/spanien/barcelona/forum/18226.aspx/spanien/barcelona/forum/18226.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona xavi__
2009-05-15 16:29
Lägger Barcelona flera hundra miljoner på Zlatan försvinner all min respekt för klubben.
Barcelona lameG^
2009-05-15 16:25
Seriöst så har jag och det är säkert inte bara jag som tröttnat på zlatan snacket. Varje gång en zlatan rykte kommer fram diskuterar vi alltid om detta och får alltid samma svar. Lägg av.

Om etoo lämnar är villa perfekta ersättaren. Ribery är första köpet till vänsterkanten men om han inte köps är det silva som köps.
Barcelona Criff
2009-05-15 16:24
catalonia66,
Åh gud, precis när diskussionen om Zlatan började dö ut så startar ndu den igen. Läs inlägg bakåt innan du skriver något nästa gång.
Barcelona kallesiete
2009-05-15 16:23

Vad föredrar ni? Att real tappar poäng imorgon så att vi hinner vila spelare både mot mallorca och mot osasuna eller att vi får avgöra själva mot mallorca och "bara" kan vila spelare mot osasuna?
Barcelona Jean
2009-05-15 16:13
Zlatan kommer aldrig att spela i Barca, han platsar ej här.
Ni är inte objektiva i era uttalanden, utan snackar ur ett direkt svenskt subjektivt perspektiv.
Det finns betydligt bättre spelare.
Barcelona Latinoo
2009-05-15 16:01
Ämne: jag vet att det ar e....
Zlatan är en världsklass spelare men hans spelstil passar inte alls med Barcas spelstil.

Zlatan borde gå till England där skulle han passa in mycket bättre än i Spanska ligan.
Barcelona catalonia66
2009-05-15 15:56
jag vet att det ar ett kansligt amne, men vad tror ni om zlatan i barca??
Real Madrid CS
2009-05-15 15:48
-tarrak-

Jag förstår dig helt och hållet och beundrar både Barcelonas spel den här säsongen i allmänhet och Eto'os dito i synnerhet.

Ärligt talat vet jag inte exakt varifrån jag fått det heller, det kanske bara är fler påståenden från olika håll jag adderat. ;)
Barcelona tarrak
2009-05-15 15:44
CS

Ok, jag fattar inte var du har fått det ifrån och hur det kom in i diskussionen, men det var väl fint att få det ur världen. När jag skriver "enormt höga press" så menar jag just att man stressar motståndarnas försvar högt upp i banan, inte jagar boll på egen planhalva. Hoppas du förstår mig. :)
Real Madrid CS
2009-05-15 15:38
-tarrak-

Jag motsatte mig bara att använda just den situationen som exempel till att han hjälper laget enormt med sin höga press.

Barcelona Rambla
2009-05-15 15:38
En sak finner jag väldigt lustig i Spanien. Publiken kan skandera "Guti maricon", "Hijo de puta" osv utan att någon höjer på ögonbrynen ens. Men så fort en spelare gör en "butifarra" då blir det med ens värsta grejen. Jag begriper verkligen inte det.

Yaya har bett om ursäkt till Athletic-fansen för sin butifarra.
Barcelona tarrak
2009-05-15 15:34
CS

Du verkar tro att det finns ett motsatsförhållande mellan att vara en viktig del i lagets höga press och att ibland springa ner och hjälpa till på egen planhalva. Det gör det inte. Hoppas att du är nöjd med svaret.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-15 15:33
Kom igen, alla vet att Zlatan aldrig kommer hamna i Barcelona. Det är bara tjatigt att diskutera det hela dagarna.
Real Madrid CS
2009-05-15 15:33
-tarrak-

En dum fråga, får jag ett jävligt smart svar nu?
Barcelona tarrak
2009-05-15 15:31
CS

Var det där ett skämt eller bara en ovanligt dum fråga?
Barcelona Rambla
2009-05-15 15:31
CS

Det jag mest "hängde" upp mig på var kommentaren om att Zlatan skulle vara mer lagspelare än Eto'o, även om det inte var du som skrev det.

Sen så tror jag inte att Zlatan hade fixat Samus roll på det sätt som den ser ut idag. Vilket i sin tur skulle betyda att Pep antagligen skulle spela lite annorlunda om han valde Zlatan som anfallare.
ThierryHenry
2009-05-15 15:29
Forlán hade passat bättre som ett alternativ till Eto'o än vad Zlatan hade gjort men han vill ju stanna i Atletico =/
Real Madrid CS
2009-05-15 15:26
-tarrak-

När ni hyllar Eto'os försvarrspel med exemplet att han springer på egen planhalva är det väl inte hög press vi talar om just då?

-Rambla-
Nej det är inte synonymt med att vara en bra lagspelare, jag är nog största motståndaren till den allmänna bilden. Jag gillar Eto'o, men jag gillar inte att han höjs till skyarna för att han applåderar när Hleb slår en felpassning (vilket han nog kan ta eftersom det händer då och då) eller att han bara orkar springa ner till Valdes..

För mig är det självklart att Zlatan skulle göra som Pep sa åt honom. Precis lika självklart som att Eto'o skulle göra det.
Är man individualist i dagens fotboll så hamnar man likt Denilson på andra sidan jordklotet för att visa upp sig innan man åker hem till moderklubben och tar det chill.

Zlatan är ett fullblodsproffs som visar att han kan ta direktiv från tränare i alla klubbar han spelat i.
Barcelona Rambla
2009-05-15 15:19
Ämne: Samuel Eto'o är j....Jag antar att du var ironisk angående Samu, jättekul. Fast är kontroversiell och brist på ödmjukhet (även om jag inte håller med här) synonymt med att inte vara en lagspelare?

Nej, det är inte alls klart att Zlatan hjäper till hem om Pep vill det. Det finns verkligen inga garantier för det. Jag är tveksam till att Zlatan hade underordnat sig det.

Jag tror ingen påstår att Zlatan skulle vara lat. Det är dock inte samma sak att vara rörlig i offensiven med bollen vid fötterna som att stressa motståndarförsvar under 90 min när inte bollen är i det egna lagets ägo.
Barcelona el Flaco
2009-05-15 15:19
Alves, Guddy, Touré, Eto'o, Xavi och Messi var ett par minuter försenade till träningen imorse och Pep gillade inte det överhuvudtaget. Samtliga dessa sex spelare ska nu få böta 500 euro, en bestraffning som Pep införde när han blev huvudtränare. Han viker inte en tum.
Barcelona tarrak
2009-05-15 15:17
"Varför ska en anfallare försvara?"

Du kanske har missat att en av de största nycklarna till Barcelonas framgångar är den enormt höga press, man sätter på motståndarna och där har Eto'o självklart en huvudroll. Det spelar nog ingen roll vem som säger vad till Zlatan, jag tror inte att han är beredd att göra det jobbet vecka ut och vecka in.
Real Madrid CS
2009-05-15 15:08
Samuel Eto'o är ju världens ödmjukaste och okontroversiella spelare..

Varför ska en anfallare försvara? Om Pep vill att Zlatan ska hjälpa till hem så är det klart han gör det. Men Mourinho spelar
på ett annat sätt och en anfallare är trots allt en anfallare.

Tro fan inte att en spelare kommer så långt som Zlatan om man är lat.

Barcelona pokke
2009-05-15 15:05
Magnus Hedman är de. Skönt att vi inte behöver höra hans röst :)
Barcelona Ghazza
2009-05-15 14:48
Samu inte lagspelare? Haha, tillåt mig skratta. Ta bara exemplet från förra matchen han med en fin gest applåderar Hleb som slog bort sin första passning i matchen.

Eller varför inte då han en gång gjorde mål och sprang hela vägen till Valdés och kramade om honom. Efteråt sa han något i stil med "Victor får alltid fira våra mål ensam, men det förtjänar han inte."

Visca Eto'o!
Barcelona Rambla
2009-05-15 14:07
Ämne: Jag tror ni underska....Det är nog inte många ute i Europa som håller med dig.
Ser du tex Samu skälla ut sina medspelare?
Barcelona Napao
2009-05-15 14:06
Ämne: Jag tror ni underska....
Dom matcherna jag sett tycker jag Zlatan bara väntar där uppe men jag har sett Etoo försvara som en galning så jag måste se att Zlatan offrar sig och försvarar för bli övertygad att han är bättre lagspelare.
Barcelona Koeman!!
2009-05-15 14:00
Jag tror ni underskattar Zlatan lite grann. Han har växt fram som en riktigt bra lagspelare i inter och jag tycker han är en bättre lagspelare än Eto'o.
Barcelona Exclusive
2009-05-15 13:45
Jag tror man får ha lite tålamod angående Bojan. Hur gammal är han, 18? Jisses. Alla kan inte ha samma utvecklig som Messi. Jag tror Bojan kommer bli som vi tänkt oss från första början, bara det att det kanske inte går lika snabbt som med Messi. Jag menar Messi..ingen är som honom!
Barcelona A.Gaudi
2009-05-15 13:30
Det är inte samma sak att imponera på träning som att glänsa i matcher. bojan är en måltjuv så jag tror han hade gjort mål i vilket lag han än hamnar i. jag tycker det är solklart att han bör lånas ut.

han är just nu inte i närheten av att vara tillräckligt bra för ett barca som om några veckor kanske är världens bästa lag.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-15 13:29
MEN det sägs att Laporta vill köpa ett mycket stort namn innan han slutar som president i Barcelona 2010.

Sen så kan man förvänta sig samma sak efter nästa säsong. Då kommer olika kandidater att lova stora spelare.
Annons: