/spanien/barcelona/forum/18242.aspx/spanien/barcelona/forum/18242.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona J.Gamper
2009-07-17 12:05
Ämne: Gio Style //

Vad ....Vi kritiserar oss själva lika mycket. Till skillnad från er som försöker försvara era miljon köp.
Barcelona MSL#666
Vaknade precis ur en mardröm, men märkte snabbt att jag lever i en. Zlatan till Barca? :s helt vilse nu och hoppas verkligen att dessa rykten blåser över snart.

för övrigt håller 100% med dnw!

borde satsa alla energi på Villa!
Barcelona J.Gamper
Zlatan må vara grym men inte ska vi betala så mycket pengar för honom.
Barcelona kluivert_nr9
detta är ett jävla skämt, Zlatan mot Lejonet + 400milj kr i mellan... vaaaa!?!?! Är det ingen som fattar hur sjuk den dealen är eller??!
Dom är för fan lika gamla, vad är grejen!?
Eto gjorde 30 mål o fixade CL-finalen (Igen!).

Hoppas ledningen har en RIKTIGT bra anledning om varför det har gått som det gjort med Eto... annars kommer jag aldrig förlåta dom. Istället kommer jag önska att dom försvinner från sina poster snarast, jävla kalleanka styrelse.
Barcelona Barça-fan
2009-07-17 12:03
Grande Messi!
Det handlar inte om en enskild spelaraffär. Om man en gång betalar överpris för en spelare så finns risken för att man hamnar i en karusell där klubbar tror att man kan mjölka varenda jävla kronor ur klubben (se RM).

Det är ett otroligt överpris för Zlatan om det nu stämmer, vilket jag hoppas det inte gör.
Real Madrid Neuthon
Gio Style //

Vad tycker du om att ni först beskyller rivalerna för att lägga ut alldeles för höga summer för några av världens bästa spelare och sedan gör precis likadant själva.

"Förlåt men jag skrattar fullkomligt ihjäl mig ifall Laporta genomför den här affären!"
Rooonney___
Barça-fan //

Du kan omöjligt jämföre ett inter och ett värdelöst sverige med barca.
Vem hade han i inter? Maicon resten skötte han själv han bar hela laget till 2 liga titlar.
Och i Sverige ja vem har han då ? Anders svennson , kim källstrom ? inga direkt wow kreativa spelare.
Han stananr helt enkelt upp för att det inte finns så jätte många att passa till, måste du ändå hålla med om.
Barcelona J.Gamper
Mino Raiola
"Men de spanska uppgifterna att Zlatan skulle vara klar för Barcelona?
– Det stämmer inte. Jag borde fått den informationen i så fall. Jag har inga kommentarer om det i övrigt."
Barcelona Sersari
2009-07-17 12:02
Alltså ärligt talat, jag tycker Zlatan är grym. Han är en av världens bästa anfallare och han kommer ge oss en ny dimension i spelet.
Vi har äntligen fått någon som kan bryta mönstret mot fysiska och stängda lag, någon som kan stänka dit den från 35 meter bara sådär.

Om Zlatan troligtvis kommer så har vi fått någon som kan brottas med dem engelska försvararna i CL och som gör att dem hela tiden måste koncentrera sig på Zlatan, istället för att låsa ut Messi och andra skönlirare. Jag tror det här kan vara det bästa för Barcelona. Villa hade säkerligen varit en succé han med, men Villa skulle vara ett mycket enkelt byte för dem fysiska lagen att radera ut.
Zlatan kan man inte radera ut ur matcherna och i Barcelona så tror jag han kommer bli dubbelt så bra som han var i Inter.

Men det som ändå är negativt om den här affären stämmer, är att 40 miljoner euro + Eto'o & Hleb(lån, med köpoption) ändå kunde ha givit oss en bättre deal. 25-30 miljoner euro + dessa 2 spelare hade varit mer rimligt. Men jag undrar om det fanns något bättre alternativ i och med Eto'os ohållbara situation.

Det jag var sur på igår kväll när det först ryktades om den här affären var att det kändes som ett rejält överpris, Laporta & Txiki borde ha kunnat förhandla till sig ett mycket bättre pris fan!

Men vi vet inte vad som sagts bakom stängda dörrar och vad som pågår vid förhandlingsbordet.

Men nåja, Zlatan lär komma och vi får se om han är värd denna deal.
Barcelona roggea
2009-07-17 12:01
Villa är värd dessa pengar mycket mer!!!!!!
Villarreal Grande Messi!
2009-07-17 12:00
Haha, har ni tänkt på en sak. Varför fan bryr vi oss EGENTLIGEN, hur mycket pengar Inter får av Barcelona i en spelaraffär? Klart man diskuterar det och allt detta med Reals miljardvärvning av Ronaldo osv. Men att vissa blir sura för att vi värva Zlatan för en stor peng är egentligen ganska kul. Sen är ju iofs Eto'o med i affären också, men som sagt, hans kontrakt gick ju ut snart och han och Laporta har ju på senare tid tydligen inte varit så bra vänner.

Jag vet inte, hellre Zlatan och K9 än bara den sistnämda, och ärligt talat så bryr jag mig inte om vilka summor det snackas om. =)
Barcelona J.Gamper
Vah!? Jag förstår ingenting. Helt seriöst. Hur kan Laporta o CO bara slänga upp 40-45 Mille bara sådär? Är vi så desperata nu eller? Ledningen har verkligen misslyckats i år!

Om vi är villiga att slänga upp så mycket för Zlatan kunde vi lika gärna köpt Felipe.
Barcelona Barça-fan
Rooonney___.
Vad är då inte spekulationer? Om du inte vill spekulera så får vi nog ta bort 90% av inläggen härinne. Jag går efter det jag sett av Zlatan och jag kan se tendenser i både Inter och i landslaget. Fart och fläkt är A och O i Barca och han stannar ofta upp och tar alltför god tid på sig.

Zlatan är enligt min mening en av fotbollsvärldens mest överskattade fotbollsspelare.
Barcelona Los GalacticASS
2009-07-17 11:58
Tänk er.. Tänk er bara hur dem här skulle lira tillsammans.
Och så drömmer vi lite och säger att vi värvar Ribery och placerar honom på Henrys plats..
Vilket lag kan hålla nollan? Haha, inget lag, inte ens om dem har 11 målvakter.

Henry (Ribery) - Zlatan - Messi
Iniesta - Yaya - Xavi
Rooonney___
2009-07-17 11:56
Barça-fan //

Att Zlatan skulle sega ner spelet är enbart spekulationer. Vad är det egentligen som talar emot att han skulle lyckas?

Killen är snabb, teknisk,kreativ, stark och en bra target/huvudspelare. De 3 första passar helt klart in i barcelona de 3 sista grejen ger er en extra dimension att jobba med.
Verkar det hemskt ?

someone //
Mycket möjligt att det blir så zlatan måste ha 2 backar på sig precis som messi, vilekt leder till att iniesta bara behöver vandra in i straffområdet.
Barcelona Gio Style
2009-07-17 11:54
Förlåt men jag skrattar fullkomligen ihjäl mig när real fansen kommer in och skriver att zlatan buder är årets sämsta affär. Hur jäkla trångsint kan man vara. Är kaka 7-800 millar bättre? Inte någonstans, kaka är en skugga av sitt forna jag. Barca blir av med eto'o som riskerade att gå helt gratis utan någon kompensation nästa år. Och hleb som inte imponerat, alltså slipper man att betala hans lön. Har man tur så köper inter loss honom dessutom och så får man tillbaka lite pengar vilket jag kan tänka mig att dem gör med tanke på hur svag deras mittfällt ser ut.

Meessii10//
Man behöver inte alls byte uppställning, antar att du inte hade koll på inter då dem faktiskt har spelat 4-3-3. Vem som helst hade kunnat göra bra ifrån sig med henry och messi på vardera kant. Dem löper nästan åt dig.

Och jo zlatan har gjort bra matcher mot bra motstånd, i CL trots att det inte blivit några mål I SLUTSPELET. Hab gjorde en helt ok match mot man untd och hade inte marginalerna på sin sida. Han mål mot spanien i em var världsklass. Är inte det bra motstånd?
someone
2009-07-17 11:54
Neuthon/

Det därn är skitsnack! Capello och Mourinho hade aldrig hyllat en spelare som sätter sig själv före laget. Allt annat är en nibild av Zlatan!

Det fatum att väldens bästa tränare haft honom som solklart förstaval och att det snackats i Inter om att Zlatan ska vara kapten den dag Zanetti lägger av tyder fan inte på dålig karaktär!

skälet till varför han varit grinig i Inter är för att han agerat offensiv helt på egen hand. Det har inte funnits en spelare kapable till att slå en passning.
Barcelona roggea
2009-07-17 11:52
Jag har lite svårt att förstå varför man köper Zlatan och byter ut Eto. Dom är lika gamla -81:or båda. Eto är en bättre målskytt. Zlatan kan vara en problem person att ha i gruppen. Zlatan är mer skadebenägen också...

440 Mille + Eto... Så mycket är inte Zlatan värd. Ok om han hade varit 3-4år yngre än Eto, då kanske...
Canaletes
2009-07-17 11:52
Hoppas bara Zlatan visar alla fel och lyckas
Men jag kan fort. inte fatta att vi betalade såå mycket.

Que pasa con Villa nu?!
Barcelona Barça-fan
2009-07-17 11:51
Eto'o plus 40M Euro och en utlåning av Hleb? Detta måste vara ett väldigt sent April-skämt.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
Rooonney___: Visst mitt drömköp hade varit Villa.
Men jag betalar mycket hellre den summan o får Zlatan än 36miljoner euro för Forlan som är 30+ o han har högst 2-3år i topp fotbollen medans Zlatan som redan är en av top 5 spelare i världen,är 27 år.
Forza Barca
someone
Drömmer om att få se första träningen med laget. Zlatan och Messi kommer trolla tillsammans :) Fy fan för vilken backlinje som helst, två av världen tre-fyra mest tekniska spelare i ett och samma lag. Messi är helt makalös, och nu räcker det inte med att vara rädd för att bli borttrollad av honom.

Hur tror ni spelare som Ferdinand och vidic resonerar? De hade ett helvete att rå på Zlatan fysiskt, krävdes bägge två hängandes på honom. Ska de behöva ha uppsikt över både Zlatan och Messei, samt djupledslöpande Henri/Xavi/Iniesta?

Många backlinjer darrar inför det scenariot, att tro något annat är nonsens.
Canaletes
2009-07-17 11:50
omg omg omg omg omg...
Snacka om överpris...
Barcelona Barça-fan
2009-07-17 11:50
Miggo11.
Du måste skämta med mig? Finns många som är bättre, eller vad sägs om Drogba och Luca Toni som exempel? Jag vill inte ha Zlatan till Barcelona då jag tror att han skulle sega ner spelet något otroligt och ser inte att han skulle passa in.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-17 11:48
Zlatan är Världens bästa striker.
Tro mig.
De ändå han måste jobba på är ATT JOBBA mer som Eto eller Villa.
Forza Barca
Rooonney___
2009-07-17 11:48
Jag förstår inte varför många verkar vara emot ett köp av zlatan. Läste att någon skrev att han tar emot bollen och ska dribbla hela tiden, men det finns ju en anledning till det eller hur ?
Vem hade han i inter som hjälpte till offensivt det va typ maicon.

Jag tror personligen att han är klockren i barca då ni får in en extra dimension. Villa hade varit i princip exakt samma spelstil som etoo hade och etoo är bra att få bort då han verkar grinig. Men varför tvivlar ni att zlatan inte kommer kunna anpassa sin still och släppa bollen på ett tillslag etc?

Nu har ni ju faktist någon som kan nicka inne i boxen + hålla bak två backar och skarva till messi iniesta och allt vad de nu är.
Så om inget annat är ni nog farligare än förra året.
Real Madrid Neuthon
2009-07-17 11:44
Miggo11 //

"Zlatans attityd och inställning passar bra i Barca."

Håller absolut inte med dig där, Zlatan är väldigt kaxig och självsäker, inte för att jag känner honom men han verkar inte speciellt ödmjuk. Den uppfattningen har jag inte fått utav någon i Barcelonas nuvarande trupp.

Kan du förklara varför "Zlatans attityd och inställning passar bra i Barca"?
Acksel
2009-07-17 11:43
För att ytterliggare spä på ryktena, ibra är inte med när inter visar sina nya tröjor (Länk)
Spanien bolliven
2009-07-17 11:39
NVS_Gooner// Farmaliga aa visst I italen så har man iaf riktiga backar. Där är det lite svårare att göra över 30 mål. I spanien verkar alla göra det. Skulle Zlatan gå till Barca så skulle han näta 40 ggr.
Miggo11
2009-07-17 11:38
Om Pep nu vill ha en stor,stark nia så är Zlatans världens bästa. Drogba hade väl kunnat va ett annat alternativ men Zlatans attityd och inställning passar bra i Barca. Han besitter dessutom en fruktansvärd bra teknnik för att vara den här stora 9. Om ingen kunde stoppa er förra året så har jag en fråga nu, Vem ska stoppa er detta året?? Pepe, albiol? haha
Annons: