/spanien/barcelona/forum/18236.aspx/spanien/barcelona/forum/18236.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alavi
2009-05-24 20:27
Geethang//
"Men Hassan menar på att Raul år 2011 kommer att ha spelat lika många säsongen som Maldini."

Det är ditt citat. Men n'är man läser krönikan står det så här:

"Kan förstås förklaras av att Raúl är yngre men Raúl har själv sagt att han kommer lägga av 2011. Det innebär att han inte kommer komma upp lika många spelade säsonger i en och samma trupp som denne person."

Han säger att Raul inte kommer komma upp i totalt antalet säsonger som maldini även om han fortsätter till 2011. Hur fan får du det till att han sänker Maldini?

Tänk dig för nästa gång du kritiserar.
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-05-24 20:25
tarrak

Oki Oki. kanske bättre så att få något engelsk lag redan i gruppen kanske då.. bättre att veta var man står redan då! roligt om Ronaldo skulle komma och real får möta Man u :) blir det Bacon och ägg i huvudet då lr?:P
Barcelona Rambla
2009-05-24 20:25
Ämne: Geethang

Nej men ....Helt riktigt uppfattat. De 8 bäst rankade lagen sätts i 8 grupper. Sen så lottar man in ett lag från seedningsgrupp 2 till dessa 8 grupper osv med seedningsgrupp 3 och 4.

tarrak:
Jag har för mig att man även tar hänsyn till hur respektive land är rankat i Europa? Alltså inte bara hur laget presterar i cuperna.

Hm, eller så är det så att landsrankning respektive klubbrankning har två olika beräkningssätt.
Barcelona Geethang
2009-05-24 20:24
VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID//

Nej för det var inte precis nån fråga du ställde. Ställ en fråga så svarar jag.
Men nu har jag lite annat att göra så vi ses här senare. Ha det bra!
Barcelona Alavi
2009-05-24 20:23
Geethang

Men herregud släpp det nu.
Om du kritiserar en så mycket då varför skriver du inte en egen o skickar in den?
Barcelona tarrak
2009-05-24 20:22
Ämne: Geethang

Nej men ....
Nej precis. Ni kommer att lottas mot ett lag från första, tredje och fjärde seedningsgruppen.
2009-05-24 20:19
Geethang

Nej men du svara inte på vad jag sa. så undrade bara.

tarrak

oki då vet jag. men blir det 1 från seed 1 sen 1 från seed 2 osv i varje grupp? alltså 2 lag från samma seed kan inte gå till samma grupp?

Barcelona Gio Style
2009-05-24 20:18
FÖrresten, någon som har hittat några sköna youtube klipp från firandet igår som är värda att se? Skulle uppskattas
Barcelona tarrak
2009-05-24 20:16
Gonzalez_Barca

Han håller på Málaga och driver deras redaktion här på SvF. Förr höll han även på Barcelona, men vet inte hur han ställer sig idag.
Barcelona Vampíro
2009-05-24 20:16
Ämne: Vampíro

Ja, det ä....
Ok, Madird har ju samma meriter som typ Lyon de senaste fem säsongerna om inte sämre då ja kan minnas att Lyon har spelat kvartsfinal minst två gånger från 05-09.

Som sagt det är långt kvar till CL drar igång igen så de får ta och rensa truppen för de lär aldrig bli framgångsrika ute i Europa med Gago och Heinze från start. Hade varit kul om vi hade fått se spansk framgång i CL snart, förutom Barça då.
Barcelona Geethang
2009-05-24 20:14

Varför skulle jag vara det? Det är Barcaforum och jag är medlem. Vad gör du här?
Barcelona tarrak
2009-05-24 20:13
VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!

Poängen beräknas på de resultat man gör i de europeiska cuperna och sträcker sig fem år tillbaka i tiden. Det är åtta lag i varje seedningsgrupp, vilket gör att Madrid hamnar i den andra.
Barcelona J.Gamper
2009-05-24 20:11
Varför visas inte Real - Mallorca på TV4sport?

aha den börjar 21.00 och inte 19.00 som det står på fk.se =)
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-24 20:10
En fråga bara, Robert från Spanien bloggen, vilket hejar han på? Någon som vet
2009-05-24 20:10
tarrak

Hur är det dära med seedningsgrupperna.. är det dem första 10 osv lr 8... och hur räknar dem poäng osv? har ingen koll på det där.
vore snällt om någon kunde förklara lite grann.
2009-05-24 20:08
vart lite tyst geethang.?
Barcelona tarrak
2009-05-24 20:07
Vampíro

Ja, det är de fem senaste säsongernas resultat som ligger till grund för rankingen. Som framgår av min tidigare länk så ligger Barcelona etta, Madrid är på plats 13. Det är nog bäst att de rycker upp sig nästa säsong, annars finns det en risk att de åker ner i tredje seedningsgruppen.
Barcelona Gio Style
2009-05-24 20:03
Canaletes//
Men du tror väl inte att barca skulle köra på Villa och Eto'o? Det jag menade var att hur det än blir oavsett om eto'o går eller ej så behöver vi någon med den spelstilen som backup. Till Villa eller Eto'o eller vilken världsstjärna som nu kommer att användas. Räknar ju med att om Eto'o lämnar så måste ju någon med lite mer kvalité än dzeko värvas såklart.
Barcelona Geethang
2009-05-24 20:03
Jakobsson//

Men kära du själv! Jag skrev inte att jag skulle skriva en krönika om Maldini. Jag skrev att "OM" jag hade gjort det.

CL finalen har vi fortfarande tid att diskutera. Måste bara såga Hassans krönika lite till först. :)
Barcelona Vampíro
2009-05-24 20:02
tarrak:

De kommer ju troligtvis få möta någon ur "the big four" eller Milan, Juve och Inter redan i gruppspelet vilket inte ökar deras chanser till gruppseger och därmed få möta "enklare motstånd". Det kommer bli en lång sommar i Madrid, många spelare som ska nobba de innan CL börjar igen så det är iaf positivt.

Hur är det med seedningsreglerna? Går de efter de fem senaste säsongerna i Europa eller?
Barcelona Geethang
2009-05-24 19:59
Zizou_nr1//

Kurdistan jämförelsen var också ganska sjuk. Riktigt dålig!!
Deportivo Jakobssson
2009-05-24 19:57
Geethang//
Men kära du, vad spelar det för roll om han ville skriva om Raul i sin krönika? Förstår fortfarande inte riktigt problemet. Självklart ville han inte dra ner på Maldinis storhet, det förstår till och med min 3 åriga lilla syster. Visst, du kan skriva en hyllningskrönika om Maldini gör det om du vill. Personligen tycker jag du bör koncentrera dig på matchen som spelas i veckan som är bra mycket viktigare, låt säga... Champions League final mot Manchester United?
2009-05-24 19:56
Geethang

Maldini har spelat 24 säsonger för milan och raul har spelat 16 säsonger för real.. så 2011 skulle han ha spelat 18 säsonger om jag kan räkna rätt.det hassan säger är att när raul lägger skorna på hyllan förmodligen år 2011 så kommer han fortfarannde inte vara i närheten av maldinis matcher/säsonger... läsa och förståelse borde du kolla upp vad det innebär!.
Barcelona Zizou_nr1
2009-05-24 19:56

Varför gör ni en sådan stor grej av Hassans Krönika? Hans jämförelse var ju inte mycket värre än vår egna krönikor som jämför Kataloninen med Kurdistan!
Barcelona tarrak
2009-05-24 19:55
På tal om världens bästa klubb (jo det är så Madrid-redaktionen benämner klubben) så är det enligt mina beräkningar klart att Real hamnar i andra seedningsgruppen nästa säsong. Barcelona, Chelsea, Liverpool, United, Milan, Sevilla, Bayern och Inter är väl alla definitivt klara för CL-spel? Det kanske blir ett trendbrott på Madrids eviga uttåg i åttondelen, men inte på det sätt som FM-ligan tänkt. :)
Barcelona Geethang
2009-05-24 19:55

Vadå borde fatta? Du skrev ju "alla". Hur ska man annars tolka det här?
"jag måste säga att jag tror att alla spelare vill antingen till Barcelona lr Real MAdrid"?
2009-05-24 19:52
Geethang

Du borde fatta att jag inte menar precis ALLA spelare i världen.. men jag säger bara det att dem flesta bästa spelarna i historien lr så har spelat spansk fotboll.. och att dem flesta kan inte säga NEJ till real lr barca ifall dem skulle vilja ha en...
Barcelona Geethang
2009-05-24 19:50
Jakobsson//
Visst man kan nämna sin stora stjärna i sitt lag för att få supportrna att förstå hur stor Maldini är. Det köper jag av dig. Men Hassan menar på att Raul år 2011 kommer att ha spelat lika många säsongen som Maldini. Och då har han helt plötsligt sänkt Maldinis storhet. Hade jag skrivit en hyllningskrönika om Maldini så hade jag inte nämn nån annan spelare förutom huvudpersonen Maldini och allt bra han gjort. Det kallar jag för hyllning. Och varför skulle han ens nämna att Real slog Milan för några år sen? Är det viktigt att få med det i en hyllning till Maldini??
Canaletes
2009-05-24 19:47
Gio Style

Om vu nu skulle värva en anfallare skulle vi går för Villa. + han vill spela i CL.
Barcelona Geethang
2009-05-24 19:46

Okej, lugna ner dig lite nu. Alla vill inte till Barca eller Real. Det finns andra toppklubbar i både Italien och England. Så är det bara, punkt slut. Tror knappast att du vet vad alla spelare vill.
Annons: