/spanien/barcelona/forum/18253.aspx/spanien/barcelona/forum/18253.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
7/25/2009 15:08
Haha, Mourinho är så rolig. Alla vet vad han innerst inne egentligen tycker. Nu vänder han kappan efter vinden. Det är väl klart att han måste höja upp Eto'os status inför fansens ögon och inför alla rivaler. Det handlar om status och prestige.

Visst är Eto'os egentliga värde mycket högre än vad som blev resultatet tack vare hans situation i Barcelona. Dock så vet alla att Zlatans marknadsvärde i fotbollsvärlden är mycket högre än Samus. Inget av detta har dock någon betydelse på planen när säsongen väl är igång.
Barcelona Ronaldinhoism
7/25/2009 15:02
Hetfield

Om vi är i CL final nästa år vet jag någon som kommer göra mål, PIQUE han verkar trivas med att göra mål på Bernabeu.
Barcelona Hetfield
7/25/2009 15:01
Tror inte att många har tänkt på detta men tänk..nästa CL final spelas i Madrid, och tänk er vad stort det skulle vara att vinna i MADRID..åh
Barcelona petersays
7/25/2009 14:59
"Inter-tränaren är också förvånad över att det blev en affär.
- Jag trodde att han skulle stanna eftersom bara Real Madrid - och de var aldrig intresserade av honom - kunde betala så galna pengar, men så kunde tydligen Barcelona göra det också, säger Mourinho."

Kan bara instämma.
Barçelonito
7/25/2009 14:59
petersays) Zlatan gjorde ett mål mot malta så där hade du fel :)
Barcelona Ronaldinhoism
7/25/2009 14:58
Ämne: Din pajas ingen älsk....
Man skulle inte bli förvånad om han sa något liknande om Terry eller Lampard efter att han fick sparken av Chelsea. Haha pajas var förnamnet.
Barcelona Marc
7/25/2009 14:57
Ämne: Det jag vill se i Ba....
Bojan?
Barcelona Trippeln
7/25/2009 14:56
Din pajas ingen älskar dig,du är hatad av alla Mourinho!
Barcelona Rambla - K9
7/25/2009 14:55
Det är skönt att konstatera att Eto'o inte krävde några pengar av klubben för att avsluta sitt kontrakt. Det enda som har diskuterats är bonuspengar för vunna titlar, som står med i kontraktet. Efter el triplete så blir det en del pengar. Något som alla andra spelare i truppen också har rätt till.
Barcelona petersays
7/25/2009 14:52
Instämmer angående Jorquera. Om jag förstått allt rätt så hade han ju ett erbjudande från Tenerife också. För guds skull ta det nån gång om du verkligen vill spela fotboll. Vi kan fylla upp tredjeplatsen med Oier eller Mino vid behov.
Barcelona petersays
7/25/2009 14:51
" Vi kanske borde värva tillbaka Larsson. Med han och Zlatan i laget, ja vem skulle kunna stoppa oss? :) "

Uppenbarligen allt med tanke på att dom inte kan göra mål i landslaget :P
Barcelona Ronaldinhoism
7/25/2009 14:49
Såg nyss Bojans mål mot Tottenham.

Fyfan Yaya, kan man vara längre än honom och ha sådan balans som killen har?

Jag älskar honom!
Barcelona Rambla - K9
7/25/2009 14:24
Hetfield:

Jag vet, jag skojade lite bara. Det är också bäst för K9 att han får regelbunden speltid. Han behöver ösa in mål nu i Europa. Det är viktigt för hans självförtroende.

Guddy var ju tänkt som Larssons ersättare. Det gick väl så där kan man konstatera.

Är det bara jag som är trött på Jorquera? "Jag har ett år kvar på mitt kontrakt här och har bara Barcelona i tankarna. Trots det så kommer jag att lyssna på erbjudanden."

Vad är det med den här killen, är han ambivalent eller vad? Jaha, han tänker bara på Barça, men trots det så...

Det är tredje eller fjärde sommaren han håller på likadant. Lämna bara en gång för alla, och tack för allt.
Barcelona Kim
7/25/2009 14:20
Ämne: Jag tror ju inte att....
Kan inte göra annat än att hålla med dig. :)
Barcelona Saman.
7/25/2009 14:20
Vi kanske borde värva tillbaka Larsson. Med han och Zlatan i laget, ja vem skulle kunna stoppa oss? :)
Barcelona Hetfield
7/25/2009 14:16
Nja, K9 kommer inte att vara i laget , så vi kan inte använda honom nu, och Guddy lär nog stanna

Det är faktiskt svårt att hitta en "Larsson" typ , en som är billig men bra, förslag?
Barcelona Rambla - K9
7/25/2009 14:11
Ämne: Gudjohansen? :)....
Vem är det? Någon ny ung islänning?
Barcelona Saman.
7/25/2009 14:10
Gudjohansen? :)
Barcelona Rambla - K9
7/25/2009 14:08
Ämne: Det jag vill se i Ba....
K9?
Barcelona Hetfield
7/25/2009 14:04
Det jag vill se i Barcelona just nu är en "Larsson" typ, som man kan slänga in föratt mixa spelet en aning
Barcelona VizzlA
7/25/2009 14:03
bra keirrison videoklipp..
(fler mål än övriga klipp)
Barcelona petersays
7/25/2009 13:52
Jag tror ju inte att tanken var att köpa Hleb för att ha honom på bänken utan för att kunna rotera med honom, något som inte funkade pga hans prestationer i klubben. För att ersätta honom letar man såklart inte efter en bänkspelare utan nån som kan fyla den roll som Hleb var tänkt att på mittfältet.
Diegooo00
7/25/2009 13:49
Hleb är en bra spelare men han lyckades inte helt när han fick chansen, kanske beror det på att han inte kände att han hade tränarens förtroende.
men med de mittfältare barca har så behövs han egentligen inte.
Barcelona C.Andrés
7/25/2009 13:47
Heh,roligt förövrigt att klubbar blir intresserade av Filipe nu...:p
Barcelona Rambla - K9
7/25/2009 13:45
Thiago är långt ifrån redo för a-truppen enligt mig.
Barcelona petersays
7/25/2009 13:45
Fast Hleb var väl bänkad mycket PGA hans prestationer. Uppenbarligen så presterade han varken i match eller i träning. Och han var väl oftare ytter än mittfältare när han vikarierade istället för t.ex. Messi. Under matchtempot denna säsong, samt att Keita försvinner unde rnågra veckor och då är vi ännu en offensiv mittfältare kort, så behöver vi knappast en bänkspelare utan en rotationsspelare.
Barcelona VizzlA
7/25/2009 13:37
jag håller med att våra talanger kan täcka upp till en viss del men jag anser ändå att det behövs minst 1-till mittffältare, samtidigt som thiago tex flyttas upp..

btw: kul att villareal satsar och köper en kvalité spelare i form av nilmar..bra för ligan!
Barcelona Rambla - K9
7/25/2009 13:37
Hermanos

Se länktips! Annars går det precis lika bra att köpa biljetter på plats under matchdagen.

Till Joan Gamper Trofeu så bjuds edast ett lag in till "cupen". Det är sista matchen på försäsongen för Barcelona och det är i denna match de presenterar säsongens spelartrupp för fansen. Det är lite av en fest.
Barcelona Rambla - K9
7/25/2009 13:30
Ämne: Om det med lönen stä....Tja, vi behöver hitta en annan bänkspelare istället för Hleb. Det ska väl inte behöva kosta speciellt mycket? Försvinner Guddy däremot så håller jag med dig, då behöver vi hitta en ersättare helt klart. För då behövs de egenskaperna som Guddy besitter och det blir lite klurigare att hitta en sådan spelartyp.
Barcelona petersays
7/25/2009 13:29
Ämne: Varför måste vi köpa....
jag ifrågasätter inte den defensiva mittfältsrollen. Den har jag ältat många gånger här senaste veckorna när hela forumet vill ut och shoppa Mascherano. Men att vi behöver en offensiv mittfältare instämmer jag i, och Pep själv har vid upprepade tillfällen sagt att han behöver en mittfältare. Vi har Keita och Guddy som är bra djupledslöpare (och Guddy kanske försvinner) och så har vi Xavi och Iniesta som kreativa, och jag ser ändå inte Iniesta som den spelfördelare som Xavi är. Han utmanar hellre själv och bryter igenom. Vi har alltså två kreativa mittfältare, och det tycker jag är för lite, och jag har svårt att se att nån från canteran ska kunna axla Xavis mantel när han behöver vilas eller om han, gud förbjude, blir skadad.
Annons: