/spanien/barcelona/forum/18244.aspx/spanien/barcelona/forum/18244.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe_
2009-05-14 19:46
Ämne: Ämne: Nä Davi....
Som någon skrev tidigare: Hade Mallorca spelare med samma kaliber som dagens Barça? Eller hur kommer det sig att Eto'o gjorde så mycket mål när han spelade för ö-laget?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-05-14 19:34
Ämne: Grattis till Cuptite....Tackar så mycket.Smaksak haha, vissa av oss gillar den och vissa gillar den inte. =)

Pilma

Kan du klandra Eto, när Messi har så roligt med sina dribblingsräder så vill inte Eto vara sämre.=)

Angående Yayas mål mot Bilbao, har han tränat extra med Iniesta månne?
Har inte sett han göra sån tight 2-fotare förr, har ni?
Yaya utvecklas stadigt för varje säsong, han kanske inte hade passat in i ett annat lag liga bar som i ett spelförande lag, men ack så viktigt han har blivit för oss.

Otroligt underskattad spelare, säger inte att han är bäst i världen men vi uppskattar honom enormt, och ja han är otroligt underskattad!
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-14 19:31
Här är en annan länk precis när spelarna gick av planen.
Valencia J.T.
2009-05-14 19:20
Grattis till Cuptiteln.
Men fan vad ful design det blev på er sida.
Lila?

2009-05-14 19:19
Ämne: Någon som vill skrat....
Kolla länken när spelarna anlände tillbaka till Catalunya.
Roligt när fansen hånar Real och sjunger Piques namn.XD
Barcelona NoGo™
2009-05-14 19:11
a L b

Hahahaha sjukt roligt! Blir man nånsin förvånad över man som kommer från kviborg?! haha

Angående Etoo så förstår jag inte hur vissa här inne vill ha bort honom? Menar säg en anfallare som skulle kunna göra det bättre, alltså målproduktion och hårt arbete som Etoo faktiskt gjort denna säsong. Det finns nog ingen annan anfallare i Europa som skulle kunna löpa sönder en backlinje som Etoo. Hoppas verkligen han stannar nästa säsong och många fler efter den.
Barcelona Gio Style
2009-05-14 19:11
Självklart är jag också nöjd om eto'o stannar. Men skulle gärna få in en lite mer annorlunda centerstriker
2009-05-14 19:08
Jag har inget emot Etoo, men jag tycker att han håller i bollen lite för länge och dribblar i onödan istället föru släppa bollen tidigare.
Han stannar upp spelet då och då.

Han får stanna ifall han vill enligt mig.
Barcelona a L b
2009-05-14 19:08
Någon som vill skratta lite?

"Mannen har visioner och han hyllas konsekvent av samtliga forna storspelare i Real Madrid som en Gud. Om han är vår messias att förlista oss på kan bara tiden utvisa. Men tajmingen känns korrekt och till sommaren kommer Real Madrid ha ett så pass slagkraftigt lag att klubbar som United och Barcelona återigen blir underdogs till Real Madrid och inte vice versa."

Taget från Kviborg-artikel.
Barcelona pokke
2009-05-14 19:06
hawaiiii

Lägg till att Villa har gjort ungefär 10 straffmål.
Barcelona Gio Style
2009-05-14 19:06
Jag uttryckte mig kanske lite fel. Med egoistisk menar jag inte hans spelstil överallt på planen. Han springer och kämpar. Men jag menar att han i avslutningsfasen är för egoistisk. Jag håller inte med att han passar till spelare för bättre lägen. En vanlig spelare släpper 4 av 5 bollar där medspelaren har bättre läge. Eto'o släpper kanske en. Så ser jag det i varje fall, och jag har sett varenda match i stort sätt. Alla har väl olika syn på fotboll.
Och jag säger inte det för att han gjorde en skitmatch igår (iaf vad gäller effektivitet). Jag har alltid tyckt så. Har påpekat att hans "svaga" sidor är passningsspelet och mottagningarna, vilka ibland kan vara riktigt bra och snabba, för att sedan variera med en katastrofal.
Just dessa egenskaper är väldigt viktiga i barcelona som central anfallare, anser jag.
Barcelona hawaiiii
2009-05-14 19:03
Ämne: Nä David Villa har i....
Snälla stick till din äckliga vita forum och ät din välling där, du kan för fan inte jämföra dem spelarna david villa har omkrings sig med dem spelarna eto har, det är stora klass skilnader presis som klass skillnaderna är mellan barca och real. Eto har mycket bättre spelare runt om kring sig men ändå utmanar david villa honom hela tiden om skytteligan.
Barcelona Klint
2009-05-14 18:59
Att kritisera Eto'o känns bara löjligt. Sedan han kom sommaren 2004 har han varit grym och presterat år efter år. Han är visserligen en kontroversiell spelare, men han har en plats i mitt Barcelona så länge som han själv vill.

För övrigt verkar det som om Diego är i det närmaste klar för Juve. Vad betyder detta då? Jo, Bayern kanske kastar upp önskvärt belopp för Hleb.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-14 18:54
Samma Eto'o kysste klubbmärket när han gjorde mål mot Villareal och "egoisten" var den första som gick och tackade Bilbaospelarna, tog upp baskiska flaggan och hyllade och tackade motståndarnas fans.
Barcelona Okkapokka
2009-05-14 18:54
Zizou_nr1

Är säker på att ingen Barcelona spelare tror att dom är större än klubben. Ingen.
Barcelona Zizou_nr1
2009-05-14 18:46
Jag gillar Eto. Men att han är en ego, kan ingen neka.

Första semifinalen mot chelsea. Pep vill byta ut honom i andra halvlek. publiken applåderar en besviken Eto som inte verkar vilja lämna planen. Applåderna byts till busvisslingar när Eto "promenerar av" planen för att visa sitt missnöje! Chelsea-spelarna och deras fans tackar Eto för att han hjälper till för å döda tiden!

Eto måste förstå att han aldrig kan bli större än klubben!
Barcelona Smogen
2009-05-14 18:45
Gio Style

Är Eto'o självisk? Driver du med mig? När han var ny i Barcelona gjorde han ibland idiotiska misstag där han tänkte mer på att få göra mål själv än att laget skulle göra mål, men inte längre. Tror nästan aldrig jag sett en anfallare offra sig så mycket för laget.

Han springer som en galning i försvaret, han är med och byggger upp anfall från mittlinjen och han passar ofta till spelare som har bättre läge än han själv till att skjuta och det är inte bara bra passninsspelare som gör att Eto'o får bra lägen, han skapar dom själv genom sina löpningar utan boll där han öppnar upp både för sig själv och medspelare.

förstår inte, så fort Eto'o hamnar i en liten formsvacka ska han säljas. jösses, visst, senaste tiden har han nästan konstant gjort en helt onödig extra dribbling med bollen när han kunnat skjuta direkt. men sälja Eto'o på grund av det? knappast...
2009-05-14 18:43
Vi behöver inte en till kreativ, teknisk spelare i anfallet. VI BEHÖVER ETO'O JUST FÖR ATT HAN BRYTER MÖNSTRET OCH GÅR RAKT PÅ MÅL ISTÄLLET FÖR ATT FÖRSÖKA SIG PÅ ANNAT. Det är därför han gör så många mål. Vi har gott om tekniker som ska passa till anfallet. Varför förstår ingen detta?
Barcelona Rambla
2009-05-14 18:41
Ämne: Det går inte bara at....
Du hade fått släpa Messi av planen igår. Det var han själv som envisades med att spela hela matchen.
Barcelona BlueRed.
2009-05-14 18:40
hawaiiii

Vi spelar förmodligen vår bästa säsong någonsin, har gjort hela 103 mål i ligan, 154 totalt i ligan, CdR och CL. Eto'o leder skytteligan med 28 mål. Tillsammans med Henry och Messi har dem gjort 70 mål bara i liga spel. Totalt har dem gjort 96 i ligan, CdR och CL.

Att klaga på hur många mål Eto'o eller laget gör är det sista man gör den här säsongen. Han kanske har tappat formen lite, men att klaga på en spelare som gör så mycket mer än bara mål är inte ok. Bara att han finns på plan sätter skräck i alla lag vi möter.
Barcelona Rambla
2009-05-14 18:40
Gio Style

Det är ett totalt felaktigt påstående att kalla Samu för egoistisk. Det är ju just på den punkten han har förändrats jämfört med tidigare år.
Barcelona Zizou_nr1
2009-05-14 18:37
Det går inte bara att kritisera en tränare som Pep, som har lyckats sååå jäkla bra i sitt första riktiga tränarkarriär.

Men om det är något som man ändå vill klaga på, är hans agerande vid byten. Jag tycker att han oftast agerar märkligt när han gör sina byte. Än sålänge så har han haft turen med sig att resultatet har varit på hans sida, men så kommer det inte å alltid vara om man agerar fel.

Han tar ut Eto och Henry mot chelsea i semifinalen när Barca håller på att pressa sönder Chelsea och 1-0 målet verkade vara nära, trots det enorma försvaret.

I andra semin, så hade gått 84 miunter innan Pep gjorde nån byte. För mig var det helt obegripligt att man ska vänta så länge, när ingenting fungerade och man var på väg att åka ur. Nu kom målet på tilläggstid och Iniesta blev en räddande ängel, men herregud...Vad gör PEP?

Och igår när jag satt och såg på finalen. Det står 1-4, Bilbao hotar med ingenting, det går 70 minuter, 75, 78,80,85.......men hallå?? Varför ska Messi fortsätta? Är han inte rädd att han blir skadad när Bilbao-spelarna går in på honom med hårda tacklingar? Och i ett läge där vinsten är klar? Vad är det fel med att ge lite chans på Guddy, Hleb och de andra på bänken, så de också upplever finalkänslan?

Hursomhelst, hatten av för Pep som har sett till att vi upplever bästa Barca i fotbollshistoria.
Barcelona Gio Style
2009-05-14 18:34
Jag är väldigt tacksam för det som Eto'o har gjort för barca. Alla mål, avgjorda matcher osv.
Men jag har faktiskt sedan slutet av förra säsongen börjat irritera mig på hans SJUKT egoistiska spelstil. Han är en bra avslutare, helt klart. Men med lite mer hjärna hade laget och inte enbart han kunnar göra fler mål. Han får gärna vara kvar, men som jag tidigare sagt så hade jag inte haft något emot att han byts mot zlatan eller villa. Mina favoriter ifall det skulle tas in något nytt till anfallet, som är troliga dessutom. Zlatan hade lätt gjort 20+ mål, messi hade gjort minst 5 mål mer, detsamma gäller henry.
Jag tror att villa hade klarat sig som eto'o, fast med lite fler framspelningar till lagkamraterna.
Eto'o skjuter hellre när han inte har någon vinkel än släpper bollen tyvärr.
2009-05-14 18:31
Det är som sagt inga skitspelare Villa har omkring sig heller. De är också ett riktigt bra lag med världsspelare på många positioner. Sen så kan man ju räkna deras straffmål och jämföra hur mycket det skulle skilja mellan dom utan straffmål.

Säljs Eto'o så kommer Villa inte göra så mycket mer än honom. Han kommer ligga på lika många mål som Samu har gjort. Defensivt är Samu överlägsen.
Barcelona Okkapokka
2009-05-14 18:30
Rambla

En roll som Rooney får spela väldigt ofta i Manchester också, och som sköter det bra han med.

Men Eto'o har utvecklats på så många andra aspekter den här säsongen gentemot föregående säsonger. Han gör inte längre 'dumma' uttal i media och han tror verkligen på det han gör för laget, och för laget gör han vad som helst för att vinna. Jag citerar mister Eto'o själv " I would give away all my goals to snatch the title away from Madrid. Neither the Pichichi nor the Golden Shoe is an obsession for me. If that was the case, I’d be playing against my team-mates"

Visca Samu!
Barcelona Smogen
2009-05-14 18:29
Rambla

och undrar när man får se Zlatan spela till vänster och jaga boll som Eto'o... haha

Barcelona Zizou_nr1
2009-05-14 18:28
På tal om en helt annan sak:

Hörde ni de enorma bussvisslingarna vid avspark när spanska nationalsången spelades på arenan? Inte så konstigt när finalen spelas mellan baskien och katalonien!

Jag läste någonstans att spansk tv inte visade bilderna före avspark, eftersom de räknade med hur publiken agerar.
Barcelona Rambla
2009-05-14 18:20
Japp, Samu missade allt för mycket igår. Det är jag den första att erkänna. Han kommer alltid att var den typen av spelare som när han är inne i ett stim gör mål på precis allt. För att i nästa period vare inne ett stim där han missar öppna lägen som korplirare hade gjort mål på.

Fast det många glömmer är det defensiva jobb han lägger ner. Jag tror att Pep har gett honom speciella uppgifter i vissa matcher. Var det någon som såg den superoffensiva ytterbacken Iraiola igår? Inte jag i alla fall. Totalt utraderad av Eto'o. Frågan är ju då om David Villa hade underordnat sig för laget och spelat ytter och markerat ut motståndarnas bästa ytterbackar i en final? Jag personligen tvivlar.
Real Madrid manolo el 10
2009-05-14 18:19
Nä David Villa har inte så bra spelare runt sig, du nämner 5 spelare som Etoo har runt sig här är 5 spelare som Villa har runt sig, Mata, David Silva, Juaquin, Vicente och Raul Albiol hm 4 landslagsspelare i EM mästarna spanien o en som spelat i landslaget. Du Hawaiii släpp kontrolen och kom in i verkligheten, säg inte 5 barca namn bara för att du precis har lärt dig dom, herregud vad pinsamt att säga att Etoo är överskattad å att Villa inte har bfra spelare runt sig.
Barcelona a L b
2009-05-14 18:15
Eto'o är inte överskattad! Bara för att han för tillfället inte gör några mål så säger ni att han är överskattad... Värre än Real fansen fan. Skärp er.
Annons: