/spanien/barcelona/forum/1822.aspx/spanien/barcelona/forum/1822.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2015-10-06 10:17
100% antimadridista Du skojar va? Snarare Luchos taktik som gör att vi inte har kontroll på mittfältet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2015-10-06 10:14
Känns helt osannolikt att Barcelona kommer kunna värva en klasspelare under januarifönstret. Vilket lag släpper sin bästa eller näst bästa spelare i januari? Liverpool är inget fattigt lag, de kan hålla i sina spelare. Barcelonas värvningar i januari är ( om någon) utfyllnadsspelare som är nöjda med en plats på bänken med sporadiska inhopp. De tunga värvningarna gör man under sommaren där det även drar ut på tiden. Januarifönstret är panikvärvningar och de lag som säljer vill oftast ändå bli av med spelaren.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-10-06 10:11
Anledningen till att våra backar släpper in så mycket beror på att våra mittfältare är så dåliga. Våra mittfältare kan inte kontrollera en match och det gör att både våra backar och anfallare drabbas av det.
Barcelona enkos
2015-10-06 09:58
Barcelona måste vara mer smarta vid köp och snack om köp av nya spelare.. Det är dumt att säga offentligt att man är intresserad av en spelare för det väntar bara Real på och gör allt i deras makt att förstöra eller pressa upp priser genom att hävda att de också är intresserade av samma spelare fast de inte är det utan bara vill att Barca ska betala överpris
Barcelona the cameroonians
2015-10-06 09:44
Sportchefen Roberto gästade ett sportprogram igår och pratade lite om framtiden.

Han sa bland annat att han "tror att klubben har de ekonomiska musklerna för att värva i januari" men är medveten om "svårigheten att få loss bra spelare mitt i säsongen".
Han har själv scoutat flera spelare och säger att man har bra med underlag för att kunna fatta ett beslut när det närmar sig. Dock har man inte initierat något ännu utan kommer att vänta tills det närmar sig januari.

Angående skadesituationen och om förberedelserna denna säsong inverkat så menar Roberto att man inte kan härleda skadorna till något specifikt och är inte övertygad om att USA-touren har spelat in i sammanhanget eftersom "laget haft tourer förut utan skador som följd". Däremot tror han inte att det kommer bli en tour nästa sommar.
2015-10-06 09:33
Enligt MD har klubben ännu inte kontaktat Neymar och hans pappa angående en kontraktsförlängning.

Man inser visserligen att ju mer han presterar, desto högre kommer priset för en förlängning att bli. Men ledningen vill först att allting blir löst gällande hans transfer och de åtal som väntar i domstol, både i Spanien och i Brasilien.

Neymars entourage är inte oroliga och ska inte känna behov av att nödvändigtvis förnya redan nu, utan inväntar rätt läge.

Så bli inte oroliga om det kommer "nyheter" från annan "media" som säger att "spelaren är på väg ut ur klubben" för att klubben "inte vill gå med på hans krav".
Barcelona Mikheil
2015-10-06 09:09
@Barcelonistas:

Eller så kan det vara ett spel mot oss fans. Ifall vi skulle köpa Coutinho till januari-fönstret och priset skulle rinna iväg. Då kommer Bartomeu säga "Real Madrid var intresserade vilket gjorde att priset blev som den blev!"
Barcelona Liunil Masse
2015-10-06 08:36
@Barcelonistas:

Känslan säger mig att Lucho också är en sådan typ av tränare. Bara kolla vårt försvarsspel denna säsong och förra, enorm skillnad. Hoppas det inte är så...
Barcelona Gio Style
2015-10-06 08:15
Vill INTE ha Mourinho hos oss. Vidrig människa och passar inte in i vår filosofi på alla tänkbara sätt. Varken på det personliga eller det taktiska planet. Vi är ett spelförande lag som spelar anfallsfotboll, något han är rätt medioker på. NEJ TACK!
Barcelona Mr Culé
2015-10-06 06:45
Benitez: " Messi? Jag är nöjd med att ha Cristiano i mitt lag. Enligt mig borde han vinna Ballon d'or." Cope Nu förstår man varför Benitez har glasögon, kanske måste han skaffa lite starkare glas.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-06 03:50
Mourinho är ingen tränare som jag vill se i Barcelona och han hade aldrig passat in helt enkelt. Mou är en kortsiktig tränare som fixar titlar snabbt men det är ingen tränare som på långsikt bygger ett lag som kan dominera flera år framöver. Finns flera exempel som jag kan ta, hans tid i Inter så vann han allt sen efter det så tog det stopp för laget. Samma sak skedde i Real där han i sin sista säsong inte hade mycket att komma, vi ser också samma sak i Chelsea idag där han inte klarar av att få laget att prestera.

Alla titlar han har tagit har varit under en kortperiod.
Barcelona Shanghai
2015-10-06 02:19
Jag hoppas på att Mourinho tar över laget. Säga vad man vill om honom, han skulle nog gör FC Barcelona slagkraftiga igen. Jag ogillade honom i Real Madrid och hur han behandlade våran klubb, men innerst inne älskar han Barça och han har själv dementerat det. Tror att Lucho kommer vara en börda och inte tillföra något i framtiden, så det är bäst att tacka honom för tiden i klubben. Vi måste ha de den bästa tränaren och han är den mest kapabla tillsammans med Simeone att manövrera klubben. För vi är spillror just nu.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-06 01:12
Real Madrid are also interested in Liverpool player Coutinho (23), but the player prefers to join Barcelona because of playing style [sport]

Perez verkar inte må bra att vara ute efter varenda spelare som vi vill ha. Om detta stämmer så är det sjukt.
Barcelona Barclasico
2015-10-06 01:08
Real Madrid are also interested in Liverpool player Coutinho (23), but the player prefers to join Barcelona because of playing style [sport] Min bror !!!
Barcelona Liunil Masse
2015-10-06 00:55
Luis Enrique under matchen mot Sevilla.
Barcelona Kröjf
2015-10-05 23:29
the cameroonians Den stora fördelen med nästa års tröja, är att man kan köpa den redan nu men utan reklam för 479 "riksdaler". En klassiker utan vare sig Qatar Airways eller Nikes logotyp på bringan och eget tryck på ryggen om så önskas, att bära med högt huvud samt näsan i i vädret; det sista låter emellertid inte särskilt upplyftande vid närmare eftertanke. Och du, tack för senast förresten. Vad jag åsyftar? Jo att du vänligt erbjöd dig vara mig behjälplig med att stänga av bilradion om och när Ronaldo av en fördummande programledare, påstås få fotboll att se så lekande lätt ut. Man kan ju faktiskt få hjärtinfarkt för mindre...
2015-10-05 23:00
@ Xaviesta:

Haha, sant :-)
Undantaget som bekräftar regeln..? Och vilket j'vla undantag det var.
Barcelona Xaviesta
2015-10-05 22:53
cameroonians Mnjaäe, den här säsongens tröja visste man skulle suga rätt kraftigt när klubben gick med på att urinera på traditionen och ställa upp med horisontella linjer, inte fan behövde vi se Messi iklädd skiten först ;)
Barcelona petersays
2015-10-05 22:47
@Flavía:
Precis som Cameroonians var inne lite på: Lucho verkar inte ha något som helst intresse av att ha en klassisk playmaker. Det syns rätt tydligt. För mig som följt klubben de tio senaste åren med Deco och Xavi så känns det ganska konstigt att det spelsystemet har bytts ut till något mer svårdefinierat. Självklart är det svårt att klaga när det gav oss titlar förra säsongen - och visst var det en ibland EXTREM variant av innehavsfotboll som spelades innan Lucho (men det berodde ju på andra saker). Men jag har ändå svårt att förstå hur Lucho vill forma vårt 4-3-3. Frågan är om han själv ens vet det. Mittfältet är just nu lite bortglömt. Vi ska spela utan "dirigent". Samtidigt, som ni också säger, som Busquets blir än mindre av en bollförare och fördelare. Arda i alla ära - men tillför han något nytt? Och tyvärr verkar ju Lucho ÄVEN ha glömt bort backlinjen - något som hans föregångare såklart också gjorde. Detta tillsammans med att vi saknar en riktig kapten sedan Puyol la av och att vi haft värvningsförbud två fönster. Ja, då blir det svajigt och sårbart.
Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2015-10-05 22:44
[QUOTE=the cameroonians]Långtidsskadad. Opererades i början av säsongen. [/QUOTE] Jaha okej, hade ingen aning om att han var skadad. Tack!
2015-10-05 22:40
Vad tycker ni om nästa säsongs matchtröjor - hiss eller diss?

De ska vara en hyllning för 25-årsjubileut för säsongen 91/92 då vi bl. a. vann CL.

Själv velar jag, känns alltid svårt att bedöma tröjan när den inte sitter på en spelare.
Barcelona Barclasico
2015-10-05 22:33
@Messi es el fenómeno número uno:

Killen är skadad gubben
2015-10-05 22:32
@Messi es el fenómeno número uno:

Långtidsskadad. Opererades i början av säsongen.
Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2015-10-05 22:29
OT: Jag undrar varför mou har bänkat thibaut courtois de senaste matcherna? Dispyt som talar eller att han är ej i form?
Flavía
2015-10-05 21:28
Registrera Arda och se vad FIFA tänker agera.

Om de försöker sätta käpparna i hjulen för oss, så kan vi lika gärna skicka vårt B-lag till klubb-VM och bojkotta deras olika event i framtiden...

Flavía
2015-10-05 21:25
During meeting of ESP federation today, all 12 Liga clubs present said they support Barcelona regarding the registration of Arda Turan [ser]

--

Undrar vilken sida som Pérez stod på...
Barcelona enkos
2015-10-05 20:55
Barcelonistas

Jag är mer orolig för bortamatchen mot grisiga Getafe än Villareal hemma. .
Barcelona Barcelonistas
2015-10-05 20:52
enkos - vi bör vinna mot Rayo-Eibar-Gatafe relativt enkelt. Bate Boris matchen är inte speciellt viktig den lär vi dessutom vinna också.

Villarreal blir en svår match men vi har ändå fördel då vi har hemmaplan. Vi hade det inte lätt mot Villarreal föra säsongen tror vi lyckades vinna med 3-2 hemma där Messi avgjorde med ett galet mål.
Barcelona enkos
2015-10-05 20:49
Kommande 6 matcher som Barca ska spela utan Messi är 4 på Camp Nou Rayo hemma Eibar hemma Getafe borta Villareal hemma Och hemma borta mot Bate Borisov Man kan säga att Messis skada kom i perfekt läge för Barcelona för det kunde ha varit mycket värre motstånd. .. För Messi själv däremot kunde det ha varit många nya mål även om han briljerar mot all motstånd
Barcelona Barcelonistas
2015-10-05 20:30
enkos - säg en spelare Real inte är intresserade av. Florentino Perez vill köpa allt som rör sig. Gud ska bli skönt och slippa se hans fula ansikte när han sen avgår. hatar den människan mer än allt twi. Kolla länk haha skrattar åt den varje gång.

Sergio Roberto,Halilovic,Raffe dessa 3 spelare är våra guldklimp.
Annons: