/spanien/barcelona/forum/18250.aspx/spanien/barcelona/forum/18250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona J.Gamper
2009-06-14 11:27
Ämne: Ämne: Det där....
Jo, jag följer ändå inte Real-Redaktionens "vakor" så jag har inte så stor koll på det. Men man får väl hoppas på att det är sant.
Som vresarN säger så är nog Villa den bästa ersättaren för Etoo.
Barcelona vresarN
2009-06-14 11:25
villa skulle vara den bästa ersättaren till etoo. Vi får ju ganska mycket pengar om vi säljer etoo. Ca 300-400 miljoner är han värd.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-14 11:25
2bbe

Jodå, Capel är fri att värvas gratis. Sevilla RED skrev en artikel om det också. Eller se länktips för Sevillas Silly Season.

"3/6 - 09: Diego Capel (yttermittfältare). Redan i Januari var det klart att Capel skulle lämna Sevilla som fri transfer. I Sevilla vill man höja Capels övergångsklasul, Capel vill ha den som den är (om inte lägre) - pga. att båda parterna inte vill kompromissa så går Capel ut som fri transfer." Från deras artikel. ;-)
Barcelona Ciao-V
2009-06-14 11:17
Ämne: Det där med att Barc....Allt är rykten. Vilka är sanna och vilka är inte det? Det som Hassan skriver i sin Villavaka baserar sig också på rykten från media. Inte särskild trovärdiga källor. Vilka andra källor har han?
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2009-06-14 11:14
Ämne: jag förstår fortfara....
Visst truppen är bra, det behövs inga dramatiska förstärkningar även om jag gillat såväl Zlatan som Forlan. När det gäller Reals köphysteri har det väl en baksida i så måtto att den klubbens ekonomi är ett moras med skyhöga skulder (Barca är tyvärr inte heller ekonomiskt sunt). Sätter kreditorerna in kraven faller Real som ett korthus. Då räcker inte denna Silly Seasons tokshopping långt. Blir några nyckelspelare skadade är det samma sak. Inser de spanska domarna att Cristiano Ronaldo är en av fotbollshistoriens största filmstjärnor blir det fler matcher på läktaren för honom än vad klubbledningen kalkylerat med.
Barcelona J.Gamper
2009-06-14 11:14
Det där med att Barca har lagt ett bud på Villa är det verkligen sant? Ryktet kommer ju från El Mundo...
Barcelona Ciao-V
2009-06-14 11:11
Det är klart om Eto'o skulle bestämma sig för att söka lycka i en annan klubb så måste FC Barcelona ersätta honom.

Marängerna avstår att skriva alla rykten som skrivs i sin Villavaka:

"Barcelona has yesterday joined the race for Valencia forward and Spanish international David Villa (27).

Valencia yesterday officially denied a deal with Real Madrid and several media claim that all negotiations between Real Madrid and Valencia are suspended.
Barcelona would have made a last-minute bid for the Spanish striker of 35 million euro° plus incentives depending on trophies won. The offer of Real Madrid would be 37 million euro, with Valencia reportedly asking 50 million euro. Villa would prefer to join Barcelona".

Det är så mycket som skrivs så att man slutar läsa.
Barcelona Smogen
2009-06-14 10:37
jag förstår fortfarande inte varför så många här inne verkar ha panik över att barca inte värvat spelare ännu. Lugna er, har man en trupp som klarar av att vinna TRIPPELN för första gången i spansk historia är det ingen panik. Helt absurt vad Reals värvningscirkus satt igång.
Jag oroar mig mycket mer för kontraktstrulet med Eto'o, Toure (som har kontrakt till 2012 om jag minns rätt) och Valdes.

vi behöver bredda truppen med ett par spelare till för att täcka upp skador och för att kunna låta våra stjränor vila i mindre viktiga matcher och för att täcka upp under afrikanska mästerskapet. När transferfönstret stänger 31:a agusti kommer vi ha gjort det.

Dessutom tror jag Bojan kommer börja visa sin riktga potential nästa säsong, samt att Thiago och Gai kommer få chansen och imponera...

summa sumarum, det är real som har panik, vi borde inte också ha det.....ta't lugnt
Barcelona Im back
2009-06-14 09:46
Enligt Mundo Deportivo så ska även Barcelona ha lagt ett bud på Villa. Vi får väl se vad som händer, Mundo Deportivo har haft en hel del felaktiga artiklar än så länge under den här sillyseason.
Deportivo Sonny.L
2009-06-14 09:17
Barca fans får lov att ursäkta mig för att följande inlägg handlar om Real Madrid men jag anser att frågan är ganska aktuell för er med.
Och dessutom kunde jag inte skriva på Reals forum av någon anledning.
Kaka och Ronaldo (ev Villa) är grymma värvningar men på bekostnad på vilkadå? Guti och Raul ligger väl pyrt till.
Hur skulle barca fans reagera om det köptes in ett mittfält där Iniesta Xavi bänkades?
När Del Bosque tränade Real så myntade han "för många hövdingar och för lite indianer" i Reals startelva och det känns igen tycker jag.
Kommer ihåg plakat på arenorna när Beckham köptes in som löd ungefär: Köp gärna Beckham men inte på bekostnad på Guti.
Men Iker ska väl fortfarande vara given.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-06-14 08:12
Är de bara jag som tycker att vi ska satsa på david silva.
Han är ung,han vill till barca o valencia måste ju sälja han,david villa o aldiol(stavning?).
FORZA BARCA
Barcelona Oha789
2009-06-14 05:39
#Luiz Nazario de Lima#

Vadå Zidane?
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2009-06-14 05:18
Ämne: #Luiz Nazario de Lim....
ZIDANE
Barcelona Oha789
2009-06-14 05:13
#Luiz Nazario de Lima#

Vem har sakt att kompletta fotbollspelare är bäst?

En komplet fotbollspelare finns det många många av.

Att vara komplet räker du inte.. Du måste vara speciel.

Sen när jag sa det finns många som Ronaldo. då menar jag mer hans spelstil, typ Quaresma,Pjanic och inte minst Nani. Det är så många som kan likna C.Ronaldo.

Men Messis spelstil är unik och finns inte hoss nån fotobllspelare.

Jag har aldrig sakt vem som är bäst och vem som är dåligast, det är du igen som två gånger nu bedömer.

Jag tänker inte svara vem som är bäst, Men jag tänker bara säga såhär, Du vill snacka potential och då vill jag bara svara på det, Messi en del saker han kan förbättras på, Medan du redan kallar C.Ronaldo för en komplet spelare. Då tyder det på att han nåt sin högsta potential som jag tidigare sa. Ronaldo kan bara bli sämre inte bätre. Medan Messi håller samma hög nivå som C.Ronaldo och ändå har brister han kan träna på. Det visar vilken potential Messi har jämfört med Ronaldo.

Messi har inte vissat fullt ut av sin potential än och det får vara punkt där angånende Messi.

C.Ronaldo har nått sin potential och kommer inte komma längre än så. Det viktigaste är att behålla han på den höga nivån och se till att han inte ramlar, så som Kaka och Ronaldinho gjort tidigare.

Förlåt för en lång inlägg.
Barcelona 2bbe
2009-06-14 04:50
Om Capel nu går på fri transfer vore det tjänstefel att inte höra sig för angende hans framtid. Ruskigt talangfull och i rätt miljö kan han nog gå hur långt som helst.
2009-06-14 04:47
Jag förstår vad du menar men du formulerar det lite fel tycker jag. Messis teknik är naturlig och hela hans rörelsemönster likaså medans Ronaldo har tränat upp sin teknik, skott och hela köret. Alltså Potentielt enligt mig är Ronaldo en bättre fotbollspelare en Messi pga att han är mera komplett.
Barcelona Medgångsfan
2009-06-14 04:30
Det hade vart gött o se honom i klubben ändå, väldigt talangfull spelare med potential till att utvecklas ännu mer.
Barcelona 2bbe
2009-06-14 04:22
skulle Ben Arfa komma skullle ja bli mer än glad. Han är som klippt och skuren för att spela i Barcelona. Påminner mycket om David silva.

Det var väll något surr förra sommaren eller sommaren innan att han skulle komma, men har väll vart tyst om honom nu!
Barcelona Medgångsfan
2009-06-14 03:50
Någon som hört nått om att Hatem Ben Arfa är aktuell för barca?
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-14 03:28
Jag blir nästan arg att ingne vill värva Capel, han är ju GRATIS! Kontraktet tar slut nu på sommarn och båda parterna har enats om att inte förlänga pga diverse tjafs om lön osv... Barca kan gå in och göra det!
Barcelona AlexC
2009-06-14 03:25
Ämne: Oha789

Nej tyvärr....
Han (Capel) gjorde mål mot oss 07/08 i matchen som slutade 1-1 på Sanchez Pinjuan.

Lite lustigt är att man kallade han som satte en frispark på oss 06/07 för f**ta. Nu är han gud bland alla världens högerbackar.

Marängerna kan ju försöka ta till sig, de ska ju nu börja beundra fjollornas fjolla.
Real Madrid Florentino Perez el presidente
2009-06-14 03:21
Jag förstår din tanke men säg mig hur du menar när du säger att det finns gott om spelare som Cristiano Ronaldo? Då borde väl alla dessa spelare som är många enligt dig, också vara bäst i världen. Messi är en spelare i sig, det gäller Ronaldo också. Det finns inga liknande spelare som dessa.
Barcelona pokke - CAMPEONES DE LIGA, COPA Y CL!
2009-06-14 03:17
Oha789

Nej tyvärr inte, jag sa bara att jag var ett Barca fan och att jag blev arg när han gjorde mål mot oss 06-07(?) om jag minns rätt. Han var iallafal väldigt trevlig, vi snackade med honom i 4-5 minuter sen gick vi.
Barcelona Oha789
2009-06-14 03:13
pokke

Frågade du han nåt om Barcelona?
Barcelona Oha789
2009-06-14 03:13
pokke

Frågade du han nåt om Barcelona?
Barcelona pokke - CAMPEONES DE LIGA, COPA Y CL!
2009-06-14 03:10
I fredags när jag och ett par vänner var i stan så träffade jag Spanska U-21 landslaget utanför Souvenir affären bredvid Femman i stan.

Jag och en vän pratade ganska länge med Diego Capel. Han verkar vara väldigt trevlig. Gud vad kort han kändes när jag stod bredvid :) Trode faktist att han var en riktig diva.
Barcelona Oha789
2009-06-14 03:08
#Luiz Nazario de Lima#

I grund och botten finns det inte många fotbollspelare som har den spelstilen Messi har. Han är unik och det känns som om han är född för att bli fotbollspelare.
Medan C.Ronaldo har ett par saker som han är bättre än Messi på, Som Frisparkar, Skott och sedan för sin långa längd har han ett bra huvudspel.

Messi är mer en spelare som har sin egen spelstil. Han kör det han är bäst på och man märker att han inte änns ändrar det då han bara kan ett sätt att spela. Messi har vissa saker att utvecklas på, och därför ser jag hans potentiall mycket högre än vad C.Ronaldo. Ronaldo kan bara bli sämre, tycker den kille har nått sin potential och det går inte att nå mer för hans del. Men Messi däremot har sitt spelstil pluss kan förbättra vissa saker.

C.Ronaldo finns det gott om i Världen. Men Messi finns det ingen.
Barcelona kallesiete
2009-06-14 02:57
Ämne: Hej alla goa Barcelo....

Messi

Går inte att stoppa när han är på rätt humör, vilket är ofta.
Ronaldo, visst. Bra skott och kan showa mycket. Men Messi är mycket effektivare på att ta sig förbi och skapa på egen hand. Samt en bättre passningsspelare.

Enligt mig.
Barcelona FCB :)
2009-06-14 02:57
Messi. Utan tvekan .
2009-06-14 02:55
Hej alla goa Barcelona fans!
nu när stämningen är så bra på svenskafans så har jag en liten fråga till er vad ni anser om vem som har störst potential som fotbollspelare
Messi eller C.Ronaldo?
Annons: