/spanien/barcelona/forum/18248.aspx/spanien/barcelona/forum/18248.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pau
2009-05-14 12:45
De negativa tongångarna som går just nu angående Eto´o handlar nog mest om att hans form som inte har varit så bra på sistone. I vintras var han definitivt nummer 1 på sin position i världen.

Målsnittet är absolut världklass och ingenting man ska förvänta sig av en "kompetent" anfallare i Barcelona. Det är bara att gå tillbaka lite i historien och man kommer inse att spelarna i Barca som har snittat runt 30 mål är spelare som Ronaldo och Romario.

Besvikelsen ligger nog mer i semifinalerna i år och förra året där han gjorde mediokra insatser.

Däremot tycker jag det är ett konstigt resonemang att jämföra spelare som Xavi och Iniesta med t.ex Cambiasso, Figo och Malouda.
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-05-14 12:44
[Yodaa]
Eto'o är kung och ska stanna om han vill det. Han är lojal och en riktigt bra spelare!!!!
NEJ TACK till villa och NEJ TACK till ibra fast än att dom är världsspelare, vi har Eto'o som är bättre
El Capitano
2009-05-14 12:44
Fina bilder från igår :)

*Länktips
Barcelona tarrak
2009-05-14 12:40
Väckelsemöte i Puertan. Frälsaren som körde dem i skiten för tre år sedan är återuppstånden! Halleluja!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-05-14 12:39
Yoda du skojar va?

28 mål ligger han på i ligan bara, lojal,slutar alldrig springa och är kung i la liga.
Därimot tappar han i koncentration när de andra närmar sig skytteligan, vi har råd med att Eto inte varit i strålande form hans vila kommer, säkrar vi ligan nu mot mallorca, så kommer det att luftas rejält i de matcher i ligan som är kvar. Då kommer han och de andra få ungefär 10 dagar vila.

Lejonet visat sitt i finalen!

=)

Zizou_spars

Tackar så mycket, man blir glad när man får sånna inlägg från rivaler..

=)

Real Madrid Zizou_spars
2009-05-14 12:36
Gratulerar till titeln igår killar, och grattis i förskott till helgens ;-)
Barcelona Criff
2009-05-14 12:05
Im back, snarare så att alla topplag har riktigt bra spelare, och om man skulle gå på att en spelare ska göra mycket må¨l just för dem har bra spelare runt omkring sig så borde ju dem kunna lägga in mig som central anfallare och lätt komma upp i Eto`s målsnitt.

Men så är inte fallet, inte ens etablerade fotbollsstjärnor kan göra det Eto gör i centrala anfalls rollen.

Ändå underskattas han. Det stör mig.
Barcelona Im back
2009-05-14 12:02
Criff:
Du tycker alltså inte att Barcelonas motsvarande spelare är bättre? Märkligt resonemang du för.
Barcelona Criff
2009-05-14 12:02
Också rätt kul att spelare som MAxi Lopez, Javier Saviola, Gudjohnsen har total floppat som centrala anfallare i Barcelona.

Men vadå? Dem har ju spelare som Xavi, Iniesta och Messi runt omkring sig? Varför gör dem inte mål?
Barcelona Criff
2009-05-14 11:59
Hur svårt är det att göra mål som anfallare i Inter med spelare som Cambiasso, Zanetti, Figo, Zlatan osv runt omkring sig?

Hur svårt är det att göra mål i Milan med spelare som Pirlo, Ronaldinho, Seedorf osv runt omkring sig?

Hur svårt är det att göra mål med spelare som Higuain, Robben, Van der Vaart, Schneijder runt omkring sig?

Hur svårt är det att göra mål med spelare som Anelka, Malouda, Essien osv runt omkring sig?

ÄNDÅ ÄR DET VÄLDIGT SÄLLAN NÅGON HAR BÄTTRE SNITT ÄN ETO.

Yodaa, ditt påstående faller platt.
Barcelona Rambla
2009-05-14 11:55
Eller så blir det under parollen Kakás y Gutis. :D
Barcelona Smogen
2009-05-14 11:46
Perez ställer tyldigen upp i valet för Real, då blir det "Galacticos" vs. "Egna ärofyllt framodlade talanger" nästa säsong då... :)
Barcelona [Yodaa]
2009-05-14 11:15
De är inte så svårt att göra mål som central anfallare i barcelona när ud har spelare som messi, iniesta, xavi bakom dig. Tycker Etoo är rostig, och vi borde ha sålt han redan den här säsongen. Hoppas vi kan sälja honom så vi får betalt för honom, nästa säsong går han gratis.

Säger inte att Etoo är dålig, men han har gjort sitt i barca.

Till slut vill jag säga, om Busquet startar mot Man Utd, då lär de bli jävligt tufft för oss på mitten.
Barcelona Der Afro
2009-05-14 11:12
Underbar match igår! Saker som gjorde mig extra glad:

* Att publiken buade sönder nationalsången när Spaniens kung (kan han inte skaffa ett riktigt jobb istället för att leva på bidrag) satt på läktaren.

* Att Barcelonas spelare viftade med Baskiens och Bilbaos flaggor efteråt när dom tackade publiken. Vi ÄR mer än en klubb. Vi är unika, vackrast, sportsligast och bäst!

* Att vi gjorde fantastiska mål. Såg ni hur snabbt vi anföll vid Bojans mål? HELT OTROLIGT!

Vilken otrolig ynnest det är att få vara Barcelona-fan!
Barcelona den lille playmakern #6
2009-05-14 11:11

28 mål/ 35 matcher är inte direkt dåligt utav Eto'o. Anfallare hamnar i målsvackor för eller senare. Man, som anfallare, kan gå mållös i kanske tio matcher för att senare göra hattrick i nästa. Men visst sumpade han målchanser igår!

Jag tror dock inte kära Samuel kommer sluta på "blott" 28, utan han stänker dit två mot sin gamla klubb.
Barcelona Im back
2009-05-14 10:55
Härlig vinst igår och bra spel långa stunder.

Tycker att valet av Yaya som mittback igen är en klar indikation att han kommer spela i backlinjen även mot Manchester. Jag får också en känsla av att Pep föredrar vissa spelare oavsett om han får förändra stora delar av laget eller ej. Caceres, Guddy, Hleb och Sylvinho är inte spelare han litar på. Om Iniesta och Henry är friska är det nog inte omöjligt att Keita får spela vänsterback, Puyol högerback och Yaya samt Pique i mitten. Det känns som om Pep bestämt sig för att satsa på ett relativt litet antal spelare i alla viktiga matcher. Skulle gissa på att Caceres, Hleb, Guddy och Sylvinho försvinner i sommar.

Annars så börjar jag tröttna rejält på Etoó, sämst när det gäller den här säsongen. Efter hans uttalande om sin framtid har han gjort väldigt lite mål. Är det ett mål på de åtta senaste matcherna nu? Klubben måste göra en analys i sommar om det är värt att satsa på honom eller ej, med tanke på att han verkar kunna säga dumma saker säsong efter säsong samt viker ner sig i de viktiga matcherna kanske man bör sälja honom och fixa en ny anfallare.
Barcelona Bernie
2009-05-14 10:46
Fansen var underbara på många sätt igår, men man ska inte glömma att de också betedde sig dåligt under matchen, inte minst när de slänger in en flaska på Dani Alves, eller vid 1-1 målet då de kastar in något på planen.
Real Madrid Jangis
2009-05-14 10:39
Grattis till första titeln, det kommer ju minst en till.

Jag kan inte se att ett lag mer förtjänar den framgång Barca nu upplever. Spelar en sagolik fotboll som man som fotbollsälskare måste uppskatta, även som Madrid fan, det är ju på ert vis fotboll ska spelas.
Men det är som fan av Madrid tungt men bara att lyfta hatten för rivalerna när dom vinner på det sätt ni gör, grattis, välförtjänad framgång.
Barcelona Criff
2009-05-14 10:17
Jaha då sitter man och väntar på att se Florentino Perez presskonferans :)
Får vi se om det blir ett galactico lag tills nästa år.
Ska bli intressant! Inte bara för Madridistas, men för spansk fotboll i helhet!

Viva Espana!!
Barcelona Gud är störst!
2009-05-14 10:09
OJOJ CÚLES! Så jävla härligt med cup vinsten första titeln bärgad! SÅ SKÖNT! Jag vill tacka hela vår organisation och alla som arbetar för den!

Har inte kunnat skriva senaste tiden pga datorn har blivit psyk eller nåt! :@
El Capitano
2009-05-14 09:39
Här är alla gårdagens mål med hd kvalité.

*länktips
Barcelona C.Andrés
2009-05-14 09:37
One down - two to go
Barcelona Dizzy
2009-05-14 09:34
Visca Barca Visca Barca!!!
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-05-14 09:06
Okkapokka

Bode där i några månader ett tag, letade jobb för att stanna där permanent men tyvärr fick jag ett bra erbjudande i USA. Annars hade jag bott i Barcelona nu. Men man hann göra sjukt mycket underbara saker när man var där. Gå och titta på träningar, matcher, gå till det hotell de bor på innan match och få tröjan signerad osv. Det är förbannat nice att vara där en längre tid.

Hoppas du hittar din plats där. Skulle kunna hjälpa dig med lägenhet om du behöver, fast då är det där jag bodde, i kollektiv. Eller ja, typ, de är runt 3-5 som bor i en lägenhet bara 10 minuters gång till Camp Nou! ;)

Hör av dig när det är dags =P
2009-05-14 08:50
Från firandet efter matchen.
2009-05-14 08:47
Bilder från igår.
2009-05-14 08:43
VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!

Koll länken.. 4 minuter långt GODIS!!!
2009-05-14 08:39
oj oj oj vad båda lagens fans buade sönder spanska nationalsången igår! Haha!
TVE, spanska motsvarigheten till SVT, lät bli att visa när den spanska nationalsången spelades med alla burop. De väntade och så censuredade de den och visade den efteråt, utan burop.

Catalunya no es Espanya!
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-05-14 08:38
Någon som har länk till när spelarna firar och lyfter bucklan efter matchen?
Barcelona Klint
2009-05-14 08:20
Sports betyg efter matchen =)
Annons: