/spanien/barcelona/forum/1823.aspx/spanien/barcelona/forum/1823.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-10-08 13:41
@neymar JR:

Hm, Sergio Garcia gick väl till Kina (om jag minns rätt) just för pengarna. Varför skulle han då välja att gå till Barca för en lägre lön och nöta bänk? Dessutom har han växt ut till en Los Pericos-profil de senaste säsongerna trots att han fostrades i La Masia. Inget jag personligen gillar.

Kuyt? Någon måste ha allvarliga problem som ens nämner hans namn som ett alternativ. Vad fan sysslar de ansvariga med? Vad är han, 35 år nu?
Barcelona Rambla~
2015-10-08 13:36
@Flavía:

Om Nolito förlänger kontraktet med Celta, vilket det skrivs om, kommer hans klausul höjas till €30m.

Såå, nej tack. Han lämnade på free transfer en gång när han gick till Benfica. Idioti att betala höga summor för honom nu, även om han för studen är jäkligt bra ska sägas.
Barcelona Junta Dimision
2015-10-08 13:34
Barcelonita

Hur fin en värvning Alaba skulle vara så kan den uteslutas redan nu för det finns absolut ingen chans i hela världen att Bayern släpper honom oavsett vad de får för bud. De är ingen säljande klubb och tillsammans med Muller är han nog den sista spelare de skulle sälja.
Barcelona Krabban94
2015-10-08 13:32
Läste igår på Barcastuff att Coutinho är för dyr för short-term option, gissningsvis 30-40miljoner euro. Sedan köper Bartomeu Obi Mikel för 50miljoner euro och konstaterar att det var "a bargain".
Barcelona Barclasico
2015-10-08 13:28
Ivan Rakitic was voted the best croatian player in 2015.
Postat via SvenskaFans-appen
Flavía
2015-10-08 13:21
Luis Enrique still prefers to sign Nolito in January, but club think 18M buyout fee is too much. Looking for older, cheaper forward. [sport]

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-10-08 13:07
Verkar som att våra problem i anfallet och mittfältet kommer tvinga oss att prioritera bort en ordentlig mittback ännu en gång. Själv hade jag lagt alla Barcas slantar på Alaba och spelat honom som mittback 10 år framåt. Finns ingen försvarare som kompletterar Pique lika bra, kan spela pivote, vänsterback, mittback, offensiv mittfältare, vänstermittfältare, slår frisparkar, straffar och är nästan lika snabb som Alba. Spelförståelse 10 av 10 med sina 23 år.

Alba - Alaba - Pique - Alexi/ (Azpi/Bellerin?)

Nu när det är ont om mittbackar borde vi satsa på världens bästa back närmaste 10 åren, han kommer heta Alaba. Killen är 23 år, vänsterback och petar innermittfältare av högsta klass om Pep vill ha honom i mitten, han petar även alla Bayerns mittbackar om Pep vill ha honom där. Det är inte vanligt att en vänsterback gör det en innermittfältare gör bättre än dom. Som mittback är han bättre än både Benatia och Boateng.

40-50 på Coutinho eller på Alaba? Prioriteringsfråga.
Barcelona the cameroonians
2015-10-08 13:06
@neymar JR:

Ja, Abelardo har ingjutit förtroende i och för Halilovic i Sportingtröjan, något som såväl Lucho som Roberto var övertygade om skulle hända och därför uppmanade kroaten att gå med på en utlåning dit.
Förhoppningsvis kan han fortsätta utvecklas, men enda oro - som jag också uttryckt tidigare, är att Sporting får kräftgång och blir desperata med en sparkad tränare som resultat. Detta kan få situationen att bli den omvända.

Just nu ser det dock ut som ett lyckat "äktenskap"!
Barcelona enkos
2015-10-08 12:47
El mundo deportivo hävdar att Pep Guardiola har muntligt kommit överens om att ta över City i somras. . Pep verkar inte ha tur att ta över när laget gjort en dålig säsong utan när de blivit mästare. .. något tror jag City blir det i år
Barcelona Gio Style
2015-10-08 12:24
Blir ju lite orolig när jag läser Kuyt, vilken nivå håller han idag?
Ska erkänna att jag inte har någon vidare koll på honom numera.

Btw, Deloufeus inlägg är världsklass.
Barcelona neymar JR
2015-10-08 11:47
Alba och resten av försvaret kommer att ha rejäla problem med honom. För utmana och ta för sig det kommer han göra Hoppas han briljerar rejält i mötena med Barcelona.
Barcelona neymar JR
2015-10-08 11:39
Camerooninas Grabben lyser av självförtroende, måste faktiskt ge cred till gijons tränare som gör ett fantastiskt jobb med honom. Halilovic har den fina egenskapen som oerhört få personer har. I dagens Barcelona har endast Messi, busken och iniest det. Allt han gör sker naturligt inget som överarbetat i hjärnan utan allt sker efter situationen Han visar samma respektlöshet som Messi gjorde när han var 17-18. Han bryr sig inte om motståndaren utan han vill bara spela fotboll
2015-10-08 09:30
Halilovic spelade med Kroatiens U21-lag igår när de mötte San Marino på bortaplan. Kroaterna gick segrande ur striden och tydligen ska Alen ha varit inblandad i alla målen i 3-0 segern och spelat fulla 90 minuter.

Inget vidare motstånd, men kul att formen verkar hålla i sig för 19-åringen.

Om någon hittar highlights så får ni gärna länka till dem här!

Barcelona neymar JR
2015-10-08 02:07
@barcastuff: Barcelona want to sign an experienced forward for less than 10M in January. Options: Kuyt, Sergio Garcia, Negredo, Soriano. [sport] Sergio garcia är en skön typ, la masia. Står inte i vägen för någon talang, låg lön och roligt att knäppa grannen på nosen
2015-10-07 22:58
Barca vinner straffläggningen efter att motståndarna missat 3 av sina 4 straffar. Därmed är man klara för semifinal.
Barcelona neymar JR
2015-10-07 22:55
@barcastuff: Subies (president CAT federation): "Madrid, Atletico, Valencia, Sevilla, Villarreal are also being investigated. More bans possible." [catr] Det händer grejer
2015-10-07 22:51
0-0 efter full tid. Nu straffläggning.
2015-10-07 22:45
Haha, inte mycket som går B-lagets väg ikväll. Dongou missar ett jätteläge och Cámara missar bollen helt vid ett fint volleyläge innanför straffområdet. Och som grädde på moset ger Dongou en eftersläng med en pungspark och blir utvisad.
2015-10-07 22:22
Highlights från Spaniens U21-match.
2015-10-07 22:04
0-0 efter första halvlek, 45 minuter man aldrig får tillbaka, Gäsp.

Nu har Samper, Aleña och Dongou kommit in för Enguene. Carbonell och Maxi.

Förhoppningsvis kan detta leda till bättre spel och vinst.
Barcelona Liunil Masse
2015-10-07 21:47
Munir.. Talangen finns men när han spelar med A-laget så ser han nästan stressad ut när han har bollen och han är ofta väldigt feg. Kan mycket mer än vad han visar...
2015-10-07 21:10
@ElRaval:

Jag kollade bara med ett öga, men Spanien dominerade bollinnehavet och tröttade ut motståndarna allt eftersom. Ett par missar defensivt och de borde gjort något mål till framåt, framför allt hade Deulofeu ett jätteläge. Munir gjorde ju det han skulle som central anfallare (mål) och var generellt sett riktigt rörlig.

Du får kolla närmare nästa vecka (tisdag) när de möter Sverige på Teneriffa.
Barcelona Cule4life
2015-10-07 21:02
Man borde hosta upp storslagen till Laporte och få slut på snacket om mittback !

Sen kan man koncentrera sig på mittfältet som behöver en kvalitets höjning till världsklass. Efter att ha tänk ett bra tag så tycker jag Veratti är den ultimata som Xavis ersättare. Ungefär......

Bravo
Vidal . Pique . Laporte . Alba
Veratti . Busquets . Rafinha
Messi . Suarez . Neymar

Stegen . Vermalen . Roberto . Macherano . Rakitic . Iniesta . Turan

Skön elva och bänk
2015-10-07 20:57
Stream till Barcelona B och cupmatchen mot Figueres

Kröjf

Haha, jag tackar ödmjukast för den beskrivningen, utan närmare eftertanke tror jag att du själv bör gå under namnet Busquets; Syns inte lika mycket, men ger energi och eftertanke till övriga skribenter att fundera och bli bättre!
Barcelona ElRaval
2015-10-07 20:55
menar munir såklart
Barcelona ElRaval
[QUOTE=ElRaval]Två mål av Samper. Någon som kan skriva något om matchen och spelarnas insats? [/QUOTE] Munir såklart..
Barcelona ElRaval
Två mål av Samper. Någon som kan skriva något om matchen och spelarnas insats?
Barcelona ElRaval
2015-10-07 20:53
Haha. Samper bänkad till förmån av Gumbau. "Samper är viktig för b-laget" sades det. Jojo..
Barcelona Kröjf
2015-10-07 20:50
the cameroonians Du är Les Rambles Leo Messi. Få om ens några nämnvärda misstag i det stora hela. Små korta exakta instick, varvat med långa precisa inlägg. Nära nog omöjlig att få ur balans. Nästintill heltäckande överblick av vad som är på G. Ja, you name it! Fångar alltid ens intresse när du själv tar över initiativet och går på offensiven. Jag Tackar!
2015-10-07 20:33
Spanien har vänt på steken och leder med 4-2, det senaste målet är riktigt snyggt och signerat ingen mindre än Munir el Haddadi :-)
Annons: