/spanien/barcelona/forum/18269.aspx/spanien/barcelona/forum/18269.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka
2009-05-13 19:44
Finns alltid en shop här på SF, har aldrig köpt här dock. Enda problemet är väl att man inte kan bestämma tryck och nummer osv. Finns kanske Messi,Henry,Eto'o tillgänglig. Har inte kollat så noga.

*Länktips.

sebbaa

Om du läser hans tidigare inlägg så förstår du nog.
sebbaa
2009-05-13 19:43
Ämne: Kan någon tipsa om n....
Du stöder klubben mest om du beställer från hemsidan!
Varför beställer du inte därifrån?
Deportivo Creus
2009-05-13 19:41
Kan någon tipsa om någon sida förutom Barcelonas officiella som säljer originaltröjor?
Barcelona det_färgglada_barca
2009-05-13 19:39
Ämne: då ska man strax dra....
El equipo inicial del Barça para la final copera ya está definido. Pep opta por Touré de nuevo en el eje junto a Piqué, mientras Puyol se desplaza a la izquierda y cae Sylvinho. En la delantera estarán Bojan, Messi y Eto'o. El 'once' previsto es el formado por: Pinto; Alves, Piqué, Touré, Puyol; Busquets, Keita, Xavi; Messi, Bojan y Eto'o.
2009-05-13 19:37
sport är en blaska, som expressen. el mundo har tydligen haft kontakt med pep som uppger följande startelva:
Pinto --- Alves - Pique - Toure - Puyol - --- Busquets - Xavi - Keita ----Messi - Bojan - Eto'o

Dem har aldrig fel och skulle inte säga ngt om dem inte visste. Sport däremot tror fortfarande att beckham är på väg till barca då det var laportas vallöfte(inget ont om laporta!)...
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-13 19:37
Ämne: PILMÀ
Hur skulle di....petersays

Skulle spela med MEssi istället för Pedro.

Kan förstå att han behövs vila men denna match kan vara hans sista match innan CL finalen då vi i princip är liga mästare redan.

Och det går liksom inte att chansa med två unga talanger vid sådana typer av matcher för att det är mycket press o.s.v.

Och chansning ska man inte hellre använda vid den här tillfällen.:D

Absolut inte
Barcelona H.C Xavier
2009-05-13 19:34
då ska man strax dra till placa catalunya(barcelona) och kolla på matchen med flera tusen culés ;) ska bli skit roligt.
VISCA EL BARCA
El Capitano
2009-05-13 19:27
petersays

Jaha, jag som trodde att han skulle hoppa in som en joker i CL! Hoppas att han återhämtar sig till dess. Utan att underskatta resten av laget men om nån kan göra mål mot Man U så är det Henry eftersom han vet hur PL fungerar.
Barcelona petersays
2009-05-13 19:26
Och att Sylvinho inte skulle orka 90 tror jag är rent bullshit. En spelare som inte orkade 90 minuter skulle varken vara kvar i laget. Hans fysik är nog mer än tillräckligt bra för att hålla en hel match.
Barcelona Sersari
2009-05-13 19:25
El Capitano

Henry, Milito, Jorquera och Abidal följde alla med för att stötta laget och se matchen på plats.
Barcelona Barcadinho.
2009-05-13 19:25
Sport resonerar startelvan med hjälp av erfarenheter mot Chelsea. De placerar Yaya som mittback, eftersom de tror att Pep vill att Yaya täcker den stora starka Llorente, Precis som Yaya gjorde mot Drogba.
Yaya var skakig i början mot Chelsea men totalt sett så gjorde han ett utmärkt jobb att stoppa Drogba.

Men Sport resonerar förstås, inget är officiellt.

Det är en nackdel i så fall att kasta Poyul till vänser. Först så var han inte riktigt bra alltid då han spelade till vänster. Samt med Poyul och Bojan på vänsterkanten så fattas det en naturlig vänsterfot i hela kanten. Inte så bra.

Caceres i den här matchen är en nackdel, eftersom han saknar rutin. Det är viktigt i såna matcher. Men å andra sidan så är han en kämpe. Och vi behöver några krigare idag.

Busquets hamnar kanske i mitten (eller på bänken). Han var väldigt blek på sistone. Jag vet inte vad som har hänt med honom.
Han slarvar tom enkla pass mitt på plan utan press på sig från motståndarna. På defensiven är han fortfarande bra, men lite sämre än i höstas. Och allt det där med att hålla bollen inom laget och driva fram är totalt borta hos honom.
Det finns en del förklaringar, men det beror en del på för lite spel tid. Man tappar nästan alltid när man nöter bänk.

Men vi får väl se hur Pep väljer.

Vi håller tummarna att den första bucklan för den här säsongen hamnar på hyllan kl 24 idag.

Jag hoppas att ni är ganska pigga idag.
Matchen kan hamna i en förlängning/straffar och då blir det riktigt sent. Jag tänker förstås inte missa en sekund, inte heller att gå på toa kan jag under en match...
Barcelona petersays
2009-05-13 19:23
El Capitano
Pep brukar ha med även skadade spelare till matcherna för att behålla bra stämning och få dem att känns sig delaktiga i spelet. Iniesta är inte med som publik eftersom han håller på att rehabiliteras.
El Capitano
2009-05-13 19:22
Bild från truppen i Valencia.
Varför Henry är med i truppen? Han är bakom Pep på bilden, nu är man nyfiken!

*Länktips
Barcelona petersays
PILMÀ
Hur skulle ditt anfall se ut?
Deportivo Creus
Tänkte beställa hemmatröjan frår Barcelonas officiella shop, men de hade inte min storlek. Mailade och frågade om saken och fick då följande svar; "Unfortunately we are currently out of stock of the product you require and are not expecting any more in the near future. Please continue to check the website as we are constantly adding new products.".

Kan någon tipsa om någon annan sida som säljer originaltröjor? Är inte så sugen på bortatröjan.
Barcelona petersays
2009-05-13 19:21
"Håller absolut inte med dig!
------Bojan---------Etoo--------------Pedro-----?

Hur tänkte du? att börja med dessa ungar i en final?"

Du menar att Hleb är ett bättre val bara för att han är äldre eller? Förutom finns det bara Messi, även han en "unge". En "unge" som jag tror behöver vilas en match. Svårare än så är det inte när både Henry och Iniesta är skadade. *tjoff*
Barcelona petersays
2009-05-13 19:19
Det är fortfarande ingen officiell startelva.
Jag tror inte på något innan det står på den officiella hemsidan.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-13 19:18
Ämne: Sersari
Jag vill ab....
petersays

Håller absolut inte med dig!
------Bojan---------Etoo--------------Pedro-----?

Hur tänkte du? att börja med dessa ungar i en final?
Barcelona Messidinho_10
2009-05-13 19:18
Rodello

Enkelt svar Sylvinho klarar inte o spela 90 minuter och vi mister ett byte om vi ska hålla på så med han varje match. Förstår du vad jag menar?
Rodello
2009-05-13 19:16
Messidinho_10

tänker bara fråga varför inte Sylvinho får spela en copa del rey final respektive CL final?

han visar vilja, hjärta och höjer några i laget med sin energi och vilja att inte förlora. alla spelare har sina brister men han är den mest naturliga vänsterbacken efter abidal och han gör inte många misstag heller han är lite svag i defensiven men det rensar Piqué som är i bra form.

startelvan borde för kvällens match vara
Pinto
Alves - Piqué - Caceres - Sylvinho
Toure
Xavi - Guddy
Hleb - Eto'o - Bojan
Guddy visar att han vill och försöker Caceres vill verkligen få sitt genombrott Hleb blir bättre när han får förtroende. Och Barca behöver spela in eventuella spelare för CL finalen tänk bara om nu henry inte kan spela och iniesta inte är fitt for fight, det kan också hända saker med andra spelare då måste vi kasta in hleb, caceres, sylvinho, bojan eller guddy och toure nere på backen blir inte bra och hela mittfältet blir lidande när ingen finns och rensar upp efter Xavi och Iniesta som oftast spelar där. det är iaf mitt tänkande gällande copa del rey och andra matcher skulle vara kul och se hur andra ser mitt sätt att tänka :)
Barcelona Pride of Spain.
2009-05-13 19:15
Vilken jävla dålig startelva, om Toure spelar back här kommer han osså spela det i CL-finalen, och vadfan köpte vi Caceres för? Han gör ju ingenting, det är nu han behövs som mest!
Barcelona Messidinho_10
2009-05-13 19:15
Japp gött. Nu är det bara att ladda hårt och hålla tumarna hoppas fan att vi tar hem copan nu det va längesen sist.
2009-05-13 19:13
den officiella startelvan: Pinto --- Alves - Pique - Toure - Puyol - --- Busquets - Xavi - Keita ----Messi - Bojan - Eto'o

Barcelona Sersari
2009-05-13 19:03
petersays

Finns många bra saker med din startelva, funderade även också på Pedro, frågan är bara om Pep vågar spela med honom i en så pass viktig match. Det tror jag inte.
Vill se antingen Sylvinho eller Cáceres spela, Sylvinho tror jag kan passa bättre eftersom han är mer rutinerad och jag gillar verkligen honom jag med. Jag vill ändå se Cáceres få chans att spela upp sig igen, om inte idag, fine.

Sylvinho var ju hur grym som helst när Abidal var skadad, ge honom ett till förlängt kontrakt säger jag! I alla fall med 1 år till, veteraner behövs alltid i truppen.

Vamos Barcelona!
Barcelona petersays
2009-05-13 18:58
Jag tror alltså inte på smurfkedja, utan Etoo måste starta.
Barcelona petersays
2009-05-13 18:56
Sersari
Jag vill absolut att Sylvinho ska spela, inget konstigt eftersom han är lite av en husfavorit här. Men framförallt vill jag ha en renodlad vänsterback. Särskilt när Puyol inte sett 100%ig ut sedan skadan.

Dessutom, ska man inte ha Yaya som DM så ska han absolut vilas och användas när vi spikar ligaguldet i helgen.

Så backlinjen kanske skulle bestå av Alves-Pique-Puyol-Sylvinho

På mittfältet måste såklart Xavi starta. Sedan är det egentligen lite hur som helst. Yaya eller Busquets tar DM-rollen och antingen Guddy eller Keita kliver in bredvid Xavi. Busquets har varit riktigt på nedgång senaste månaden så jag vet inte riktigt hur jag vill ha det.

I anfallet ser jag gärna Bojan till vänster, Etoo i mitten och Pedro till höger. Messi har inte varit sig sjäv senaste tiden och skulel säkert må bra av att vila en match.

Vad som än händer så är detta absolut inte en match som vi kan "döda" och sedan byta ut spelare. Den bakläxan lärde vi oss också i söndags.

Startar man med
Pinto
Alves-Pique-Puyol-Sylvinho
Xavi-Yaya-Guddy
Bojan-Etoo-Pedro

så har man iaf några spelare, Messi och Keita, som kan komma in och göra skillnad om det skulle behövas.
Barcelona Messidinho_10
2009-05-13 18:53
Sesari

Japp vi lägger ner det va inte meningen att tjafsa men det händer så ibland. Men men allt är glömt o förlåtet.
Och all fokus på Finalen och copaDelrey det kommer bli en magisk stämning där nere ikväll!!
Redaktionen
2009-05-13 18:50
Fortsätter bråket om vem som kan mest och vem som kan minst så kommer spärrar att utdelas. Alla har rätt att ha en åsikt och man ska inte behöva få skit för det. /Red
Barcelona Sersari
2009-05-13 18:49
petersays

Vad vill du ha för startelva ikväll? Är inte heller "helt nöjd" med den som ryktas på Sport...
Barcelona Sersari
2009-05-13 18:46
Messidinho_10

Det räcker du också. Det handlar inte om hur mycket den ena kan eller inte, det handlar om att man ska kunna diskutera utan att du ska börja tjafsa. Men skit i det nu, vi lägger det bakom oss. Ok?

Vad tror ni om Bojan ikväll, spelar han vänsterytter eller centralt? Tror det är bättre om Eto'o tar vänstern, men Pep kanske spelar med Messi i mitten som han gjort på sistone?

Annons: