/spanien/barcelona/forum/18202.aspx/spanien/barcelona/forum/18202.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-05-18 12:00
Om jag inte minns fel så hann Forlan precis ikapp Eto'o i skytteligan för några år sen?.
Barcelona Dizzy
2009-05-18 11:54
Visca Barca Visca Barca!!

MÄSTARE:D
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-05-18 11:02
ja det stämmer, Samuel Eto'o har gjort 29 mål och Forlan 28 mål på 36 omgångar.
Barcelona kallesiete
2009-05-18 10:31

Fan va skönt det är att vara barca-anhängare för tillfället!

Fram till söndag kan spelarna ladda ordentligt och träna i lugn och ro. Känns riktigt tryggt.

Eto'o 29
Forlan 28
Stämmer det?

3-0 mot Osasuna varav 2 mål av Eto'o hade inte varit helt fel haha.

Viiiiiiisca!
Barcelona DanielAlves20
2009-05-18 09:43
Vill även ge cred till Pep Guardiola som har varit lysande hela säsongen. Utan honom hade vi inte kommit så långt som vi har och det beror väl mest på hans inställning som gör så att varje spelare kämpar varje gång dem får chansen att spela. Mycket starkt av honom att åstadkomma så
här mycket på sin debutsäsong.

Länge leve Pep Guardiola!

EDIT: Även om vi förlorade matchen igår så tycker jag att han gör rätt som låter flera unga spelare spela och få självförtroende som flera saknar. Det ser ut som en ljus framtid för Barcelona med dessa talangfulla spelare.
Barcelona Barca-nist
2009-05-18 09:37
Gud är Störst

så härligt och höra att en spelare på den nivån är så ödmjuk och full av komplimanger :)
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-18 09:34
Till er som är intresserade så har jag hittat en grym WALLPAPER.
Checka in i länktipset.:D
Riktigt riktigt fin är den faktiskt.
Barcelona Gud är störst!
2009-05-18 09:30
Haha Arshavin är skön, hans hjärta slutar inte slå för Barca. Riktig culé det märks. ;)
Barcelona DanielAlves20
2009-05-18 09:28
pokke

Jag har inte påstått att Valdes är bättre målvakt än Casillas i helhet utan jag påpekade att han har varit bättre denna säsongen. Självklart spelar det även stor roll vem man har framför sig(Sergio R - Cannavaro - Metzelder - Heinze), men jag menade att Valdes har inte gjort så många misstag som han brukar göra. =)

Hoppas han håller även denna nivå nästa säsong som kommer bli en mycket tuff säsong eftersom alla vill slå oss efter årets succé.

Visca Barca y visca catalunya

Barcelona Barca-nist
2009-05-18 09:25
denna säsong måste vara valdes bästa säsong om jag minns rätt de tidigare säsonger .

Skönt och slippa höra massa rykten om honom under sommaren.
Barcelona Barca-nist
2009-05-18 09:21
Coach Josep Guardiola. tog inte nederlag till Mallorca så tungt när han mötte pressen.

han beskriver så här om Etó
länktips*( Danska )
Barcelona pokke
2009-05-18 09:20
DanielAlves20

Valdés är väldigt stabil och har precis som du säger mognat i sitt spel. Han räddade oss mot Chelsea både i London och Barcelona. Men Casillas är klart en bättre målvakt. Att Real Madrid har släppt in så mycket mål beror på att de har Gago, Heinze, Cannavaro och Sergio Ramos. Om det inte vore för Casillas så hade de släppt in ännu mer.
Barcelona DanielAlves20
2009-05-18 09:17
Är det någon mer än jag som tycker att Victor Valdes har hållit en mycket jämn nivå denna säsongen om man jämför med föregående säsong. Tycker att han har mognat till sitt spel och gör väldigt få misstag om inte något alls. Sen så har han släppt in minst mål om man kan jämföra med "världens bästa målvakt" - Casillas som har släppt in nästan dubbelt så många mål som Valdes.

Är också orolig för Eto'os missade chanser som han alltid brukar göra vid slutet av säsongen varje år. Synd att det blir så men så brukar det vara eftersom Eto'o vill så gärna vinna pichichi och blir alltför girig framför mål och missar. Vi får hoppas att han kommer tillbaka och visar att han är den målfarligaste spelaren i ligan igen.

Visca Barca
Barcelona Im back
2009-05-18 09:08
Etoó var verkligen dålig igår IGEN, förstår inte vad som hänt med honom. Kanske är han på väg bort från klubben. Med tanke på afrikanska mästerskapen nästa år kanske klubben kommer sälja honom till sommaren.
Barcelona Barca-nist
2009-05-18 09:04
pokke

jag är minst sagt lika nervös och ororlig för Etós "missar" .jag vet att Etó betyder jätte för laget och många här älskar honon. samtidigt så har han fått nästan alla mål serverade på silverfat.
Han måste förvalta så många chanser han kan få.speciellt i cl lär inte Man United ge så mycket utrymme för det. vi får hoppas att han blir målfarlig under de kommande matcherna. det är mest psykiskt :)
Barcelona pokke
2009-05-18 08:56
Jag är så nervös inför CL-finalen. Kanske lite tidigt men ändå. Eto'o förvaltar inte sina chanser. Han skjuter på måfå och går 100% kraft. Tråkigt att han alltid i slutet av säsongen kommer in i den här formsvackan. Känns att han bara tänker på Pichichi så att han är ofokuserad inför målet. Hoppas Eto'o får spela mot Depor och Osasuna i ligan så att han kan göra mål och få igång sitt målskytte.

Berra_777 - Gonzalo Higuaín y Iker Casillas
2009-05-18 08:56
Criff//

Inte från min sida i alla fall, man kan vara glad och vara skadeglad, men man behöver inte överdriva... Jag antar att han inte var en av dem som är de mest aktiva på forumet, han kan inte vara mer än 12?:)
Barcelona Barca-nist
2009-05-18 08:54
länk*
God morgorn

visca barca
2009-05-18 08:52
Criff//

Jag tror att "Oha789" menade att Deco såldes för mindre pengar än vad Hleb köptes för, men det kan ju bero på åldern, formen och kontraktet...
Barcelona Criff
2009-05-18 08:50
Berra_777 - Gonzalo Higuaín y Iker Casillas,

Det kommer alltid finnas människor som bryr sig mer om rivaliteten, än själva fotbollen.

Det är dem som ska trycka in sina framgångar i ansiktet på andra.

Det är bara att ignorera.

Förr eller senare är det omvända situationer.
Barcelona Criff
2009-05-18 08:48
Oha789, Njaaa det stämmer inte riktigt att Hleb var dyrare än Deco.
Deco köpte vi för pengar + Quaresma. Kommer inte ihåg vad vi betalde för Quaresma men hela affären översteg lätt Hleb`s 18 Miljoner.

Men att Hleb floppat måste jag hålla med om :P
2009-05-18 08:47
Etoo_the toominator//

Jag vill ju såklart inte provicera alla supportrar nu men dig vill jag särskilt skicka detta inlägg till.

Barcelona är fruktansvärt bra för tillfället, och har varit det hela säsongen. Och jag förstår verkligen inte varför du skriver inlägget som du gör.

"Eller med överskattade mr tvål mellan stolparna. Casillas."

Detta visar bara hur osmart och okunnig du är. Så du menar alltså att om inte Casillas hade gjort den tabben så hade inte Barcelona vunnit ligan? Och det där med världens bästa backlinje, var det inte mr. Schuster som sade det? Och vad gör han nu?

Och så skriver du att "världens bästa spelare"lyckades inte ta sig förbi en enda motståndare på hela matchen igår." Då utgår alltså ifrån en match när du gör en bedömning av världens bästa spelare? Själv tycker jag att priset står mellan C. Ronaldo och Messi. Den här säsongen så har han ju verkligen blommat ut även om han varit grym tidigare så är det inget emot vad han är nu. Jag kritiserade Messi förra och förr-förra året för att han gjorde för få mål men det kan man ju inte säga något om i år...

Att du inte bara är glad för att "ditt" lag går bra istället för att kalla Real Madrid för losers. Det visar bara ännu mer om din okunnighet, du tror inte att denna säsong gick åt helvete dels för att vi har haft många skador på nyckelspelare, dels för att vi hade en tränare som inte brydde sig om någonting och dels för att presidenten avgick mitt i säsongen?

I den första matchen som spelades mellan Barcelona och Real Madrid så spelade Real Madrid med följande elva: Casillas, Salgado, Cannavaro, Metzelder, Sergio Ramos;Sneijder(halvskadad), Gago, Guti, Drenthe, Higuain y Raúl. Enligt mig så saknas spelare som Nistelrooy, Diarra, Pepe och Cannavaro... Men det kanske inte är en försvagning?

Jag vill inte låta som en sur gubbe men man måste se till faktan, Barcelona kunde verkligen inte förlora den matchen på hemmaplan i sitt livs form, det går bara inte. I den andra matchen så saknades samma spelare plus några till...

Nästa säsong så hoppas jag på ett Madrid som har förstärkt laget med smarta nyförvärv och krydda laget med lite Castilla-spelare. Så att vi kan få se en La Liga som är lite jämnare, och att båda lagen slipper skador för det är väldigt tråkigt.

Mot bättre tider, hälsningar Madrid-lägret...
Barcelona SaM__-
2009-05-18 01:53
Ämne: Madrid cabron. Salud....
Vet inte riktigt syftet med ditt inlägg. Men tippar på att du ville få fram att Barcelona är bättre än Madrid?

Tänk att man kan lägga så mycket kraft på det. Folk verkar ha för mycket fritid :)
Barcelona Etoo_the toominator
2009-05-18 01:40
Kom tillbaks när du här något vettigt att säga, tills vidare är du spärrad! / Red.
Barcelona Oha789
2009-05-18 01:00
Klint

Hehe varför frågan var riktad till dig? Jo jag gillar ett par personer som skriver här inne och jag bryr mig inte så mycket om dom andra och du är en av dom som jag gillar att läsa vad du har för synpunkter.

Jag ska vara ärlig ärlig så var Henry skaddad och inte halls med i skytteligan och ville gå från sin klubb, efter allt det så betalade vi ändå en hög summa. Sedan så ska man kolla på Hleb som inte alls är i närheten av Deco... Och så ska Hleb kosta mer än Deco visar aningen vilken dålig affär vi gjort eller hur andra ligor ser ner på oss?
Barcelona Pep.G
2009-05-18 00:27
Bojan.for.president

Jag tippade faktist på Mallorca. Ditt favoritlag har precis vunnit ligan, tror du verkligen att dem satsar 100 % då ? Givetvis inte och därför skulle det inte skada om du hade satsat på Mallorca. Vinner Barca så är du glad över din klubb, vinner Mallorca så blev du iallafall tröstad med ett antal lappar :)
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-18 00:20
Är du så dum att du spelar på Barca fast dom redan vunnit ligan får du fan skylla dig själv.

Spelade på Mallorca och hade vunnit 5000 kr men tyvärr förstördes mitt tips på Valencia som förlorade..

Men men.,
Barcelona Klint
2009-05-18 00:15
Oha789

Haha varför var frågan direkt riktad till mig för det första? Marknadsvärdet på en spelare utgörs av flertalet faktorer. Ålder, vad som presterats av vederbörande, intressenter, säljande klubbs ekonomiska situation osv. Ämnet är på tok för komplext för att kunna ge ett någorlunda kortfattat svar.

Edit: Glömde ju att ge ett svar på frågan. Att Adebayor värderas högre än exempelvis Forlan är förmodligen på grund av att den förstnämnda är fem år yngre.
Barcelona Oha789
2009-05-18 00:11
Klint

Jag har en fråga till dig!

När en spelare i La liga som Forlan gör många mål.
Varför ska hans pris inte vara lika värld som tex Adebayor som kanske gör lika många. jag har inte kollat statestiken exakt men jag har sätt flera gånger att om en spelare ligger på top 5 i Skytteligan i England så går hans pris nästan upp till vad Etoo kostar... Men en spelare top 5 i La liga kostar inte alls mycket och får inte alls uppmärsamhet...

Är det för att jag bor i Sverige och alla svenskar dör för Engelsk fotboll eller är det så i hela världens syn?

Vill du ska svara Klint
Atlético Orville
2009-05-18 00:07
Kan inte Eto'o sluta måla? Jag vill ju att Forlán ska vinna skytteligan... :(
Annons: