/spanien/barcelona/forum/18211.aspx/spanien/barcelona/forum/18211.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona pokke
2009-05-16 01:41
Okkapokka

Nej, jag tror inte de är orangea. Jag såg en annan bild på den tröjan för någon vecka sen och den var inte orange.

Hur som helst så kan vi iallafall komma överens om att den är bedrövlig eller? :)
Barcelona basaric
2009-05-16 01:36
SaM_

Om du har missat det så har Adriano inte spelat så mycket den senaste tiden, Stankovic har gjort sitt inom fotbollen, det enda han gör nu förtiden i Inter är slå felpassningar... Jag kan endast köpa Maicon & Cambiasso som kreativa spelare av alla dom du har rabblat upp, men jag vet inte riktigt vad du menar med det där, ska du jämföra Maicon o Cambiassso med Xavi? Med Iniesta? Med Messi? Sedan har vi Alves.. Ja vi har helt enkelt många kreativa spelare.. Inter är inte ens i närheten... Men jag undrar bara varför ska han inte kunna passa in I Barcas spelsytem? Han har ju tekniken, snabbheten, styrkan osv..? Vad är det Eto har o inte han? Zlatan behöver inte anses som target spelare.. det är inte så att Barcelona bara skjuter upp bollen och hoppas att Eto i det här fallet ska ta ner den.. Det jag försöker säga är att de finns många som kan ersätta Eto.. Det är dom spelarna jag precis rabblat upp som gör så att Eto framstår som en av världens bästa anfallare.. för i mina ögon är han inte så jävla bra. Som jag skrev förut, det enda Eto behöver göra är undvika offsiden, eller så behöver han bara sätta fram foten så gör han mål..

Barcelona Okkapokka
2009-05-16 01:29
A.Gaudi

Kanske för att dom är orangea? :-)
Barcelona SaM__-
2009-05-16 01:22
Basaric:

Så du menar att spelare som Cambiasso, Adriano,Stankovic, Maicon inte är spelare som är kapabla att skapa lägen? Det resonemanget köper jag inte. Visst man får anse att Zlatan är bättre än Eto'o och det kanske är sant vad vet jag. Men det ändrar inte faktumet att Zlatan inte passar in i Barcas spelmodell. Sedan tror jag inte Barcelona skulle vilja ändra en hel spelidé för att få in Zlatan. Inte fasen ska vi börja använda oss av stora target spelare. Möjligen som backup som kan komma in och ändra en matchbild. Men det är inte Zlatan, han skulle inte accepterra bänken.

Jag säger som Dani Alves. " De små kommer ta över fotbollen" :)
Barcelona sambasoccer
2009-05-16 01:16
Messi(as)

jag håller fullständigt med dig om det du skrev om Eto....även om han inte gör mål (han leder skytteligan väl??)
så behövs han på plan...
visst kan han va ego ibland men har ni sett hur ofta han går ner & hjälper till i försvaret!!!
& Villa skulle ersätta lejonet!!! knappast.
Barcelona pokke
2009-05-16 01:15
Gonzalez_Barca

Oh shit vad fin hemmatröjan är. Precis som 05-06.

Designen är fin på hemmastället men det röda borde vara vinrött som 05-06.

Bortastället är så ful så.

Barcelona Barca-Henke
2009-05-16 01:10
Criff: Sådärja, bra svar ! Nämen man vill ju skriva av sig lite när man ser vad andra skriver. Jag kan säga att jag inte någon som helst koll på någons kontrakt i något lag helt ärligt (kanske någon om jag tänker efter). Som jag sa, har gärna kvar Etoo men om han sticker ser JAG hellre Zlatan än Villa, sen kan folk disskutera hur dem själva vill men jag vill hellre se Z (säger det igen om nu Etoo skulle lämna). Sen snackas det ju mycket om det här för att det är intressant om det inte var intressant skulle det väl inte snackas så mycket ? Prislappen håller jag med om den är horribel, så om det är så mycket som det snackas om så vill jag inte heller ha honom. Spelsättet tror jag dock kan bli annorlunda, det är jag rätt säker på (har skrivit innan om varför).

Angående Fm elvor och sånt kan jag ju börja med att säga att jag inte kör de (kanske inte har med saken att göra men iaf), men dem jag tar upp Ribery och Zlatan har det snackats mycket om och någon av dem kan mycket väl komma, Zhirkov hoppas jag på, vet inte ens om vi har ögonen på honom bara någon jag vill ha som kanske inte är så överdrivet känd, men en riktigt bra vänsterback.

Om folk inte vill läsa här så kan dem strunta i det istället för att ge dryga svar, är inte det bättre ? Antingen kan man skriva ett normalt svar (som du gjorde nu) eller skita i att skriva. Varför ska man ge dryga svar, som om det ger något bra ?
Barcelona A.Gaudi
2009-05-16 01:05
klassisk blaugrana design på första tröjorna. sen tyckte jag dom misslyckats lite med Rosan på andratröjorna. på den där bilden såg dom nästan orangea ut. hade hoppats på lite mer lika palermos tröjor.
Barcelona basaric
2009-05-16 01:03
Folk som säger att Zlatan inte skulle passa i Barcelona kan ju inte direkt mycket om fotboll.
Varför skulle han inte kunna passa in? Han har bättre teknik än Eto, han är effektivare i avsluten än Eto osv..
Han spelar i Inter och ni vet mycket väl att Inter inte har några storspelare som Messi, Iniesta,Xavi som kan servera öppet mål hela tiden.. Hur många såna har inte Eto gjort den här säsongen? Kolla på Zlatan han skapar lägen själv, startar anfall själv osv ... Jag klagar inte på Eto.. han är hur bra som helst .. men jag är nog inte den enda som tycker att han bränner mer än vad han sätter...
Barcelona Criff
2009-05-16 00:49
Barca-Henke, Du kan inte förvänta dig annat än dryga svar då du kommer in och börjar svamla om att sälja spelare vars kontrakt går ut, och sätta in en spelare som är allmänt känd för att inte prestera i stora matcher, i just stora matcher istället för att Lejonet ska spela där som är topp 3 av klubbens bästa målskyttar.

För alla dem som drömmer om FM elvor och dylikt kanske det låter som en våt dröm, men för mig som är lite mer nostalgisk så låter det bara som svammel.

Sen prislappen, spelsättet och allt annat som talar emot värvningen gör det ännu mindre intressant att skriva eller läsa om det.

Det är just därför du får dryga svar och folk som inte vill vara här och läsa om just det.
Barcelona Jugador
2009-05-16 00:32
Ämne: Vet inte om detta ha....
Jag förstår inte meningen med att ändra bortastället totalt inför varenda säsong, man kanske skulle kunna behålla de nuvarande ett tag till. Kan tilläggas att tröjorna ännu inte är officiella som det står på sidan utan bara bilder som läkt ut.
Barcelona Meessii10
2009-05-16 00:18
Jag har en fråga som jag tänker ställa o jag hoppas jag får det svar jag vill läsa, nått nytt om Henrys skada?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-16 00:18
Vet inte om detta har nämnts tidigare, men det enda jag har sett er snacka om idag har varit Zlatan.

Iaf nästa års tröjor har visats av någon snubbe i någon Nike lager. Riktigt snygga enligt mig.

Kolla länktipset!
Barcelona Messi(as)
2009-05-15 23:41
Han skulle inte passa i Barcas spelsystem och det finns ingen anledning att snacka om Zlatan när Eto'o visar kärlek till klubben genom att kysste klubbmärket mot Villarreal framför fullsatt Camp Nou.

Eto'o kommer att stanna. Vi är Barca vi spelar bara ett spel, vi kan bara ett spel och det spelar vi vart vi än är. Hur många tror att en spelare som Zlatan skulle springa runt och jaga målvakten/backarna? Det är en anfallare av Eto'os kaliber vi behöver när vi pressar så högt som vi gör.

Zlatan är en riktigt bra fotbollsspelare och kan mycket väl bli en av världens bästa men han måste bli en lagspelare och spela för laget. Inte för sig själv. Där har ni skillnaden.

Med tanke på att Etoo kysser klubbmärket framför hemma fansen tror jag inget annat än att han stannar kvar ett par säsonger till och därefter spelar för Mallorca.
Canaletes
2009-05-15 22:46
Här är ocskå en bra länk! :)

disfrutad!
Canaletes
2009-05-15 22:42
Kolla länk!

skitgrymma moments från finalen. + om ni kan spansk! ;)
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-15 22:40
Ämne: - Loggar in ser Zla....
Samma här.

Adiós alla Zlatan tjatare.
Fy fan är ordet bara rakt av.
Så jäkla trött man är på denna evige diskussion.
Äsch hejdå och ha det så bra cules.
Hörs nångång.:S

Bona nit
Barcelona Barca-Henke
2009-05-15 22:36
Många blir trött på Zlatan snacket säger dem, jag blir trött på dem som blir trötta på Zlatan snacket, om man inte vill skriva om det, fine skriv om något annat. Om man inte vill skriva alls, skriv inte då ! Vad är det svåra ?!
Barcelona Barca-Henke
2009-05-15 22:36
L!VOZ, snacka om något annat då ? Har någon bett dig att snacka om det, om du vill komma in hit och skriva, skriv.. Alla får skriva om det dem tycker.
Barcelona R_B
2009-05-15 22:34
Men hållå!
Zlatan kommer inte spela i Barca nästa år! Finns bara ett lag som kan tänkas värva honom och et är real.
Barcelona L!VOZ
2009-05-15 22:31
- Loggar in ser Zlatan snacket fortfarande
- Loggar ut
Barcelona Rey Etoo
2009-05-15 22:13
Jag hoppas eto'o lämmnar jag vill bara se ere reaktioner ni förstår inte hur viktig han är!

Har ni lagt märke till att vi inte vunnit en endaste titel under den tiden han var skadad?

sedans hans återkomst har vi mer eller mindre ägt ligan cupen redan i hamn och cl final kvar.
Visst messi var skadad vi hade problem men messi var inte skadad förstår året sedan vår för första liga titel andra året däremot var det en jävla turbulens i laget men efter eto'o skada har klubben hamnat i balans.

Jag har sagt det så många gånger förr, eto'o är så jävla viktig kanske inte syns spelmässigt men det är någonting som händer i laget när han är skadefri. Zlatan har inte den egenskapen han ommer aldrig att få den heller han är ingen djupleds spelare han har redan stort anscvar i inter där han mer eller mindre bär hela laget på sina axlar, med den rollen kan det li problem när han kommer till barca messi har vi redan som magiker xavi/iniesta som playmakers.

Jag orka inte skriva mer men om ni skriver tbx svarar jag gärna.

Barcelona LennyRomario
2009-05-15 22:13
Zlatan i Barcelona är, ursäkta att jag upprepar mig, totalt onödigt. 500 miljoner för en spelare där enda anledningen att värva honom är ett target spel. Ett spel som Barcelona väldigt sällan utnyttjar. För ingen säger väl emot att tex Etoo, Villa, Forlan är bättre i djupled, snabbare osv. Det enda Zlatan är bättre på än andra möjliga värv är targetspelet. Och köpa en spelare för ett en egenskap som i stort sett aldrig används är totalt onödigt och kommer aldrig att hända.
Barcelona dreamteam
2009-05-15 22:05
några år till räcker han:D innan han går ner till t.ex. getafe
Barcelona dreamteam
2009-05-15 22:02
som alla säger så beror allt på om eto'o går le nt. Om han är kvar ja menar han är 28 år gammal. iskall som fanan framför målvakten. och zlatan, han är viktig för inter men han är jävligt överskattat. väldigt överskattad älligt talat så är han knapp topp tio. messi, etp, gerrard, torres, iniesta, xavi, ronaldo o många fler är bättre än zlatan blir nästan lite irriterad på all upmärksamhet han får för ingenting. som somsagt eto börjar bli lite smårostig och får vi zlatan s¨äre bra men köpa han fan inte om eto stannar.
Barcelona concorazon
2009-05-15 21:57
när e de egentligen laget firar att dom vunnit ligan(ni vet när dom åker runt i stan me bussen osv)? när ligan e avgjord lr när den e färdigspelad? skulle vilja va där då! nån som vet?
Barcelona petersays
2009-05-15 21:46
Dessutom så ser han ut precis som en idiot från hemstan som jag avskyr nåt så fruktansvärt, det hjälper honom absolut inte... :P
Barcelona petersays
2009-05-15 21:41
Villa är en grym avslutare, men glöm inte att 25% av hans mål kommit på straffar som dom fått för att han filmat och gnällt och vart en allmänt vidrig sportsman. Jag vill aldrig, aldrig se Villa i Barcelona-tröjan. Det kryper i mig när jag ser honom dyka och sedan springa och skrika på domaren. Fy tusan. Sånt avskyr jag.

Jag vet att vi har sådant i vårt eget lag med, och jag gillar det absolut inte mer. Men Busquets och Iniesta som hade lite sådana tendenser i början av säsongen har helt slutat med det. Inesta har istället blommat ut till en riktig världsspelare. Den enda som fortfarande behöver tuktas är Alves, och det hoppas jag sker tids nog.
Barcelona J.Gamper
2009-05-15 21:39
Haha Saman håller med dig där.
Barcelona Saman.
2009-05-15 21:36
Hällre att vi värvar tillbaka Henke än att värva Zlatan.
Annons: