/spanien/barcelona/forum/18228.aspx/spanien/barcelona/forum/18228.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-15 13:29
MEN det sägs att Laporta vill köpa ett mycket stort namn innan han slutar som president i Barcelona 2010.

Sen så kan man förvänta sig samma sak efter nästa säsong. Då kommer olika kandidater att lova stora spelare.
Barcelona pleomessi
2009-05-15 13:26
Om Bojan ska lånas ut så tycker jag faktiskt inte att han borde göra det. Genom att utvecklas så får han fighta för att få plats i startelvan och det är nått som man utvecklas på genom att bevisa för tränaren att man vill ha plats i startelvan. Visst han är la kanske fortfarande för ung men om några år kan vi säkert se en Bojan i startelvan.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-15 13:25
Villa kommer att kosta runt 40 milj. euro och självklart en bättre spelare än Zlatan. Så varför skulle Barca ens överväga Zlatan? Zlatan till Barca kommer aldrig att hända. Det finns bättre spelare att köpa för 700 mille. Ribery är en av dom.
Barcelona pleomessi
2009-05-15 13:24
Det var riktigt roligt att se Barca i cupfinalen. Sikket glöd,spel och passion det finns i laget. Nu mot Mallorca så avgör vi ligan och till matchen mot Osasuna så kan vi förhoppningsvis få se rena b-laget på plan så att startelvan för VÄLFÖRTJÄNT vila till CL-Finalen.
Barcelona Barcaloni
2009-05-15 13:13
Ämne: Goal skriver också o....
Även i goal artikeln står det

"Inter have claimed they will only listen to offers near €100million"

Så även om vi säger att de kan tänka sig gå ner i priset.. säg 80 kanske 70 miljoner. Tror ni verkligen att Barcelona kommer att lägga ut så mkt pengar på EN enda spelare som snart fyller 28 år och som förmodligen inte är lika populär som t.ex Villa i Spanien?
Barcelona Barca-nist
2009-05-15 13:13
bearlakeyours86

Bojan ska inte lånas ut om han får mer speltid.
han behöver utvecklas mer och om han inte får mer speltid så bör han lånas ut . nöjd med svaret?
Barcelona bearlakeyours86
2009-05-15 13:05
Tycker ni Bojan ska lånas ut?
Om ja, varför och vart?
Om nej, varför?
Barcelona Napao
2009-05-15 13:03
Alla vet att svensk media skiter i la liga detta är beviset skriver mer om Zlatans framtid och skippar copa led rey finalen,och jag tror två saker 1 detta är inget konstigt om Zlatan vart chilenare skulle media i Chile skriva mycket om det med (2) vad spelar det för roll om Zlatan vill till Barca om Barcelona vill köpa Villa tex?
Mao detta är förstorat för vi läser tittar detta via svensk media. Och att traditionen i Sverige är att föredra Premier league.
Barcelona Mojito
2009-05-15 13:03
Den enda anledningen till att Eto´o skulle lämna är om klubben anser att man vill ha lite betalt innnan det är för sent. KOntraktet löper väl ut i nästa sommar, och detta betyder att andra klubbar skulle kunna börja förhandla med Eto´o redan till årsskiftet. I stället för att hamna i en situation där spelaren har tankarna på andra håll, kan man i stället välja att få lite cash och inhandla en ny anfallare. Vi vet ju alla vilket kaos det blev förra året vid den här tiden och under sommaren, själv skulle jag inte vilja ha samma situation igen till vintern då halva säsongen är kvar och viktiga matcher står på schemat.

Nu har ju Kameruanen visat en helt annan sida, därför tror jag klubben är mer säker på var spelaren står, sen är det frågan hur Eto´o väljer att hantera situationen.

Personligen tror jag att lejonet stannar och väljer att förlänga kontraktet med ett par år.
För vad ska han byta till? En bättre klubb finns ju inte, och det är för tidigt att trappa ner och välja Mallorca etc.

Eto´o eller Zlatan? Tja, de är i ungefär samma ålder, men Eto´o är en bättre lagspelare och i grunden en bättre målskytt.
Den enda anledningen till att välja Zlatan är att han kan vara mer underhållande när han är på humör, men samtidigt kommer hans egostil inte passa in i Barca.
Och vill man ha underhållning finns ju alltid Messi, Iniesta, Xavi, Henry, Alves........
Barcelona Saman.
2009-05-15 13:01
Självklart :)
Barcelona Barca-nist
2009-05-15 12:55
saman

Det kommer flera :)
Barcelona Saman.
2009-05-15 12:51
Första storstjärnan som nobbar Real.
Barcelona Srbija91
2009-05-15 12:49
Vänsterbacken Obradovic på väg till Barcelona? 20 åring lär man kunna få för ett relativt bra pris för endast 60 mille.
Barcelona Barca-nist
2009-05-15 12:38
Pokke

jag såg den på www.fcbarcelona.dk och kunde inte sluta skratta.. han låter som galning heheheh
Barcelona Barca-nist
2009-05-15 12:36
zlatan kommer INTE till barca!

Svensk media blåser upp det eftersom det går bra för barca.
Zlatan får gärna stanna i Inter för min del.
varför ändra fungerande koncept ? om nån vill gå så köper man en bra spelare för ett bra pris, samt nån som kan sitta på bänken!
vi har tillräckligt med stjärnor. vill inte ha massa tjafs i omkläningsrummet!
Barcelona pokke
2009-05-15 12:29
Man kan inte få nog av videon hehe.
Barcelona Der Afro
2009-05-15 12:25
Zlatan är för egoistisk och dum för att orka jaga boll som våra forwards gör. Hoppas han inte kommer till Barca.

Låna ut Bojan, han mår inte bra av att sitta på bänken. Dessutom borde han passat Eto sist.
Barcelona Barca_Fan_87
2009-05-15 12:24
Goal skriver också om att Zlatan är nära spel i barca.
Barcelona Barca_Fan_87
2009-05-15 12:19
Vad tror ni om detta som expressen skriver om att Zlatan tänker välja barca.
Barcelona Dizzy
2009-05-15 12:04
Hade varit perfekt att låna ut Bojan så han får ordentligt med speltid. Sägs att Depor vill låna han.
Barcelona FCB :)
2009-05-15 11:40
haha tror Real seriöst att dem ska värva Iniesta?

Varför skulle han byta ner sig? Han är Untouchable :)
Barcelona C.Andrés
2009-05-15 11:07
Varför utgår så många att Eto'o kommer att lämna? Jag själv ser ingen anledning till att tro det och därför är det onödigt att snacka om zlatan hit och zlatan dit. Vi behöver inte Zlatan och kommer inte göra det heller. Eto'o & Bojan!:)
Real Madrid CS
2009-05-15 10:48
-Real Madridista-

Kul kille.
Jag börjar också hoppas det. Jag gillar verkligen honom.
Real Madrid Real Madridista
2009-05-15 10:30
haha, jag hoppas Zlatan går till Barca och inte till Real! Gillar verkligen inte honom!
Barcelona concorazon
2009-05-15 09:34
e oxå väldigt kluven till zlatan! visst skulle det va coolt, men passar han in? däremot skulle det göra ont om han går till real madrid! skulle vilja ha ibra i valencia!!
Barcelona Salcini
2009-05-15 08:35
Barca-nist:

Det skulle inte bara vara "Zlatans Barca", det skulle bli Barza och Barzelona ännu fler gånger.

I övrigt är jag kluven till Zlatan. Visst, han är stor och stark men Eto'o är så användbar eftersom han är både stark och snabb. Zlatan är nog lite för långsam för Barcelona. Dock, om Bojan skulle lyckas ta ett steg till och bli lite kvickare så kan man använda han som den djupledslöpande forwarden och Zlatan som ett alternativ. Problemet är att Zlatan vill nog inte sitta på bänken och billigare alternativ finns i så fall.

Om man däremot skall hitta en ersättare till Etoäo som också är lik honom i spelstilen så tycker jag Forlán. En djupledslöpande forward som är stark i kroppen, går rakt på mål och gör också en jävla massa mål i ett Atletico som man aldrig vet var man har dom.
Barcelona Squez
2009-05-15 01:48
Jag är så kluven till Zlatan. En del av mig vill ha han för att han är svensk och det är alltid skoj med svenska spelare i La Liga. Ligan får mer plats i svenska medier osv. Sen är han ju väldigt bra, har en grym fysik (längd och styrka) och teknik. Men å andra sidan så märks det att han inte har något hjärta för nån klubb. Och han har för hög lön, aldrig att han ska ha högre lön än Messi. Men visst skulle han lyckas med att sälja lite extra tröjor om han joinade oss till nästa säsong, hehe.
Barcelona Barca-nist
2009-05-15 01:03
ska sova, vill drömma om vinsten i CL finalen. godnatt alla cules
Barcelona Barcaloni
2009-05-15 00:49
Dessutom så har Eto sagt det klart och tydligt förut att han INTE vill bli en del av ett byte. Utan lämnar han klubben, då ska han inte ingå i nån sorts deal, då det är alltid spelare + pengar i utbyte för en annan spelare, vilket betyder att den ena känner sig "mindre" än den andra. Jag är säker på att Laporta respekterar hans vilja och skulle aldrig tvinga honom att lämna Barca på det viset efter allt han har gjort för klubben.
Barcelona Barca-nist
2009-05-15 00:44
Rambla

ja det är sant, med de pengarna kan vi köpa 2-3 spelare.
det enda som va värt varenda Euro var det Ales ,gud vad han bra. Bara han slutar filma och tjafsa om varenda sak på plan!
Annons: