/spanien/barcelona/forum/1821.aspx/spanien/barcelona/forum/1821.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-11-25 21:15
Kan vi bara strunta i Real och Ronaldo och njuta av hur lägget är bland barca truppen istället?
Barcelona neymar JR
2015-11-25 21:13
Ronaldos nya finter är gudomliga Översteg, släng dig och vänta på frisparken
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2015-11-25 21:11
@Andresito:

Ändå går du in här och vill läsa om det.
Barcelona enkos
2015-11-25 21:10
Den här målvakten i Sahtjar är den sämsta jag någonsin sett och ingen annan har lyckats med så mycket slarv och tabbar som han.. Han gör alltid bort sig .. ändå är han landslagsman för Ukraina
Barcelona Andresito
2015-11-25 21:10
Väntar på dagen då Ronaldo gör ett mål och det inte nämns här inne. Trodde våra två senaste matcher skulle få Ronaldo-hatarna att släppa honom och sluta ta åt sig av allt han gör.

Men nej, vi fortsätter med väntandet.
Barcelona Erik Satie
2015-11-25 21:07
Och nu är Ronaldo bäst genom tiderna.
Barcelona Erik Satie
2015-11-25 21:06
Vi satt i en snarlik situation i fjol, jämfört med var Real är nu. Ändå slutade Barca i topp. Bara vi inte har prickat toppformen för tidigt.
Barcelona enkos
2015-11-25 21:06
Att de skit klubbarna från öst ska alltid slita på sig och göra Penaldo till "världens bästa spelare "
Barcelona Vampíro
2015-11-25 20:36
Haha ja juste den där klacken mot Depor, hade nästan glömt det. Tänk vilka diskussioner det har funnits genom åren, det fanns faktiskt riktiga människor som tyckte att Guti var bättre än Xavi. Madre mia. Och då har jag inte ens nämnt när de försökte jämföra Robinho med Messi, herregud. Folk säger att forumet var bättre förr men vettefan alltså när man tänker tillbaka.
Barcelona BlueRed
2015-11-25 20:13
Guti.

Det enda den människan lyckades med var en klack istället för avslut som sedan resulterade i ett mål, som fick hela puertan att gå bananas och börja ranka gubben framför Xavi (mer troligt att jag får en rabies-pil i nacken än att han var bättre än Xavi).
Iniesta gjorde en likadan klack och ingen sa ett ord härinne. Det var som en helt vanlig pass av Iniesta.
Flavía
2015-11-25 19:23
Under gårdagen, så har en av våra spelare återigen fått känna på hur det är att bli tacklad bakifrån av en Roma-spelare. Denna gång blev var det Vanquiers som skadade Roberto, titta på länktipset. Skillnaden den här gången var att den sistnämnde inte åkte på en allvarlig skada som Rafinha gjorde efter Nainggolans galna överfall på stackars brassen. Animo Rafinha y Roberto!
Barcelona Barcelonistas
2015-11-25 18:00
Guti säger att Alves sitter i samma bil som Pique. Vad han själv glömde va att han själv är ett stort skämt. Han tillhör gruppen Lord. Lord Guti. En misslyckad karriär där han även kmr bli ihåg kommen som en medioker spelare.
Barcelona Amo.38
2015-11-25 17:52
HAHA GUTI alltså!!! Hur hade han själv summerat sin karriär? Jävla pajas.
Barcelona Liunil Masse
2015-11-25 17:01
@Flavía:

Piqué dåliga prestationer på plan? HAHA Guti är ju helt efterbliven.

Sen kan jag inte förstå varför den här Guti kommer med en sådan barnslig attack mot Alves. Vår högerback säger som det är, vi var överlägsna RM, vad är så fel med det?

Guti skämmer ut Real.
Barcelona Andresito
2015-11-25 16:51
@Grande Barca:

Slå upp ordet sarkasm. Inlägget var ju roligt, här är en till:

"Zlatan får verkligen mycket uppmärksamhet idag. Ovanligt för en långtidsskadad andremålvakt får man ju ändå säga!"
Barcelona Lion24
2015-11-25 16:38
Efter en seg start så börjar laget rycka upp sig rejält nu. Det var vad jag befarade: man ''sparar'' sig. Nu tror jag att Lucho tänker att det är lite för tidigt för att lägga på den allra högsta växeln. Jag förväntar mig att vi börjar något segt under januari för att därifrån komma igång. Egentligen är det inget unikt att lag börjar lite segt för att sedan bli bättre och mer samspelta ju längre tiden går. Det unika i det här fallet är att jag tror att det är en medveten taktik från Lucho och övriga tränarstaben. Man sparar energi på spelarna men också energi som tränarna själva ger ut. T.e.x tonen i rösten när en tränare pratar eller tonen i motivationen innan en match ska börja. Det är en extrem risk man tar för man vet inte hur det kommer sluta sen, om energin som man ''sparar'' lönar sig och man kan faktiskt förlora en hel del poäg när man är i ''sparandet''. Men det vi får bevittna just nu är ren propaganda fotboll.

Vi har ett fantastiskt lag, inte bara på planen. Jag älskar att laget är i en sån extrem harmoni. Alla spelar för varandra, för klubbmärket, för fansen och så vidare. Ett lag är aldrig ett lag utan harmoni. Den absolut största credden ska Lucho och övriga tränare ha för den mentalitet som råder i klubben just nu. Spelarna ska naturligtvis ha cred för att dom tar till sig den här lagandan och för att dom är ödmjuka men laget anpassar alltid sig till tränaren. Tränaren sänder ut signaler som inte syns och spelarna anpassar sig till dom signalerna.

Fantastiskt att se Leo ge straffen till Ney. Älskar ödmjukheten, lagandan och och vänskapen mellan dom tre där framme. Det är den främsta anledningen om man ska vara framgångsrik. Bara i år har Leo gett Ney 3 straffar och på två av dom så kunde Messi ha gjort hattrick. Hattrick är ändå hattrick. Visar också på vilken lagspelare Leo är. Neymar måste verkligen sluta upp med dom där straffarna, helt bedrövligt. Har aldrig fattat varför någon spelare överhuvudtaget tar såna sats när dom ska lägga straffar.
Flavía
2015-11-25 16:29
Guti om Alves från artikeln som Barcelonistas länkade:

"Alves sitter i samma bil som Pique. Han vill bara vinna supportrarna i Barcelona genom dessa ord eftersom hans spel på planen den senaste tiden inte kan vinna supportrarnas förtroende. Det här är början på hans nedgång, det är inte som förra året och hans karriär är i fritt fall"

"Han spelar bara i Barcelona eftersom de inte fick värva någon ersättare just nu. Annars skulle inte Alves ha varit Barca i dag"
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2015-11-25 16:27
Jag hoppas innerligt Tokyo Sexwale vinner valet så vi slipper dom korrupta skitarna i uefa och Fifa toppen. Föredetta bostadsminister i Sydafrika och apartheid motståndare som satt fängslad brevid Mandela på Robben Island. Den enda valet bland kandidaterna som det inte luktar skit om.
Barcelona Rambla~
2015-11-25 16:23
@Katalano:
Tja du, det skulle inte förvåna mig alls om de kom undan med böter.
Barcelona Katalano
2015-11-25 15:27
@Rambla~:

Oj då, undrar hur det skulle uppfattas om de fick ett mildare straff än oss... Känns som att de satt ett exempel med Barca och att det även ska följas med övriga lag som fälls.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-25 15:23
Katalano - jag har inte skrivit penaldo sedan dinosaurierna vandrade på jorden. Det hela med Guti är ju klassiskt. Alla kallar Guti för Maricon.
Barcelona Z_Z
2015-11-25 15:22
@Junta Dimision:

Framgår ju att inget beslut kommer tas i väntan på den nya fifa-ordföranden så förhoppningsvis kommer Blatter ha rätt lite att säga till om då.

Är de skyldiga så är det självklart att de ska straffas. Lär spenderas ett antal miljarder i sommar om det blir så för utgår från att de också kommer överklaga och att de kommer hinna värva till sommaren i alla fall.
Barcelona neymar JR
2015-11-25 15:21
Rambla Hur trovärdiga är dom?
Flavía
2015-11-25 15:15
@Junta Dimision:

Svårt för honom att göra något åt saken, schweizaren är avstängd sedan en tid tillbaka...
Barcelona Junta Dimision
2015-11-25 15:13
@Rambla~:

Real Madrids hedersmedlem Sepp Blatter lär inte tillåta detta. :)
Barcelona Rambla~
2015-11-25 15:04
Oj oj oj....
Barcelona Katalano
2015-11-25 14:45
Barcelonistas

Tänk att du alltid måste skriva nedlåtande kommentarer och öknamn på spelare som tillhör/tillhört Real Madrid. Otroligt pinsamt att skriva Guti Maricon varje gång du skriver om spelaren, speciellt när Maricon har just den innebörden, oavsett om det fanns en sådan ramsa eller ej. Påminner om hur du hela tiden skrev Penaldo om Ronaldo en tid tillbaka och försöker mynta och sprida namnet så mycket som möjligt. Som märks så är jag less på denna typ av barnsliga pinsamheter.

För övrigt så har faktiskt Guti ganska rätt i sina kommentarer om Alves. Till och med här i vårt forum så gnälls det mycket på Alves och många vill se honom lämna. Det är tydligt att han är i slutet av sin karriär även om jag personligen fortfarande värdesätter honom på planen.
Barcelona neymar JR
2015-11-25 14:43
Guti? Vem är det, han kan inte ha gjort något avtryck på plan då han är bortglömd? Vet ju att real brukade ha en Maria på bänken....
Barcelona Barcelonistas
2015-11-25 14:35
Kolla länktips för mer info angående Guti Maricon och våran kung Alves. Maricon betyder bög. Back in the days var det en spektakulär ramsa som alla arenor runt om i Spanien sjöng varje gång Real och Guti Maricon spelade. Guti,Guti,Guti maricooooon maricooooon maricooooooon. Ungefär så går den.
Flavía
2015-11-25 14:27
@Barcelonistas:
Vad har Guti sagt om Alves?
Annons: