/spanien/barcelona/forum/18207.aspx/spanien/barcelona/forum/18207.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2009-05-18 08:54
länk*
God morgorn

visca barca
Berra_777 - Gonzalo Higuaín y Iker Casillas
2009-05-18 08:52
Criff//

Jag tror att "Oha789" menade att Deco såldes för mindre pengar än vad Hleb köptes för, men det kan ju bero på åldern, formen och kontraktet...
Barcelona Criff
2009-05-18 08:50
Berra_777 - Gonzalo Higuaín y Iker Casillas,

Det kommer alltid finnas människor som bryr sig mer om rivaliteten, än själva fotbollen.

Det är dem som ska trycka in sina framgångar i ansiktet på andra.

Det är bara att ignorera.

Förr eller senare är det omvända situationer.
Barcelona Criff
2009-05-18 08:48
Oha789, Njaaa det stämmer inte riktigt att Hleb var dyrare än Deco.
Deco köpte vi för pengar + Quaresma. Kommer inte ihåg vad vi betalde för Quaresma men hela affären översteg lätt Hleb`s 18 Miljoner.

Men att Hleb floppat måste jag hålla med om :P
Berra_777 - Gonzalo Higuaín y Iker Casillas
2009-05-18 08:47
Etoo_the toominator//

Jag vill ju såklart inte provicera alla supportrar nu men dig vill jag särskilt skicka detta inlägg till.

Barcelona är fruktansvärt bra för tillfället, och har varit det hela säsongen. Och jag förstår verkligen inte varför du skriver inlägget som du gör.

"Eller med överskattade mr tvål mellan stolparna. Casillas."

Detta visar bara hur osmart och okunnig du är. Så du menar alltså att om inte Casillas hade gjort den tabben så hade inte Barcelona vunnit ligan? Och det där med världens bästa backlinje, var det inte mr. Schuster som sade det? Och vad gör han nu?

Och så skriver du att "världens bästa spelare"lyckades inte ta sig förbi en enda motståndare på hela matchen igår." Då utgår alltså ifrån en match när du gör en bedömning av världens bästa spelare? Själv tycker jag att priset står mellan C. Ronaldo och Messi. Den här säsongen så har han ju verkligen blommat ut även om han varit grym tidigare så är det inget emot vad han är nu. Jag kritiserade Messi förra och förr-förra året för att han gjorde för få mål men det kan man ju inte säga något om i år...

Att du inte bara är glad för att "ditt" lag går bra istället för att kalla Real Madrid för losers. Det visar bara ännu mer om din okunnighet, du tror inte att denna säsong gick åt helvete dels för att vi har haft många skador på nyckelspelare, dels för att vi hade en tränare som inte brydde sig om någonting och dels för att presidenten avgick mitt i säsongen?

I den första matchen som spelades mellan Barcelona och Real Madrid så spelade Real Madrid med följande elva: Casillas, Salgado, Cannavaro, Metzelder, Sergio Ramos;Sneijder(halvskadad), Gago, Guti, Drenthe, Higuain y Raúl. Enligt mig så saknas spelare som Nistelrooy, Diarra, Pepe och Cannavaro... Men det kanske inte är en försvagning?

Jag vill inte låta som en sur gubbe men man måste se till faktan, Barcelona kunde verkligen inte förlora den matchen på hemmaplan i sitt livs form, det går bara inte. I den andra matchen så saknades samma spelare plus några till...

Nästa säsong så hoppas jag på ett Madrid som har förstärkt laget med smarta nyförvärv och krydda laget med lite Castilla-spelare. Så att vi kan få se en La Liga som är lite jämnare, och att båda lagen slipper skador för det är väldigt tråkigt.

Mot bättre tider, hälsningar Madrid-lägret...
Barcelona SaM__-
2009-05-18 01:53
Ämne: Madrid cabron. Salud....
Vet inte riktigt syftet med ditt inlägg. Men tippar på att du ville få fram att Barcelona är bättre än Madrid?

Tänk att man kan lägga så mycket kraft på det. Folk verkar ha för mycket fritid :)
Barcelona Etoo_the toominator
2009-05-18 01:40
Kom tillbaks när du här något vettigt att säga, tills vidare är du spärrad! / Red.
Barcelona Oha789
2009-05-18 01:00
Klint

Hehe varför frågan var riktad till dig? Jo jag gillar ett par personer som skriver här inne och jag bryr mig inte så mycket om dom andra och du är en av dom som jag gillar att läsa vad du har för synpunkter.

Jag ska vara ärlig ärlig så var Henry skaddad och inte halls med i skytteligan och ville gå från sin klubb, efter allt det så betalade vi ändå en hög summa. Sedan så ska man kolla på Hleb som inte alls är i närheten av Deco... Och så ska Hleb kosta mer än Deco visar aningen vilken dålig affär vi gjort eller hur andra ligor ser ner på oss?
Barcelona Pep.G
2009-05-18 00:27
Bojan.for.president

Jag tippade faktist på Mallorca. Ditt favoritlag har precis vunnit ligan, tror du verkligen att dem satsar 100 % då ? Givetvis inte och därför skulle det inte skada om du hade satsat på Mallorca. Vinner Barca så är du glad över din klubb, vinner Mallorca så blev du iallafall tröstad med ett antal lappar :)
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-18 00:20
Är du så dum att du spelar på Barca fast dom redan vunnit ligan får du fan skylla dig själv.

Spelade på Mallorca och hade vunnit 5000 kr men tyvärr förstördes mitt tips på Valencia som förlorade..

Men men.,
Barcelona Klint
2009-05-18 00:15
Oha789

Haha varför var frågan direkt riktad till mig för det första? Marknadsvärdet på en spelare utgörs av flertalet faktorer. Ålder, vad som presterats av vederbörande, intressenter, säljande klubbs ekonomiska situation osv. Ämnet är på tok för komplext för att kunna ge ett någorlunda kortfattat svar.

Edit: Glömde ju att ge ett svar på frågan. Att Adebayor värderas högre än exempelvis Forlan är förmodligen på grund av att den förstnämnda är fem år yngre.
Barcelona Oha789
2009-05-18 00:11
Klint

Jag har en fråga till dig!

När en spelare i La liga som Forlan gör många mål.
Varför ska hans pris inte vara lika värld som tex Adebayor som kanske gör lika många. jag har inte kollat statestiken exakt men jag har sätt flera gånger att om en spelare ligger på top 5 i Skytteligan i England så går hans pris nästan upp till vad Etoo kostar... Men en spelare top 5 i La liga kostar inte alls mycket och får inte alls uppmärsamhet...

Är det för att jag bor i Sverige och alla svenskar dör för Engelsk fotboll eller är det så i hela världens syn?

Vill du ska svara Klint
Atlético Orville
2009-05-18 00:07
Kan inte Eto'o sluta måla? Jag vill ju att Forlán ska vinna skytteligan... :(
Barcelona Pride of Spain.
2009-05-18 00:06
Ämne: Nej, barcelona ska k....
Du kunde väl fattat att Barcelona inte skulle ställa upp med det starkaste laget direkt, eller?
Bojan.for.president
2009-05-18 00:05
Nej, barcelona ska kunna ge 100% för sitt lags bortasupportrar och vara dom högt betalda proffsen dom är.
Barcelona Nilzoniz
2009-05-18 00:02
Bojan.for.president

Att spela på ett lag som vann ligan för nån dag sedan är ... orutinerat. ;)
Barcelona Klint
2009-05-18 00:02
tarrak

Nej, det var onekligen rätt svårt att förutse att Hleb skulle misslyckas så fatalt i Barcelona. Hans spelstil kändes gjuten.

De Atlèticspelare som ligger närmast en uppflyttning är väl Miño, Botía, Thiago, Vazquez och Jeffren?
2009-05-18 00:01
Ämne: Tack vare Barcelonas....
...och vem fan bryr sig om ditt jävla tips?
Bojan.for.president
2009-05-17 23:59
Tack vare Barcelonas inställning i dag förlorade jag 700 spänn på oddset, tack ska ni ha sopor.
Barcelona tarrak
2009-05-17 23:57
Klint

Ja, det är ingen tvekan om att han länge legat och balanserat på gränsen till a-laget. Men som sagt, jag tror inte riktigt att han har DET. Så här i efterhand kan jag dock ge díg rätt om att man kunde sparat in Hleb pengarna, men vem hade vetat att de skulle gå så illa. För mig känns det som att Thiago är prio ett från Atletic, även om han kanske är lite för ung och lätt än så länge.
Barcelona Okkapokka
2009-05-17 23:55
Som alla andra Arsenal spelare så ville han väl vinna titlar, och de flesta anser nog att den chansen är större i en klubb som Barcelona.

Däremot bör man aldrig flytta så länge man trivs i din klubb man befinner sig i, enligt mig i alla fall.
Barcelona Oha789
2009-05-17 23:54
Klint

Jag tror inte du förstod vad jag menar..

Gudjonsen tyker jag också är en bra spelare och inte minst när han spelar på mittfältet.. men tänk såhär, Vi heter Barcelona, vi heter inte Chelsea. Gudjonsen har inte den tekniken för att klara sig precis som vi fans behöver... vi behöver kratörer. För vi vill spela vacker. Gudjonsen är ingen dröm spelare för oss... sen så håller jag med dig att han aldrig gnäller. men det räker inte. Busquets har tagit hans plats och det visar bara vilken spelstil man vill köra.
Barcelona Nilzoniz
2009-05-17 23:54
Ser man till Barcelonas 4-3-3 krävs det alltså sex alternativ på mittfältet: ordinarie är Xaxi-Iniesta-Toure och som backups Keita, Hleb, Busquets och Guddy.

Givetsvis blir det så att sjätte-sjundehandshandsalternativet får grymt lite speltid (och bör lånas ut där lånet kan återkallas när som helst) och här måste Guddy var helt perfekt: lojal, klagar inte osv.

Har han misslyckats? Lite hårt att säga det va?
2009-05-17 23:52
Att flytta till Barcelona var Hlebs största misstag, varför ens flytta hit när det gick så bra i Arsenal?
Barcelona Klint
2009-05-17 23:51
pokke

Jo det stämmer. Men han sa samtidigt att han har full förståelse för Peps val av startelvor. Det är trots allt skillnad på gnäll och gnäll.
Barcelona pokke
2009-05-17 23:50
Klint

Har inte Guddy gått ut och sagt att han är väldigt besviken för att han får lite speltid? Jag tror iallafal att han kommer lämna.
Barcelona Klint
2009-05-17 23:49
tarrak

Det ryktades väl tidigare i år, eller om det var slutet av 08, om att Pep övervägde att flytta upp Vazquez på permanent basis? Sen kom oturligt nog hans skada. Men vad jag har sett av honom verkar det vara en fullt duglig truppmedlem. En bättre mittfältare än Víctor Sánchez. "Tyvärr" har han den fula ovanan att vara en offensivt lagd spelare. Och sådana finns det gott om i Barcelona.
Barcelona Klint
2009-05-17 23:47
Oha789

Håller inte med dig att Señor Ice har varit totalt misslyckad. Som anfallare ja, men som mittfältare nej. Gudjohnsen gnäller inte en sekund över den minimala speltid han får. När han väl får chansen kämpar han för laget. En riktig lagspelare och jag ser inga problem i att han stannar även över nästa säsong. Däremot har jag full förståelse om han själv känner sig manad att lämna. Han har trots allt inte alltför många år kvar på sin karriär.
Barcelona pokke
Klint

Tycker Hleb har precis osm du säger. Fått sina chanser. Han har inget och göra i blåröda tröjan. Jag var skeptisk till det köpet från hela början, samma sak med Cacéres. Båda två kostade sammanlagt 30 millar euro.

Tycker ärligt talat lite synd om Hleb. Han försöker, eller ser ut som att han försöker och laget tröstar honom.
Barcelona SaM__-
Nu tycker jag ändå inte Hleb har fått chansen på mittfältet riktigt. Idag var väl hans första match där? Rätta mig om jag har fel!

Men annars håller jag med om att han inte alls har presterat och hänger väldigt löst. Men samtidigt vet vi alla vad han är kapabel till att göra i sina bästa dagar vilket gör, i alla fall mig, tveksam.
Annons: