/spanien/barcelona/forum/1824.aspx/spanien/barcelona/forum/1824.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-10-05 11:42
Fast coutinho är ju sämre än rakitic.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Amo.38
2015-10-05 11:25
Flavia Är du seriös när du säger att Countinho är sämre än Rakitic? *facepalm*
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2015-10-05 11:04
Har äntligen sett highlights från matchen. Av det jag läste här spelade vi bedrövlig fotboll, skapa ingenting och var urusla defensivt. Av det jag såg så hade vi 4-5 solklara lägen som ska sitta, medan dem hade ungefär 2 (som båda satt). Har nämnt det tidigare att man inte kan skriva att vi spela dåligt när vi skapar lägen och dominerar en match, däremot kan man ifrågasätta effektiviteten från två världsanfallare som Neymar och Suarez är. Så länge vi spelar bra fotboll kan vi som fans inte påstå att vi är dåliga och begära en hel trupp såld. Vi kan däremot begära bättre skärpa i avsluts momenten av spelare som Suarez och Neymar.

Nu har jag inte sett matchen minut för minut, men av det jag sett så är känslan, återigen, att vissa på forumet går till överdrift över hur dålig prestationen var. Det gäller att göra mål för att vinna, men har vi ett bra spel och kan skapa chanser så brukar det allt som oftast bli många mål tillslut. Det kommer släppa, vi såg det förra säsongen och jag vågar nästan lova att vi kommer få se det igen.

Angående Coutinho: Jag älskar spelaren och visst vore han ett tillskott till vårt lag. Men, varför köpa en skadebenägen Coutinho, med egenskaper som Halilovic? Varför fortsätta köpa spelare som står i vägen för en av världens största talanger? Halilovic gör succe i Gijon, det är en spelare för oss. Vi ska inte värva någon som står ivägen för honom. För i Halilovic har vi en framtid!
Flavía
2015-10-05 10:35
@Barcelonistas:
1. Varken Coutinho eller Rafinha är tillräckligt bra för att hålla Arda och Rakitic utanför startelvan. 2. Tveksamt om Nolito hade varit en startspelare hos oss. Framförallt när vi har en Neymar som knappast kommer bli petad p.g.a. sin status helt enkelt.
Barcelona the cameroonians
2015-10-05 10:04
Ett köp av Coutinho skulle, än en gång, sätta frågetecken för den sportsliga planeringen - eller saknaden därav.

För visst påminner Coutinho om en utlånad spelare vid förnamn Alen?

Om en tränare nu känner att man saknar en spelare som gillar att driva bollen och komma i en mot en situationer samt inte är särskilt begåvad defensivt, borde man då inte avvakta 6 månader för att få en sådan spelare gratis i stället för att i ett läge, där skadesituationen förmodligen är betydligt bättre, betala +€30 miljoner?

Och han kommer att kosta mer, såklart.
Pool kommer ju inte, i ett januarifönster, ha möjlighet att hitta en ersättare och kommer kräva multum för en spelare vars kontrakt går ut 2020.

Dessutom, ekonomiskt - håller det?
Tillåter klubbens finanser en investering som kan riskera säsongens ekonomiska mål och i en förlängning ledningens planer på Espai Barca, för att inte tala om risken att sitta med ett på tok för hög faktor avseende artikel 19?

Trots detta stavas mitt största frågetecken trots allt källan - Sport.
Inte konstigt att de ser till att få fram en rubrik som matchar Neymars kärleksförklaring till Coutinho med Brendan Rodgers avgång. Detta är dock faktorer som har en betydligt lägre påverkansgrad än de båda klubbarnas situationer och avsikter.

Med detta sagt: Phliippe är en intressant spelare och absolut en tänkbar ersättare till Iniesta den dagen Lucho väljer att åter placera denna position 20 meter närmare målet än som fallet är idag. Annars kommer brassens kvaliteter att förtvina precis som vampyrens. Och då pratar jag inte om förmågan att suga blod.

Men nästa sommar med en (eventuellt) ny tränare? Absolut.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2015-10-05 08:19
Gabriel Och är det nåt som i alla fall får mig och tro på det ryktet är relationen mellan Coutinho och Neymar, dom har vart bra vänner sen båda spelade i Brasilien och har en otroligt bra kemi på plan. Det har jag sett oftast när Brasilien spelar, den ene söker den andre alla gånger. Och vilken härlig spelare han är vet vi alla här, hans dribblingar går igenom 8/10 och blicket för spelet är magnifikt! Hoppas det ligger nån gnutta sanning i det här ryktet.
Barcelona Gabriel
2015-10-05 07:29
Mittfält: Busquets, Iniesta, Rafinha, Arda, Rakitic och Coutinho Anfall: Messi, Suarez, Neymar, Coutinho, Arda och Aleix Vidal. Inte så pjåkigt trots allt eller hur? Låt oss bara överleva fram till Januari sen kör vi igång på allvar!
Barcelona Gabriel
2015-10-05 07:24
Vad var det jag sa? Jag visste det, visst nu är det fortfarande bara rykten hällande Coutinho men jag är övertygad om att vi köper in honom i Januari. Allting händer för en anledning mina vänner, det finns en plan med allt som händer. Hade Rafinha inte skadat sig och hade laget presterat bättre än vad de gjort hitills så hade intresset för Coutinho inte varit lika konkret som jag väljer att tro på att det är. Men tack vare Rafas skada och den dåliga form vi befinner oss i så tror jag att klubben väljer att gå all in på Coutinho i Januari och faktiskt köpa loss honom, ett beslut som tom kan komma att bli avgörande för resten av säsongen med tanke på skillnaden av truppens bredd. Med Coutinho i laget får vi in en spelare som kan spela både i mittfältet samt i anfallet. Med Coutinho, Arda och Aleix Vidal ser det helt plötsligt väldigt annorlunda ut gällande våran trupp igen. Ja, det är än så länge bara rykten men ingen rök utan eld.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-05 01:30
Värva in både Nolito och Coutinho under januari fönstret. Satsa på det här mittfältet då Rafinha-Busi-Coutinho. Använd Rakitic som en rotationsspelare till vårt ordinarie mittfält. Vi alla vet vilken galning Lucho är. Rakitic och Arda hade fortfarande fått sjukt mycket speltid då han hade roterat en hel del. Så jag tror knappast att någon hade klagat över utebliven speltid. Även Nolito hade fått starta sjukt många matcher.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-10-05 01:27
Coutinho hade varit ett galet bra alternativ till vårt mittfält/anfall. Då har vi både Turan och Coutinho som kan spela som BÅDE yttrar såväl som mittfältare. Bra bolldriv och dribblingar som skulle passa in i Barcelona. Skulle kunna ta över Iniestas plats på mittfältet de framtida säsongerna, men då måste han bättra på tiki-takan och det defensiva.

Intressant dilemma nu när Brendan lämnat, som just tagit fram Coutinho i rampljuset . Kanske kan snappa åt oss honom , hoppas verkligen ryktet har någon sanning i sig.
Barcelona Amo.38
2015-10-05 01:16
Signar vi Coutinho kommer jag gå crazy! Hade varit kul som fan att se.
Barcelona Liunil Masse
2015-10-05 01:12
Barça wants to sign Coutinho in January. Already contacted the player, who would cost around €30m. [sport]
Barcelona Vampíro
2015-10-05 00:37
Har ni tänkt på att Suarez kanske äter mer nu så han inte ska bita folk på planen? Thank you, thank you.
Barcelona Liunil Masse
2015-10-05 00:21
@enkos:

Är Real ineffektiva som vi var mot Celta så kommer det straffa sig, får hoppas på det. Sevilla är ruskigt bra på att kontra och parkera bussen om man så vill.
Flavía
2015-10-05 00:12
Haha, vilken kung El Pasillo är med sitt anti-Cristiano inlägg på Puertan.

"All Cristiano fanboys kan titta bort redan nu för detta kommer inte bli vackert. Ronaldos insats idag var helt förskräcklig, lika usel insats som i alla andra matcher förutom mot Espanyol där han blev serverad alla mål. Det är för mig helt obegripligt hur usel en spelare på den här nivån kan vara så dålig i spelet, vi snackar om ständiga bolltapp, massvis med missade passningar, massvis med misslyckade dribblingar och avslut som inte ens kan kallas avslut. Vi ska fan inte blunda längre, Ronaldo är världens bästa målskytt idag, kanske den bästa genom alla tider. Men Ronaldo utan sina mål är en otroligt medioker fotbollsspelare och allt som oftast sämst under matcherna han går mållös i. Ronaldo är inte världens bästa spelare, inte ens i närheten skulle jag säga. För är man världens bästa spelare så är man fan inte så usel i så många matcher denna säsong, i dagsläget så ska han inte ens jämföras med Messi. Tänk själva nu, hade ni ens blivit oroliga om Ronaldo gick skadad i flera månader? Nej, jag tror inte en jävel hade varit orolig. I sommar tror jag han lämnar och då är det bara att tacka för hans fantastiska tid i Madrid och se fram emot ett annat Real Madrid."
Barcelona Barcelonistas
2015-10-05 00:02
Kunde inte se matchen då jag var på bio men ett kryss var ganska väntat. Jag var relativt säker på att Real skulle tappa poäng igen man har inte alls imponerat hittills under Benitez. Det känns som Real kommer tappa otroligt mycket poäng med Benitez som tränare för att tex nämna några matcher.

Sporting 0-0 Real
Real 0-0 Malaga
Real 1-0 Granada
Atletico 1-1 Real

Dom håller visserligen 0an rätt ofta men dom gör ju inte speciellt mycket mål heller. Att dom har så bra målskillnad beror på Espanyols bedrövliga insats mer än att Real öst in mål och spelat bra. Känns som Real kmr ha väldigt många sådana här tveksamma matcher.

Vi är i vår absolut sämsta form för tillfället. Trots det ligger Real bara före oss tack före bättre målskillnad. Lyckas man inte ta sig förbi ett Barcelona när dom är som sämst ja då kmr man ha det svårt att vinna ligan.
Barcelona enkos
2015-10-05 00:00
@Liunil Masse:

Tyvärr så spelar både Celta och Sevilla så öppet fotboll att det passar Real som handen i handsken. .. Real kommer att kontra sönder dem...
Det är Två lag å andra sidan som passar inte alls Barcelona därför torsk mot båda. . Real är ett lag som kontrar och är beroende av stora ytor ....
Barcelona Kröjf
2015-10-04 23:56
Smogen, du skrev:

"Någon som funderat på att Suarez något dåliga form och kebabpizzakropp kan ha att göra med att han gjort en ordentlig försäsongsträning under sommaren för att maxa sig under våren? Det är ju inte ovanligt att man då lägger på sig några kilon".

Den hypotesen må hålla i kroppsbyggarkretsar, men knappast i fotbollsträning. Och även vänner av bodybuilding skulle nog bli bekymrade av att se Suárez i sin nuvarande form. Eller "kebabpizzakropp som du ju själv väljer att kalla den.

För egen del är jag faktiskt inte främmande för att Suárez lider av problem med sin ämnesomsättning. Eller som jag tidigare halvt på skämt och halvt på allvar framhållit: Att han äter nån sorts medicin som inte så sällan orsakar viktökning.

Allvarligt talat avser jag då först och främst på någon form av psykofarmaka. Vem vet? Mer än att uruguayanen bl a blivit världsberömd för att som vuxen bitas som ett barn under total kontrollförlust. Vad det för vuxna avvikande och bisarra beteendet via eventuella personlighetstester visat sig kunna bero på och vilken behandling han kan tänkas få, är i så fall självklart sekretessbelagt.

Men att psykisk ohälsa och personlighetsstörningar förekommer inom fotbollen även på elitnivå, är verkligen ingen vild gissning utan en kvalificerad sådan. För ingen tror väl på fullaste allvar att exempelvis den ständige trubbelmakaren och före detta världsstjärnan i bandy, Per Fosshaug, som efter en idrottskarriär kantad av återkommande skandaler fick en en neuropsykiatrisk diagnos som bland annat antogs bidra till hans briljans som spelare, är den enda i sitt slag?
Barcelona Liunil Masse
2015-10-04 23:49
Of the same league fixtures (3 games) Barça and Real Madrid played this season, Barça dropped 0 points; Real Madrid dropped 4 points. Real Madrid travel to both Celta & Sevilla after midweek games vs PSG. It won't be a miracle (Kameni) for them to drop points there. Lite positivt. Bättre tider väntar!
Barcelona enkos
2015-10-04 23:47
@Liunil Masse:

Killen är bara 20 år och kommer från Rosario dessutom !
Barcelona Liunil Masse
2015-10-04 23:40
Den här Correa är extremt bra! mäktigt imponerad. Spelar utan rädsla o gör lite som han vill mot ett lag som Real.
Barcelona enkos
2015-10-04 23:25
Skillnad mellan Messi och Ronaldo ?
Kvalitet vs Kvantitet
Barcelona enkos
2015-10-04 23:18
Fredrik skriver tillbaka

Missi går ju bara sönder. Han har ju bara gjort tre mål...

Hala Madrid! Hala Madrid!

Och jag skrev till han att Messi gör 1 mål mot Atletico och vinner ligan åt Barcelona medan Penaldo gör 5 mot Granada och inte vinner ett skit, skillnad på små och stora matchernas :))
Barcelona shalit
2015-10-04 23:17
@100% AntiMadridista:
Haha, ska göra det. :) fredrik.jonsson@aftonbladet.se
Barcelona enkos
2015-10-04 23:11
"Real bjöd Atlético på poäng"

Haha AB, det är precis tvärtom .. Atletico bjöd Real på poäng. .
Barcelona enkos
2015-10-04 23:06
Koeman92

No penalty no party = Penaldo
Barcelona koeman92
2015-10-04 23:04
@enkos:

Är ett under att Fredrik ens tog dig på allvar med tanke på sättet du skrev. RONALDO heter han. Försök nu gärna att bli mer seriös för forumets och ordningens skull.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-10-04 23:03
Alla mejlar till Fredrik på Aftonbladet om Penaldo haha
Barcelona enkos
2015-10-04 22:57
Skickade ett mejl till Fredrik och frågade om varför han inte nämnde Penaldo i sin artikel och fick snabbt svar

Vem är Penaldo?

Hala Madrid!

/Fredrik

Barcelona BARCA-més que un club
2015-10-04 22:47
Messi du är saknad i dessa mörka tider kom fort tillbaka du gör fotbollen värt att kolla på och glädjes åt. animo Messi

Annons: