/spanien/barcelona/forum/18218.aspx/spanien/barcelona/forum/18218.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
schlattan
2009-08-21 17:51
Zlatan kommer vara lite småseg första 3 omgångarna, sedan exploderar han. Tror mig :)
Alle #8
2009-08-21 17:41
Man City må vara de som vann matchen mot Barca men i mina ögon var de riktiga vinnarna Barcelona. Ett B-betonat Barcelona lyckades dominera ett A-betonat Man C fullkomligt. Spelmässigt, statiskmässigt, chansmässigt ja nästan hur som helst och att City fick parkera bussen och satsa på kontringar säger väl allt? Sedan lyckades Barca framhäva sina talanger och lufta de så fick Pep en någorlunda aning om vem han skulle kunna flytta upp t.e.x Pedro osv. I mina ögon var det Barca som vann faktiskt..

Zlatan har bytt Serie A för La liga
Bytt Inter för Barcelona (ENORM skillnad)
Inte spelat en match på en månad?
Bara haft 2 träningar med laget
Har en handsskada som inte läkt helt ännu och därmed kan bli värre om man inte är försiktig och går in för hårt.
Han är inte i match form alls.

Det säger väl allt? Ändå var han nära på att göra mål haha vad tror ni han gör med La liga försvararna när han är fully fit och hittar tempot med sina kollegor på planen? =) Om puyol säger att han är svårt att försvara mot då vet vi att han är svår att försvara mot.. Puyol är inge pajas back direkt.
Real Madrid Real Madrid!:)
2009-08-21 17:34
Länktips.
Barcelona bearlakeyours86
2009-08-21 17:26
Lägg av med såna meningslösa one-liners! /MODERATOR
Barcelona H.Alavi - R.I.P
2009-08-21 17:19
Ska bli kul att se Zlatan spela på söndag, hoppas på att han får en hel del speltid.
Han behöver det verkligen, det är inte mycket kvar till ligastarten.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-21 17:18
Lokmaniinhoo

Menar du här på SF? Isåfall så har du ju redan tippat 0-3 till Sporting och det går tyvärr inte och ändra.
Barcelona Barcelona #7
2009-08-21 17:17
Lokmaniinhoo

Under där det står Skicka Meddelande.
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-08-21 17:14
Ämne: H.Alavi - R.I.P

A....
hahahah för tung video,vilken tackling:)
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-08-21 17:12
Vart tippar man=
Barcelona Barcelona #7
2009-08-21 17:09
ok Sry.
Redigerar allt och lägger i ett inlägg så kan ni ta bort de tomma.

Ta bort de inlägg som är tomma nu
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-21 17:08
Bilden kommer postas på officiella hemsidan när den väl har tagits, håll utkik på länktips. Fotot kommer troligen tas när truppen är fullbordad.
Moderator
2009-08-21 17:07
Glöm inte att ni kan redigera inlägg och lägga till text. Vi vill gärna slippa massa inlägg med små tidsintervall då detta inte är en chatt!

Barcelona Barcelona #7
2009-08-21 17:01
Bluered

Tack ;)
Har inte så mkt emot Google men det kommer oftast ganska dåliga bilder.
Inte den "smaken" som jag söker :P
2009-08-21 17:00
Okkapokka

Haha ja verkligen, men Zlatans tyngd behöver vi, inget snacka om saken.
Kan ta upp flera tillfällen då man blir jäkligt förbannad på att våra spelare behandlas som skit där ute utan domarens reaktion eller våra egna spelare.
Barcelona Okkapokka
2009-08-21 16:56
H.Alavi - R.I.P

Även om jag avskyr Mourinho så älskar jag hans leende efter tacklingen. Underbart att skåda :-)
Barcelona BlueRed
2009-08-21 16:56
Barcelona #7

Prova skriv in "fc barcelona pictures" i google, jag vågar lova att du hittar något. Om du av någon anledning har något emot google (det börjar kännas som om vissa faktiskt har det) så finns det andra sökmotorer.

Annars så hittade jag en sida som du kan titta in.
-----------------------
H.Alavi - R.I.P

Absolut, visst är det så. När hans opererade hand är läkt så blir det inga trevliga närkamper för motståndarna.
2009-08-21 16:54
Barcelona #7

Sånt vill jag se när någon av spelarna blir tacklade av motståndarna. (länktips)
Barcelona Barcelona #7
2009-08-21 16:49
H.Alavi - R.I.P

Angående Zlatan.
Det är handskadan som gör att han inte gick går in i duellerna 100%.
Vänta tills skadan är helt över så spelar han hårt ;)

Thiago och JDS kommer i framtiden äga Barcelonas mittfält.

Thiago Busquets JDS

2009-08-21 16:47
BlueRed

Sällan man ser Zlatan förlora en närkamps-duell som i City matchen. Men hans handskada har nog fått honom lite ur balans. Eller så tog han det bara lugnt.
Ska bli skönt att se någon i Barca att försvara sig själva efter en smäll, de va väldigt få gånger då spelarna reagerade starkt på fula tacklingar.

El Kaiser de Michoacán

Precis som dig så håller jag med om att hans kontrakt behöver förnyas, JDS har bland annat storspelat under försäsongen.
Hans högerfot är väl något extra!
Barcelona Barcelona #7
2009-08-21 16:44
Någon som vet vart man kan få tag i gryma bilder på allt som handlar om FC Barcelona?
Barcelona BlueRed
2009-08-21 16:44
Messi, Henry, Keita och Puyol talar ut om Ibra. Puyol säger bland annat att motståndarförsvararna kommer få det jobbigt att markera Ibra, för att han är så stark, snabb och med en bra teknik.
Barcelona Ciao-V
2009-08-21 16:14
Ämne: Jaha, ville lejonet ....Om han ville komma till Man City, då hade han spelat där nu, tror jag. Barca ville ju sälja honom till City. Jag tror att det hittar på saker. Han ville spela Champions League.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-08-21 16:05
Se länk. Jonathans kontrakt går ut nästa sommar. För i helvete se till att förläng det, Txiki! En grymmt lovande spelare som redan nu är riktigt bra.
Barcelona Mojito
2009-08-21 16:04
Jaha, ville lejonet till City trots allt?
Barcelona Mojito
2009-08-21 15:48
Rambla K - 9

Med tapeten menade jag att många pratade kring honom som den näste storstjärnan från La Masia.

Ja, vi får hoppas att han får/tar sig tid och utvecklas än mer under kommande säsong, och förhoppningsvis utan skador.
Barcelona Mojito
2009-08-21 15:46
Frågan är dock om man inte väljer att använda Muniesa och Fontás som bakcar och puyol som back-up till Alves?

Självklart skulle jag vilja få ut det bästa av Puyol, och då krävs att han inte blir utslängd på någon kant från och till som tidigare. Samtidigt tycker jag att Piqué och Marques gjorde det jättebra förra säsongen, och Puyi gör ju ingen ledsen när han spelar gögerback heller.

Jag tror inte det blir fler värvningar, fast risken finns att det kommer panikköp under januari i stället.

Som jag sagt innan, en enda soppa denna säsong
Men Pep har säkert en plan...
Barcelona Rambla - K9
2009-08-21 15:40
Mojito

Han var väl inte speciellt hysteriskt på tapeten förra säsongen? Det enda jag kan minnas var att han fick debutera för Isarels a-landslag. Han hade en rätt så jobbig säsong med många småskador efter att först ha inlett säsongen med en lite större skada.

Jag tror mycket på honom. Han är snabb, teknisk och en sån där spelare som verkligen vill ha boll hela tiden. Han är inte rädd för att utmana och han gör det konstant. Låt honom få växa till sig lite så blir det nog bra. Jag skulle tro att Pep gillar honom en hel del, precis som med JDS.

Ciao-V.

Jag tror inte det är så lyckat att låta Alves vila allt för mycket, han lär bli grinig då. Han vill spela hela precis tiden, så mycket det bara går. Det är så han funkar.

Sen så spelar vi inte så många mer matcher denna säsong som vissa tycks tro. Det blir max 5 matcher mer om vi går lika långt i alla turneringar som förra säsongen + de som tillkommer denna säsong.

Rafinha är en startspelare i dagsläget. Han är säkert precis som Alves, vill spela hela tiden. Alves är en så viktig och bra spelare så honom vilar man inte på samma sätt som tex Abidal. Nåja, det är vad jag tror åtminstone.
Barcelona Ciao-V
2009-08-21 15:40
Ämne: Ciao-V

Spelar väl....Javisst, om han inte får spela.
Men Barca kommer att spela fler matcher i den kommande säsongen. Alves kommer säkert att vara skadad någon gång under säsongen. Det var han i förra säsongen också.
Har man Rafinha som är en naturlig högerback så slipper man att sätta Puyol på högerbackpositionen. Dessutom tror jag att Alves kommer vilas precis som Pep gjorde med Messi. Han får spela ett antal mtcher sen kommer han att vilas för att undvika skadar och överansträgningar bland annat.

Jag är för ett köp av Rafinha.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-08-21 15:36
Varför hoppar ni på Rambla????.
Enligt mig är han den som kan mest o skriver mest seriösa inlägg här på forumet.
Tack för att du finns här på Forumet Rambla-k9.
Forza Barca
Barcelona Rambla - K9
2009-08-21 15:34
Ciao-V

Spelar väl ingen roll om han är billig om han inte får spela? Han lär ruttna på bänken. Precis som Caceres gjorde. Efter en säsong så lär Rafinha också vilja lämna.
Annons: