/spanien/barcelona/forum/18268.aspx/spanien/barcelona/forum/18268.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona J.Gamper
2009-05-11 23:44
Jo, men jag vet inte. Det är trots allt en final och en cup som vi kan vinna.

Tror Pep inte kommer att köra med så många bänkspelare.
Jag hoppas iaf på:
Valdes
Alves Puyol Pique Sylvinho
Toure
Xavi Hleb/Keita
Messi Bojan Pedro/Hleb
Barcelona Okkapokka
2009-05-11 23:40
Blir inte förvånad om vi får se många bänkspelare i finalen på onsdag, det är trots allt dom som tagit oss till finalen. Även om rättvisan inte existerar i fotbollen så tycker jag att man bör spela med de spelarna då.

Pinto
Alvés Puyol Cacerés Sylvinho
Keita
Xavi Busquets
Messi Bojan Hleb

Pinto har vaktat målet i samtliga CdR matcher i år och jag förväntar mig att han startar där också. Alvés är ett djur som klarar av allt och förtjänar därmed en startplats, Puyol och Cacerés bildar ett mittlås (Piqué kan starta istället Puyol också), sen tar farfar vänsterbacks platsen. Keita tar Yayas vanliga position och bildar en trio tillsammans med Xavi och Busquets på mittfältet. Sedan får Messi,Bojan och Hleb stå för anfallet där framme.

Det enda frågetecknet med min elva är att Busquets och Keita är på plan samtidigt, har väldigt sällan fungerat under säsongen, därför kan också Guddy få en chans tror jag.

Brukar inte göra startelvor och dylikt men jag gjorde ett försök nu.
Barcelona rOba 10
2009-05-11 23:36
För mycket tjat om ytterbackarna. Alves har formdipp bra att han inte spelar. Caceres är minst lika bra som Alves defensivt om inte bättre. Han har kapningar och brytningar långt inne i ryggmärgen. Det enda som fattas är ungefär 2 matcher i benen så att grabben kommer igång mer. Puyol och Piqué i mittförsvaret och Sylvinho på vänsterkanten. Abibal har inte hittat till säg själv efter skadan och är väldigt osäker.

Sylvinho kommer köra igång i cirka 60min och sen tar Keita över skulle jag gissa. Toure, Xavi och Iniesta måste man ha på mitten ingen snack om saken. Om man klara oavgjort mot Chelsea borta med endast Xavi på mitten så tro fan att dom kör över Man U med ordinarie. Anfallet är givet, Henry kommer spela oroa er inte. Känns på förhand att Henry och Messi avgör finalen. 3-1 är ett önskeresultat. Tidigt mål är nyckeln.

Nu väntar en svettig match mot Bilbao som kommer kriga under 90min.
Canaletes
2009-05-11 23:34
FCB_armin

aldrig Busquets
Barcelona BlueRed.
2009-05-11 23:17
Finns plats för mycket i hjärtat. Vissa saker tar lite mer plats där inuti bara. En del av Eto'os hjärta är färgat i blått och rött. Tycker det är konstigt om inte ni har märkt det än.

Media kan snurra och vända upp och ner på allt som sägs.
Barcelona FCB_armin
2009-05-11 23:17
Jag tror att vi startar upp såhär i finalen:

Valdés
Puyol - Piqué - Yaya - Sylvinho
Sergio B
Xavi - Keita
Leo - Samu - Iniesta (om Henry inte är frisk nog att starta)

Nu är det ju förstås skitsvårt på förhand, men jag tror faktiskt att vi kör såhär..
Barcelona tarrak
2009-05-11 23:08
gonsa

Till skillnad från Guardiola är ju Ferguson rent generellt känd för sitt dåliga beteende efter förluster, vilket han har straffats för ett otal gånger. Jag vet inte riktigt vart du vill komma med din diskussion, men det kommer nog inte vara mycket kvar a ditt glashus, när du är klar.
Barcelona pokke
2009-05-11 23:01
gonsa

Står väl inte någon regel om man säger det en gång eller flera? Nu gjorde du en nästintill dålig ursäkt som Fergie.
gonsa
2009-05-11 22:58
Ämne: På tal om dåliga urs....
Ja den kommer jag ihåg. Men det var en gång. Inte varje gång man förlorar..... :=)
Barcelona Okkapokka
2009-05-11 22:52
tarrak

Haha underligt hur den ursäkten blev bortglömd från min sida, klassikern som den är.
El Capitano
2009-05-11 22:48
Definition of a good referee

1. Must be fair.
2. Must be consistent.
3. Must make correct judgements.
4. Must be able to stay in control.
5. Must award Chelsea at least two penalties and give out two red cards to opposition players!

hehehe..den var rolig och sant :)
Barcelona SaM__-
2009-05-11 22:45
Mourinhos 11 mot 10 ursäkt tycker jag var rolig efter att i 90 minuter fått jaga boll när domaren tillslut tröttnade och gav en felaktig straff till Chelsea.
Barcelona tarrak
2009-05-11 22:41
På tal om dåliga ursäkter, så är det allmänt verdertaget att Ferguson stått för den sämsta, när han skyllde en förlust på reservställets färg.
Barcelona Okkapokka
2009-05-11 22:37
gonsa

Hade trott att den vanligaste ursäkten var att skylla på skador inom laget, men man kan ha fel.

El Capitano

Nog har killen hjärta för Barcelona också, finns inte en chans att han gör ett sådant agerande om det inte skulle betyda något.
gonsa
2009-05-11 22:30
Okkapokka

Nej, fast den är ju oftast mycket bättre än den barca kör med
El Capitano
2009-05-11 22:24
Okkapokka

Jag agera stark på hans uttalande om att Barca är ett jobb medan hans hjärta tillhörde Mallorca- Det krossade fan mitt hjärta, visst lite löjligt agerande av mig men jag är sån :)
Eto'o är en öppen person som säger det han tänker, inte så bra i alla lägen kanske..hehe
Jag gillar lejonet, han har gjort mycket för Barca och han kommer alltid att minnas bland oss.
Barcelona Okkapokka
2009-05-11 22:20
El Capitano

La märkte till det själv under matchen och började genast tänka på hans uttalanden om att det är fel att kyssa klubbemblem och att han bara ser Barça som ett jobb. Han verkar motbevisa sig själv i och med hans handling igår.
Barcelona Criff
2009-05-11 22:15
Förstår mig inte på er som vill ha Caceres som mittback,
tänk dig istället att om han spelar som högerback, och gör bort sig så finns Pique & Puyol bakom och kan rensa.
Medans om han är mittback så är där bara Valdes.

Jag säger Caceres som högerback!!
El Capitano
2009-05-11 22:12
Kolla på bilden från Villarreal matchen (länktips)

Min fråga är, har Eto'o kysst klubbmärket förut? Det är första gången som jag ser att honom kyssa klubbmärket och jag följer Barca matcher.

Kanske han vill visa att han trivs i klubben och vill fortsätta även nästa säsong!
Barcelona Okkapokka
2009-05-11 21:59
gonsa

Hade tippat på att det var "Men vi hade typ 15 spelare skadade, om man räknar med alla 14 som var skadad i B-laget".

Men man kan ha fel.
Barcelona pokke
2009-05-11 21:58
gonsa

''okej''
gonsa
2009-05-11 21:56
Såg ni Super Söndag igår? De 5 sämsta ursäkterna. Etta var den som ni alltid kör när ni inte vinner. "Motståndarna bjuder inte upp till spel och spelar fegt".
El Capitano
2009-05-11 21:52
Jag tror att båda Henry och Hleb är viktiga mot Man U, båda har spelat mot Man U många ggr under karriären och vet hur PLs spelsystem fungerar.
Barcelona pokke
2009-05-11 21:49
Okkapokka

Håller med dig om Henry. Han spelar riktigt bra och är i en fin form nu. Spelar Iniesta på Henrys position så tappar vi mycket på mitten precis som vi såg mot Chelsea. När Henry lägger av kanske vi ska klona en Iniesta så en kan spela uppe i anfallet och en på mittfältet hehe.
Barcelona Los Blaugranticos
2009-05-11 21:49
Men nu e de ju så att united påstod att de va dem som hade fört spelet på Old Trafford o att allt va en del av deras "taktik" som de så snällt heter i England...och om de e så de spelar när de domminerar matcher mot Barca samtidigt som Barca inte riktigt va sig själva förra året så blir de nog mer deffensivt lagda iaf...
Barcelona Okkapokka
2009-05-11 21:33
Los Blaugranticos

Det är precis som alb säger. Blir jäkligt förvånad om SAF kör med bussen direkt i match inledningen. Dom kommer precis som oss att försöka ta ledningen så fort som möjligt för att sedan backa hem. (Dom backar hem, inte vi).

Det som oroar mig mest inför United matchen är om Henry kommer spela eller inte. För mig är det viktigare att han spelar än till exempel Alvés eller Abidal.
Barcelona - a L b -
2009-05-11 21:29
Los Blaugranticos

Det kanske känns uppenbart att det kommer att spela mot oss som dem gjorde förra året men det behöver inte stämma. Med tanke på att det är final och att endast en match spelas så kommer det förmodligen spela mycker mer offensivt och försöka avgöra matchen så tidigt som möjligt.
Barcelona Los Blaugranticos
2009-05-11 21:16
Jag fattar inte varför alla tjatar så mycket om våran backlinje mot MU! Det känns ju nästintill uppenbart att de kommer att spela precis som de gjorde förra året och som chelsea spelade i år. Har vi bara våra ordinarie på mitten så kan ju de se till att hålla bollen inom laget så att inte united får några lägen...lyckas vi sen för en gångs skull faktiskt sätta våra lägen tidigt i matchen så kan vi ju börja diskutera då united blir tvingade att trycka på....
Barcelona diego70
2009-05-11 20:27
har ar lite bilder fran var forsta europacup final.

http://fotbollsfanatikern.blogspot.com
Barcelona Alavi
2009-05-11 20:25
Puyol har lite mer erfarenhet som högerback så hellre honom än Caceres, hans spel funkar bättre som mittback.
Annons: