mon där Lucho visar alla tvivlare who the fucking boss is!
Barcelona Katalano
2016-02-06 23:35
@Liunil Masse:
Intressant att Iniesta har vunnit tillbaka fler bollar än Rakitic. Åh ena sidan så har ini haft mer speltid, men samtidigt så kan det vara så att rakitic kör mer styrspel i försvaret och pressar ut spelare mot kanterna så att andra kan bryta.
Barcelona Katalano
2016-02-06 23:33
@Liunil Masse:

Med tanke på att många spelare kommer att få vila i veckan i returmötet mot Valencia så är jag inne på samma bana som du. Men jag vill se Arda starta denna match istället för Iniesta. Om vi får en 2-målsledning så vill jag även se Munir hoppa in. Allt för att vila våra toppspelare lite extra inför kommande extremt hårda spelschema.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-06 23:33
Most balls won back for Barcelona in the Liga 2015/2016: Busquets: 122 Alba: 92 Alves: 91 Piqué: 87 Iniesta: 85 Rakitic: 83
Barcelona Erik Satie
2016-02-06 23:31
Match redan kl.12. Jag skall klargöra att jag inte förväntar mig något skönspel imorgon precis. Bara de gör jobbet (dvs 3 poäng) så är jag nöjd. Konstig och ovanlig tid, bortamatch och eventuella startspelare som får vila gör att jag inte har alltför höga förväntningar.
Flavia
2016-02-06 23:27
Halilovic blir inbytt i den 68:de minuten
Flavia
2016-02-06 23:23
Barcelona ViV

Matchen var helt död för deras del när Irairoz blev utvisad efter han fällde Suárez. Väldigt tveksamt att Aduriz hade kunnat göra något åt när vi körde över dom med 6-0.

Men ja, det svider förstås att Williams inte kan medverka på Bernabeu tyvärr...-
Barcelona Liunil Masse
2016-02-06 23:23
Bravo - Alves Pique Mathieu Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar Så vill jag elvan ska se ut imorn. Mathieu får fortsatt förtroende efter en bra insats mot Valencia. Arda in i andra halvlek. Fan jobbigt med match på en sön kl 12...
Barcelona Barcelona ViV
2016-02-06 22:37
Lägg ner enkos. Det är sånt där som sänker forumets nivå.
Speciellt när vi själva som lag hade mycket tur förra året i speciellt CL och fick möta lag med viktiga spelare borta.

Sen nyligen mötte vi Athletic utan Aduriz t.ex.
Känns bara patetiskt att säga att det alltid händer Real men det händer oss lika ofta, om inte mer på senare år.

Tråkigt att Williams missar men Athletic kan ta poäng ändå.
Barcelona enkos
2016-02-06 22:32
Halilovic bänkad igen
Barcelona enkos
2016-02-06 22:22
Williams får rött kort i 90 min och missar Real.. Detta är ju typiskt att varenda lag som ska möta Real nästa match får röda kort ..
2016-02-06 22:18
@Nesto:

Har tyvärr aldrig varit på ett el clasico men processen brukar vara att biljetterna släpps för medlemmar utan årskort 3 dagar innan match och dagen efter för resterande. Biljetterna är endast tillgängliga via Barcelonas hemsida eller Ticketmaster.es som är den officiella medarrangören till la Liga. Dock ligger det ju även tidigare än så ute biljetter till skyhöga priser på ViaGoGo och andra mellanhänder som förmedlar biljetter från säljare till köpare.

Skulle du få tag i en biljett via hemsidan får du nog snällt räkna med €200-500 styck beroende på hur högt upp/långt ut på långsidan du vill sitta.

Ett sista alternativ är ju att köpa svart utanför Camp Nou, men där kan jag inte ge någon info eftersom jag själv aldrig gått till väga på det sättet.
2016-02-06 21:41
Höjdpunkter från B-lagets vinst ikväll.
Annons: