/spanien/barcelona/forum/18235.aspx/spanien/barcelona/forum/18235.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2009-05-14 18:29
Rambla

och undrar när man får se Zlatan spela till vänster och jaga boll som Eto'o... haha

Barcelona Zizou_nr1
2009-05-14 18:28
På tal om en helt annan sak:

Hörde ni de enorma bussvisslingarna vid avspark när spanska nationalsången spelades på arenan? Inte så konstigt när finalen spelas mellan baskien och katalonien!

Jag läste någonstans att spansk tv inte visade bilderna före avspark, eftersom de räknade med hur publiken agerar.
Barcelona Rambla
2009-05-14 18:20
Japp, Samu missade allt för mycket igår. Det är jag den första att erkänna. Han kommer alltid att var den typen av spelare som när han är inne i ett stim gör mål på precis allt. För att i nästa period vare inne ett stim där han missar öppna lägen som korplirare hade gjort mål på.

Fast det många glömmer är det defensiva jobb han lägger ner. Jag tror att Pep har gett honom speciella uppgifter i vissa matcher. Var det någon som såg den superoffensiva ytterbacken Iraiola igår? Inte jag i alla fall. Totalt utraderad av Eto'o. Frågan är ju då om David Villa hade underordnat sig för laget och spelat ytter och markerat ut motståndarnas bästa ytterbackar i en final? Jag personligen tvivlar.
Real Madrid manolo el 10
2009-05-14 18:19
Nä David Villa har inte så bra spelare runt sig, du nämner 5 spelare som Etoo har runt sig här är 5 spelare som Villa har runt sig, Mata, David Silva, Juaquin, Vicente och Raul Albiol hm 4 landslagsspelare i EM mästarna spanien o en som spelat i landslaget. Du Hawaiii släpp kontrolen och kom in i verkligheten, säg inte 5 barca namn bara för att du precis har lärt dig dom, herregud vad pinsamt att säga att Etoo är överskattad å att Villa inte har bfra spelare runt sig.
Barcelona a L b
2009-05-14 18:15
Eto'o är inte överskattad! Bara för att han för tillfället inte gör några mål så säger ni att han är överskattad... Värre än Real fansen fan. Skärp er.
Barcelona Okkapokka
2009-05-14 18:12
hawaiiii

Ska man vinna skytteligan oavsett vilken spelare man är då? Så om vi sätter Puyol som forward ska han vinna skytteligan utan konkurrens då?

Sedan har Eto'o redan bevisat tillräckligt både i Barça och i en mindre klubb som Mallorca, att han inte är beroende av sina lagkamrater utan han kan också skapa målchanser av ingeting.

De som säger att Eto'o är 'överskattad' och en 'målsumpare' har bara de senaste matcherna i sin åtanke. Samu är en forward av absoluta världklass och jag byter inte honom mot någon annan i världen.
Barcelona Criff
2009-05-14 18:08
hawaiiii, Du menar som när Eto stänkte in mål i Mallorca som sen ledde till att Barcelona värvade honom?

För helvete skriv inte ens om ni inte vet något.
Barcelona hawaiiii
2009-05-14 18:04
Tycker eto är lite överskattad, har man spelare som messi, henry, xavi, iniesta och dani alves bakom sig så ska man lätt vinna skytteligan i la liga utan konkurens, men david villa utmanar eto hela tiden om vem som ska vinna skytteligan hur kan han göra det när han inte har så bra spelare runt omkring sig? jo för att han är en bättre spelare och en bättre målskytt låt eto spela i valencia så ska ni få se hur många mål han kommer att göra. Eto har gjort sitt i barca vi tackar honom och låter en bättre forward ta hans plats nämligen david villa. Vi tackar eto för allt han har gjort han kan prova sin lycka i milan presis som ronaldhino.
sebbaa
2009-05-14 18:03
Para Siempre

Men det är fel att säga att "Barcelonas" då de var fem år sedan, då han inte hörde till Barcelona. Historien ändras inte bara sådär.

Och ja jag vet han spelar i Barcelona idag.
Barcelona Para Siempre
2009-05-14 18:00
sebbaa

Iförsig spelade han i Arsenal när han delade guldskon men nu spelar han i Barcelona.
Barcelona Criff
2009-05-14 17:59
Barça! (MQUC3), Haha ditt argument är så patetiskt att jag orkar bara just påpeka det.
sebbaa
2009-05-14 17:59
Para Siempre

Hoppas du menade Arsenals nummer 14, Thierry Henry? :)
Barcelona Para Siempre
2009-05-14 17:52
En spelare som absolut inte får den uppmärksamhet som han förtjänar är 27 målskytten i Atletico Madrid, Deigo Forlan.

Forlan började sin karriär Independiente och där gjorde han sig känd för att vara en stor målskytt. Som många många gånger förr öppnar Manchester Utd sina ögon och köper den farliga målskytten för 6,9 miljoner euro. Men det tog 27 matcher innan han gjorde sitt debutmål för Man utd och de var på straff. Manchester lockade till sig Wayne Rooney från Liverpool klubben Everton och där med var Forlans dagar räknade i Manchester Utd.

2004 köpte Villareal den uruguayansk målskytten och i sin debutsäsong vann han "pichichi" med sina 25 mål och det hjälpte Villareal till den första Champions League platsen i historien. Han delade guldskon med Barcelonas nummer 14, Thierry Henry.

Forlan spelade 3 säsonger i Villareal. 2007 flyttade han till Atletico Madrid för ungefär 21 miljoner euro. Idag har han en säker plats i startelvan och han har gjort 27 mål på 35 matcher i spanska ligan efter Samuel Eto'o som leder på 28 mål.
Barcelona J.Gamper
2009-05-14 17:40
Barça! (MQUC3)

Överdriv inte.
Barcelona Dizzy
2009-05-14 17:35
Hell NOOO! Etoo ska ingenstans! Etoo får stanna hur länge som helst. Riktig grym är han.

Kobran som hugger på allt!
Barcelona Jean
2009-05-14 17:34
sälj yaya toure till Arsenal =))
Real Madrid Sherminator
2009-05-14 17:29
Torres skulle jag vilja se i Barca, men det lär aldrig hända. Tror inte han skulle svika Atletico så. Zlatan löper för lite.
Barcelona Los Blaugranticos
2009-05-14 17:28
Fick inte Henry och Abidal ta emot egna priser igår? De stod ju kvar på planen medans alla andra gick upp o tog emot sina priser...
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-14 17:28
Etoo målkung ?

Haha, seriöst inget mot etoo men killen missar lägen som min farmor hade suttit.
Hade vi haft Villa eller Torres eller typ Zlatan hade denne gjort 40 mål. Etoo får ju sånna serveringar att jag skulle fan kunna göra 20 mål.

Men för den skulle säger jag inte att vi ska sälja ETOO Så hoppa inte på mig.
Säger bara att jag har nog aldrig sett en större målsumpare tyvärr.
Dock sliter han hårt och jobbar.
Real Madrid Sherminator
2009-05-14 17:26
Samu ska inte säljas! Herregud. Visst, han missade lite väl mycket igår. Man kan inte säga att en spelare ska säljas efter en match. Skärp er!

VISCA BARCA!
Barcelona pokke
2009-05-14 17:17
Jag har lite problem med att handla från Barcelonas officiella hemsida. Någon som har handlat tidigare som kan hjälpa mig? Skicka PM.
Barcelona Okkapokka
2009-05-14 17:14
Cape

Vissa nöjer sig inte med 30+ mål per säsong från en spelare helt enkelt.
Barcelona Cape
2009-05-14 17:12
Varför ens detta snack om att Eto´o ska säljas? Herregud..
Barcelona Xavi_totalkontroll
2009-05-14 17:07
Criff

Håller med dig till 100 % angående Etoo.

Killen har gjort mer mål denna sesong än vad han gjort tidigare sesonger.

Inte nog med det så hjälper han till hemmåt och skapar mkt.

Jag vill absolut inte att etoo ska säljas, skulle bli väldigt besviken.

Han ska avsluta sin karriär här i de röd lila tröjerna. I hans hem där han hör hemma

Visca el Etoo
fan vad jag gillar den killen
Barcelona Criff
2009-05-14 16:57
Koeman!!, Jag jämförde inte respektive mittfält mot andras. Jag bara nämnde spelarna som spelar i startelvorna i de största lagen i världen.
Och där finns stora spelare var du än tittar, men knappast anfallare som snittar 20 - 30 mål varje säsong.
Real Madrid Puskás
2009-05-14 16:54
Criff

Tackar Tackar:D
Barcelona Criff
2009-05-14 16:33
Puskás
"Detta har inget pris."

Real Madrid Puskás
2009-05-14 16:25
Nån som vet vad som står på D:Alveströja på ryggen.
Är nyfiken bara?
Kolla länken.

Grattis till cupen förresten
Barcelona Rey Etoo
2009-05-14 16:10
Tack !
Real Madrid Sherminator
2009-05-14 16:03
Rey Etoo

* länktips
Annons: