/spanien/barcelona/forum/18259.aspx/spanien/barcelona/forum/18259.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona JoeyLa
2009-05-13 17:17
Startelvan: Pinto - Alves, Piqué, Touré, Puyol - Busquets, Xavi, Keita - Messi, Eto'o & Bojan.

Om detta är uppställningen så är nog min gissning för startelvan under CL-final ganska rätt, verkar träna på att ha toure som mittback, isf kommer nog puyol ta alves position.. keita tar vänsterbacken och sedan tar henry bojans och iniesta tar sin mittfältsposition. Så tokig var jag nog ändå inte så som ni fick det att låta :D
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-05-13 17:14
vadå inte bevisa att han håller?
Hur ofta har han fått chansen???
Okej han har gjort några tabbar men snälla när jag sett honom spela har han varit grym och toure som mittback?? Haha snälla lägg av...
Barcelona Messidinho_10
2009-05-13 17:11
Vad är det du inte fattar Caceres har inte övertygat varför ska vi riskera förlora en FINAL med honom tänk lite fan??? Caceres för ta och komma igen nästa säsong och bevisa att han håller!!!
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-05-13 17:06
Hoppas absolut att den startelvan inte stämmer helt o hållet.
Toure ska spela på mitten men idag kan busquets få chansen på defensiva mittfältet och caceres borde få spela tycker jag absolut speciellt ifall de ska bli något spel i finalen i cl för honom....
Barcelona Messidinho_10
2009-05-13 17:04
el Flaco

Hoppas den startelvan stämmer nu då, för det är det absolut bästa elvan vi kan ställa upp med ikväll.
Nu jävlar tar vi hem CPDR!!
Barcelona tarrak
2009-05-13 16:59
Visst är Pepe Samitier den enda Barcelonafostrade spelaren som tagit det förbjudna steget? Jag kan inte komma på någon annan.
Barcelona NoGo™
2009-05-13 16:58
Gillar inte att Touré spelar mittback, han SKA spela på mitten! han har inte snabbheten för att spela mittback plus att han inte är van vid det heller. Hoppas på att Cáceres får chansen ikväll skulle nog vara kul för honom. Men som sagt vi får se hur startelvan ser ut senare ikväll =)
Barcelona Rambla
2009-05-13 16:55
Den startelvan är knappast officiell. Sport har haft fel förr och Pep annonserar som vanligt startelvan så sent det bara är möjligt.
Real Madrid Puskás
2009-05-13 16:53
Ämne: Startelvan: Pinto - ....Har jag förståt rätt så tänker Pep använda Yáya som mittback och Puyol som vänsterback i CL finalen.
Man får ju den känslan redan nu.

Vad tycker ni om det blir så fallet för er del?
Lite nyfiken:)
Barcelona Rambla
2009-05-13 16:36
Ämne: Ungarna i Puerta drö....Finns inte på kartan att han går till Madrid. Då vet han att det i praktiken är omöjligt för honom att besöka sin familj i Barcelona i framtiden. Det blir nog som du var inne på. Han lär stanna i Arsenal några säsonger till för att sedan vända hem till Barcelona. Eventuellt så kanske tom stannar i Arsenal karriären ut. Madrid, glöm det bara.
Barcelona Ciao-V
2009-05-13 16:27
Ungarna i Puerta drömmer om Cesc Fabregas.
Att han är katalan har ingen betydelse i sammanhänget. Om han ska gå till Madrid eller inte. Det som har betydelse är att han är culè, fostrad i Barcelona. Det är det som kan göra svårt för honom att välja Real Madrid. Har svårt att se att han skulle välja att spela där som den culè som han är.

Han kommer troligen att stanna i Arsenal ett antal år till. Det finns ingen anledning för honom att lämna Arsenal när han det stora ansvar som han har i laget. Det är honom de bygger sitt lag kring.

Däremot är jag säkert på att han kommer att lämna Arsenal, låt säga om tre - fyra år eller så. Då går han inte till Madrid.

Edit:
Han kanske då väljer att gå till Milan istället.
Barcelona el Flaco
2009-05-13 16:18
Startelvan: Pinto - Alves, Piqué, Touré, Puyol - Busquets, Xavi, Keita - Messi, Eto'o & Bojan.

Bänken: Valdés, Martín Cáceres, Sylvinho, Gudjohnsen, Hleb, Pedro och Víctor Sánchez.

Allt detta enligt SPORT.
Barcelona Latinoo
2009-05-13 16:16
Ämne: Det verkar verkligen....Hahah goal har kopierat det från Madrid tidningen AS. Dem är nästan värre än Marca, hade vi trott på AS och Marca hade Kaka,Cesc och C.Ronaldo redan spelar några säsonger i Real Madrid tröjan.

Tro inte på deras löjliga påhitt, dem förstår att nuförtiden vill ingen storstjärna till Real. För alla vill till Barca.

Riberys agent har sagt att om Ribery om lämnar är det till ett lag som Barca.
Barcelona Meessii10
2009-05-13 16:07
Vet att alla e fokuserade på CdR idag och har glömt bort CL-finalen. Men jag måste bara veta om det kommit ut något nytt om Henry? Är det fortfarande osäkert om han kommer kunna spela elr inte?
Barcelona Alavi
2009-05-13 16:06
Rambla

Det var inte vilka tränare som helst!
Barcelona Messidinho_10
2009-05-13 16:06
Vilka tycker ni ska starta ikväll? Jag tycker vi ska ställa upp med det bästa laget.
Barcelona Rey Etoo
2009-05-13 16:01
El Capitano//
Jag säger inte att han ska vara bra vartenda match men man kan åtminstonde hålla en kämn nivå, Jag vet vad messi kan men har inte samma vilja länge i de mindre matcherna.

Sen förväntar vi oss också mycket av messi men det kan man göra när man vet vad han går för när messi har lust så synd det rakt igenom han springer han sliter han gör lite för mycket till och med, men på den senaste tiden har inte den glöden funnits där, och det är ett jävla fel tillfälle för att släcka lågan.

Om han gjort det för att spara sig till finalerna återstår att se.....
Barcelona pokke
2009-05-13 15:38
-a L b -

Kan hålla med att Hleb är med då han har varit helt usel när han fått chansen.Ganska skumt att Gago, Drenthe och Van der Vaart inte är med.
Barcelona Rambla
2009-05-13 15:22
Blir Perez president så borde vi införa lite betting här på forumet. Betting på hur många tränare som Madrid kommer att avverka den första säsongen under Perez.

Jag har för mig att Perez avfärdade mer än 8 tränare under sina år som president.
El Capitano
2009-05-13 15:18
- a L b -

Ribéry är en vuxen man som an bestämma själv vart han vill spela, han är lika polare med Henry som med Zidane :)
Som Rambla skrev, det finns ingen chans att en klubb kan köpa Ronaldo, Ribery med flera på samma gång. Dessa spelare är inte ett kg potatis att man bara köper :)
Barcelona - a L b -
2009-05-13 15:16
Jag hoppas verkligen inte att han hamnar i Real. Bortsett från rivaliteten så är Madrid det sämsta valet för en duktig fotbollsstjärna.
Barcelona - a L b -
2009-05-13 15:13
El Capitano

Missförstå mig inte. Tidningarna är de sista jag litar på. Men med tanke på pengar, Reals nya president och Riberys landsman Zidane så lutar det rejält åt Madrid
Barcelona Rambla
2009-05-13 15:13
- a L b -

Det där är bara propaganda-bullshit från AS. Ribery är inte alls klar för Madrid. Jag påstår inte att han hamnar i Barcelona men jag är ganska så övertygad om att han inte är klar för Madrid. De kan inte värva Kaka, Ronaldo och Ribery under samma transferfönster. Dessutom ska de göra sig av med en massa spelare först och då gäller det att hitta klubbar åt dessa spelare.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-13 15:11
- a L b -

Haha vilka skojare. Drenthe borde vara cementerad på den vänsterytterplatsen.
El Capitano
2009-05-13 15:10
- a L b -

Det är inte officiellt än att Ribéry går till Real! Tidningarna skriver en massa trams som för en vecka sen skrev goal att C Ronaldo stannar i Man U och Real drömmer är borta för gott och idag skriver de att han är också klar för Real.

Ta såna nyheter med en nypa salt och vänta tills klubben meddelar officiellt om en ev. försäljning.
Barcelona Alavi
2009-05-13 15:09
Der Afro

Håller med dig fullständigt, tycker att han borde få chansen idag.
Han är grym när han kommer upp i formen.
Mer av Hleb vill jag se!
Barcelona Der Afro
2009-05-13 15:06
Det är sjukt vad alla hackar på Hleb. Han har ju inte ens fått chansen och när han spelar har han inte varit usel men folk ser bara att han inte gjort mål.
Barcelona - a L b -
2009-05-13 15:06
Det verkar verkligen som att Ribery går till Madrid. Allting talar för det.
Det är såklart väldigt synd. Franck är utan tvekan en av världens bästa spelare och att ha honom i Barca förblir en dröm.

Hursomhelst så önskar jag honom lycka till med sin karriär och vi kommer förmodligen att set ett mycket starkare Madrid nästa säsong.

Mes Que Un Club!
Barcelona - a L b -
2009-05-13 14:58
Spanska ligans sämsta startelva enligt Goal.com

Cuellar

Palacios – Melli – Ivan Hernandez – Pernia

Kanga Akale – Dimas – Hleb

Mista – Tamudo – Portillo

Från Barca så är våran Hleb med.
El Capitano
2009-05-13 14:56
Jag tror att båda Pep och spelare vet att blir krig ikväll.
Bilbao spelar english-style fotboll med andra ord grisfotboll, långa bollar och hård i närkamperna.
Men ikväll kommer de att jaga boll tills de kräks..
Annons: