/spanien/barcelona/forum/18245.aspx/spanien/barcelona/forum/18245.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca o Mort!
2009-05-14 21:19
Okkapokka

Mitt fel, skulle skriva till Alavi men jag läste ditt namn samtidigt så det blev hjärnsläpp :P
Barcelona Okkapokka
2009-05-14 21:17
Ämne: Okkapokka

Kan man....
Va?
Barcelona Tomba11
2009-05-14 21:16
Om Samuel gör mål i CL-finalen kommer all kritik mot honom tystna. Han vet vad som gäller, det vet alla FCB-spelarna. Koncentration, fokusering, kämpaglöd, vinnarskalle samt ha turen på sin sida.

Grattis alla Barca-fans över La Copa igår. Vilken match. Trist att TV4 bröt sändningen så att vi inte fick se prisutdelningen. Jag håller på att ladda ner den just nu. Om videon är bra och om medlemmar här vill ha länkarna ordnas detta givetvis.
Barcelona Barca o Mort!
2009-05-14 21:14
Okkapokka Edit Alavi!

Kan man tappa något man aldrig har haft?:P
Barcelona pokke
2009-05-14 21:02
Bojan var ganska bra igår. Han försökte mycket och gjorde ett fint mål. Men när han gick in i en fysisk närkamp så förlorade han hela tiden. Tycker han ska bygga upp sig lite under sommaren.
Deportivo Creus
2009-05-14 21:02
Xavi-tröjan är beställd! Awesome.

De dåliga nyheterna: "Available for delivery from 26/5/2009". Betyder alltså att jag inte hinner få den i tid till CL-finalen.
Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
2009-05-14 21:01
Ämne: Notera också att Mes....
karma kan slå till när man pratar om det
Barcelona Criff
2009-05-14 20:57
Pep har ju sagt det själv, för han tycker spelaren förtjänar att spela hela matchen.
Och känna ruset genom kroppen när matchen blåses av.
Det var däför Messi var kvar på planen igår.

Det är så han belönar dem.

Bojan byttes ut igår för han var helt jävla död. Vet inte om någon annan la märke till det men han stod och andades djupt och signalerade antagligen efter det bytet.

Inte lätt att spela 90 minuter i en tempofylld match som den efter man suttit på bänken ett längre tag.
Barcelona el Flaco
2009-05-14 20:54
CS/

Av det jag har läst så var det Messi som sa till Pep att han ville fortsätta och spela klar hela matchen och Pep gick med på det. Lyckligtvis blev han inte skadad och allt slutade bra.
Real Madrid CS
2009-05-14 20:53
-Okkapokka-

Jag vet det. Jag menar bara att hans skadehistorik inte spelar någon roll när han väl ligger där med brutet ben. Många lag väljer att byta ut sina viktigaste spelare när man leder stort för att undvika oturliga skador, varför gör inte Pep det?
Barcelona Alavi
2009-05-14 20:52
Okkapokka

Helt korrekt.
Men måste ändå hålla med "CS" lite grann, Pep måste ju ta ut Messi när matchen är färdig samt Eto´o.
Annars tar han en stor risk genom att låta dom spela 90 min, och bli skadad.

* Är det bara jag som tycker att Kviborg har tappat kontrollen över sitt skrivande?
Barcelona Okkapokka
2009-05-14 20:47
Notera också att Messi väldigt sällan blir skadad av något annat än muskelbristningar och sträckningar i låren eller benen. Om jag inte minns fel så har han aldrig blivit skadad på något annat sätt i hans tid i Barcelona.
Real Madrid CS
2009-05-14 20:46
Risken för att skadas är betydligt större än risken att bli utmattad av tio minuters mer spel per match.
Barcelona Klint
2009-05-14 20:42
CS

För att vara något mer allvarlig så håller jag delvis med dig. Men inte pga det argumentet att Messi kanske blir skadad för det kan han bli när som. Jag hade också velat att han skulle bli avplockad lite oftare men detta för att han ska få vila en minut eller två.
Real Madrid CS
2009-05-14 20:39
-Klint-

Den risken kanske man tar för att lyckas vinna matchen. Du har nog totalt missförstått min logik.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-05-14 20:38
Jag har Eto'o i Barca alla dagar i veckan. Inte bara för att jag tycker att han är bättre Zlatan utan för det faktum att han är mer Barca än Zlatan är och kommer bli nånsin.
Jag älskar Zlatan och jag har verkligen inget emot honom men han har inte hjärta för någon klubb, ingen klubb.
Eto'o har hjärtat delat, Mallorca och Barca och det är just det, halva hjärtat för Barca, som gör att han springer en extra mil i en match mot Real madrid. Det skulle inte Zlatan göra för Barca och fansen. Aldrig.

Tycka vad man vill om dagens fotboll, jag älskar att Barca vinner ligor, CdR, Cl osv men mest av allt älskar jag när Barca vinner mot real madrid och mot Espanyol.
Jag tar varje säsong två vinster över Real än alla titlar i världen.
Om Barca hade kammat noll och förlorat allt i sluskedet nu, ligan och båda kupperna så hade jag varit nöjd med säsongen ändå, varför?

Så enkelt, så enkelt. De vann hemma mot madrid och de KROSSADE madrid I MADRID!

Titlar är underbara men minnen av att se madridfans ledsna och förtvivlade är än mer underbara. Jag överlåter trånandet efter titlar till er andra, jag vill bara vinna mot madrid, alltid.

(Fast ligan är väldigt nice att vinna, 38 omgångar, få förluster, värt att få nånting för allt slit så länge)

Visca el Barca y a la mierda con Madrid y Espanyol!
Barcelona Klint
2009-05-14 20:34
CS

Med din logik bör Messi inte spela alls, för vem vet om en spelare får hjärnsläpp redan i matchens inledning.
Real Madrid CS
2009-05-14 20:30
-J.Gamper -

Varken Messi eller Pep kan undvika att en spelare får hjärnsläpp. När det händer kommer många kräva en förklaring.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-05-14 20:29
Messi har en tendens att gömma sig på planen när matchen är vunnen och han är kvar på plan, rätt smart sätt att hålla sig skadefri på. Men visst kan Pep låta byten flyga på lite tidigare, aja han kommer nog spela Messi mot Mallorca också, vinner vi så kommer det luftas rejält. Blir väl nästan 10 dagar vila sen till finalen.

FC Barcelona: The Beautiful Game

Tror inte folk vill ha bort Eto, de är bara lite frustrerade, de vill ha de bästa i form mot manchester och bara skriver av sig.

Så länge Eto vill stanna hos oss vill vi ha honom, ett av de bästa köpen någonsin, kontroversiell ibland men ack så mycket hjärta.

Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
2009-05-14 20:29
kom igen va lite glad, vi har fan vunnit spanska cupen och liga seger kommer snart. jag har alltid märkt att man alltid ska kritisera eto, slutet av säsongen men i början av säsongen när han bara sprutar mål som avgudar ni honom.

man kan blir lite frusterad när han missar målchanser men jag skulle aldrig byt eto för någon annan spelare, förutom mig kanske.

vi är inte real
Barcelona J.Gamper
2009-05-14 20:27
Messi är smart nog att själv vara försiktig. Tror knappast att han kör 100 % när en match är vunnen. Och Messi har ju varit helt skadefri den här säsongen? Så Pep o Co har nog ändå tagit väl hand om honom.
Real Madrid CS
2009-05-14 20:25
Blir ni inte rädda och förbannade när Pep vägrar byta ut Messi?
Jag tycker det är ren galenskap att ha honom på planen när en match är vunnen. Samma sak med Iniesta och Xavi.

Dagen då Messi åker på en skada i 85:e minuten mot Recreativo när man leder med 5-0 kommer inte kritiken vara nådig mot Guardiola.
Det är tyvärr inte frågan OM det kommer ske, utan bara när om han fortsätter såhär.

Jag tycker Messi är värdens bästa spelare, och varför riskera att förlora honom?
Barcelona Barcadinho.
2009-05-14 20:20
När man läser Perez färska uttalanden och sen kommer man in i SF och läser vad Kviborg skriver (jag hoppade över massa med rader, men som snabbast) så kan man inte låta bli och fortsätta tycka ila om den här klubben.

De har en viss arrogans och kaxighet som gör mig galen. Och det är många i världen som inte gillar det.
Hur många gånger han man inte läst saker av t ex presidenten Moratti från Inter och tom Berlusconi från Milan, men man blir inte lika illamående från attityden.

Kan man inte vara lite ödmjuk och ha stora mål framför sig, men man kan nå fram dit utan att kaxa flera månader i förväg.

Och nu ser man att kritiken om eto'o fortsätter här. Kan ni inte tänka på helheten och lite större? Han har ett psykologiskt spärr i huvud just nu när det handlar om avslut på mål. Men så var det inte hela säsongen.

Glöm inte att han under sin drygt 5 år i Barca har varit en stor del av 2 liga titlar, 1 CL och nu CdR och är på väg mot en/två ytterliggare titlar snart.

Och ingen kan övertala mig att han hade bara en liten obetydligt roll i all succé. Han hade en väldigt stor roll. Och det orättvisst att säga att Villa kunde göra minst lika bra för Barca under alla dessa år. Hur vet vi det?

ha en bra kväll nu, jag ska vidare.
Barcelona Les Corts!
2009-05-14 20:10
Asså jag vet inte om det är mänskligt å va så jävla glad. VISCA EL BARCA!!! men ja tyckte lite synd om Athletic vid slutet!

Jag avgudar Pep, men förstår dock inte hans beslut ibland. Som till exempel att inte ta ut Messi och kanske låta Hleb spela lite, eftersom matchen är redan vunnen och Messi kan behöva vila lite .. men nej ..han tar ut Bojan istället?!

Men vad jag skulle fråga var, vet inte om det var bara jag, men var de nån som såg Iniesta?! Jag vet att han e skakad å de, men han fanns inte med på bänken eller på gruppbilderna efteråt eller nånnstans. Det känns ba fult å fira detta, utan honom!
Real Madrid CS
2009-05-14 20:06
-a L b-

Jag fattar inte det roliga. Förklara gärna lite närmare vad exakt som var roligt/fel/konstigt/galet/omoget med textstycket.
2009-05-14 19:55
Ämne: hehe, ja, Kviborg, i....Om det blir så att de går efter namn istället för att bygga laget nerifrån uppåt, spelare som de behöver så gör dem allså samma misstag igen.
De borde lyssna på Casillias och gå efter spelare dem behöver, helst spanska spelare då det inte finns så många.

Barcelona Smogen
2009-05-14 19:49
hehe, ja, Kviborg, ibland tror jag han är 12 år...

undras hur Perez ska finansiera spelarköpen den här gången?

och så länge som Barcelona fortsätter som dom gör samtidigt som Real väljer att köpa färdiga värdlsstjärnor som sist, kommer dom ALLTID vara efter Barca. Vilka spelare man än har i laget...men visst, låt dom köpa Kaka, Ronaldo, Benzema, Villa, Ribery, Fabregas, Zlatan och allt vad det nu är dom ska köpa när väl Perez blir president....
Barcelona Abbe_
2009-05-14 19:46
Ämne: Ämne: Nä Davi....
Som någon skrev tidigare: Hade Mallorca spelare med samma kaliber som dagens Barça? Eller hur kommer det sig att Eto'o gjorde så mycket mål när han spelade för ö-laget?
2009-05-14 19:34
Ämne: Grattis till Cuptite....Tackar så mycket.Smaksak haha, vissa av oss gillar den och vissa gillar den inte. =)

Pilma

Kan du klandra Eto, när Messi har så roligt med sina dribblingsräder så vill inte Eto vara sämre.=)

Angående Yayas mål mot Bilbao, har han tränat extra med Iniesta månne?
Har inte sett han göra sån tight 2-fotare förr, har ni?
Yaya utvecklas stadigt för varje säsong, han kanske inte hade passat in i ett annat lag liga bar som i ett spelförande lag, men ack så viktigt han har blivit för oss.

Otroligt underskattad spelare, säger inte att han är bäst i världen men vi uppskattar honom enormt, och ja han är otroligt underskattad!
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-14 19:31
Här är en annan länk precis när spelarna gick av planen.
Annons: